دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: دشمنان با توقف مذاکرات و افزایش تحریم‌ها تلاش کردند مردم را به اعتراض وادارند تا به خیابان‌ها بریزند که این طرح آنها نیز مانند دیگر طر‌ح‌های آنان در 30 سال گذشته با شکست روبرو شد. وبا دسیسه هایی مانند گران شدن مرغ نتوانست مردم را به خیابان ها بیاورند تا نقشه شان کامل شود .<BR>

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین عباس جعفری دولت‌آبادی طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه 3 تهران گفت: این سال‌ها سال پرتوطئه‌ای از سوی دشمنان بود که خوشبختانه با تدابیر مسوولان و مقاومت مردم این توطئه‌ها خنثی شد.
دشمن تلاش کرد که با افزایش تحریم‌ها، فشار فلج‌کننده‌ای به مملکت وارد کند، اما از نیمه دوم سال 91 با تدابیر مسوولان به ویژه مقام معظم رهبری این توطئه‌ها خنثی شد.
وی خطاب به كاندیداهای ریاست جمهوری گفت: سه توصیه و هشدار دارم؛ اول مشكلات كشور را سیاه نمایی نكنید، دوم وعده های غیرعملی ندهید و سوم برای تبلیغات هرگز از امكانات دولتی استفاده نكنید.
دادستان تهران مبارزه جدی با جرایم اقتصادی و مجرمین یقه سفید را دستور كار دادستانی در سال 92 عنوان كرد و گفت: در این رویکرد زمین خواری در اولویت است.
وی گفت: آقای مرتضی تورك دو سال سرپرست دادسرای ناحیه 3 ویژه زمین خواری بودند كه به دلیل بازنشستگی معاون امنیتی وی را به عنوان معاون امنیتی دادستان و سرپرست دادسرای اوین منصوب كردیم و حجت الاسلام منصوری كه كارهای بزرگی در دادسرای فرهنگ و رسانه انجام داده بود را به عنوان سرپرست دادسرای ناحیه 3 گماردیم .البته بخش پرونده های زمین خواری همچنان در اختیار آقای تورك است.
جعفری دولت‌آبادی با اشاره به بحث نظارت بر بازداشتگاه‌ها، گفت: تاکنون نظارت‌های خوبی بر بازداشتگاه‌ها انجام شده و آثار مثبتی داشته است و هدف ما این است که علاوه بر حفظ حقوق شاکی، از حقوق متهمان نیز دفاع کنیم.
او در مورد پرونده پر سر و صدای قوه قضاییه هم گفت از حدود 10 الی 13 سال پیش پرونده‌ای راجع به فردی با عنوان مدعی انرژی درمانی در تهران تشکیل شد و ما در سال 91 مجددا این پرونده را باز کردیم.
پرونده به دادگاه رفت و دادگاه حکم حبس سنگینی برای متهم صادر کرد، ولی این حکم در تجدیدنظر نقض و متهم تبرئه شد.
جعفری دولت‌آبادی افزود: با توجه به این‌که نمایندگان دادستان در جلسات محاکمه این فرد حضور نداشتند، ما اعتراض کردیم و مجددا دادگاه این فرد برگزار شد و اخیرا هم گفته شد که این فرد به 33 ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شده است.
وی با بیان این‌که «نمایندگان دادستانی باید در دادگاه‌ها حضور فعالی داشته باشند و از کیفرخواست‌ها دفاع کنند» گفت: ما اگرچه کمبود نیرو داریم اما در پرونده‌های مهم تاکید کرده‌ایم که نمایندگان دادستان باید حضور داشته باشند و این امر به دادگاه‌های ما نیز کمک می‌کند زیرا اصلا نمی‌شود کیفرخواست مهمی به دادگاه برود، اما با یک نشست و برخاست موضوع تمام شود.
دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان این‌که «حلقه نظارتی دادسرا باید تا زندان‌ها توسعه پیدا کند» گفت: ما معتقدیم که با همه کمبودها نقش نظارتی دادستان در زمینه‌های مختلف اجتماعی اهمیت زیادی دارد که باید در سال 92 پررنگ شود و من مطمئنم این امر می‌تواند آثار و برکات فراوانی برای مردم داشته باشد.
جعفری دولت‌آبادی ادامه داد: حوزه‌هایی مانند تصادفات، محیط زیست، سبک مدیریت، پوشش مردم و مسائل بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های اجتماعی وجود دارد که دادستانی می‌تواند در آنها ایفای نقش کنند و نمی‌شود که دادستانی همیشه در حوزه‌های سیاسی ورود داشته باشد.
4545
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =