۰ نفر
۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۴

قیمت جهانی هر اونس طلا با افت 84 دلاری به 1477 دلار رسید.

بهبود وضعیت اقتصادی چین، تردیدها در خصوص ادامه اعمال سیاست های انبساطی پولی در آمریکا و اقدام قبرس در فروش ذخایر طلایش در پی موافقت مقام های اتحادیه اروپا با پرداخت کمک 10 میلیارد یورویی به این کشور، موجب شد تا قیمت جهانی طلا به محدوده 1400 دلار سقوط کند.
با رسیدن قیمت جهانی هر اونس طلا به 1477 دلار در پایان معاملات جمعه، بهای این فلز زرد به پایین ترین سطح در 22 ماه گذشته رسید. در حال حاضر نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت آن در معاملات ماه ژوئن سال 2011 میلادی برابری می کند.
انتشار اخبار مثبت از اقتصاد چین یعنی کاهش تورم و رشد واردات در ماه مارس گذشته موجب افزایش امید به رونق اقتصاد جهان و رشد شاخص‌های بازار های سهام و کاهش تقاضا و افزایش عرضه برای طلا شد.
همچنین نگرانی های تازه ای در خصوص ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی فدرال رزرو(بانک مرکز) آمریکا به وجود آمده است.
گزارش نشست ماه مارس کمیته فدرال بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا که اخیرا منتشر شده، نشان می دهد که تعدادی از اعضاء این کمیته مایل هستند طی ماه‌های آینده از میزان خرید اوراق قرضه دولت توسط بانک مرکزی کاسته شود و در صورت بهبود اوضاع بازار کار، در پایان سال جاری خرید این اوراق متوقف شود. این امر به معنای رشد ارزش دلار و کاهش تقاضا برای طلاست. همچنین اگر نرخ‌ بهره در آمریکا افزایش یابد، سرمایه‌گذاران دلیلی برای حفظ دارایی‌هایی همچون طلا نخواهند داشت.
در همین حال  قبرس برای تامین سهم خود از کمک مالی 10 میلیارد یورویی وام دهندگان بین‌المللی به دولت این کشور، باید 400 میلیون یورو معادل 523 میلیون دلار طلا از ذخایر خود را بفروشد. این بزرگ ترین فروش طلا از سوی یک عضو منطقه یورو طی چهار سال اخیر محسوب می شود.
تحت تاثیر این رویدادها موسسه گلدمن ساش نیز در تازه ترین گزارش خود، پیش بینی خود از میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2013 میلادی را به کمتر از 1450 دلار کاهش داده است. این موسسه همچنین پیش بینی کرده که قیمت طلا در  در سال 2014 میلادی نیز به کمتر از 1270 دلار برسد.
قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 11 درصد کاهش داشته است.

 

 

