+ A - سه شنبه 27 فروردین 1392 - 20:29:00 چاپ
امتیاز به مطلب 70 نفر

نماینده سراوان: 40 نفر در زلزله سراوان جانشان را از دست دادند

جامعه > حوادث - زلزله شدیدی جنوب کشور را لرزاند. این دومین زلزله است که در یک هفته گذشته در کشور رخ می دهد.

زهرا تالانی: مرکز لرزه نگاری کشوری، وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد ساعت 15:14 امروز سه شنبه 27 فروردین 92، زلزله ای به قدرت 7.5 ریشتر سراوان در استان سیستان و بلوچستان را لرزاند.

در همین زمینه با هدایت الله میر مراد زهی نماینده سراوان گفت وگویی را انجام داده ایم:


شما از زلزله سراوان چطور مطلع شدید امکان تماس یا سراوان وجود دارد؟
بله.من از رادیو مطلع شدم و بلافاصله با استانداری تماس گرفتم.


وضعیت آنجا الان چگونه است؟
آنطور که به من اطلاع دادند،چون خانه ها قدیمی و از خشت بودند خرابی بالایی داشتند و حدود 7 روستا هم تخریب شدند.


تعداد کشته شده ها چقدر است؟

استانداری به من گفت که تا کنون 40 نفر جانشان را از دست دادند اما از تعداد مصدومان آمار دقیقی ندارم.برق این مناطق هم قطع شده است.در شهرستان سراوان هم شدت زلزله زیاد بوده اما چون در طول روز زلزله رخ داده، مردم از خانه‌هایشان بیرون آمدند

 

الان مردم به چه چیزی نیاز دارند؟
مهمترین نکته این است که فعلا مردم با خودرو شخصی به این مناطق نروند چون جاده ها شلوغ می شود و امداد رسانی را سخت می کند.

 

وضعیت امداد رسانی چگونه است؟
چون اکثرا روستا هستند احتمالا مصدومان باید به شهرهای اطراف منتقل شوند و ما در این زمینه کمبود امکانات و پزشک داریم.

در حال حاضر 20 اکیپ در خود شهرستان‌ها تشکیل دادیم که به روستاها و مناطق بروند و به دنبال افراد زیر آوار مانده بگردند، به دلیل اینکه وسعت شهرستان سراوان 28 هزار کیلومتر مربع است، و 1700 روستا دارد، باید اکیپ‌های متعددی هم از غذا، دارو و بهداشت و درمان و امداد و نجات فراهم کنیم تا با اعزام به منطقه به مردم رسیدگی کنند و اگر خسارتی وجود داشته باشد و یا تلفاتی وارد شده و افرادی مجروح شده باید سریعا به بیمارستان‌ها منتقل شوند.امداد و نجات در شهرستان سراوان شروع شده و همچنین از طریق سازمان بحران استانداری سیسیتان و بلوچستان، کمک‌رسانی آغاز شده است ولی به دلیل اینکه پراکندگی روستاها از یکدیگر در این منطقه وجود دارد و فاصله روستا‌ها زیاد است، قطعا نیروهای زیادی نیاز است تا در آنجا برای کمک‌رسانی حضور داشته باشند.

