پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 13:40:00 چاپ

تحویل سال چه ساعتی است؟سال مار پر از اتفاقات غیر منتظره

جامعه > شهری - لحظه تحویل سال 1392 هجری شمسی به ساعت رسمی جمهوری اسلامی ایران:ساعت 14 و 31 دقیقه و 56 ثانیه روز چهارشنبه 30 اسفند است .

البته اگر بخواهید به میلادی هم بدانید مطابق است با 20 مارس 2013 میلادی ،سال 1392 سال مار است.
سال مار یعنی سالی که سیاره مشتری پا به برج سرطان می گذارد . سال های 1284، 1296، 1308، 1320، 1332، 1344، 1356، 1368، 1380، 1392 و … سال های حیوان مار هستند که در آن ها اتفاقات غیر منتظره ای رخ داده که برخی از آن ها در اینجا آورده شده اند :
1308 : فوت احمدشاه قاجار , درگیریهای شدید در بیت المقدس.و نخستین برخوردها بین اعراب ویهودیان
1320 : حمله ی متفقین (شوروی وانگلیس) به ایران , ورود آمریکا به جنگ دوم جهانی باحمله ژاپن به پرل هاربر
1332 : کودتای 28 مرداد , حادثه ی دانشگاه تهران درآستانه ی ورود نیکسون رئیس جمهورآمریکا به ایران , بقدرت رسیدن جمال عبدالناصر درمصر
1344 : تیراندازی به شاه درکاخ مرمر , درگیریهای هند وپاکستان برسرکشمیر , شروع انقلاب فرهنگی درچین
1356 : درگذشت سید مصطفی خمینی و دکتر علی شریعتی
1368: رحلت امام خمینی , تخریب دیواربرلین
1380 : تخریب برجهای دوقلو درنیویورک , (حرکت سیاره ی پلوتو در برج قوس..برج مقابل طالع ایالات متحده) , حمله ی آمریکا به افغانستان , سیل وبارندگی درشمال و قطع سراسری برق درکشور , برخورد هواپیمای جاسوسی آمریکا باجنگنده ی چینی
4545
 

کلید واژه‌ها : سال نو - نوروز -
46 دیدگاه
  • پژمان
    پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 14:24:04
    پاسخ
    189 14

    خدا بخير بگذرونه سال جديد رو...

  • کیا
    پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 14:26:37
    پاسخ
    124 71

    خرافاتی !!!

    • محمد
      پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 19:22:59
      60 37

      من نمیدونم این چه مطلب خرافاتیه مگه جنس زمان با زمان فرق میکنه بابا آدم باید به عقلش متکی باشه پیشنهاد امام صادق به کسی که گرفنار این جور پیش گویی ها شده بود این بود که اولین کاری که می کنی برو خونه و همه این کتابا رو آتیش بزن

  • @محمد@
    پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 14:31:06
    پاسخ
    137 180

    اولین اتفاق سال 91 هم سقوط مقتدرانه پرسپولیس به دسته 1 که چندان هم اتفاق عجیبی نیس.... !!!

    • بدون نام
      پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 17:00:37
      155 68

      آخه چه ربطی داشت چرا میاین چرت و پرت مینویسین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • وحید
      پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 17:53:04
      86 53

      سال 91...... ها ها ها ها ، استقلالی حواس پرت یک سال عقبه!!!!

    • saeed
      پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 19:50:50
      60 20

      جناب @محمد@ سال 91 که تمومه !!!!!

    • بدون نام
      جمعه 11 اسفند 1391 - 00:38:51
      38 26

      پسر جان هیچ تیمی مثل استقلال نیست که تا دسته سه بتونه بره :))

    • شایان
      جمعه 11 اسفند 1391 - 16:13:26
      17 16

      شما چقد فکرت کوچیک و روحت کوتاهه که به چیا فکر میکنی. به جای اینا بگو ایشالا برداشته شدن تحریم ها و کاهش تورم. در جوابت منم میگم سال حذف استقلال در آسیا و ناکامی در لیگ برتر و جام حذفی، چون قلعه نویی مربی بین المللی نیست و تراکتور یا سپاهان قهرمانن.

  • اهوازی
    پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 14:31:18
    پاسخ
    77 6

    هر ساله از این اتفاقات میفتد چه دلیل محکمی آوردید خبر آنلاین

    • بدون نام
      پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 21:45:41
      14 3

      دقیقا.امسال زلزله اهرو ورزقان را داشتیم.سیل شمال را داشتیم.اگر منظور خبرانلاین،حوادث سیاسی/اجتماعی کشور است که هر انتخاباتی با حواشی مواجه است.

  • عمو علی‌
    پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 14:37:11
    پاسخ
    56 7

    با این اوصاف خدا خودش بهمون رحم کنه !!

  • شيما
    پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 14:48:21
    پاسخ
    68 3

    خدا به خير كنه البته واسه ما كه سال 56 و 68 مبارك بود چون خواهر بزرگ و خواهر كوچيكم بدنيا اومدن

    • آثا
      سه شنبه 22 اسفند 1391 - 14:21:53
      0 0

      شما 3 تا خواهرین؟ ماشاا...

  • بدون نام
    پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 14:51:01
    پاسخ
    83 3

    هيچ سالي در نفس خودش نه خوبه نه بد. اين ماييم كه با رفتارمون اون رو مي سازيم.چه خوبه كه با اسم حيوانات شگون بد نزنيم. اين حرفها مبناي علمي نداره. خواهش مي كنم توضيح بديد كه مطلبتون صرفا براي سرگرميه

  • امیر
    پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 14:53:59
    پاسخ
    76 5

    خدا به خیر کنه

    • بدون نام
      جمعه 11 اسفند 1391 - 10:38:49
      7 0

      موافقم بااین نظر

  • بدون نام
    پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 15:14:26
    پاسخ
    87 11

    اين جور اتفاقا هر سال ميوفته،چرا مي خوان خرافاتو گشترش بدين.اين سال هاي حيووني هم مال كشور چين بوده و ما توي تاريخمون اسم سال به نام حيووان ندااااااااااااريم.

  • بدون نام
    پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 15:48:06
    پاسخ
    56 7

    سه هفته ديگه همين روز ميشه 31 اسفند!!!!!!!!!! خبرآنلاين، اشتباه آنلاين!!!! --------------- گروه جامعه خبرآنلاين: با تشكر از دقت نظر شما، متن خبر اصلاح شد.

  • بدون نام
    پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 15:57:55
    پاسخ
    121 4

    و اتفاقاً سال 1392 هم برای جامعه ایران بی خبر نخواهد گذشت. همگان خواهیم دید و شاهد خواهیم بود.

  • بدون نام
    پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 16:07:12
    پاسخ
    48 14

    بهتر نيست به خرافاتي مثل سال مار و اين جور چيزا دامن نزنيم؟

  • بدون نام
    پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 16:11:21
    پاسخ
    31 15

    سال مار و ماهي و گوسفند و ... يعني كشك

  • بدون نام
    پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 16:27:45
    پاسخ
    96 4

    پایان کار دولت دهم یادت رفته بنویسی!

    • بدون نام
      پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 17:45:45
      42 2

      و سرکار اومدن دولت جدید ( ؟ )

    • بدون نام
      پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 18:48:06
      28 3

      خیلی معلومم نیست ؟

  • بدون نام
    پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 16:29:56
    پاسخ
    29 13

    خبرآنلاين از شما بعيده كه به اين خرافات دامن بزنيد و الكي تشويش درست كميد

  • محسن
    پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 16:31:05
    پاسخ
    33 10

    افسوس که جاهلیت در قرن بیست ویک همچنان مثل اختاپوس بر پیکر جهان چنبره کرده و روز به روز علیرغم پیشرفت بشر در این مغوله روبه عقب می رویم و عده ای با همین نقطه ضعف جوامع بر گرده آن ها سوار می شوند و چهار نعل می تازند و به مقاصد پلید خود نزدیک می شوند بشریت هرجا لطمه دیده یک پای آن خرافات بوده است با عقل و خرد و کمی تفکر می توان حوادث را پیش بینی کرد این ما انسان ها هستیم که آینده را با تفکر خود می سازیم این تلقینات و مزخرفات چیست که به خورد مردم بیچاره می دهید و پلی می سازید برای عبور مقاصد شیطانی عدهای فرصت طلب ، تنها خداست که عالم به آینده است و بس.

  • بدون نام
    پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 16:37:50
    پاسخ
    53 73

    ما مسلمانیم و با ایمان به خدا و کتاب قرآن و رهرو پیامبر اعظم و امامان زندگی می کنیم و هر اتقاقی برایمان خیر است

  • بدون نام
    پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 16:38:51
    پاسخ
    51 7

    سالی که نکوست از بهارش پیداست از الانم مشخصه!!!!

  • mehran
    پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 16:43:15
    پاسخ
    38 6

    اتفاقات ربطی به سال نداره. اتفاقات هر سال میوفته منتها صدای بعضی هاش فقط در میاد

  • بدون نام
    پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 16:47:56
    پاسخ
    26 21

    مزخرفه

  • احسان
    پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 18:19:18
    پاسخ
    14 3

    موش و بقر و پلنگ و خرگوش شمار، زین چار چو بگذری نهنگ آید و مار، آنگاه به اسب و گوسفند است حساب، حمدونه(میمون) و مرغ و سگ و خوک آخر کار

  • محسن
    جمعه 11 اسفند 1391 - 01:39:55
    پاسخ
    8 11

    باز هم سال ٦ تايي كردن استقلال ........

  • محمد مرندی
    جمعه 11 اسفند 1391 - 04:27:12
    پاسخ
    21 3

    92 هرچی که باشه فقط این 91 تموم بشه.

  • amir
    جمعه 11 اسفند 1391 - 09:23:14
    پاسخ
    18 3

    تاديروزميگفتن مار مال مياره حالاشدمصيبت؟

  • بدون نام
    جمعه 11 اسفند 1391 - 19:26:52
    پاسخ
    8 2

    الخیرو فی ما وقع

  • بدون نام
    جمعه 11 اسفند 1391 - 22:02:52
    پاسخ
    5 5

    خدا بزرگه شاید سال بعد ارزونی زیاد باشه!

  • خشایار
    جمعه 11 اسفند 1391 - 23:50:15
    پاسخ
    7 2

    سال سر بلندی ایران و ایرانی

  • سیدمحمدجوادسجادی
    شنبه 12 اسفند 1391 - 00:18:34
    پاسخ
    1 5

    پیش بینی بنده - حادثه مهم امسال(1392) زلزله بغداد است .

  • بدون نام
    یکشنبه 13 اسفند 1391 - 02:14:44
    پاسخ
    14 7

    ایشالاه ظهور اقا امام زمان مهمترین رویداد سال بعد باشه.امین

  • moferilatee
    چهارشنبه 16 اسفند 1391 - 09:11:30
    پاسخ
    1 3

    باپیش مقدمه بهمراه نام خدا و به زیبایی همان نام الله(سلام) خیلی خوشحالم که برای اولین بار بعد از سه سال و اندی لب به سخن باز کردم ودردلی همراه با ناله و فغان ..... دوستان عزیزحال نمی خواهم با یاد آوری آنچه که برمن وخانواده ام وارد شده شمارا هم اندوهگین کنم .بگذریم!!! فقط اینرا بگویم که دفترعمر مان را به هرکه جور و افکاری ورق بزنیم وهمراه ورق زدن وپشت سر گذاردن لحظه لحظه عمر گرانبها که برای باز گردانندیک دقیقه ویا حتی یک ثانیه به هیچ وجهی امکانپذیر نیست این را تجربه کردم که بهترین راه برای خوشنود بودن وبه آینده امیدوارماندن این است که همه چیزووقایاع را به فال نیک بگیریم تا همانگونه که عرض کردم بودنش عملی گردد .ببخشیدکه پرحرفی کردم و مزاحم اوقات شریفتان شدم. همگی شما را دوست دارم خداحافظ

  • saeid
    دوشنبه 21 اسفند 1391 - 02:49:14
    پاسخ
    3 0

    خدا بنده هاشو دوست داره گرچه ما همه گنهکاریم

  • بدون نام
    دوشنبه 21 اسفند 1391 - 14:57:46
    پاسخ
    2 1

    چرا فقط اتفاقات بد رو نوشتین ؟مسلم هست که اتفاقات خوب هم زیاد داشتیم .از این خرافات دست بردارید.

  • ت
    دوشنبه 28 اسفند 1391 - 03:02:43
    پاسخ
    2 1

    همش دروغه فقط خدا می دونه

  • سارا
    پنجشنبه 1 فروردین 1392 - 23:00:29
    پاسخ
    1 0

    ايشالا كه امسال سال خوبي برا همه باشه بقيه اش همه خرافات هست و تفكر اشتباه مردم و ربط مسائل به سال و نام حيوانات

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700