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    106 3
    بازار ایران همچنان در مقابل پایین آوردن قیمت مقاومت میکنه ولی وقتی قیمت جهانی بالا بره با قدرت بالا میبره به این بازار میگن بازار صفا
    • مهدی IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
      65 1
      دقیقا... وقتی تو دنیا 1% میره بالا تو بازار آقایون طلا فروش ها و اتحادیشون 5% میبرن بالا و وقتی تو دنیا 5% میاد پایین این جا نرخ ها رو 1% کاهش میدن..."همه چیمون به هم میاد"....کسی هم نه بررسی میکنه و نه نظارت...میلیارد میلیارد پول نوش جون میکنن از راه این بالا و پایین کردن قیمت ها و اونوقت هر وقت دلشون خواست میگن نمیفروشیم، هر وقت عشقشون کشید میگن نمیخریم و مردم بدبختی که باید مراسم عروسیشون رو برگزار کنن مجبورن برای حفظ آبرو، هر روز کمتر از دیروز، با پولی که گذاشتن کنار طلای کمتری بخرن....
    • بدون نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
      15 0
      دقیقا....
  • مهدی IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    42 1
    واقعا معلوم نیست کی باید به این وضعیت رسیدگی کنه...دولت؟ وزارت اقتصاد؟ سازمان های بازرسی؟ یا .... الان ساعت 11:35 شنبه، با وجود سقوط حدود 90 دلاری طلا ظرف مدت چند ساعت در بازارهای جهانی در عصر جمعه، هنوز آقای کشتی آرای و دوستان دارن چرتکه میندازن که چه جوری قیمت ها رو بسازن و به مردم از همه جا بی خبر و بدون صنف و بدون سخنگو و بدون پشتیبان (جز خدا) اعلام کنن تا خودشون کمتر ضرر کنند... وقتی قیمتها بیاد پایین: 1-سودشون کم میشه 2- خودشون از دارندگان حجم بالایی از طلا، سکه و ارز هستند و ارزش دارایی خودشون کم میشه (البته از سودی که این سال ها از این آشفتگی بازار کردند) 3- به علت بالا رفتن ریسک، خرید و فروش کم میشه و کاسبیشون میخوابه... حالا اینهمه جوون که میخوان ازدواج کنن که مهم نیست برای کسی..
  • بدون نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    27 3
    "انتظار می‌رود امروز، شنبه 24 فروردین، قیمت سکه و طلا در بازار داخل نیز از این امر تاثیر بپذیرد. بنابراین با فرض دلار 3400 تومانی و بهای طلای جهانی در این سطح، ارزش ذاتی هر قطعه سكه به محدوده احتمالی 1 میلیون و 260 هزار تومان خواهد رسید که نسبت به میانگین قیمت سکه در هفته گذشته، 180 هزار تومان کاهش خواهد داشت." خبرگزاری برنا 10:47 الان ساعت 12 ظهره و آقایون قیمت رو با منتی که سر مردم گذاشتن فقط 57 تومن آوردن پایین....واقعا چرا؟؟؟ انتظار میره از سایت محترم خبر آنلاین که این موضوع رو البته نه با خودشون که فقط توضیحاتشون در راستای منافعشونه، با چند تا از مقاماتی که باید واکنش نشون بدن و با کارشناسای مستقل...
    • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
      11 0
      تازه الان دارن کاهش رو کمتر هم میکنن انگار...
    • بدون نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
      15 0
      ما رو چی فرض کردن اینا؟ لطفا رسیدگی کنید به نحوه اعلام کردن قیمتها از طرف طلا فروشا....
  • بدون نام EU ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    20 2
    فعلا خرید نکنید تا باز هم قیمتها پایین تر بیاد.اگر روند نزولی ادامه داشته باشه طلا فروش هم تا حدی میتونه سرمایه میلیاردیش رو تو ریسک سراشیبی قیمت نگه داره.بعد چند روز خودشون تو فروش و شکستن قیمت از هم سبقت میگیرن.درست در همین لحضات بحرانی حباب طلا میترکه و حجم زیادی از سرمایه های به صورت طلا و سکه روانه بازار میشه.دوستان شکسن قیمتها فقط و فقط با همکاری خود مردم میسر میشه.
    • آتي گر IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
      9 3
      خيلي ساده فكر مي كني برادر. مگه طلا فروش ميوه فروشه كه از ترس ضرر بفروشه مالشو؟؟؟!!!!!! شما طلا فروشيه سر كوچتونو نگاه نكن كه 5 كيلو طلا داره كلا . كسايي تو بازار هستن كه حجم طلاشونو دولت هم نمي توه بخره اونا به كي مفروشن فكر كردي؟؟؟؟ هيچي به وقتش ميارن پايين بعد مي خرن بعد پله اي ميارن بالا و من وشما به اميد اينكه صعودي شده و سود ميده مي خريم ازشون و اين چرخه تا ابد ادامه داره.
  • بدون نام EU ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    12 2
    قیمت واقعی طلا برای تیر ماه زیر گرمی 90 تومن هم میتونه برسه.
  • مهرداد IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    17 0
    اينجانب 26 ساله در شرف ازدواج هستم براي خريد پشت حلقه اي همون انگشتر نشون تو كُپ اين قيمت طلا موندم حالا سرويس طلا و حلقه پيشكش!آقايان لطفا" كمي انصاف ممنون
  • محمد GB ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    19 0
    خبر آنلاین به خدا مدیونی اگه این موضوع مهم رو پیگیری نکنی ! شما که مثلا میای برای اینکه شبکه های دیجیتال تو فلان شهرستان نمیگیره تیتر میزنی ! اینم پیگیری کن ! سکه باید خیلی خیلی بیشتر این این امروز پایین بیاد ! 60 اومده بود پایین الان شد 50 تومن اومده پایین ! یعنی 10 تومنم رفت بالا دوباره !!!
    • بدون نام IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
      11 0
      بابا یکی به داد برسه.....
  • بدون نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    9 0
    مسئولان و مرتبطان اقتصاد مملکت حالا چه دولت، چه مجلس و از همه مهمتر قوه قضائیه، لطفا به داد مردم رسیدگی کنند. به خدا جوانهای دم بخت مشکل دارن برای تهیه طلا....الان هم که اومده پایین تو دنیا، تو ایران دلال ها که اسمشون رو گذاشتند فعالان بازار نمیذارن بیاد پایین...رئیس اتحادیه هم که معلومه هوای بالا بودن قیمت ها رو داره نه مردم....
  • آیدین IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    11 0
    فقط راه حلش نخریدنه!! فقط راه حل آزادی از گرونی ،نخریدنه!! آقایان،خانوما ،جونه مادرتون نخرید تا دلالها به دست و پاتون بیوفتن خبر اگه مردی منتشرکن!!
  • بدون نام IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    5 1
    من که باید ازدواج کنم چه جوری نخرم؟ یکی نیست بگه اینا تو جمع محفلیشون رو چه دو دو تا چهارتایی حساب میکنن نرخ رو تو ایران؟! از 180 تومن همش 30-40 تومن آوردن پایین....بابا انصاف هم خوب چیزیه...اون دنیایی هم هست..
  • بدون نام IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    7 0
    واقعا که تاسف باره.یکی نیست یه توجیهی کنه. همش مردم باید ضرر کنن..
  • بدون نام IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    2 0
    لطفا یه کاری کنید....دیگه باید چقدر سقوط کنه بازارهای دنیا تا آقایون تو ایران هم یه کاهشی مرحمت کنند به مردم؟
  • بدون نام IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    2 0
    کاهش قیمت تو ایران خیلی خیلی کم بود.