45232 

کلید واژه ها: زلزله - حوادث غیر مترقبه -
نظرات 131
  • نوید ر سه شنبه 27 فروردین 1392 - 20:42:35
    154 10 پاسخ به این نظر
    خدا کنه تلفات بیشتر از این نشه اعصابم خیلی داغونه، آخه چطوری در عرض یه هفته توی یه کشور دوتا زلزله شدید بیاد؟؟ خدا به خیر بگذرونه
    • بدون نام سه شنبه 27 فروردین 1392 - 21:26:48
      33 5
      تو زلزله بوشهر تو 1 ساعت اول 3تا کشته داشت.بعد چند برابر شد. تازه الان 40 نفره ... چه سالی بشه این 92....
    • amir چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 03:36:22
      2 2
      یه نده خدایی هست به اسم رامین تکنسین همین سرویسهایadslهم هست .رفته بودتوی همین روستاهای سراوان برای بررسی مشکلاتشون.متاسفانه ازبعداز زلزله هیج کی ازش خبرنداره.برای این بنده خدادعاکنیدبرگرده یاخبری ازش بشه
    • na2580 چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 10:59:56
      4 2
      بابا کی گفته 40 نفر کشته داده نه فقط یک نفر اون هم نه داخل شهر بلکه چون رفته بوده کوه بر اثر ریزش کوه جان باخته و چند تا زخمی که فکر نکنم به 10 نفر هم برسه این چهل نفر رو از کجا آوردند خدا میدونه
    • me چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 18:07:37
      2 1
      اخه چرا جو میدی نماینده محترم, اون استاندارم یعنی واقعا این قدر راحت می بایسته شایعاتی رو که شنیده با اطمینان به این نماینده ارائه بده؟ (این حادثه 1 کشته و چنده زخمی در پی داشته)
    • الیاس امراء جمعه 30 فروردین 1392 - 02:57:46
      1 1
      من از شهرستان سراوان نظر می دهم اینجا فقت یک نفر کشته ودوازده نفر زخمی شده اند نترسید الله با مردم با ایمان سراوان بود
  • محمد سه شنبه 27 فروردین 1392 - 20:49:11
    116 11 پاسخ به این نظر
    یه نفر اولش تو شبکه خبر گفت فقط 2 نفر زخمی شدن !
    • بدون نام سه شنبه 27 فروردین 1392 - 22:08:32
      62 2
      همین الانم بعضیا این خبرو تکذیب میکنن
  • بدون نام سه شنبه 27 فروردین 1392 - 20:49:45
    147 241 پاسخ به این نظر
    تسلیت میگم به مردم سیستان و بلوچستان.
  • جمال سه شنبه 27 فروردین 1392 - 21:00:20
    88 3 پاسخ به این نظر
    این زلزله به حدی شدید بود که ما تو بندر دیر از توابع استان بوشهر احساس کردیم . و اول احساس کردیم که این از پس لرزه های زلزله هفته پیش این منطقه است . بعد که تو سایت ژئوفیزیک دانشگاه تهران دیدم که سروان اونم با این شدت بوده وحشت کردم
  • بدون نام سه شنبه 27 فروردین 1392 - 21:06:04
    76 5 پاسخ به این نظر
    وامصیبتا
  • عبدالرئوف بلوچزهی سه شنبه 27 فروردین 1392 - 21:08:56
    73 41 پاسخ به این نظر
    خدایا خودت رحم کن به همه مسلمان
    • رضا چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 13:56:59
      113 5
      آقای عبدالریوف آدم مومن میگه خدایا به همه انسانها رحم کن نه به همه مسلمانها!!!!!!!
    • غلامرضا از بندرعباس چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 15:10:55
      1 1
      آقای عبدالرئوف برادر عزیز خدا همه را به یک چشم نگاه میکنه.پس شما هم فرق نزار بین مسلمان و غیر مسلمان .بگو خدا به همه انسانها رحم کنه
  • ذبیح الله سه شنبه 27 فروردین 1392 - 21:16:51
    32 3 پاسخ به این نظر
    تو روستا ها بیشتر خونه ها گلی خشتی هستند ... وای خدا کمکمون کنه ..
  • سهراب سه شنبه 27 فروردین 1392 - 21:29:37
    27 2 پاسخ به این نظر
    خدا به همشون رحم کنه . ایشالا که تلفات زیادی نداشته باشه . خیلی هم این مناطق محروم هستند .
  • محسن سه شنبه 27 فروردین 1392 - 21:34:26
    29 143 پاسخ به این نظر
    به لطف ایام فاطمیه و خانم فاطمه زهرا(س) خدا بهمون رحم کرد و تخفیف داد...... ما که اینقدر از.......میترسیم بیاییم کمتر گناه کنیم و به درگاه خدا به خاطر اشتباهامون استغفارکنیم.....
    • بدون نام چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 04:06:24
      0 0
      آره تخفیف داد دو تا زلزله تا الان فرستاد! خدا بخیر کنه بعدی رو!
    • بدون نام چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 13:12:48
      2 1
      ما که گناهی نمی کنیم، اگه شما خودتون مرتکب گناه شدید بهتره خودتون استغفار کنید
    • بدون نام جمعه 30 فروردین 1392 - 13:17:31
      0 0
      مرد مومن از مقدسات مایه نذار. زلزله چه ربطی به حضرت فاطمه داره؟ یک هفته قبل در بوشهر دوسه روز قبل سراوان و حالا در آذربایجان. همش هم مصیبت است و این ها ربطی به خانم فاطمه (س) ندارد . لطفا از مقدسات مایه بیخودی نزار
  • بدون نام سه شنبه 27 فروردین 1392 - 21:34:27
    44 3 پاسخ به این نظر
    تسلیت به همه ایرانی ها - بخصوص مردم استان سیستان و بلوچستان
  • حامد سه شنبه 27 فروردین 1392 - 21:39:05
    43 1 پاسخ به این نظر
    تسلیت میگم. ولی جالبه هنوز شبکه خبر میگه کشته نداشته. (ساعت 18:10)
    • سودابه چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 01:19:58
      0 1
      من خودم با سرابان تماس گرفتم گفتند کشته خیلی کم داشته فکر کنم 5 تا 6 نفر بوده
  • aziz سه شنبه 27 فروردین 1392 - 21:40:42
    30 252 پاسخ به این نظر
    شک نکنید این عذاب الله {ج} برای ماست پس برادران خواهران قبل از اینکه مرگ مارو توی اغوشش بگیره توبه کنیم اینها همه نتیجه اعمال ماست زلزله بعدی شاید یک ساعت دیگه شهر خودمون باشه به نماز متوسل بشید
    • بهزاد چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 04:38:01
      0 0
      اون vpn ما رو کشته!
  • محمد بلوچ سراوان سه شنبه 27 فروردین 1392 - 21:41:19
    26 68 پاسخ به این نظر
    الحمدلله با وجودی که زلزله بسیار شدید بود اما به خانه ها و مردم شهر سراوان هیچ آسیبی نرسیده است و این از معجزات خداوند است. خانه قدیمی ما در مرکز سراوان شکر خدا حتی کوچکترین ترکی هم برنداشته است. شاید طبق گفته رسول الله ص خداوند بخاطر کسانی که همواره خداوند را عبادت می کنند به حال ما گناهکاران رحم فرمود و عذابش را از ما دفع نمود. همشهریان عزیز به خود بیایید و به الله رجوع کنید که به گناهانمان ما را مواخذه نکرد. فساد و فحشا در جامعه بیداد می کند. گرچه سراوان از بسیاری شهرهای دیگر کشور از لحاظ مذهبی بهتر است اما هنوز صف جماعت نماز صبح از نماز عصر یا مغرب کمتر است. خدایا خودت رحم کن بر ما انسان ها که خیلی از ذات یگانه تو دور و غافلیم.
    • بدون نام چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 00:11:51
      0 4
      خدا اومد بقل گوشتون زد تا به فکر خود بیفتید این عنایات حضرت فاطمه است به شرطی قابلیت درک داشته باشید؟!!
    • سمیر چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 04:52:43
      3 1
      تو شهر شما زلزله به این شدت اومده اونوقت شما پای اینترنتی؟ به این زودی وصل شد ؟مطمینی؟؟؟؟
    • مجید چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 17:31:59
      3 0
      ببین دوست عزیز میدونی چرا خونه قدیمی شما خراب نشده؟ چون عمق زلزله زیاد بوده! به همین دلیل نیروی زلزله پخش شده و سراوان هنوز سر پاس!البته 40 ثانیه زمان هم زیاده ولی چون عمق زیاد بوده زیاد خرابی نداشته! برا همین هم تا دبی لرزش ها احساس شده!
    • داود جمعه 30 فروردین 1392 - 23:27:16
      0 0
      اصلا ربطی به عمق نداره این زلزله در سطح زمین قدرت 7/8 داشته جوری که کوه ها تریکیدن ولی خونه ها کوچکترین آسیبی ندیدن
  • سمیرا سه شنبه 27 فروردین 1392 - 21:49:54
    26 0 پاسخ به این نظر
    واقعاخداکمکشون کنه.چون پارسال سرما اومده بود.میدونم چی میکشن.
  • آریا دانش سه شنبه 27 فروردین 1392 - 21:54:42
    24 2 پاسخ به این نظر
    خداوندا خودت به این بندگان مظلوم و محروم خودت رحم کن.به تمامی هموطنان خودم تسلیت میگم
  • محمد سه شنبه 27 فروردین 1392 - 21:56:31
    11 71 پاسخ به این نظر
    با سلام.. اللهم ارحم لامة محمد . اللهم ارحم لامة حبیبک ورسولک محمد صلی الله علیه وسلم.. خدا به بازماندگان عزیز هم استانی ها مون صبر و اجر نصیب بفرماید.. اینا اکثرا به خاطر گناهان ما هستش که شبانه روز در انها غوطه ور هستیم
    • امیر چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 15:12:30
      6 0
      دوست عزیز اگه به گناه بود الان باید لاس وگاس امریکا می رفت رو ویبره و همش می لرزید
  • نسیم اهل شهرستان زلزله زده اهر سه شنبه 27 فروردین 1392 - 21:59:26
    64 1 پاسخ به این نظر
    سلام من که این خبرو شنیدم واقعا گریه کردم الانم دارم گریه میکنم اخه میگن درد کسی رو اونی میفهمه که خودش تجربه کرده باشه ماکه الان 8 ماهه ز زلزله اذربایجان میگذره ه شب با ارامش نخوابیدیم الانم که اسم زلزله میاد دستام میلرزه خدا به داد همشون برسه به هم وطنام و مردم سروان تسلیت میگم خدا به دادشون برسه و صبر بده منم توغم و مصیبت خودتون شریک بدونید
    • b.b_ali چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 16:10:20
      1 1
      تسلیت به کی میگی کسی که طوریش نشده
  • سراوانی سه شنبه 27 فروردین 1392 - 21:59:38
    29 0 پاسخ به این نظر
    به آدرس زیر برین و اخبا رو ببینین. این اخبار تا الان 6 دفعه تکذیب شدن. اخبار واقعی: http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/eventpage/usb000g7x7#summary
  • سراوانی سه شنبه 27 فروردین 1392 - 22:01:56
    24 0 پاسخ به این نظر
    به آدرس زیر برین و اخبا واقعی رو ببینین. یکی نیس به این مسوولا بگه یه با آمار درست بدین مگه چی میشه. زلزله 7.8 عمق: 82 ک http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/eventpage/usb000g7x7#summary
  • بدون نام سه شنبه 27 فروردین 1392 - 22:04:43
    24 1 پاسخ به این نظر
    زلزله شدیدی بود ما چابهار هستیم.اینجا به شدت لرزید خدا بهمون رحم کنه
  • محمد از هرمزگان سه شنبه 27 فروردین 1392 - 22:05:55
    24 1 پاسخ به این نظر
    تسلیت میگم از هرمرگان اماده کمک هستیم
    • محمد از پارسیان پنجشنبه 29 فروردین 1392 - 15:54:20
      1 1
      الحمدلله بخیر گذشت خدا خودش رحم کنه
  • مهران سه شنبه 27 فروردین 1392 - 22:09:03
    25 1 پاسخ به این نظر
    دولت خودکفا حالا خودکفا بودنت خودت رو ثابت کن که ببینیم ....
  • مهدی سه شنبه 27 فروردین 1392 - 22:11:28
    3 66 پاسخ به این نظر
    دقیقاٌ همون لحظه زلزله چراغ خونه ما تکون میخوردک در تبریز
    • Mahya چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 02:03:21
      1 0
      واقعااااااااا؟؟؟؟؟؟؟!!!!!???????؟؟؟؟؟؟!! ?؟ ?؟ ?؟ ?؟ ?؟ ?؟ ?؟ ?؟ ?؟ ?؟ ?؟ ?؟
    • مهسا چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 11:49:28
      0 0
      آخه چرا خالي ميبندي ديگه سراوان كجا تبريز كجا ! توهم زديا !
  • محمدعلی نصیری سه شنبه 27 فروردین 1392 - 22:11:32
    9 0 پاسخ به این نظر
    من خواب بودم یدفعه دیدم دارم تاب می خورم بلند شدم از اتاقم به سختی اومدم بیرون حیاط ولی با این حال بازم تکون میداد البته این زلزله کرمان بود حالا وای به حال سراوان خدا کنه دیگه بیشتر ازاین تلفات نده خدایا خودت رحم کن
  • علی سه شنبه 27 فروردین 1392 - 22:12:03
    28 2 پاسخ به این نظر
    شبکه خبر کشته شدن 40نفر را در زلزله سراوان تکذیب کرد تعداد کشته ها را 4نفر اعلام کرده
  • آشنا سه شنبه 27 فروردین 1392 - 22:12:17
    37 1 پاسخ به این نظر
    چرا پس دروغ می گن !! می کن هیچی نشده!!! بازهم ایران!!!
  • محمد سه شنبه 27 فروردین 1392 - 22:16:11
    15 11 پاسخ به این نظر
    من همین الان ساعت 18 و 30 تازه از بازدید شهر میام مشکل عمده ای وجود نداره فقط نیم ساعت و در بعضی مناطق 1 ساعت قعطی اب و برق داشتیم و تلفن کار نمی کرد در شهر فقط یکی دو تا اتش سوزی بود و خسارت چندانی مشاهده نمی شد زخمی ها بیشتر به خاطر دست پاچگی مردم بوده (خیلی هم کمن کمتر از 10 نفر) گشت هم تلفات جانی نداشتیم فقط تعدادی زخمی از روستا های بم پشت /ناهوک/سوران/جالق و ............هنوز خبری به دستم نرسیده در کل اوضاع خوبه و الانم اینترنت و راه های ارتباطی کاملا باز هستن اگه فامیلی دارین فعلا زنگ نزنین تا خط ها خلوط باشه و تلفن ها مشکل پیدا نکنه اولین هلی کوپتر برای بازدید هوایی ساعت 4 و 30 در اسمان سراوان مشاهده شد چند هلی کوپتر هم به روستا ها و مناطق برای کمک رسانی احتمالی و بازدید هوایی ار
    • حمىد چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 02:09:39
      2 0
      خدا به حق محمد و اولادش همه مسلمانان را از بلا نجات بده
  • مژده سه شنبه 27 فروردین 1392 - 22:23:36
    18 0 پاسخ به این نظر
    سلام بچه های سراوان امیدوارم زودتر همه چی روبه راه بشه.منم براتون دعا میکنم.امیدوارم امار تلفات و زخمیا زیادتر از این نشه.دوستتون دارم
    • مهرداد پنجشنبه 29 فروردین 1392 - 06:20:21
      0 0
      با سلام به شما که نگرانه حال ما بوی خدا رو شکر هیچ مشکلی برامون پیش نیامد و هیچ تلفاتی نداشتیم د شهر به جز یک نفر که در کوه تفتان بوده که کوه ریزش کرده بود و جانشو از دست داد تمام اون چهل نفر دروغه
  • معین سه شنبه 27 فروردین 1392 - 22:24:33
    2 6 پاسخ به این نظر
    میدونین جالبیش چی بود، اینکه توی کرمان محسوس نبودش...
  • شین سه شنبه 27 فروردین 1392 - 22:27:30
    2 31 پاسخ به این نظر
    واقعا متاسفم و نگران.خدا رحم کنه.خدا به هر طریقی خشمش رو نشون میده.ولی امان از ما بندگان خفته دل...
  • محمدرضا سه شنبه 27 فروردین 1392 - 22:29:44
    9 36 پاسخ به این نظر
    درگذشت چهل نفر تکذیب شده. خدا روشکر ان شاءالله که با اعمال و کردار خوب مانع نزول بلا باشیم.
  • mohammad_abi70 سه شنبه 27 فروردین 1392 - 22:30:34
    13 0 پاسخ به این نظر
    وقتی قدرت زمین لرزه رو از شبکه خبر از یه مجری شنیدم بخدا موها سرم سیخ شد. بدنم سست شد. دقیقا گفت (متاسفانه دقایقی پیش زمیلرزه شدیدی به بزرگی بیش از 7 ریشتر استان سیستان و بلوچستان را لرزاند.)
  • عبدالرئوف بلوچزهی سه شنبه 27 فروردین 1392 - 22:32:58
    38 4 پاسخ به این نظر
    دیدید خدا دعا بندگانش رو قبول کرده عاقبت بخیر گذشت من از شهرستان سرباز هستم
  • قشمی سه شنبه 27 فروردین 1392 - 22:42:51
    15 1 پاسخ به این نظر
    ما امادگی کامل برا کمک مردم سراوان داریم...از تمام ایرانیان التماس دعای خیر برا سراوانیان دارم .
  • مصطفی سه شنبه 27 فروردین 1392 - 22:43:32
    12 0 پاسخ به این نظر
    امیدوارم اخبار فوق در خصوص زلزله سراوان حقیقت باشه تا ایران و ایرانی مصیبت جدیدی نبینه با توجه به احضارات خبری شبکه خبر و از سوی دیگر احضارات جناب هدایت الله میر مراد زهی در خصوص زلزله ابهامات خسارات زلزله بر طرف بشه و در اخر امیدوارم این فاجعه طبیعی تلفات زیادی در بر نداشته باشه
  • Mahya سه شنبه 27 فروردین 1392 - 22:49:33
    7 0 پاسخ به این نظر
    واقعا خدا رحم کنه.... هنو یه سال نشده این سومین زلزله بزرگه.... کوچیکاشم که هیچی حالا.
  • سجاد سه شنبه 27 فروردین 1392 - 22:49:46
    40 7 پاسخ به این نظر
    کاش میتونستم درک کنم که چرا صدا و سیما پافشاری میکنه که کشته نداشته. دروغ تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟ یه بارم که شده به این ملت حرف راست بزنید. فقط یکبار.
    • الهام چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 16:15:57
      3 0
      سلام بخدا نداشته 3تا4نفر بودن خداروشکر من سراون انقدر باایمان هستن که چیزی نشده. بابام سراوان بود فوری زنگ زدم گفت خداروشکر کسی چیزی نشده اونم تو خونه های خشت و گلی
  • عابدی سه شنبه 27 فروردین 1392 - 22:50:49
    27 1 پاسخ به این نظر
    من هم تسلیت عرض می کنم} این دشت،خوابگاه جوانان دهكده است این خاك،حجله گاه عروسان شهر ماست ما با خلوص بر همه جا بوسه میزنیم اینجا مقدس است این دشت عشقهاست
    • بدون نام چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 12:10:50
      0 3
      بی مزه
  • بدون نام سه شنبه 27 فروردین 1392 - 23:28:51
    28 1 پاسخ به این نظر
    هموطنان عزیزم تسلیت،ایشالاخدابهتون صبر بده
    • بدون نام چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 01:56:11
      0 1
      عزیزم.کشته هیچی نداشته
  • بدون نام سه شنبه 27 فروردین 1392 - 23:36:04
    49 12 پاسخ به این نظر
    در ارائه آمار قربانیان هم مهندسی خوبی وجود دارد. آخه چطور میشه در زلزله ای که در دهلی نو هم احساس شده است فقط 40 نفر کشته وجود داشته باشه.
    • Mahya چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 00:21:57
      1 0
      حالا اینکه چیزی نیس... بعضی جاها نوشته اصلا کشته نداره!!!!!!!! انشالله که اینطور باشه و همه سالم باشن.
    • .... چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 02:57:54
      0 0
      این طور که با خبر شدیم 12 نفر زخمی شدند و متاسفانه یه خانم در دامنه کوه کشته شدند به هر حال امیدوارم که همه چیز زود روبراه بشه به لطف خدا...
    • دوست چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 04:00:18
      0 0
      زلزله عمقش خیلی زیاد بوده و برای همین انرژیش پخش شده و خودشون هم گفتن که چیزی که حس شده در حد زلزله های 5 ریشتری بوده .اخه عمق 95 متر کجا و عمق حدودا 10 متر که اکثر زلزله های شدید ایران تا حالا داشتن کجا!!
    • بدون نام چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 18:04:12
      1 0
      تازه همون چهل نفر هم زنده شدن
  • علی چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 00:41:12
    0 0 پاسخ به این نظر
    چرا جو میدین حالا یه بارم کسی کشته نشده اینقدر بگین که دفعه بعد جبران بشه تو رو به خدا خبر الکی ندین جو روانی درست نکنین
  • بدون نام چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 00:50:57
    1 0 پاسخ به این نظر
    علی الظاهر با توجه به اینکه زلزله امروز سراوان در عمق 95 کیلومتری زمین رخ داده، علی رغم شدت 7.8 ریشتری که یکی از شدیدترین زلزله های رخ داده در فلات ایران است؛ خوشبختانه خسارت جانی چندانی ( طبق اخبار واصله) در پی نداشته است. یکی از دلایلی که این زمین لرزه تا کیلومترها دور از کانون رخداد آن احساس شده است نیز همان عمق بیش از 90 کیلومتری آن بوده که انرژی آزادشده زمین نقاط پیرامونی را نیز لرزانده است.
  • بلوچ ساکن سراوان چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 01:16:29
    0 0 پاسخ به این نظر
    سلام خدمت شما ایرانی ها لزله ای که در سراوان رخ داد7 ونیم ریشتر بوده ومرکز ان 25 کیلومتری گشت از توابع سراوان بوده هموطنان اندکی تامل کنید 7 ریشتر کم نیست خدا
  • روحی چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 01:22:44
    0 0 پاسخ به این نظر
    برای سلامتی زلزله زدها دعا کنیم
  • ناشناس چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 01:31:46
    0 1 پاسخ به این نظر
    باید توبه کنیم که خدا به ما رحم کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • حسين چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 01:44:09
    1 1 پاسخ به این نظر
    سلام يادتان نرود مركز زلزله يكي از توابع شهرستان سراوان به نام گشت بوده ، اونجا يكي از بزرگترين حوزه هاي علميه اين استان داير مي باشد ، به لطف خداوند و حضور عالمان برجسته و دعاي اين عزيزان بوده كه اين معجزه ي الهي رخ داده و با وجود شدت زياد زلزله خسارت زيادي وارد نشده، خداوند همه من و شما ارا هدايت نصيب بفرمايد.
  • بدون نام چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 01:58:16
    0 0 پاسخ به این نظر
    خدا را در نظرداشته باشيم
  • سامان چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 02:41:43
    0 0 پاسخ به این نظر
    سالی که نکوست از بهارش پیداست...!!!! خدا رفتگان رو رحمت کنه... ب باز مونده ها هم صبر بده
  • بدون نام چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 03:04:23
    0 1 پاسخ به این نظر
    فرشته مرگ سراغ ما نمیاد.فقط دیگران میمیرن.تسلیت به خانواده ی همه ی عزیزانی که جانشون را در این حادثه از دست دادند.
  • رویا چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 03:06:52
    0 0 پاسخ به این نظر
    تروخدا بچه های سراوان امار دقیق رو بدن من دوستام اونجان نمیتونم باهاشون ارتباط برقرار کنم حال مردم شهر چطوره ؟
  • حمىد مشهد چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 03:12:45
    0 2 پاسخ به این نظر
