ایسنا نوشت:

محمدنبی حبیبی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال "حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی"، گفت: شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها هستیم که اهمیت بسیاری در نظام جمهوری اسلامی دارد.
وی با بیان اینکه "انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نباید یکدیگر را تحت‌الشعاع قرار دهند و حضور گسترده مردم در هر دو ضرورتی قطعی است"، بر ضرورت حضور سلیقه‌های مختلف در انتخابات تاکید کرد و گفت: اگر تلاش کنیم سلیقه‌های موجود سیاسی که معتقد به انقلاب، کشور و نظام هستند در انتخابات حضور یابند، خود به خود شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات خواهیم بود..
اهم اظهارات دبیرکل موتلفه را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید؛
*درباره شائبه تقلب در انتخابات پیش رو هم وجود 300 هزار ناظر در کشور اطمینانی برای برگزاری انتخابات سالم است. در انتخابات شوراها هم مجلس نقش نظارتی دارد که عاملی اطمینان‌بخش است.
* دستگاههای اجرایی باید بدانند که هرگونه دخالت دولت در انتخابات خلاف شرع و قانون است و دولت وظیفه دارد تمام همت خود را برای اجرای مطلوب انتخابات صرف کند. اگر ذهن دولت مشغول اشاره رفتن به سمت فردی خاص در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری باشد کاری ناشایست صورت می‌گیرد.
* رسیدن به ائتلاف همگانی در بین اصولگرایان سخت اما ممکن است. حزب موتلفه معتقد است راه جلوگیری از انشقاق و چندگانگی، ائتلاف بزرگ در بین اصولگرایان است. این ائتلاف در سایه محوریت روحانیت قابل تحقق است. اگر در ائتلاف بزرگ اصولگرایان با محوریت روحانیت فردی غیر از نامزد حزب موتلفه برگزیده شود ما تمکین می‌کنیم و از اصولگرایان می‌خواهیم برای جلوگیری از شکستن آرا در مقابل رقبا مسیر ائتلاف را پیشه کنند.

* آمدن یا نیامدن هاشمی رفسنجانی در دوره‌های قبل سابقه دارد. از نوع اظهارنظرهای دوستان وی اینگونه استنباط می‌شود که موضوع ترغیب به آمدن وی رشد یافته است اما موتلفه اسلامی منحصرا از نامزد اصولگرایانی که ائتلاف می‌کنند با محوریت روحانیت حمایت می‌کند.
* درباره حضور اصلاح‌طلبان و برخی جریانات زاویه‌دار با انقلاب در انتخابات هماین طیف‌های سیاسی وجود دارند و در انتخابات تاثیر می‌گذارند.البته بین اصلاح‌طلبان و جریان فتنه تفاوت وجود دارد. هر اصلاح‌طلب الزاما فتنه‌گر نیست. در جبهه اصلاحات افرادی وجود دارند که نظام، قانون و رهبری را قبول دارند اما اصولگرایان را قبول ندارند و با اصولگرایان در رقابت هستند. ما در حزب موتلفه مرز بین فتنه‌گری و اصلاحات را مشخص می‌دانیم. باید زمینه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات فراهم شود تا شاهد شور انتخاباتی باشیم.
*اینکه گفته شود موتلفه به دست بازار اداره می‌شود، حرف نادرستی است. برخی از اعضای حزب موتلفه کار تجاری انجام می‌دهند اما قشر قالب اعضای حزب را فرهنگیان و کارمندان تشکیل می‌دهند.
* اجرای ناقص اصل 44، عدم توفیق دولت‌ها در خصوصی‌سازی، مشکلات رونق اقتصادی و نرسیدن به حدی مطلوب در صادرات علت توجه مقام معظم رهبری به مباحث اقتصادی در نامگذاری سالهای اخیر است. عملکرد دولت در در بخش اقتصادی ضعیف، در بخش امدادی قوی، مسکن را قابل توجه، سیاست را همراه با نقاط قوت و ضعف و تعامل با احزاب را صفر ارزیابی کرد.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
    1 0
    اگر سیب زمینی باشه که خلاف شرع نیست !!!!!!!!!!!! یادتان میاید مومن سال 88