با فوت سه نفر از از مجروحان تصادف یک دستگاه اتوبوس و یک دستگاه کامیون در محور اهواز - اصفهان، تعداد کشته های این حادثه به 17 نفر افزایش یافت، این در حالی است که تیم ویژه ای برای بررسی علت تصادف و آتش‌سوزی این اتوبوس تشکیل شده است.

 رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به  مهر گفت: دو نفر دیگر از مصدومان حادثه تصادف یک دستگاه اتوبوس مسافربری و یک دستگاه کامیون در بیمارستان طالقانی اهواز فوت کردند و تعداد کشته های این تصادف دلخراش به 17 نفر رسید.

علیرضا نجفی گفت: این تصادف ظهر روز پنج شنبه در حوالی شهرستان هفتکل صورت گرفت که در جریان آن پنج نفر از حادثه دیدگان به علت سوختن اتوبوس حامل آنها به بیمارستان سوانح سوختگی اهواز منتقل شدند.

وی افزود: یکی از این مصدومان قبل از انجام کارهای درمانی به علت سوختگی بالا کشته شد. یکی دیگر از این مصدومان نیز شامگاه پنج شنبه فوت کرد. همچنین دو نفر دیگر از آنها به علت سوختگی بالا فوت کردند و هم اکنون تنها یک نفر از مصدومان در بیمارستان در حال معالجه است.

در این سانحه رانندگی که ظهر پنج شنبه حوالی ساعت 11 در محور اهواز به هفتکل در استان خوزستان صورت گرفت، بر اثر برخورد یک اتوبوس و یک دستگاه کامیون، 13 نفر در دم کشته شدند که با فوت چهار نفر در بیمارستان طالقانی اهواز، تعداد کشته های این تصادف به 17 نفر رسید.

بررسی های برای شناسایی عوامل تصادف و آتش گرفتن اتوبوس ادامه دارد.

اتوبوس حادثه دیده در محور اهواز به هفتکل تنها با 11 سرنشین در حرکت بود که تنها اسامی هشت نفر از سرنشینان آن در دفتر ترمینال ثبت شده است.

هشت نفر از سرنشینان این اتوبوس که از اهواز عازم اصفهان بود در دفتر ترمینال ثبت شده اند ولی سه نفر از سرنشینان ظاهرا در مکانی غیر از ترمینال سوار اتوبوس شده اند و اسمی از آنها برای شناسایی موجود نیست.
به علت آتش گرفتن اتوبوس هنگام تصادف بنا به دلایلی که هنوز مشخص نیست و در دست بررسی است؛ امکان شناسایی مجروحان حادثه دیده به سختی صورت می گیرد.

تشکیل تیم ویژه بررسی علت حادثه آتش‌سوزی اتوبوس اهواز-اصفهان
سرهنگ محمدرضا مهماندار، فرمانده پلیس‌راه کشور از تشکیل تیم ویژه برای بررسی علت تصادف و آتش‌سوزی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در محور اهواز – اصفهان خبرداد و به ایسنا گفت: این تیم ویژه‌ برای بررسی علت حادثه به محل وقوع اعزام شد که علت قطعی حادثه پس از اعلام نظر کارشناسان بیان می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه علت اصلی این حادثه پس از اعلام نظر کارشناسان اعلام می‌شود، گفت:‌ بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این اتوبوس پس از تصادف با کامیون به دلیل نامعلومی آتش گرفته که این آتش به کامیون نیز سرایت کرده است.
فرمانده پلیس‌راه کشور گفت: تمامی اجساد 11 سرنشین اتوبوس که در صحنه جان باختند شناسایی شدند و بررسی پلیس برای مشخص شدن علت این حادثه همچنان ادامه دارد.
مهماندار همچنین از تعطیلی شرکت مسافربری «رویال سفر اهواز» خبر داد و گفت: تا زمان رسیدگی به پرونده این حادثه و بررسی تخلف احتمالی با هماهنگی سازمان راهداری، این شرکت مسافربری تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

 

راننده اتوبوس از رانندگان پرخطر بوده
سرهنگ سید هادی هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت : ساعت 9 روز گذشته اتوبوس اسکانیا متعلق به شرکت رویال سفر ایرانیان از اهواز با 16 سرنشین (راننده، شاگرد و مسافران) به مقصد اصفهان در حرکت بود که ساعت 11 صبح در محدود هفتگل به علت انحراف به چپ با یک کامیون باری بنز با بار سیمان که از هفتگل به سمت اهواز در مسیر مخالف در حرکت بود برخورد کرد که هر دو وسیله نقلیه دچار حریق شدند.

وی افزود: 12 نفر از سرنشینان اتوبوس از جمله راننده به همراه راننده و شاگرد کامیون در آتش سوختند ضمن اینکه یک مسافر نیز در حین انتقال به بیمارستان به علت شدت سوختگی جان باخت.