    خداىا به همه مصىبت دىدگان صبر جمىل و اجر جزىل عطا فرما
  • یعقوب عامری چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 03:23:58
    0 1 پاسخ به این نظر
    هموطنان عزیزم تسلیت،ایشالاخدابهتون صبر بده دولت مردان باید تمام سعی و تلاششان را برای مردم منطقه انجام دهند.
  • احمد چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 03:36:42
    1 0 پاسخ به این نظر
    قدرت ورحمت ومعجزه خدا بود نمازآيات بخوانيد توبه كنيدوباآرامش بخوابيد
  • مريم از تبريز چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 03:45:15
    1 1 پاسخ به این نظر
    خدا كمكشون كنه من از زلزله ورزقان هنوز خوب نشدم تا حالا فكر كنم 20بار رفتم دكتر براشون دعا كنيد
  • متین چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 04:06:58
    0 1 پاسخ به این نظر
    ما که بندرعباس بودیم فهمیدیم خدا بخیر بگذرونه من فردا دارم میرم اونجا گزارش تهیه کنم خدا کنه کشته ها زیادتر از اینا نباشه
  • بدون نام چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 04:08:13
    1 0 پاسخ به این نظر
    میشه یکی منو توجیه کنه شاید من نمی فهمم ربط زلزله که بدلیل وجود گسله با گناه در چیه ؟ این تعداد کشته دروغه، صدا و سیما که شاهکار می گه آب از آب تکون نخورده حتی در مورد کشته های بوشهر هم راست نمی گفتن
  • بدون نام چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 04:09:10
    0 1 پاسخ به این نظر
    ايران سراي من است
  • سروش چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 04:46:51
    1 0 پاسخ به این نظر
    اقا جریان چیه چرا امار تلفات درست نمیدین شما به عنوان بک خبرگذاری چطور نمیتونید یک خبر موثق و درست به مردم بدید ؟ همه سایتهای خبری میگن هیچ کشته ای نداده نماینده میگه 40 نفر شبکه خبر میگه 4 نفر !!!!! خوبه این زلزله تو خاک ایرانه و این همه بی خبری ملت از هم وطنانشون! چطور این همه اختلاف ؟!؟!؟!؟!؟!؟!
  • بدون نام چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 04:54:20
    0 0 پاسخ به این نظر
    بزرگی 7/7 بسیار زیاد است ولی باید توجه داشت که کانون زلزله در چه عمقی است و در چه فاصله ای از مراکر جمعیتی قرار دارد؟ تراکم جمعیتی به چه صورت است؟ زلزله در چه ساعاتی از شبانه روز اتفاق افتاده و مدت زمان لرزش چه مقدار بوده و..... همه این مسائل در شدت زلزله و میزان تلفات جانی و مالی تاثیر گذار است. کانون ین زلزله در عمق 80-100 Km از سطح زمین بوده و مرکز زلزله دور از مناطق شهری بوده در طول روز و زمانی که مردم سریعتر می توانند جان خود را نجات دهند اتفاق افتاده پس خسارت اندک مالی و جانی طبیعی است. اگر شنیده می شود که در کشورهای همسایه تلفات جانی داشته است به این دلیل می باشد که در آن مناطق تراکم جمعیتی زیاد بوده است. اگر عمق کانون زلزله کمتر بود واقعا فاجعه انشانی رخ می داد/
  • م چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 06:51:20
    0 1 پاسخ به این نظر
    ای مردم ایران و به خصوص مردم شهر بزرگ تهران این بلاها هشداری واضح و روشن از سوی خداوند داناست و بدانید که از افکار ما با خبر است. پس مراقب رفتار کردار وگفتار خود باشیم و هر لحضه از یاد او غافل نباشیم. ودر حفظ و پاکیزگی زندگی و طبیعتمان بکوشیم.
  • نازنین چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 11:42:08
    0 0 پاسخ به این نظر
    حالا خوبه اینجا زدید 40تا کشته از دیشب تو اخبار صدبار میگن کشته نداشته اصلاً آخه حرف کدومو باور کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • امین چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 11:47:09
    0 0 پاسخ به این نظر
    مردم استان سیستان و بلوچستان چه شیعه و چه سنی ان سان های مومن عابدی هستند که خداوند بخاطر این خلوص به آن ها رحم کرده و بلایی بر سر آنان نخواهد آورد
  • عباس چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 11:53:45
    1 0 پاسخ به این نظر
    به مردم عزیز سراوان تسلیت میگم وازمردم سرزمین عزیزم ایران درخواست میکنم به این مردم داغدیده کمک کنند.ازچند نفر ازمسئولین هم ناراحتم وانتقاد وگله دارم که به فکر مردم نیستند هیچ بلکه تو سفر خارج ازکشور دارن سیر میکنند.
  • زهرا چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 12:02:50
    0 0 پاسخ به این نظر
    به همه هم وطنام تسلیت میگم.خدا خودش فقط خودش به دادشون برسه.واقعآ ناراحت کننده است
  • بدون نام چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 12:06:09
    0 0 پاسخ به این نظر
    لطفا خبر رو اصلاح کنید
  • tannaz چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 12:41:37
    0 0 پاسخ به این نظر
    چرا خبرا از تعداد زخمی ها و کشته ها متنوعه ؟! کدومو باور کنیم؟؟؟؟ 1 کشته و 12 زخمی یا 40 نفر کشته و ...
  • بهادر چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 13:09:00
    0 0 پاسخ به این نظر
    منم به نوبه خودم به مردم داغدیده سراوان تسلیت عرض میکنم و امیدوارم که همچین اتفاقاتی دیگه پیش نیاد/
  • سعيد چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 13:28:21
    4 1 پاسخ به این نظر
    خدا به همه از دست رفتگان رحمت و به بازماندگان صبر و بردباري عنايت بفرمايد.
  • هاجر چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 13:44:39
    0 0 پاسخ به این نظر
    باسلام خدمت همه دوستان من از خاش از85كيلومتري كانون زلزله گزارش مي كنم خداوندبزرگ ومهربان را شاكرم كه با وجود زلزله7/8ريشتري كه در اثرمناطق سيستان وبلوچستان و كشور هاي همسايه احساس شد بجز تخريب چند ديوار وكشته شدن دونفر در خاش بر اثر ريزش كوه خسارت ديگري در پي نداشته است و هموطنانمان در سلامت كامل به سر مي برند و چندمجروح هم به صورت سر پايي مداوا شدند.
  • علی چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 13:53:15
    4 2 پاسخ به این نظر
    سالی که نکوست از بهارش پیداست....
  • بدون نام چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 13:57:42
    5 1 پاسخ به این نظر
    لطفا آمار درست بدهند
  • شهروند سراوانی چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 14:17:37
    0 0 پاسخ به این نظر
    آ»ار درست از این قرار ه 1 کشته 12 نفر زخمی خلاص نماینده سراوانم دستپاچه شده و اخبا غلط بهش دادن اونم از استانداری (!!!!!!!!!) آدم سریع بعد از یک ساعت از زلزله که مصاحبه نمیکنه یا اگر اطلاعاتی موثق در دست نداره میگه خبر درستی در دستری تندارم نه مثل استاندار و نمایند ما که خبر غیر واقعی دادند انگار که اگر حرف نمی زدند میگفتند کم کار و غیر فعالن
  • ناصر از زرین دشت استان فارس چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 14:17:51
    0 0 پاسخ به این نظر
    ما هم تجربه زلزله اما به شدت کمتر رو داشتیم(پنج و هشت دهم) واقعا وحشتناکه. این ها همه آزمایشات خداست .ولی به هر حال آماده ی کمک رسانی به هموطنان عزیز هستیم
  • پريناز چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 14:30:21
    0 0 پاسخ به این نظر
    ما بوشهر هستيم ما هم زلزله را احساس كرديم خدا به دادسراوان برسه
  • محمد چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 15:02:13
    0 0 پاسخ به این نظر
    یا شما دروغ میگید یا تلویزیون آخر نفهمیدیم کسی کشته نشده یا 40 نفر کشته شدن والا
  • سمانه چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 15:20:03
    0 0 پاسخ به این نظر
    خداوندا تو را می خواهم ای از خاکیان برتر تو را می گریم ای در کهکشان جاری سکوت بغضهایم را جوابی ده غریبی های اشکم را پناهی باش . . .
  • بدون نام چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 15:25:30
    0 0 پاسخ به این نظر
    مردم سیستان- مردم بوشهر همه ایران باشماست
  • سمانه چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 15:28:14
    0 0 پاسخ به این نظر
    بنام اسم اعظمت: يا ارحم الراحمين هم وطن عزيزم همدرديمان را پذيرا باشيد. هرگز تنها نخواهيد بود.
  • سمانه چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 15:29:44
    1 0 پاسخ به این نظر
    یا رب گناه جمله جهان را به ما ببخش / ما را سپس به رحمت بی منتها ببخش هر چند ما نه ایم سزاوار رحمتت / ما را بدانچه نیست سزاوار ما ببخش . .
  • بدون نام چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 15:38:28
    0 0 پاسخ به این نظر
    دوستان عزیز تسلیت
  • جواد چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 15:49:03
    0 0 پاسخ به این نظر
    با سلام؛ طبق آخرین و موثق ترین اخبار زلزله سراوان یک نفر کشته و دوازده نفر زخمی داشته است که هشت تن از این دوازده نفر به صورت سرپایی درمان شده اند و چهار نفر بستری اند در حالیکه همین زمین لرزه در پاکستان 40 کشته به همراه داشته است. خداروشکر تلفات زیادی نداشتیم.
  • محمد چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 16:02:21
    0 0 پاسخ به این نظر
    خدمت تموم هموتنانم و جانباختگان عرض تسليت دارم.
  • بدون نام چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 16:56:14
    0 1 پاسخ به این نظر
    زلزله دورانی شده داره دور کشور میگرده و آواره میکنه هر روز زلزله ایران که رو کمربند زلزله خیز نیست نا سلامتی دست کمی از چین نداریم حداقل چین رو کمربند زلزله خیز هست ایران چی ؟ هر ان ممکنه خود ما هم زیر آوار بریم خدا عاقبت به خیر کنه مملکت را طوری که پیداست هر روز باید شاهد ویرانی باشیم به کشورهای ناحیه خلیج فارس هم سرایط کرده زلزله ! برای بازماندگان زلزله از خداوند صبر و شکیبایی را خواستارم
  • بدون نام چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 17:29:02
    1 1 پاسخ به این نظر
    همش دروغ شكر خدا بيش از 1 كشته نداشتيم.
  • راستگو چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 18:37:02
    1 0 پاسخ به این نظر
    با عرض سلام و تسلیت.انشالله دیگه شاهد این بلایا نباشیم
  • فریبا چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 19:15:31
    0 0 پاسخ به این نظر
