عضو جامعه روحانیت مبارز از تلاش ائتلاف​های اصولگرا برای تجمیع کاندیداهای اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

مصطفی پورمحمدی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در گفت و گو با خبرآنلاین با بیان اینکه جامعه روحانیت به یک جمع‌بندی خوبی رسیده و یک مدل جامع را برای انتخابات ریاست جمهوری طراحی کرده است، افزود: قرار شد مجمع اصولگرایان که خوشبختانه به زیر این چتر آمدند در یک تجمیع دو مرحله‌ای از میان خود نامزد مطلوب را بر گزینند.
روز گذشته خبری منشر شد که براساس آن حجت الاسلام موسی پور به عنوان دبیر «ائتلاف اکثریت اصولگرایان» منصوب شد. موسی پور معاون سیاسی وزیر کشور در دوران صدارت پورمحمدی در وزارت کشور بود.
یحیی آل‌اسحاق، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد، محمدرضا باهنر، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی و منوچهر متکی، اعضای این ائتلاف هستند.
پورمحمدی در خصوص سازو کار انتخاب نامزد نهایی این ائتلاف، اظهار داشت: ائتلاف‌های فعلی به کار خود ادامه می‌دهند و هرکدام خودشان کاندید نهایی‌شان را معرفی می‌کنند. وقتی کاندید نهایی معرفی شد، در مرحله ثبت نام شرکت می‌کنند و پس از آن بسته به آرایش سیاسی و حضور کاندیداهای مختلف از جناح‌های مختلف و تایید شورای نگهبان، اصولگرایان تصمیم می گیرند آیا با چند کاندیدا ادامه بدهند یا با یک کاندیدا.
وی با بیان اینکه در نهایت، رئوس اصولگرایان نامزد تعیین می‌کنند، گفت: این فرمول مورد قبول واقع شده و وارد فاز اجرایی شده است.
عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این پرسش که این مکانیزم مورد قبول کدام گروهها است، خاطر نشان کرد: تمام ائتلاف‌هایی که الان فعالیت می کنند. ما با این فعالان که کاندیدای اصلی‌شان وارد صحنه شده‌اند صحبت کرده ایم. 

پور محمدی در پاسخ به اینکه یعنی غیر از ائتلاف سه‌گانه جبهه پیروان و1+2 ،افراد دیگری دارند به این ائتلاف‌ها اضافه می‌شوند، گفت:من می‌دانم به ائتلاف سه‌گانه دارد اضافه می‌شود، ولی صبر کنید در یک آینده نزدیک جمع‌بندی خواهد شد. ائتلاف های اصولگرایان در حال هدایت شدن و ساماندهی هستند. برنامه‌ای که تا الان طراحی شده، برنامه خوبی است و مورد استقبال قرار گرفته و انشاءالله اصولگرایان در یک آرایش تعریف شده و منسجم شرکت خواهند کرد.
وی درباره اینکه آیا این برنامه توسط جامعه روحانیت و ‌جامعه مدرسین دنبال می شود؟، اظهار داشت:به هر حال جامعه روحانیت با مشاوره‌هایی که با جامعه مدرسین انجام می‌دهد، این خط‌ را دارد تعقیب می‌کند.
در حالی که باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری از معرفی نامزد مستقل توسط این تشکل سیاسی خبر داده است؛ پورمحمدی می گوید جبهه پایداری نیز به این ائتلاف دعوت می شود. البته آنها در انتخابات مجلس این همکاری را نپذیرفتند و نمی‌دانیم که آیا این بار می‌پذیرند یا خیر.
در جریان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی جبهه پایداری به عنوان تشکلی جدید وارد عرصه شد و همکاری با گروه های اصولگرا را نپذیرفت. جبهه پایداری به روش جبهه متحد اصولگرایان و حضور نامزدهایی از سوی برخی از جریا های سیاسی اعتراض داشتند.
پورمحمدی با بیان اینکه جبهه پایداری هنوز نامزد نهایی خود را معرفی نکرده است، گفت: گر کسی گفت این کاندیدای ماست، آن موقع گفته خواهد شد که به این جمع دایره گسترده اصولگرایی می‌پیوندید یا نه؟اگر آمدند در آن قالب و در آن مکانیزم، مورد حمایت واقع می‌شوند.
وی در خصوص کاندیدای منفرد اصولگرایان همچون محسن رضایی، حسن سبحانی و علی فلاحیان هم گفت: این آقایان اگر می‌خواهند مورد حمایت اصولگرایان قرار بگیرند، باید در این قالب همراه شوند وگرنه هویت فردی پیدا می‌کنند.
/29212
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    2 2
    جبهه پایپداری احمدی نژاد و مشایی است در لباسی دیگر اونها به اصول گرایان نمی پیوندند !