پنج شنبه 28 دی 1396
دوشنبه 16 بهمن 1391 - 13:49:00 چاپ

چرا سایت لغتنامه دهخدا فیلتر شده است؟

فناوری اطلاعات > فناوری اطلاعات و ارتباطات - یکی ازسوال هایی که همیشه کاربران خبرآنلاین مطرح می کنند فیلتر شدن سایت دهخدا است.

در مصاحبه اي كه با دكتر مهدي اخوان بهابادي داشتيم وي به اين سوال پاسخ داد.
به گفته دبير شورايعالي فضاي مجازي طي نامه ارسالي از سوي موسسه صاحب امتياز لغتنامه دهخدا و استدلال آن موسسه مبني بر عدم تاييد آنها نسبت به سايت موجود، كميته مصاديق فيلترينگ بر حسب دستور اقدام به فيلتر كردن سايت دهخدا كرده است.
به گفته وي صاحب امتياز خود درخواست فيلتر شدن سايت را داده و مقامات نيز پس از بررسي سايت را فيلتر كرده اند.
دكتر بهابادي ضمن توضيح اين مطلب، به طور مبسوط در مورد سياستهاي جديد فيلترينگ با خبرآنلاين سخن گفتند كه به زودي در صفحه فناوري اطلاعات منتشر خواهد شد.
 
5656
29 دیدگاه
  • پرند
    دوشنبه 16 بهمن 1391 - 14:04:15
    پاسخ
    104 4

    من چند وقته مدام میام توی سایت شما مینویسم لغتنامه دهخدا فیلتره کسی گوش نمیده

  • سامان
    دوشنبه 16 بهمن 1391 - 14:27:17
    پاسخ
    116 2

    کاش علت فیلتر بودن وب‌سایت روزنامه اعتماد هم سوال می‌کردید. جالب اینکه فیلترینگ وبسایت قبلی روزنامه (.com) را می‌شد با توقیف قبلی روزنامه توجیه کرد. اما اعتماد پس از رفع توقیف و انتشار چند ماه پیش مجددا سایت روزنامه را با پس .ir راه‌اندازی کرد، اما آن را هم فیلتر کردند. این کارها لج و لجبازی و جناح‌بازی نیست؟

    • بدون نام
      دوشنبه 16 بهمن 1391 - 15:25:37
      67 2

      احتمالا مدير مسئول روزنامه درخواست كرده اند!‍!!!!!!!!

  • بدون نام
    دوشنبه 16 بهمن 1391 - 14:37:04
    پاسخ
    94 3

    وا! خب خود صاحب امتیاز بیاد یه سایت راه بندازه!!!!

  • بدون نام
    دوشنبه 16 بهمن 1391 - 15:01:02
    پاسخ
    136 7

    خودشون گفتند مارو فیلتر کنید؟!!

    • بدون نام
      دوشنبه 16 بهمن 1391 - 16:16:22
      26 26

      نه عزیز دل سایت مال خودشون نیست بلکه کسی که صاحب امتیاز لغت نامه هست خواسته سایتی که متعلق به آنها نیست و دارد لغت نامه را نشر می دهد فیلتر کنند ... یعنی شما یه کتابی نوشتی یکی اومده اونو نشرش داده تو نت به شما ضرر خورده بعد شما زفتی شکایت کردی که اون سایتو فیلتر کنن چون فروش شمارو کم کرده ...

    • بدون نام
      دوشنبه 16 بهمن 1391 - 16:47:57
      10 16

      به خاطر اینکه این سایت متعلق به آنها نبوده و بنابراین عوایدی از طریق این سایت نداشته اند. افتاد؟!!

    • بدون نام
      دوشنبه 16 بهمن 1391 - 17:51:42
      10 20

      آي كيو گفته اين وبسايت به اسم ما داره فعاليت مي كنه ولي تحت كنترل ما نيست. ا... اكبر به هوش و ذكاوت بعضي ها!

    • astaneh
      دوشنبه 16 بهمن 1391 - 22:37:40
      17 0

      عجب ... میشه به من بگید صاجب امتیاز لغت نامه کیه ؟ نمی دونم این پاسخا با مطالعه و آگاهی بود یا فقط تفسیر شخصی بود ! من حداقل سه لغت نامه سراغ دارم که به طور مستقیم از محتوای لغت نامه دهخدا استفاده میکنند مثل "جسجو" یا "فارسی لوک آپ" که اتفاقا یکی از اونها در صفحه ی B4-6 معرفی شدند ! چطور کسی با اونا کاری نداره

  • رضا
    دوشنبه 16 بهمن 1391 - 15:08:07
    پاسخ
    51 6

    چرا سایت روزنامه اعتماد فیلتره؟!

  • بدون نام
    دوشنبه 16 بهمن 1391 - 15:15:21
    پاسخ
    31 3

    كدام موسسه خود را صاحب امتياز لغت نامه دهخدا مي داند؟ در زمان تهيه لغت نامه توسط مرحوم دهخدا اين موسسه كجا بوده؟

  • بدون نام
    دوشنبه 16 بهمن 1391 - 15:40:15
    پاسخ
    26 3

    سالهای سال فیلتر شده است. حرف الان نیست!

  • نیما الیاس
    دوشنبه 16 بهمن 1391 - 15:53:29
    پاسخ
    8 0

    روزنامه ی شرق هم همین مشکل رو داشت، سایت قبلیش که فیلتر شد بعد از رفع توقیف بازهم فیلتر که مجبور شدن یه آرس دیگه بگیرن! احتمالا آدرسی که فیلتر بشه دیگه شده راهی واسه رفع فیلتر نیست!! :)

  • فرشاد
    دوشنبه 16 بهمن 1391 - 16:00:55
    پاسخ
    15 4

    یعنی چی صاحب امتياز خود درخواست فيلتر شدن سايت را داده ؟ به نظر شما این حرف باور کردنیه؟

  • بدون نام
    دوشنبه 16 بهمن 1391 - 16:51:22
    پاسخ
    32 2

    "به گفته وي صاحب امتياز خود درخواست فيلتر شدن سايت را داده " خیلی باحاله، نه؟

  • بدون نام
    دوشنبه 16 بهمن 1391 - 17:02:04
    پاسخ
    34 1

    لغت نامه دهخدا یک اثر ملی است و باید در اختیار عموم مردم باشد

    • شادی
      دوشنبه 16 بهمن 1391 - 21:13:06
      1 10

      باید؟؟؟ ما دوست داریم باشد. اگر باشد ممنون می شویم.

  • مهر
    دوشنبه 16 بهمن 1391 - 17:25:34
    پاسخ
    36 2

    سلام- شما باور می کنین؟ به صورت خودجوش، خودسانسور شن. واقعا این میراث ایرانی، نباید تو اینترنت باشه؟ *روح دهخدا، غمگینه.

  • بدون نام
    دوشنبه 16 بهمن 1391 - 18:11:15
    پاسخ
    8 2

    فیلتر که چیز بدی نیست جلو الودگیها و گردوخاک و میکربها را میگیرد

  • سعید
    دوشنبه 16 بهمن 1391 - 20:52:49
    پاسخ
    14 0

    چرا از امروز صبح تا الان سرعت اینترنت خیلی امده پایین ؟! حتی یک پیج ساده هم لود نمیشه ! بازم کوسه و کلاغ و... حمله کردن؟؟ خبر آنلاین، لطفاً پیگیری کنید.

    • بدون نام
      سه شنبه 17 بهمن 1391 - 15:19:52
      5 0

      نه عزیزم برای جلوگیری ازحملات سایبری پهنای اند خونگی رو کاهش دادند...انگار مثلا پهنای ما 200 مگ بر ثانیه هست

  • پیمان
    دوشنبه 16 بهمن 1391 - 21:30:05
    پاسخ
    8 1

    از کی تا حالا در مملکت قانون کپی رایت اجرا میشه؟

  • پیمان
    دوشنبه 16 بهمن 1391 - 21:32:51
    پاسخ
    6 0

    ضمنا چرا سایت معتبر و در دسترس راه اندازی نمیکنن که همه بتونن استفاده کنن؟

  • هادی
    پنجشنبه 19 بهمن 1391 - 03:32:07
    پاسخ
    2 1

    سلام . میگم این علامت قرمز جلوی بعضی از خبرا علامت چیه؟

    • علی
      جمعه 20 بهمن 1391 - 16:10:01
      3 1

      سلام . یعنی اینکه این خبر داغ (هات) است!! (فکر کنم خبر هایی که نظرات بیشتری دارند ، هات می شوند)

  • ممد
    شنبه 27 مهر 1392 - 10:11:55
    پاسخ
    0 0

    یکی هم بیاد سایت من رو فیلتر کنه

  • فرهنگ
    پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 - 11:09:21
    پاسخ
    3 0

    این فرهنگ از آن مردم است نه آن کسانی که به خاطر منافع خود وسیاست بازی دست به فیلتر می زنند. واقعا که بعضی دلایلی که مسولین مربوطه میارن توهین می دانم

  • بی نام
    یکشنبه 24 خرداد 1394 - 08:48:25
    پاسخ
    0 0

    ممنون

  • پیرداد لاهی
    پنجشنبه 27 اسفند 1394 - 21:47:11
    پاسخ
    0 0

    آقایان چرا مطلب را نمیگیرید. این دو کلام بیشتر نیست، افراد موسسه گفتند این سایت متعلق به موسسه دهخدا نیست فیلترش کنید.. بعد مردم به افراد موسسه گفتند خب باشه حالا شما خودتان یه سایت راه بندازید. موسسه دهخدا سایت جدید راه اندازی کرد ولی معنی واژگان نداره فقط همش سرگذشت دهخدا را توضیح داده. بعد بهشون گفتند این که معنی واژگان نداره. بعد افراد موسسه گفتند اگر معنی واژگان را بذاریم کتابمون به فروش نمیره. زکی پس همون بهتر که همون سایت اولی را با فیلترشکن باز کنیم.

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

آخرین مطالب
x