۰ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۰

دو مقام سوریه هرگونه استفاده ارتش از سلاح شیمیایی ولو در میزان محدود را تکذیب کردند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس در پی اتهامات تازه ای که کاخ سفید و وزیر دفاع آمریکا متوجه سوریه کرده اند، این کشور این اتهامات را رد کرده و اعلام کرد در مبارزه با ترویست های مسلح نیازی به استفاده از سلاح شیمیایی ندارد.
روز گذشته کاخ سفید و برخی دیگر از مقامات ارشد دولت اوباما از جمله چاک هیگل وزیر دفاع او اعلام کردند اطلاعات جمع آوری شده میدانی از سوریه منتج به این شده است که دولت سوریه در مقیاس محدودی در مبارزه با شورشیان مسلح دوبار از مواد شیمیایی استفاده کرده است.
یک مقام بلند پایه دولت سوریه روز جمعه در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس به این شرط که نامش فاش نشود گفت دولت سوریه هیچگاه از سلاح شیمایی علیه تروریست های مسلح استفاده نکرده و از این پس نیز استفاده نخواهد کرد. او با تاکید براینکه مسئول مستقیم اظهار نظر دراین زمینه نیست و به همین خاطر نمی خواهد نامش فاش شود گفت سوریه با وجود برخورداری از سلاح های شیمیایی نیازی به استفاده از انها در مبارزه علیه شورشیان نداشته است.
شریف شهاده یکی دیگر از مقامات بلند پایه دولت سوریه نیز با دروغ خواندن ادعای آمریکا آن را به ادعای دروغ دیگر آنها درباره عراق پیش از حمله به آن در سال 2003 نسبت داد و گفت آنها در آن زمان می گفتند عراق سلاح های کشتار جمعی دارد که بعد همه دیدند که این ادعا دروغی بیش نبود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =