رییس سازمان بازرسی وضعیت اشتغال کشور را نگران کننده دانست.

مصطفی پورمحمدی یک‏شنبه‌شب در جمع فعالان اقتصادی استان با اشاره به نام‏گذاری سال‌جاری با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار داشت: حماسه به این معنی است که شرایط عادی نبوده و باید اقدام استثنایی صورت گیرد. در سال‏های گذشته فرصت‏های خوبی در کشور وجود داشت که از این فرصت‏ها به خوبی استفاده نشده است و با وجود منابع ارزی فراوان در اختیار کشور، از این منابع با اولویت‏بندی استفاده نشده است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه کارهای خوبی در کشور انجام شده است اما باید رعایت اولویت‏ها در نظر گرفته شود، تصریح کرد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مشکلات اقتصادی بر واحدهای اقتصادی عارض شده است.
وی با تاکید بر اینکه تحریم، فشار زیادی را وارد کرده است، اضافه کرد: باید به دنبال راه‌حلی برای عبور از این فشارها باشیم.
اهم اظهارات رییس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه می آید:
*باید ایستادگی داشته و تدبیر کنیم، ایستادگی کردن و رجز خواندن و یا شعار دادن صحیح نیست بلکه باید با برنامه و راهکار عمل کرد. دشمنان از سال‏های گذشته اقتصاد کشور را نشانه گرفته‏اند، بر اساس بیانات مقام معظم رهبری درمان درد اقتصاد تولید است و باید به این بخش توجه ویژه شود.
*برای رونق تولید باید کار و سرمایه در اختیار این بخش باشد، امسال وضع تولید نسبت به سال گذشته بدتر شده و اشتغال نیز موضوع نگران‌کننده‏‌ای است.
* عمر دولت دهم به پایان رسیده و دیگر فرصت انجام کاری را ندارد، اگر تصمیماتی نیز بگیرد عملی نخواهد شد.
* ما برای زمین‏گیر کردن دشمنان نیاز به همبستگی گسترده در میدان انتخابات داریم، باید یک فرد جازم و اصلح بر سر کار بیاید.
*دولت هیچ‌گونه مجوزی برای زیر پا گذاشتن قانون ندارد، فقط می‏تواند انتقاد کند و یا درخواست تغییر قانون را داشته باشد.
*تصمیمات عجولانه‏ای در کشور گرفته می‏شود که به دنبال آن مصوبه‏ای ارائه و به سرعت تغییر می‏کند،: نباید تصمیمات اینگونه سست و ضعیف باشد.
* در حال حاضر نقدینگی در کشور سبب تورم شده است، تورم به همان میزان که سبب ناراحتی و مشکلات برای مصرف‌کننده می‏شود، مشکلاتی را نیز برای تولیدکننده ایجاد می‏کند. برای پرداختن به تولید باید تورم را کنترل کرد، راهکار کنترل تورم پایین‌ آوردن هزینه‏های دولت است.
* دولت برای خود به صورت سرسام‏آور هزینه کرده و منابع کشور را صرف می‏کند، برای ایجاد تحول در موتور اقتصاد و تولید باید به نکات مذکور توجه بیشتری شود. تنها راه تحول اقتصادی تولید و و مدیریت به معنی حماسه اقتصادی است.
* 80 هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد که سرمایه‏گذاری صورت گرفته در این واحدها بالا است. در دور آینده دولت باید تحولی ایجاد شود، در این چند ماه آخر دولت دهم، عملاً کاری ساخته نیست.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =