مروری بر اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه یکشنبه 8 اردیبهشت ماه 1392

 

 

  

 

 

  • معاون سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه نرخ پایه مکالمات تلفن همراه برای اپراتورهای موبایل حداقل 515 ریال به ازای هر دقیقه تعیین شده است، گفت: نرخ های جدید مکالمه با تلفن همراه دائمی و اعتباری برای اپراتورهای فعال کشور از اول خردادماه امسال لازم الاجرا است. حسن رضوانی در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح جزئیات مصوبه 156 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مورد تعیین نرخ جدید برای یکسان سازی مکالمات تلفن همراه اظهار داشت: با تصویب این کمیسیون نرخ پایه مکالمات اپراتورهای موبایل همراه اول، ایرانسل و رایتل 515 ریال به ازای هر دقیقه تعیین شد. وی این نرخ را مربوط به سیم کارتهای دائمی اپراتورهای موبایل عنوان کرد و گفت: نرخ پایه مکالمه با سیم کارتهای اعتباری اپراتورهای تلفن همراه تا 50 درصد بیشتر از نرخ پایه مکالمه با سیم کارتهای دائمی است. رضوانی با بیان اینکه نرخ های تعیین شده مربوط به مکالمات داخلی شبکه اپراتورها درنظر گرفته شده است، ادامه داد: برای مکالمه خارج از شبکه و با سیم کارت دیگر اپراتورها، نرخ مکالمات تغییری نیافته است.
     

 

  • معاون نظارت و مدیریت شبکه همراه اول از افزایش متوسط سرعت GPRS به 91 Kbps و رفع مشکل دسترسی برخی سایت‌ها از جمله ایمیل و کاهش قطعی اینترنت خبر داده است. سرعت GPRS همراه اول در شش ماه آینده به بالاترین حد در نسل 2.75 تلفن همراه می‌رسد، این موضوع را معاون همراه اول گفته و با اشاره به افزایش میانگین سرعت GPRS همراه اول از زیر 80 کیلوبیت بر ثانیه به 91 کیلوبیت بر ثانیه، تاکید کرده که در شرایط مناسب سرعت به 128 کیلوبیت در ثانیه نیز می‌رسد. به گفته حریری در فناوری نسل فعلی همراه اول قابلیت بیش از سرعت 128 Kbps وجود ندارد و رسیدن به سرعت بالای 100 Kbps به واقع مشترکان را راضی می‌کند. او هم‌چنین از کاهش شکایات مردمی از نواقص GPRS همراه اول، رفع مشکل دسترسی به برخی سایت‌ها از جمله سرویس ایمیل، کاهش قطع و وصلی GPRS و افزایش پایداری ارتباط مشترک با اینترنت سخن گفت و افزود: GPRS به دو بخش core و رادیویی تقسیم می‌شود. در گام نخست ارتقاء سرویس GPRS تصمیم به نوسازی بخش core شبکه گرفته شد و به این ترتیب عملیات نوسازی سوییچ‌های شبکه بخش core و افزایش ظرفیت در این بخش در دستور کار قرار گرفت. به گفته وی به این ترتیب پروژه‌ ارتقای سرویس GPRS همراه اول از سال 90 و از بخش core شبکه آغاز شد و تجهیزات لازم خریداری شد. از اواخر تابستان 91 نیز توانستیم شبکه را برای ورود تجهیزات جدید در بخش core آماده کنیم. حریری گفت: هر سرویس مخابراتی با سه شاخص اصلی «دسترسی»، «ظرفیت» و «پایداری» ارزیابی می‌شود که با انجام عملیات ارتقای اخیر در سرویس GPRS این سه شاخص افزایش چشم‌گیری یافته است.
     

 

 

  • بر اساس اطلاعات به دست آمده از اداره کل خدمات نوین بانک ملی، 20 تا 25درصد پرداخت‌های این بانک از طریق اینترنت و موبایل بانکینگ صورت می‌گیرد. معاون اداره کل خدمات نوین بانک ملی اظهار داشت: نسبت به مشابه سال‌های گذشته و فصل‌های مختلف می‌توان گفت تنها در اواخر سال گذشته حدود 20 تا 25 درصد پرداخت‌های بانک ملی از طریق اینترنت و موبایل بانکینگ صورت گرفته است که این نشانگر استقبال مشتریان بانکی از خدمات نوین است. "محمودزاده" با اشاره به اینکه در تمامی سطح دنیا در بخش‌های خدماتی، روش‌های متداول وسنتی جایگاه خود را به روش‌های الکترونیکی داده‌اند، اظهار داشت: با توجه به اینکه درصد بالایی از مشتریان بانکی را جوانان تشکیل می‌دهند،‌روش‌های سنتی و قدیمی دیگر جوابگوی نیاز مشتریان بانکی نیست به همین دلیل نمی توان نیازهای جوامع امروزی را برطرف کرد.

 

  •  معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات درباره پیامک های تبلیغاتی گفت: از نظر حقوقی، این موضوع در دنیا به عنوان یک رسانه تلقی می کنند. رضوانی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه منعی برای آن نیست ، افزود: افرادی که این پیامک های تبلیغاتی را نمی خواهند، می توانند تقاضای لغو آن را بدهند. وی درباره اینکه قرار بود مشترکانی که این پیامک های تبلیغاتی را می خواهند به اپراتور اعلام کنند و اصل بر نفرستادن این پیامک ها برای مشترکان است ، گفت: در یک مرحله افرادی که این پیامک ها را نمی خواهند، اعلام کردند که حدود 10 درصد و معادل سه میلیون شماره بود که حتی بعدها همین عدد هم کاهش یافت و برخی دوباره متقاضی شدند. رضوانی با اشاره به اینکه اپراتور باید ساز و کارش را طوری پیش بینی می کرد که برای مردم راحت باشد، گفت: سامانه ای طراحی کردند که بازدید کردیم و اگر مشترک عدد یک را به شماره 8999 ارسال کند، تا 24 ساعت بعد قطع می شود. وی افزود: قرار شد این سامانه در 10 تا 15 روز آینده هم به صورت برخط شود و به محض اعلام مشترک، این پیامک های تبلیغاتی قطع خواهد شد. رضوانی گفت: تقاضای ما این بود که فقط پیامک های تبلیغاتی قطع شود اما پیامک های خدماتی همچنان ارسال شود.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =