تدارک برگزاری همایش بزرگی در استادیوم ۱۰۰ هزار نفری آزادی از سوی دولت، مورد انتقاد یکی از مراجع تقلید واقع شد.

به گزارش خبرآنلاین، چندی پیش محمد شریف ملک‌زاده، رئیس سازمان میراث فرهنگی از برگزاری جشن تقدیر از اعضای ستاد تسهیلات سفرهای کشور با حضور مقام‌های عالی کشور در استادیوم 100 هزار نفری آزادی در 28 فروردین‌ماه خبر داد. پس از آنکه سخنرانی رئیس جمهور در این مراسم نیز اعلام شد، برخی نمایندگان مجلس این همایش را «حرکت انتخاباتی دولت در آستانه یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری» خواندند.
آیت الله ناصر مکارم شیرازی نیز صبح امروز در مراسم سوگواری حضرت فاطمه (س) در مدرسه امیرالمومنین (ع) با اشاره به اخبار منتشره در جراید مبنی بر اینکه دولت قصد برگزاری مراسم تقدیر از دستندرکاران سفرهای نوروزی را دارد، گفت: این عنوان خنده داری است که برا یاین همایش برگزیده​اند. وی از برگزار کنندگان خواستند تا به مردم دروغ نگویند و اگر می خواهند کار انتخاباتی بکنند، صراحتا آن را به مردم بگویند.
گفتنی است پیش از این نیز محمدرضا محسنی‌ثانی رئیس کمیته امنیت ملی مجلس با اشاره به شائبه سوء استفاده از امکانات دولتی و عمومی و بیت‌المال برای انتخابات و خلاف قانون بودن آن، گفته بود که اگر این همایش برگزار شود، مجلس هم از بعد سیاسی و هم از بعد هزینه‌ای این اقدام را بررسی خواهد کرد. محمد آصفری عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم از رنگ و بوی انتخاباتی این همایش سخن گفته و با تاکید بر غیرقانونی بودن آن به باشگاه خبرنگاران گفته بود: مجلس مخالف برگزاری این دست همایش‌هاست، ولی چنانچه این همایش برگزار شود، تحقیق و تفحصی از منابع هزینه‌ای، هدف برگزاری همایش و خروجی همایش برای کشور انجام خواهد شد.
برگزاری همایش​هایی همچون «جشن بزرگ هنرمندان» و «درخت دوستی» با حضور اسفندیار رحیم مشایی در اسفند ماه سال گذشته را نیز برخی به همایش​های انتخاباتی از سوی دولت به منظور معرفی نامزد مورد حمایت خود، دانسته و به آن انتقاداتی ار مطرح کرده بودند.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    دولت هشت سال از این دست همایشها و هزینه های بی مورد انجام داد، کسی صداش در نیومد. حالا که آخرین ماههای دولته، غیر قانونی شد!!!
    • ریزعلی CZ ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
      7 6
      آقای مکارم از معدود افرادی هستند که نسبت به آقای احمدی نژاد و در مسایل سیاسی هیچگاه افراط و تفریط نمی کنند , لطفا منتشر کنید
  • علی IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    خود کرده را تدبیر نیست......4 سال پیش یادتون رفته؟
  • بدون نام IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    92 5
    شما تازه فهمیدید
  • ایرانی US ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    چرا ان وقتی که حرف از هاله ی نور بود شما چیزی نگفتید
  • محمد IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    درود بر شما مرجع شجاع و دلیر بی باک
  • بدون نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    از كليه كارمندان ميراث خواسته شده با جديت در اين مراسم شركت كنند و گفته اند فعلا برنامه ها را اعلام نميكنيم ولي بسيار مفرح و مملو از منافع مادي ومعنوي خواهد بود
  • بدون نام IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    ضمن تشكر از ايشان از مراجع ذيربط انتظار ميرود جلوي اين ريخت و پاش عظيم از بيت المال را تا ديرنشده بگيرند هر چند ادعا ميشود يك ريال هزينه از سازمان نخواهد بود ولي حقيقت ندارد
  • بدون نام IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    انصاف و منطق و عدالت ایجاب می کرد و می کند سخنان دوئلت را نیز بشنوید شما در آن دنیا نزد خداونتد برای این موضوعگیری مستند به نظرات احزاب چه حجتی دارید؟؟ رئیس سازمان بازرسی را دیده اید که دو سال تمام است با اسم ریاست سازمان دارد تبلیغات انتخاباتی می کند یا شهردار تهران که هشت سال کار انتخاباتی مدام و رسانه خری می کند و شما سکوت کرده اید؟؟ و حالا همایش تقدیر را کار انتخاباتی می نامید به کدام حجت ؟؟ به حجت نزدیکان و سایتهای اینترنتی ؟؟
    • mohammad IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
      4 4
      شما چی عزیز دل مگه مرجع تقلید بی مورد و بدون تحقیق حرف میزنه پس چه طور چند میلیون امسلمون از آقای مکارم تقلید میکنن ؟
  • حقیقت گو IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    اینکه از نیروهای زحمت کش در تعطیلات نوروزی تقدیر به عمل بیاید خیلی کار خوبی است اما همانند همه ی کارهای دیگر این دولت، یک کار به ظاهر خوب برای اهدافی دیگر و با مقاصدی دیگر انجام می شود. این همه سال چنین حرکتی انجام نشده بود، حالا در آستانه ی انتخابات و آن هم در این شرایط سخت اقتصادی که دولت باید در خیلی برنامه های عادی خود هم تجدید نظر کند تا با صرفه جویی، حقوق معوق خیلی از مردم و کارمندان خود را پرداخت کند، دست به این حرکت می زند!!! آیا واقعا در این وضعیت اقتصادی مملکت برگزاری چنین مراسمی اولویت دارد؟!!!!
  • بدون نام IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    آدم یاد میتینگ میدان ولیعصر میافته. یادش بخیر! خوبه این دفعه هم صداسیما سنگ تمام بزاره!،،
  • بدون نام IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    ضمن عرض تذکر از ایشان خواهش میکنم حکم این کار را صادر فرمایید؟