۰ نفر
۱۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱

ایسنا نوشت:

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به برنامه کاهش پنج درصدی تعرفه واردات خودرو در سال جاری گفت: کاهش تعرفه واردات خودرو موافقان و مخالفان خاص خود را دارد اما دولت در سال گذشته مصوبه‌ای داشت که براساس آن قرار شد تعرفه واردات خودرو هر سال پنج درصد کاهش یابد.
حمید صافدل  درباره برنامه کاهش پنج درصدی تعرفه واردات خودرو طی سال 1392 توضیح داد: کاهش تعرفه واردات خودرو مصوبه دولت و هیات وزیران است. از سوی دیگر بحث کاهش تعرفه واردات خودرو از چند سال قبل مطرح و جزو بحث‌های پرچالش در کمیسیون ماده یک و جاهای دیگر بوده است.
وی افزود: کاهش تعرفه واردات خودرو موافقان و مخالفان جدی دارد. بخش‌های تولیدکننده داخلی همواره مخالف این موضوع بوده‌اند. کسانی که متقاضی اقتصاد رقابتی و نگاه حمایت از مصرف‌کننده‌ هستند نیز موافق این موضوع بوده‌اند و گفته‌اند که عدد تعرفه باید به گونه‌ای تعریف شود که انگیزه تولید وجود داشته باشد و از ایجاد بازار انحصاری برای تولیدکننده داخلی جلوگیری کند.
رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان این‌که در یک بازار رقابتی است که تولیدکننده ارتقای کیفیت می‌دهد، عنوان کرد: در کمیسیون ماده یک چند سال قبل تصمیم‌هایی گرفته شد که از آن جمله این بود که در مورد خودروهای عمومی کاهش تعرفه اعمال شود. از دیگر تصمیم‌های کمیسسیون ماده یک نیز رفتن به سمت واردات خودروهای هیبریدی و با مصرف سوخت غیرفسیلی و همچنین تلاش برای ورود خودروهای با مصرف سوخت و آلایندگی کمتر و در چارچوب‌های استاندارد بود.
صافدل با اشاره به این‌که سیاست‌های فوق مورد اتفاق نظر همه بود و در کمیسیون ماده یک نیز تصویب شد، افزود: دولت برای حفظ بازار رقابتی و رقابتی‌تر کردن فضای تولید داخل مصوبه‌ای را در دی ماه یا بهمن ماه سال 1391 داشت که براساس آن سیاست تعرفه‌ای خودرو و کاهش پنج درصدی تعرفه واردات را در هر سال تکلیف کرده است.
هم‌اکنون تعرفه واردات خودرو 45 درصد است که در صورت اجرایی شدن مصوبه دولت این رقم به 40 درصد در سال جاری کاهش خواهد یافت.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    4 0
    اين 5 درصدها دردي رو از ملت دوا نميكنه بايد حداقل 50 درصد كم بشه