رئیس اسبق پلیس راه کشور ادامه داد: دو وسیله نقلیه در آتش کاملا سوختند در حالی که 4 نفر از مسافران اتوبوس با شکستن شیشه عقب به بیرون پریده و از مرگ نجات پیدا کردند . این در حالی است که یک نفر از مسافران اعلام کردند اتوبوس قبل از حادثه دچار حریق شده که این موضوع از سوی پلیس راه در حال بررسی است.

به گفته این کارشناس عالی تصادفات آنچه در این حادثه قابل تاسف است و بسیار جای تاسف است این است که راننده اتوبوس از رانندگان پرخطر بوده که دارای 20 نمره منفی و 14 تخلف حادثه ساز در سوابق خود بوده است. این راننده در ایام نوروز توسط پلیس راه خوزستان به علت ارتکاب تخلفات حادثه ساز توقیف شده بود.

به گفته رئیس پلیس سابق راهور تهران علیرغم اینکه سوابق راننده نشان می دهد که پلیس راه با حساسیت کنترل مستمر خود را در طول جاده ها اعمال می کند و سوابق تخلفات جرایم رانندگان ثبت و ضبط می شود اما به علت ضعف قوانین مقررات زحمات پلیس به هدر رفته و خنثی می شود. دراین حالت نتیجه مورد انتظار که ایمنی است حاصل نمی شود.

هاشمی با اشاره به کنترل های ضعیف شرکت مسافربری تاکید کرد : می‌توان گفت کنترل شرکت و نظارت بسیار ضعیف یا بهتر است که بگوییم کنترلی وجود ندارد.همچنین سازمان حمل و نقل پایانه های استان متبوع نیز در بحث کنترل بسیار ضعیف عمل کرده است چرا که آئین نامه هایی حمل و نقل عمومی بار و مسافر به خوبی اعمال نمی شود.

به گفته وی، قوانین و مقررات جاری ضعیف و ناکارآمد است و به عنوان یک کارشناس کوچک به مجموعه دست اندرکار حمل و نقل می گویم که اگر چنانچه بهترین راهها و بهترین وسایل نقلیه را داشته باشیم به علت قوانین و مقررات ضعیف و در صورت کنترل نظارت کارآمد نداشته باشیم این زحمات ثمر نمی دهد. در این حالت بهترین اقداماتی که برای ارتقای ایمنی وسایل نقلیه و راه را هم اگر داشته باشیم و بهترین کنترل های محیطی و تجهیزات کنترلی بکار گرفته شود این موضوع ابتر خواهد ماند. در این حالت خانواده هایی هر روز باید در انتظار نتایج وحشتناک و خانمان برانداز این چنینی از مجموعه بی مبالاتی حمل و نقل ترافیک باشد.

این کارشناس عالی تصادفات تصریح کرد: به اعتقاد من این موضوعات ناشی از ضعف سیستم مدیریتی در ترافیک است. باید ضایعات سوءمدیریتی را روز به روز به حداقل برسانیم. مجموعه اقدمات ضعف کنترل قوانین و مدیریت دست به دست هم داده و جای جای جاده های کشور را به کمینگاه مرگ تبدیل می کنند.

