واحد مرکزی خبر

خبرنگار اعزامی شبکه پنج تلویزیون فرانسه به بوستون گفت محرمانه نگه داشتن خبرهای مربوط به عاملان انفجارهای بوستون امری نامرسوم در آمریکا به نظر می رسد.
فیلیپ گاسو خبرنگار این شبکه افزود مرکز شهر بوستون در حال حاضر تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد. پلیس مناطق نزدیک محل انفجار را بسته است و نیروهای امنیتی در همه مناطق استراتژیک شهر مستقر شده اند.
وی ادامه داد به احتمال زیاد پلیس فدرال آمریکا(اف بی آی) و کارشناسان مواد منفجره تا کنون سرنخهای لازم را برای پی بردن به نحوه ساخت مواد منفجره به دست آورده اند و شاید متوجه شده باشند انفجار کار کدام گروه باشد اما نکته ای که نامرسوم به نظر می رسد این است که رئیس جمهور آمریکا و بازرسان هیچ یک نخواسته اند اشاره ای به گروههای تروریستی بکنند. همه احتمال می دهند این کار، اقدام تروریستی القاعده باشد اما کسی درک نمی کند چرا خبر محرمانه نگه داشته می شود.
وی ادامه داد بوستون شهری نمادین است که بیش از سی هزار نفر در ماراتن آن شرکت می کنند به همین علت از اهداف بالقوه تروریستهای القاعده به شمار می رود. رئیس جمهور از به کارگیری واژه تروریسم خود داری کرده و شاید منتظر نتیجه تحقیقات است. احتمال دیگر وجود تروریستهای آمریکایی است. کشتارهای واکو و اوکلاهما سیتی در گذشته در اواسط ماه آوریل رخ داده بود و هر دو آنها کار شهروندان آمریکایی بود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =