حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مهم جمرایا و جبل قسیون سوریه نقطه عطفی در بحران این کشور در دو سال گذشته محسوب می شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت سی ان ان، در پی هدف گرفته شدن برخی از مناطق نظامی و غیر نظامی در سوریه توسط جنگنده های اسرائیلی، دمشق این اقدام را اعلان جنگ رسمی اسرائیل به سوریه اعلام کرد.

فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه به سی ان ان گفت: حمله هوایی اسرائیل به سوریه به منزله اعلان جنگ است و سوریه در زمان مناسب و به شیوه مناسب به این حمله پاسخ خواهد داد.

شب گذشته جگنده های رژیم صهیونیستی به یکی از انبارهای تسلیحاتی در منطقه الدیماس و جبل قسیون حمله کردند. هواپیماهای اسرائیل همچنین یک مرکز دیگر را در مقابل مرکز علمی جمرایا هدف قرار دادند که متعلق به اداره و بخش تولیدات ارتش سوریه در زمینه پرورش مرغ و طیور بوده است .
در همین حال واحدمرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد که مقامات سوریه با تشکیل نشستی امنیتی واکنش به حملات رژیم صهیونیستی را بررسی می کنند.

در پی انشتار این خبر و اعلام موضع دمشق مبنی بر تلقی کردن این اقدام به عنوان اعلان جنگ اسرائیل به سوریه، ارتش رژیم صهیونیستی در مرز لبنان به حالت آماده باش در آمد
بر اساس اعلام منابع امنیتی در لبنان، در این خبر آمده است نیروهای ارتش اسرائیل به طور گسترده در مناطق مرزی با لبنان به ویژه در مناطق غجر تا بلندی های شبعا و کفر شوبا مستقر شده اند.
موضع اتحادیه عرب و مصر

از سوی دیگر اتحادیه عرب و بعد از آن دولت مصر با صدور بیانیه های جداگانه ای حمله جنگنده های اسرائیلی به سوریه را محکوم کردند. المیادین گزارش داد اتحادیه عرب ضمن محکوم کردن حمله رژیم اشغالگر به سوریه خواستار واکنش شورای امنیت شد. محمد کامل عمرو وزیر خارجه مصر حمله رژیم اشغالگر به سوریه را محکوم کرد و افزود هرگونه تعرض به کشورهای عربی مردود است.
اسرائیل خط قرمز را رد کرد
همچنین در پی حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به سوریه، جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد حملات اسرائیل به سوریه نقض « خطوط قرمز » است.
خالد البطش از فرماندهان این جنبش در صفحه خود در پایگاه اجتماعی فیس بوک گفت : «دشمن خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و پایتخت یک کشور عربی و برادر را بمباران کرد. اگر به این جنایت دشمن پاسخ داده نشود ، دشمن به چنین جنایتی ادامه خواهد داد و آن را به سیاست و اقدامی روزانه بر ضد سوریه تبدیل خواهد کرد. صهیونیست ها برتری طلبی خود را نشان دادند و دولت آمریکا این برتری طلبی را تضمین می کند ». خالد البطش افزود این حمله آغاز آتش افروزی بزرگی در منطقه است و پیامدهای زیادی دارد و مسئولیت این حمله و پیامدهای خطرناک آن متوجه اسرائیل و به دنبال آن دولت آمریکاست.

رژیم صهیونیستی تاوان حمله به حومه دمشق را خواهد پرداخت
سفیر سوریه در لبنان تصریح کرد هدف اصلی از حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق هموار کردن راه برای گروههای تروریست مسلح جهت ورود به دمشق بود که ارتش سوریه آنها را ناکام گذاشت و یقینا رژیم صهیونیستی و حامیانش تاوان این حمله را پس خواهند داد .
علی عبدالکریم علی در گفتگو با شبکه المنار درباره حمله اخیر رژیم صهیونیستی به منطقه جمرایا گفت : این حلقه جدیدی از سناریوی گسترده جنگ تمام عیار علیه سوریه است . در این جنگ رسانه ها ، دستگاههای اطلاعاتی با کمکهای مالی گسترده دست به دست هم داده اند و اسرائیل و آمریکا نیز آنرا رهبری می کنند .
عبدالکریم علی گفت :شکستهایی که باندها و گروههای مسلح اعزامی توسط قطر ، ترکیه ،آمریکا ، انگلیس و فرانسه با مشارکت اسرائیل متحمل شدند ؛ این رژیم را بر آن داشت کاری را که مزدوران و نمایندگانش نتوانستند انجام دهند ؛ خودش مبادرت به انجام آن کند .
در نتیجه آنچه در القصیر ،ریف لاذقیه ، ریف حلب و ریف دمشق اتفاق افتاد (شکستهای پی در پی گروههای مسلح) اسرائیل را به چنین حمله ای وادار کرد .

وی گفت : این حمله از قبل برنامه ریزی شده بود و الحمد لله گروههای مسلحی که قصد داشتند از این حمله سوء استفاده کنند و شکستهای خود را جبران کنند ؛ بار دیگر ناکام ماندند . این توطئه کاملا با شکست مواجه شد و به عقیده من واکنشها به این حمله واکنشهای مقطعی نخواهد بود و اسرائیل و کسانی که پشت سر این حمله قرار دارند ؛در آینده زیان شدیدی متحمل خواهند شد .

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291082

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    17 40
    من معتقدم غرب والقاعده وصهیونیستها وغربگرایان وطنی (طیفی ازاصلاح طلبان)دریک جبهه علیه مقاومت مقدس میجنگند.
    • دلال مرکزی IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
      15 3
      قدرت طلبی برای همه هست چه اصول گرا چه اصلاح طلب ، چه مسیحی چه مسلمان و .... . ارمغان قدرت طلبی هم جنگ است و هم خفقان و هم تصمیم یک عده برای خیلی ها.
    • بدون نام IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
      7 1
      نظر دیگه نظر هست . لطفا" راحت نظر خود را بیان کنید . الحمدال... کلی هم هوادار و پشتیبان دارید که ! به یکباره پرانتز و لغت " طیقی از " را بردارید دیگه ! دیگه چرا یکی دو تا میکنید ؟ تمام نظر و دیدگاهتان برای این هست که اصلاح طلبان را ناجوانمردانه بکوبید و برای خالی نبودن عریضه اول اسم غرب و القاعده و صهیونیست و شیطان رجیم و هر آنچه که میشود میآورید و در ادامه به اصلاح طلبان هم اشاره میکنید . کاربر به نام دلال مرکزی هم دیدگاهی را بیان کرده که دور از حقیقت نیست . ولی ایشان توجه به نظر شما و نحوه نگارشتان نکرده و خواسته یک پاسخی بدهد . دوست گرامی : پاسختان صحیح است ولی جایگاهش اینجا نیست . عزت زیاد
    • باربارا IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      3 0
      آقا یا خانم "من"، شما واقعن حالت خوب نیست! یک سر برو پیش روانپزشک!
  • سروش IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    28 6
    صد لعنت به این جنگ و کلمه جنگ.........