45282

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    108 3
    جاده های غیر استاندارد.. ماشین های غیر استاندارد... رانندگان غیر استاندارد!!! واقعا نتیجش می خواستید چیز دیگه ای باشه؟ متاسفانه ایرانی ها جز بدترین رانندگان دنیا از لحاظ رعایت مقررات هستند!
    • بدون نام IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
      31 1
      لعنت خدا به راننده خواب آلود و معتاد
    • بدون نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
      3 4
      آقا پلیس کم مقصر نیست ما دیروز تو جاده بودیم را به را کمین سرعت و سبقت بود ولی جلوی چشم ما نیسان با بار اضافه و بدون دید و کنترل و ترمز جای سبقت ممنون تو قطار ماشینا هی سبقت میگرفت دیگه وقتی هم شاخ به شاخ میشد به زور می کشید داخل ! جلوی پلیس ! شما فک کن یه درصد کاری نداشتن فقط شماره تهران و ماشین مدل بالا یا ا گه کسی دیگه نبود تو خط یک جریمه میکردن کنترل نمی کنن نشستن تو سایه تو ماشین هر کی در ده سرش کمتر باشه نگه میدارن به قول خودشون کی حوصله سر و کله با راننده نیسان داره !
  • بدون نام US ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    94 0
    کنترلی روی رانندگان اتوبوس ها نیست. هر کسی خلاف این را می گوید 2 ساعت فقط در بزرگراه تهران قم وقت خود را صرف دیدن رانندگی آنها کند.به قول خودشان با سواری ها سپر به سپر می روند.
  • بدون نام IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    32 1
    تنها جان أسنانها در اين مملكت أرزش ندارد
  • محمد هادی CN ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    93 1
    واقعا اتوبوس ها و کامیون ها وضعشون خرابه پسر عموم تعریف میکرد داشتن میرفتن تهران تو جاده یه جا سرعتش میره بالا یه کامیون هم پشت سرش بوده تا جایی که وقتی با پژو 206 سرعتش 150 بوده کامیون پشت سرش هی چراغ میزده که بره کنار! فک کن چه سرعتی میرفت کامیون!!!!
    • امیر CN ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
      13 0
      واقعا ....
    • فرشيد IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
      0 13
      خواهشن كار شناسي نكن
  • محمد جعفریان IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    21 0
    واقعا تاسف داره الان باخبر شدم دوست دوران هنرستانم در این حادثه جان باخته روحش شاد(حمید موسوی)
  • بدون نام US ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    14 0
    چند نفر دیگه باید تو این جاده شهرکرد-اصفهان-اهواز کشته بشن تا مسئولین کاری بکنند؟
    • اصفهان IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
      16 0
      آقا من مسافر اصفهان بودم از قشم میرفتم اصفهان ، اولا یه روز تو راه بودیم، دوم این راننده بی تربیت بود، به بهونه نذر و این حرفا به دروغ از مردم پول میگرفت، تو خروج از قشم قشنگ معلوم بود که قاچاق میکنه، واسه اینکه بارهای قاچاق بهش برسه نزدیک 2 ساعت مارو تو یه مسجد نگه داشت و الکی میگفت ماشین رو داریم درست میکنیم. تو راه چندبار نزدیک بود تصادف کنیم، من هم به پلیس راه اصفهان که رسیدیبم با راننده پیاده شدم رفتم به رئیس پلیس راه اصفهان گزارش دادم . هفته پیش قشم بودم ، همون راننده رو سر و مر و گنده دیدم داره باز کار میکنه
  • سجاد IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    15 0
    توی 18 ماه اعتراضات فرانسه 40 هزار خودرو آتش زدند یک نفر هم نمرد ولی ما به راحتی در یک صحنه 17 نفر رو از دست دادیم فراموش نکنید پارسال 26 نفر دانش آموزان دختر در همین محور (ایذه) رو از دست دادیم و 3 سال پیش 30 نفر از فرهنگیان که از راهیان نور بودند در یک صحنه تصادف باز هم درهمین محور(ایذه) از دست دادیم.فکری کنید!!!!!
  • بدون نام US ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    16 2
    چرا مسير بين دو شهر اصفهان تا اهواز اتوبان نميشود؟
  • علیرضا احمدی GB ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    4 21
    شاگرد اتوبوس که از دوستان ما میباشد ماجرا را ایگونه تعریف میکند که تقریبا چند دقیقه قبل از اینکه این حادثه پیش بیاد ذزرکنار ر اننده نشسته بودم که راننده متوجه بوی سوختن سیم شد بلافاصله موضوع رو به من گفت که احتمالا اتصالی پیش اومده جلوی داشبورت رو برسی کرد م متوجه چیزی نشدم به عقب اتوبوس رفتم که انجا راهم برسی کنم درحال برسی بودم که متوجه شدم اتصال ازجلوی اتوبوس قسمت برف پاکن درحال اتش گرفتن است یک مرتبه اتش همه جارو گرفت وراننده که دید درستی براثرشعله ها نداشت ازجاده منحرف وبا کامیون تصادف کرد وبعد ازتصادف من از هواکش توانستم خودم رو نجات دهم .قبول کردنش باشما این ماجرایی بود که اونقل کرده ومن بیان کرد م
    • بدون نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
      32 1
