سخنگوی جبهه پایداری گفت: برخی راه‌هایی که برای برون رفت از وضعیت فعلی مطرح می‌کنند، مشابه پذیرش قطعنامه است.

به گزارش خبرآنلاین،کامران باقری لنکرانی در همایش جبهه پایداری با اشاره به وظایف قوا اظهارداشت: وظیفه قوای سه گانه این است که با هدف قرار دادن مشکلات، همه ظرفیت‌های کشور به کار گیرند اما متاسفانه در این ایام در هر سه قوه شاهد حرکت‌هایی بودیم که با روندی که مورد تاکید رهبری و انتظار ایشان بود فاصله و زاویه داشته است.
برخی دنبال خوراندن جام زهر به رهبری هستند
لنکرانی که در سخنانش گفت برخی با دمیدن بر مشکلات تلاش می کنند «جام زهر » به رهبری بخورانند، در حاشیه این نشست در پاسخ به خبرآنلاین درباره اینکه منظورش از کسانی که به دنبال این اقدام هستند، چه گروهی است، گفت:«متاسفانه در این زمینه می بینیم که یک همراهی میان گروه‌هایی که به ظاهر با یکدیگر متعارضند و گاهی با یکدیگر دعوا می کنند دیده می شود و می بینیم مصلحت سازی دروغین برای انقلاب وجود دارد.»
سخنگوی جبهه پایداری افزود: خیلی‌ها وقتی از آنها می پرسند که راه برون رفت از مشکلات فعلی را چه می دانید راه هایی نشان می دهند که راه های مشابه پذیرش قطعنامه 598 است و این منحصر به یک نحله هم نیست و حتی نحله‌های به ظاهر متعارض هم همین کار را می‌کنند که این راه باطلی است و انشاالله چنین اتفاقاتی نخواهد افتاد.
«جام زهر» اصطلاحی است که بعد از پذیرش قطعنامه 598 ازسوی امام خمینی در ادبیات سیاسی ایران وارد شد. حضرت امام (ره) در 29 تیر 1367 در پیامی به مناسبت سالگرد کشتار خونین مکه، تصریح کردند:«… و اما در مورد قبول قطعنامه که حقیقتاً مسئله بسیار تلخ و ناگواری برای همه و خصوصاً برای من بود، این است که من تا چند روز قبل معتقد به همان شیوه دفاع و مواضع اعلام شده در جنگ بودم و مصلحت نظام و کشور و انقلاب را در اجرای آن می‏‌دیدم؛ ولی به واسطه حوادث و عواملی که از ذکر آن فعلًا خودداری می‏کنم، و به امید خداوند در آینده روشن خواهد شد و با توجه به نظر تمامی کارشناسان سیاسی و نظامی سطح بالای کشور، که من به تعهد و دلسوزی و صداقت آنان اعتماد دارم، با قبول قطعنامه و آتش بس موافقت نمودم... خوشا به حال شما زنان و مردان! خوشا به حال جانبازان و اسرا و مفقودین و خانواده‏‌های معظم شهدا! و بدا به حال من که هنوز مانده‏‌ام و جام زهرآلود قبول قطعنامه را سر کشیده‌‏ام، و در برابر عظمت و فداکاری این ملت بزرگ احساس شرمساری می‏‌کنم.»
درباره نامزد جبهه پایداری هنوز به جمع بندی نرسیدیم
باقری لنکرانی در حاشیه این نشست در پاسخ به خبرآنلاین درباره نامزد این جریان برای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: هنوز به جمع بندی نهایی نرسیدیم و در زمان مقتضی آن را اعلام می کنیم.
سرنوشت شعار انتخاباتی
وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرآنلاین درباره شعار جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت:«به وقتش شعار ما برای انتخابات ریاست جمهوری مشخص خواهد شد.»
نگرانیم از برخی کاندیداهای انتخابات سوء‌استفاده شود
در حالی که پیش از این آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری امکان تفاهم با دولت در خصوص کاندیدای مشترک را رد نکرده بود، سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به این سوال که آیا کاندیدای جبهه پایداری و دولت یکی خواهد بود؟ گفت: جبهه پایداری در انتخاب کاندیدا ضمن اینکه شاخص‌های ایجابی دارد شاخص‌های سلبی هم دارد. یکی از مهمترین شاخص های سلبی جبهه پایداری این است که افرادی را که انتخاب می کند در شرایطی باشند که نتوانند مورد سو‌استفاده جریان فتنه و انحراف قرار گیرند. طبیعتا برخی از کاندیداهایی که در فضای فعلی در عرصه حضور یافتند این نگرانی در موردشان وجود دارد که متاسفانه مورد سوء‌استفاده ابزاری جریان‌هایی که با انقلاب اسلامی زاویه دارند اعم از فتنه و انحراف قرار بگیرند و به همین دلیل جبهه پایداری چنین کاندیداهایی را مورد توجه قرار نمی‌دهد.
باقری لنکرانی در خصوص احتمال کاندیداتوری مهدی چمران در انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی جبهه پایداری نیز گفت: ایشان در لیست ابتدایی جبهه پایداری بودند اما در بررسی‌های نهایی جزو کاندیداها قرار نگرفتند.
وی در پاسخ به این سوال که اگر شاخص‌هایی که رهبر انقلاب اسلامی مطرح می‌کنند با یکی از کاندیداهای جبهه متحد اصولگریان مرتبط باشد آیا از این کاندیدا حمایت می کنید گفت: ما در حال حاضر که کاندیداها را بررسی می کنیم اینگونه نبوده که الزاماً همه عضو جبهه پایداری باشند و از حدود 70 نفری که بررسی کرده ایم تنها 5 یا 6 نفر عضو جبهه پایداری بوده‌اند.
به مبانی مدیریتی اعضای 2+1 نقد جدی داریم
سخنگوی جبهه پایداری همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا اعضای ائتلاف سه‌گانه به عنوان کاندیداهای جبهه پایداری بررسی شده‌اند؟ گفت: یکی از اشکالات اساسی ما به 1+2 این است که به برخی مبانی مدیریتی اعضای این ائتلاف نقد جدی داریم و معتقدیم که آن مبانی نمی تواند ملاک عمل باشد.
وی ادامه داد: اشکال دیگر ما به این ائتلاف این است که ائتلاف باید یک محور داشته باشد اما ما متوجه این محور در 2+1 نمی‌شویم.
سخنگوی جبهه پایداری در ادامه درباره اینکه گفته می‌شود گزینه نهایی این جبهه در انتخابات ریاست جمهوری شما هستید؟ گفت: هنوز جبهه پایداری گزینه نهایی خود را برای انتخابات قطعی نکرده و انشاءالله به موقع نظر خود را در این باره اعلام خواهد کرد.
لنکرانی همچنین با بیان اینکه ما ائتلافی که محور آن سهم‌خواهی در کابینه باشد را قبول نداریم، افزود: سهم‌خواهی هیچ سنخیتی با دیدگاه ما در جبهه پایداری ندارد.
/27212
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
    82 11
    ایشون کی باشن در مورد این مسائل کلان صحبت می کنن؟؟؟
    • بدون نام IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
      9 31
      رئیس جمهور آینده
  • بدون نام EU ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
    10 33
    درود بر شما . شما وزیر بهداشت خوبی بودید یادتان بخیر . گرچه بعضی ها قدر شما را ندانستند
  • سینا از شیراز IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
    18 5
    مگه جبهه پایداری 6-5 عضو داره؟ اگه داره همشون کاندیدای ریاست جمهوری شدن؟؟