کاهش جهانی قیمت طلا دربازار تهران با مقاومت فعالان بازار مواجه شده است و حباب قیمت سکه را به 100 هزار تومان رسانده است.

علی پاکزاد: کاهش ناگهانی قیمت طلا در بازار های جهانی از روز پنج شنبه آغاز شده بود در روز جمعه به اوج خود رسید، به طوریکه طی دو روز قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی از حدود 1561 دلار با 84 دلار کاهش به 1477 دلار رسیده است، این در حالی است که در بازار ایران قیمت سکه بهار آزادی کاهش چندانی پیدا نکرده است.
امروز در ابتدای معاملات بازار قیمت هر سکه بهار آزادی طرح جدید از حدود 1.4 میلیون تومان به حدود یک میلیون330 هزار تومان کاهش یافت ولی در یک ساعت گذشته دوباره قیمت ها افزایش یافته و به یک میلیون 350 هزار تومان رسیده است این در حالی است که قیمت دلار دربازار آزاد ثابت بوده و بازارهای جهانی طلا نیز در تعطیلات پایان هفته به سر می برند.
دلیل افزایش قیمت سکه بهار آزادی در حال حاضر ناشی از جمع آوری سکه توسط برخی از فعالان بازار است که یا انتظار افزایش قیمت را دارند و یا به دنبال جلوگیری از کاهش شدید قیمت سکه در بازار هستند تا ارزش دارایشان کاهش نیابد، بنابراین با جمع آوری سکه از بازار در مقابل سقوط قیمت مقاومت می کنند.

 


البته کاهش قیمت طلا دربازار جهانی می تواند با افزایش قیمت دلار نیز همراه شود و به تبع این مسئله در بازار ایران به معنی افزایش قیمت طلا نیز خواهد بود.
اما در شرایط فعلی در حالی که قیمت واقعی هر سکه طرح جدید معادل یک میلیون 250 هزار تومان است، قیمت مبادلاتی سکه در بازار به حدود یک میلیون و 350 هزار تومان رسیده که نشان از یک حباب قیمتی حدود 100 هزار تومانی دارد. این در حالی است که در روزهای ابتدایی فروردین ماه جاری حداکثر حباب قیمت سکه معادل 24 هزار تومان بود که به مرور افزایش پیدا کرده و با سقوط شدید قیمت واقعی در بازار جهانی امروز به 100 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.
قابل ذکر است که حجم فروش بازار کاهش و فعالان بازار بیشتر تمایل به خرید سکه دارند تا فروش.
/31222 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    لعنت به هر چی دلاله
    • امیرحسین IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
      110 4
      اگه یک قانون درست و حسابی و اقتصادی وجود داشته باشه ، دیگه دلال ها کاری نمی تونن بکنن
  • بدون نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    88 6
    "البته کاهش قیمت طلا دربازار جهانی می تواند با افزایش قیمت دلار نیز همراه شود و به تبع این مسئله در بازار ایران به معنی افزایش قیمت طلا نیز خواهد بود." واقعا جای تاسف داره.....وقتی طلا می رفت بالا همین آقایون محترم دلال که از خون دل مردم سرمایه های آنچنانی درست کردن تو این آشفته بازار نرخ دلار رو می بردند بالا ولی حالا که بهای طلا تو دنیا اینهمه سقوط کرده.....کسی هم جوابگو نیست....
  • بدون نام IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    10 28
    سكه هم متاثر از قيمت طلاي جهاني است و هم متاثر از نرخ دلار. كاهش قيمت طلاي جهاني برابر است با افزايش ارزش دلار. پس سكه نمي تواند معادل كاهش نرخ جهاني كم شود. چون نرخ برابري دلار برابر ريال نه تنها كاهش نداشته بلكه افزايش هم داشته است.
    • علیرضا IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      7 2
      آقا شما حالتون خوبه؟ به نظر من برو شما تو بلومبرگ تحلیلگر شو. شما حیفی
  • بدون نام IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    8 26
    منم تازه شروع کرده ام به خریدن طلا چون ریال روز بروز میومد پایین شانس رو ببین
  • بدون نام IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    3 2
    چقدر عجیب کار دنیا!!!