      به فرض هم که این داستان صحت داشته باشه اولا که وقتی سیم برف پاک کن و یا حتی خود برف پاک کن شروع به سوختن میکنه تا وقتی که بخواد آتش به کل ماشین سرایت کنه انقدر وقت هست که ماشین رو به گوشه جاده و شانه خاکی راه هدایت کرد اتش که به صورت ناگهانی و در کسری از ثانیه همه ماشین رو در برنمیگیره!!ثانیا؛به فرض که انش به صورت ناگهانی و در حجم وسیع ماشین رو گرفته باشه؛فکر نمیکنید یه نیش ترمز زدن و چرخاندن فرمان به سمت راست خیلی راحتتر و عاقلانه تر از فشردن پدال گاز و چرخاندن فرمان به سمت چپ و لاین مخالف میباشد؟
    • بدون نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
      9 2
      شما قصه نویس خوبی میشید در آینده
  • بدون نام IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    18 2
    وقتی درصد بالایی از رانندگان ماشین سنگین معتاد هستن و نظارتی نمیشه!؟
    • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      2 2
      چرا دروغی حرف میزنی خدا خودش شاهد هست که اون بنده خدا اصلا معتاد نبود خواهشن شما کارشناس نشید ونظر بدهید
  • بدون نام IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    20 1
    خدا راننده را ...
  • جعفر IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    32 0
    آقا تو رو خدا یه نظارت درست حسابی روی رانندگان اتوبوسهای بین شهری داشته باشید. عید با اتوبوس رفتیم شمال. شب حرکتمون بود. به خدا قسم راننده، پنج ثانیه یکبار چشماشو باز میکرد. گاهی وقتها حتی بیشتر از پنج ثانیه چشمهاش بسته بود. ما از توی آینه میدیدیمش. یه بنده خدایی بلند شد و اعتراض کرد. راننده چنان جوابشو داد که جای حرفی برا هیچکس نذاشت. مسئولین، خواهش می کنیم روی رانندگان اتوبوس های بین شهری، نظارت داشته باشید.
  • بدون نام IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    14 0
    عدم مدیریت در بیشتر سطوح کاملا" مشخص است . وقتی کار از کار میگذره فقط بلدیم خوب عزاداری کنیم شما را به خدا کمی بفکر این ملت مظلوم باشید
  • صفری IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    11 0
    جاده های بی کیفیت که همراه شده با سرعت گیرهای غیر استاندارد را در ایام عید در خوزستان مشاهده کردم.از ایذه تا 10 کیلومتری اهواز هیچ پلیسی که بر جاده نظارت کند را ندیدم( از ساعت 2 بعد از ظهر تا 5 در هفتم فروردین ماه) یعنی در زمانی که اوج سفرها بود و پلیس باید تمام ساعات در جاده حضور داشته باشد.الان که دیگه حتما اصلا کاری به رفت و آمدها ندارند تا زمانیکه این تصادف ها رخ دهد. مقصر اصلی در این کشتارهای جاده ای پلیس راه و وزارت راه هستند که وظایف خودشان را به نحو احسن انجام نمی دهند.
  • پيام EU ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    5 2
    باز هم انحراف به چپ حادثه‌ساز شد
    • بدون نام IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
      0 0
      این حر فا مال پلیسای ایرانه . که همیشه همه چی درسته و فقط راننده مشکل داره . یعنی جاده ها همه درستن ؟ راننده ها همه سالمن ؟ اتوبوسه چرا اتیش گرفته ؟ مردم تا کی باید تو این ماشینای بی کیفیت تو ایران بمیرن . اگه مشکل از رانندست کی مسئوله رانندست ؟ چرا نظارتی نمیشه
  • یاشار IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    14 1
    حداکثر سرعت مجاز(110 کیلومتر) برای ماشینهای سبکه نه برای اتوبوس و کامیون .من 2 سال پیش طرحی رو تهیه و به دفتر فرماندهی راهنمایی و رانندگی فرستادم و تو اون با محاسبات دقیق ثابت کردم که حداکثر سرعت ماشینهای سنگین باید بشه 90 کیلومتر ولی هیچ توجه ای به طرح بنده نشد متاسفانه
  • رضا از هفتکل EU ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    16 0
    باعرض تسلیت به خانواده های جان باختگان،باید بگم که قبل از رسیدگی به فقر مالی مردم باید به فقر فرهنگی بعضی از مردم رسیدگی بشه.البته این جاده باید دو بانده بشه،همه دعا کنیم که بشه.
  • بدون نام IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    10 2
    ما که آخر نفهمیدیم اتوبوس 11 سرنشین داشته 13 تا داشته 17 تا داشته ... تازه 4 تا هم برون پریدن یکی تو بیمارستانه؟
    • بدون نام IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
      0 0
      11 سرنشین با دو تا راننده 13 نفر که همه همون اول فوت شدن:(خدا رحمتشون کنه 4 نفرم توی بیمارستان که 3 تاشون اونجا فوت میکنن..(یکیش فامیلمون بود)یکیشونم الان زندن ایشالا خوب میشه..کلا 17
  • بدون نام IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    1 0
    منم قرار بود با همین اتوبوس بیام ولی استخاره کردم بد اومد شانس اوردم ولی خیلی دوست داشتم الان مرده بودم خیلی:(اینو جدی میگم
  • شهرکرد IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    3 21
    من فقط فکر میکنم چطور در اتش سوختند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ راننده ماشین سنگین فامیل مابو وبخدا باخدا بود خاک بر سر شرکتهای سازنده
  • رضا EU ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    1 1
    با سلام ممنون میشم اسامی تمامی مسافران اتوبوس رو بنویسید خیلی برام مهمه...
  • خانواده داغدار این حادثه IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    43 0
    خدا لعنت کنه راننده ی پر خطر اتوبوس را که جان همه را گرفت و همه را عزادار کرد