    انشالله که خبر درست باشه ولی من یکی شک دارم زلزله 5/7 ریشتری تو ایران تلفات نداشته باشه خدا بهمون صبر بده
  • ابراهیم چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 20:45:06
    2 0 پاسخ به این نظر
    من دانشجو دانشگاه دریانوردی هسنم چابهار. روز زلزله از صبح ی سره کلاس داشتیم.موقع زلزله سرکلاس بودیم داشتم چرت میزدم خیلی خسته بودم.. من یه دونه پسر بودم بقیه همه خانم. بعد دیدم همه چی داره میلرزه. حالا این وسط همه خانما بلند شدن فرارکنن منو استاد نشستیم بشون میخندیم. یه صحنه باحالی بود. بعد خوابم از سرم پرید.
  • مریم چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 20:49:28
    2 0 پاسخ به این نظر
    تسلیت میگم ولی چرا اخبار میگه خوشبختانه هیچگونه تلفاتی نداشتیم ولی در پاکستان کشته زیاد بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ................. چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 21:41:09
    1 0 پاسخ به این نظر
    من به مردم سیستان و بلوچستان تسلیت میگم .خدا صبرتون بده
  • hesam چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 22:10:47
    0 0 پاسخ به این نظر
    اخه مگه میشه زلزله ای به این بزرگی فقط 40 تا کشته داده اونقت توی بم روستا ها خاکستر شده اون هم بازلزله ی ضعیفتر
  • منتقد چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 22:49:29
    1 0 پاسخ به این نظر
    واقعا همه دوستانی که این پدیده های طبیعی رو پای خشم خدا می ذارن، خرافاتی هستند. خدا انقدر بخشنده هست که با بنده هاش مثل خودشون رفتار نکنه. مثل مادری که از خیلی از خطاهای فرزندش چشم پوشی می کنه. یعنی شما اعتقاد دارید که یک مادر از خدا مهربان تره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ناشناس چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 22:50:07
    0 0 پاسخ به این نظر
    دوست عزیز / اولا بم زلزله نزذیک سطح زمین بود دوما مرکز شهر بود بعدشم ساعت 4 صبح بوذ همه خواب بودن
  • سراوان پنجشنبه 29 فروردین 1392 - 01:23:00
    1 0 پاسخ به این نظر
    خلاصه اگر 10ريشتر هم مي بود..خدا خواست مردم اسيب نبينند
  • طحان پنجشنبه 29 فروردین 1392 - 02:54:06
    0 0 پاسخ به این نظر
    با سلام وخدارو شکر که اتفاقی نیفتاد من مخترع تختخواب هوشمند ضدزلزله هستم که بعد از زلزله بم این اختراع را انجام دادم وخودم با قرض وقوله والبته وعده های بی عمل زیاد مسولین کارم را به تولید رساندم هدف اصلی این تختخواب جلوگیری از تلفات انسانی ناشی از زمین لرزه در هنگام خواب و استراحت است آخه می دونید که اگر زلزله در هنگام خواب اتفاق بیفتد هیچکاری نمیشه کرد مثل زمین لرزه بم بعضی مواقع افسوس میخورم که زمانی که طرحم طرح دوم در اولین نمایشگاه نوآوری وشکوفایی شد واز کشور هلند واندونزی طرحم را میخریدند کاش میفروختم واین همه استرس وفشار متحمل نمیشدم آخه چه کنم که هر کس عاشق یه کاریه منم عاشق تولیدم در کشور خودم در کشور امام زمان زیر چتر ولی فقیه
  • مهرداد پنجشنبه 29 فروردین 1392 - 06:03:27
    0 0 پاسخ به این نظر
    خدا رو شکر که اتفاق جدی نیفتاد با همین حال کلی چادر از شهرهای دیگه فرستادند برو ببین یه دونه چادر هم گیر نمیاد معلوم نیست چکارشون کردند ما که نخواستیم بچه های. ز. دنبال چادرند کشتند خودشونو برای این که در امان باشند
  • حسینی سوران پنجشنبه 29 فروردین 1392 - 15:52:29
    0 1 پاسخ به این نظر
    شکر خدا که بخیر گذشت زلزله خشکسالی ودیگر بلایای طبیعی نتیجه اعمال و رفتار و کردار ماست که از یاد خدا غافل و خواندن قران را فراموش و نماز خواندن را فراموش وزکات و صدقه را فراموش کرده ایم اگر کمی به خود بیاییم خدا را یاد کنیم طلب دعای خیر برای مسلمانان و تمام انسانها که از عذاب خدا بدور باشند این یک معجزه الهی بود که بفهمیم خدا وند قدرت دارد که دریک لحظه زمین را زیر ورو کند و با زلزله7.7هم خرابی و کشته ببار نیاید پس همیشه بیاد خدا باشیم تا خداهم بیاد ما باشد
  • مریم پنجشنبه 29 فروردین 1392 - 19:02:24
    3 0 پاسخ به این نظر
    ببخشید میخواستم بدونم ربط زلزله که ناشی از حرکات زمین ساختی هستش با گناه چیه؟ آیا گناه روی گسل تاثیر میذاره؟ پس چرا تو اروپا اصلا زلزله نمیاد؟
  • کریم بلوچ پنجشنبه 29 فروردین 1392 - 19:54:15
    0 0 پاسخ به این نظر
    صمیمانه از همدردی ودلسوزی همه مردم ایران تقدیر وتشکر می کنم.واقعا مردمان خوبی داریم. من سراوان هستم.ما به هیچ چیزی نیاز نداریم خدارا شکرهمه چیز آرومه.
  • آرتین جمعه 30 فروردین 1392 - 05:30:50
    0 0 پاسخ به این نظر
    چرا هیچ عکسی از مناطق زلزله زده نیست؟!
  • هادی دوشنبه 2 اردیبهشت 1392 - 02:58:54
    0 0 پاسخ به این نظر
    ساخت تختخواب هوشمند ضد زلزله برای اولین بار در ایران و جهان توسط مخترع ایرانی . جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.takhthooshmand .com مراجعه کنید . این محصول با هدف جلوگیری از تلفات انسانی ناشی از زلزله در هنگام خواب و استراحت طراحی شد و در شهرک صنعتی اشتهارد - کرج در مرحله تولید انبوه می باشد
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.