تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری به 136 نفر در کل کشور رسید. اورژانس کشور می گوید کسی کشته نشده است اما اورژانس آذربایجان شرقی از مرگ یک جوان خبر داده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ بر اساس آخرین آمار اورژانس تهران، تاکنون حوادث چهارشنبه سوری ۴۵ نفر را راهی بیمارستان کرده است و تعداد حادثه دیدگان رو به افزایش است.
حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران دراین باره به مهر گفت: میانگین سنی مصدومان حوادث امروز بین 18 تا 20 سال بوده که اغلب آنها دچار سوختگی شده اند. خوشبختانه تا این لحظه مورد فوتی یا مصدوم بدحال نداشته ایم.

به گفته او تقریباً 90 درصد این حادثه دیدگان دچار سوختگی شده‌اند که بیشتر آنها به بیمارستانهای مطهری، یافت آباد و لقمان منتقل شده‌اند: انفجار نارنجک یکی عوامل مهم آسیب جسمی و سوختگی حادثه دیدگان در چهارشنبه سوری امسال است.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران همچنین آخرین آمار مصدومان پایتخت را ۵۶ مورد اعلام کرد که از این تعداد ۳۹ نفر دچار سوختگی شدند و دو نفر دچار قطع عضو شدند.

او به فارس گفت: تعداد کل مصدومانی که شب چهارشنبه سوری امسال تاکنون به بیمارستان منتقل شدند ۵۶ نفر است که از این تعداد ۲۹ نفر دچار سوختگی شدند، ۲ نفر قطع عضو شدند و ۱۵ نفر نیز دچار آسیب به چشم شدند که بیشتر آنها به بیمارستان فارابی تهران منتقل شدند.

 

234 حادثه در پایتخت
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از کاهش 38 درصدی حوادث شب چهارشنبه آخرسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سیدرضا خوش‌زاد از کاهش 38 درصدی حوادث چهارشنبه آخر سال تا ساعت 21:30 خبر داد و گفت: این آمار برگرفته از تعداد عملیات‌هایی است که از سوی آتش‌نشانی پایتخت تا ساعت 21:30 انجام شده است.

به گزارش ایسنا، تاکنون 234 مورد حادثه به آتش‌نشانی پایتخت اعلام شده که 33 مورد آن مربوط به حریق منزل مسکونی، 59 مورد مربوط به ضایعات، دو مورد مربوط به موادمحترقه، 10 مورد مربوط به حریق تجاری، 17 مورد مربوط به حریق وسایل نقلیه و به ترتیب 57، 45 و 11 مورد نیز مربوط به سطل زباله، درخت و فضای سبز و سایر حریق‌ها بود.

 

تعداد مصدومان چهارشنبه سوری در کشور به ۱۳۶ نفر رسید
رئیس اورژانس کشور اعلام کرد: تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری امسال در کشور تا این لحظه به ۱۳۶ نفر رسیده است که از این تعداد ۸۳ نفر به بیمارستان ارجاع شدند و تاکنون هیچ مورد فوتی نیز گزارش نشده است.

محمد تقی طالبیان به فارس گفت: از تعداد 136 مصدوم حوادث چهارشنبه سوری امسال در کشور 18 مورد زن و 128 نفر مرد بودند که از این تعداد 83 نفر به بیمارستان اعزام شدند و بقیه در محل به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی ادامه داد: بیشترین میزان آسیب در ناحیه چشم با 38 مورد بوده است و بعد از آن به ترتیب سوختگی صورت با 35 مورد، سوختگی و آسیب به پا 22 مورد، سوختگی دست 18 مورد آسیب به سر 17 مورد بوده است. برخی از مصدومان در چند ناحیه از بدن دچار آسیب یا سوختگی شده‌اند.

طالبیان افزود: بیشترین وسیله آسیب به مردم در چهارشنبه سوری امسال ترقه با 79 مورد بوده است و بعد از آن نارنجک با 22 مورد در ردیف دوم است، 4مورد از حادثه دیدگان هم بر اثر انفجار دینامبت مصدوم شده‌اند.


انفجار ترقه زن خانه دار را راهی بیمارستان کرد
زن 45 ساله ای به علت انفجار ترقه در پارکینگ یک ساختمان 5 طبقه مسکونی واقع در شهرک کیانشهر مجروح و روانه بیمارستان شد.
عباس خصالی، فرمانده آتش نشانان اعزامی دراین باره گفت: این زن درحال جابجایی وسائل خود در زیرراه پله زیرزمین ساختمان بود که ناگهان ترقه دستی نسبتا بزرگی که در این محل جاسازی شده بود با صدای مهیبی منفجر شد. بر اثر شدت انفجار چشم راست و بخشی از دست و سر و صورت این زن خانه دار دچار سوختگی و آسیب شد.
این حادثه همراه با آتش سوزی جزیی بود.

 

مردی در خیابان کرمان آتش گرفت

در ساعت 21:34 تعدادی از افراد که در کوچه‌ای واقع در خیابان رسالت، خیابان کرمان جنوبی در حال آتش‌‌بازی بودند به هنگام ریختن بنزین روی آتش باعث سرایت آتش به منزل مجاور شدند و بر اثر این حادثه یک نفر دچار سوختگی شد. 

 

قطع عضو پسر جوان بر اثر انفجار نارنجک دستی
ساعتی قبل در شهرک امید تهران یک نارنجک دست ساز در دستان پسر 24 ساله ای منفجر شد.

حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورزانس تهران در این باره به مهر گفت: این جوان قبل از حضور نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شده بود. در اثر شدت انفجار پسر جوان دچار سوختگی و قطع عضو شد. هم اکنون پزشکان بیمارستان الغدیر تهران اقدامات درمانی بر روی پسر جوان را آغاز کردند.

 

ارجاع به بیمارستان سوختگی؛ از کودک ۳ ساله تا پیرمرد ۷۰ ساله
ارجاع حادثه‌دیدگان حوادث چهارشنبه‌سوری به بیمارستان سوختگی مطهری ادامه دارد؛ از دختر و پسر ۳ ساله تا پیرمرد ۷۰ ساله، عمده سوختگی‌ها در ناحیه دست است و خوشبختانه تاکنون هیچ فردی در این حوادث فوت نکرده است.
به گزارش فارس از ساعتی پیش ارجاع حادثه دیدگان حوادث چهارشنبه سوری به بیمارستان مطهری از سوی اورژانس یا همراهان بیماران رو به افزایش گذاشته است. در بین این افراد یک پسر بچه 3 ساله که دچار سوختگی در ناحیه سر شده و یک دختر 3 ساله که به علت برخورد ترقه دچار آسیب شده است نیز دیده می‌شوند.

مرد 45 ساله‌ای نیز که به علت سوختگی و برخورد ترکش ناشی از انفجار دچار آسیب در ناحیه دست و پا شده است نیز در بین این مجروحان است.

یکی دیگر از این مجروحان نیز پیرمرد 70 ساله‌ای است که برای نجات فرزندش وارد محل انفجار شده و بعد از نجات فرزندش خودش دچار آسیب و سوختگی در ناحیه دست شده است.

یکی دیگر از این حادثه دیدگان نیز پسر 13 ساله‌ای است که در منطقه ده ونک تهران به علت ترکیدن بمب دست ساز دچار آسیب در ناحیه دست شده است.

حال هیچ یک از این حادثه دیدگان وخیم نیست و پرسنل بیمارستان سوختگی مشغول پانسمان و مداوای آنان هستند. اما تعداد مجروحان رو به افزایش است.

 

پرتاب نارنجک دستی روی یک آتش‌نشان در مشهد

رضا ظهوریان مدیر امور رسانه‌ای سازمان آتش‌نشانی مشهد به ایسنا گفت: از آغاز چهارشنبه‌سوری تاکنون 20 مورد حریق شامل حریق ضایعات و لاستیک به آتش‌نشانی مشهد اطلاع داده شد.

وی با اشاره به مصدومیت یکی از آتش‌نشانان به وسیله اصابت نارنجک‌دستی به وی، گفت: این آتش‌نشان در خیابان دستغیب مشهد مشغول عملیات بود که نارنجک‌دستی به وی برخورد کرد و از ناحیه کمر و پشت دچار مصدومیت شد.

به گفته ظهوریان، حال عمومی این آتش‌نشان به دلیل لباس‌های ایمنی و ضدحریق مساعد گزارش شد.

مدیرامور رسانه‌ای آتش‌نشانی مشهد با اشاره به آماده‌باش کامل آتش‌نشانان در شب چهارشنبه آخرسال اظهارکرد: خوشبختانه وضعیت امسال نسبت به سال گذشته بهتر است و مورد خاصی از حوادث گزارش نشد.

 

انفجار 405 در شهرری

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از انفجار یک دستگاه پژوی 405 در شهرری خبر داد و به ایسنا گفت: هر چهار سرنشین این خودرو دچار سوختگی شده‌اند و به بیمارستان شهدای یافت‌آباد انتقال یافتند.


مرگ یک تن در پی انفجار موادمحترقه

حبیب حسین‌قلی‌زاده، مدیرروابط عمومی اورژانس استان آذربایجان شرقی به ایسنا گفت: در ساعت 20:25 یک دستگاه موتورسیکلت با سه سرنشین که حامل موادمحترقه بود با یک دستگاه سواری پژو برخورد و راننده و دو سرنشین موتور نیز به روی زمین پرتاب شدند. پرتاب شدن سه مرد جوان روی زمین سبب انفجار موادمحترقه شد، در پی این حادثه یک جوان 23 ساله جان خود را از دست داد و یک تن دیگر نیز به شدت دچار آسیب‌دیدگی و سوختگی شد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۹
    59 4
    خدا رو شكر تلفات كم شد.
  • بدون نام IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
    0 0
    ملت هم خوشی زده زیر دلشون. بابا به خوتون رحم کنید، امروز ناسلامتی عید هست..
  • زرین دشتی IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
    12 1
    سایت تابناک از فوت یک جوان 18 ساله بابلسری به علت انفجار کمربند ترقه نیز خبر داده است و الات در سایت موجود است
    • امیر IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
      1 0
      تابناک همین الان اعلام کرد که اشتباهی صورت داده شده وهیچ کس تا الان فوت نکرده
  • بدون نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
    1 4
    جمع کنید این مسخره بازی ها و خرافات رو اسلام از این کارها بیزاره