رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان تهران شرایط کاندیداتوری در این انتخابات را تشریح کرد.

به گزارش خبرآنلاین، حسین طلا نماینده مجلس و رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان تهران تاکید کرد، اگر داوطلبی به هنگام ثبت نام که از تاریخ 26فروردین تا اول اردیبهشت سال جاری در انتخابات شوراها انجام می شود،از قوانین به طور کامل آگاهی داشته باشد قطعاً با خیالی آسوده ثبت نام خواهد کرد و چه بسا در اثر عدم آگاهی ممکن است مشکلاتی را برایش بوجود آورد.
وی تاکید کرد ، در انتخابات شوراها همه اقشار جامعه که واجد شرایط هستند می توانند ثبت نام نمایند ولیکن بایستی با این قوانین آشنا باشند.
وی ادامه داد بر اساس بند 1 ماده 28 قانون تشکیلات،وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران ، وزرا و معاونین آنها،روسای سازمانها و ادارات عقیدتی و سیاسی نیروهای مسلح و هر مسئولی که در نظام جمهوری اسلامی حوزه مسئولیت او به کل کشور تسری دارد از عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا سراسر کشور محرومند .
وی در این خصوص ادامه داد بر اساس بند 3 این ماده شهرداران ، مدیران مناطق شهرداری و موسسات و شرکتهای وابسته و شاغلین در شهرداریها و موسسات و شرکتهای وابسته و همچنین دهیاران و شاغلین در دهیاری از عضویت در شورای اسلامی شهر محل خدمت خود محرومند مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.
طلا تاکید کرد: کلیه مسئولین استانی، شهرستانی و بخش از عضویت در شوراهای اسلامی واقع در محدوده آن استان ، شهرستان و بخش محرومند و می بایست قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا داده و در آن سمت شاغل نباشند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در توضیح ماده 29قانون انتخابات شوراها گفت:کسانی که در جهت تحکیم مبانی رژیم سابق نقش فعال داشته اند ، محکومین به خیانت ، کلاهبرداری ، عصب اموال دیگران ، محکومین به حدود شرعی ، وابستگان به احزاب ،سازمانها و گروهک هایی که غیر قانونی بودن آنها از طرف مراجع صالحه اعلام شده باشد،قاچاقچیان مواد مخدر و معتادان به این مواد و محجوران و کسانی که به حکم دادگاه مشمول اصل 49قانون اساسی باشند و همچنین مشهوران به فساد و متجاوزان به فسق از عضویت در شوراها محرومند.
وی در ادامه تاکید کرد : براساس ماده 30قانون انتخابات شوراها داوطلبان عضویت در شوراها نمی توانند همزمان در بیش از یک حوزه انتخابیه به عنوان داوطلب ثبت نام نمایند در غیر اینصورت اسم آنها از فهرست داوطلبان حذف و از آن تاریخ تا پایان همان دوره از داوطلب شدن در انتخابات شوراها محرومند.
وی با بیان اینکه همه داوطلبان باید 25سال تمام و تابعیت کشور جمهوری اسلامی را داشته باشند و اگر فردی دارای دو تابعیت باشد نمی تواند در این انتخابات داوطلب شود و همچنین اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه و ابراز وفاداری به قانون اساسی کشور از جمله موارد مطرح در قانون می باشد.
وی گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا نماد مدیریت مردم بر شهر و روستای خود می باشند لذا شهر و روستایی آباد نشاندهنده شورای شهری موفق است لذا باید مردم عزیز ایران در انتخاب اعضای شورای شهر و روستای خود دقت بسیار به خرج دهند تا شهر و روستایی با مشخصات فرهنگ ایرانی ، اسلامی داشته باشیم.

/2727
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Mahsa Ezzati IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    3 0
    با سلام، آیا افرادی که در یک شهر عضو شورا بوده اند بدون داشتن لیسانس قادر به نامزدی در انتخابات در این دوره،در همان شهر میباشند؟؟لطفا جواب بدهید