امروزه خرید و فروش ISI های تقلبی بازار داغی پیدا کرده و بسیاری از این دانشجویان و اساتید از این موضوع استقبال می کنند.

زهرا تالانی:این مقاله های تقلبی در میدان انقلاب و سایتهای اینترنی فراوان هستند و به راحتی قابل دسترسی.اما چرا وزارت علوم با این موضوع برخورد نمی کند؟ در همین زمینه با محمد مهدی‌نژاد نوری معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت وگویی را انجام داده ایم که می خوانید:


به تازگی مشاهده می شود که ISI های تقلبی در میدان انقلاب خرید و فروش می شود و حتی برخی ازاین مقالات درسایتهای مجازی به راحتی در اختیار دانشجویان واساتید قرار می گیرد.وزارت علوم در این باره اقدامی نکرده است؟
ما نمی توانیم برخورد پلیسی با این موضوع داشته باشیم اما در سایت وزارت علوم تمام مجله ها علمی و پژوهشی دنیا را معرفی کردیم و تنها ISI هایی که در این مجلات منتشر شده باشند از نظر وزارت علوم معتبر است.این مجله ها در رشته های علوم انسانی،فنی و مهندسی،کشاورزی و منابع طبیعی و دامپزشکی،علوم پایه،هنر و معماری تقسیم بندی شده اند.
 

یعنی مقاله هایی که در این مجلات منتشر شده باشند را قبول دارید؟
بله.این مجلات هر مقاله ای را منتشر نمی کنند و ملاک ما هستند.از سوی دیگر ممکن است یک نفر برای ورود به هیات علمی دانشگاه،10 مقاله بیاورد اما ما یک هیات ممیزه در وزارت علوم و تحقیقات داریم که صحت و جدید بودن این مقالات در مجله ها را بررسی می کند و اگر معتبر نباشند امتیاز نمی دهند . اگرهم خدای نکرده تقلبی باشند حتما برخورد می شود. ما برای این مجلات معیارهایی داریم و هر چند وقت یکبار هم آیین نامه های مربوط به آنها تغییر می کند تا از مجله های معتبر در بخش پژوهش و پایان نامه استفاده کنیم.


با دانشجویان چطور؟امکان اخراج آنها وجود دارد؟
همانطور که می دانید تنها در مقطع دکتری پایان نامه الزامی است.این پایان نامه ها تحت نظر استاد راهنما و داوران نگاشته و بررسی می شود.آنها ارزیابی می کنند و اگر تقلبی باشد حتما اخراج می شوند.


شما خودتان در هیات بررسی با این مقاله ها برخورد نداشتید؟
همینطوری نمی توان گفت که مقاله های تقلبی زیاد شدند، باید بررسی شود و آمار معتبری در این زمینه داده شود.مقاله ضعیف داشتیم که از 7 امتیاز،مثلا یک یا دو امتیاز دادیم.

45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    14 0
    شما در همین صفحه تبلیغ می کنید که با 50 هزار تومان مدرک تحصیلی بگیرید که خود نشان می دهدوضعیت علم و دانش در حال حاضر در مملکت ما چگونه است از طرف دیگر آن آقایان هم اگر سخت گیر بودند خودشان در آن جایگاه نبودند یکی می خواهد که یقه خود این حضرات را بگیرد که با این همه پست و مسوولیت اجرائی دهها مقاله بین المللی دارند...
    • بدون نام IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
      1 0
      دقیقا همینطوره. حداقل همین سایت خبرآنلاین که به نظرش این موضوع مهم اومده، این تبلیغات رو از سایتش برداره. باید از خود خبرآنلاین پرسید انگیزه شما از این تبلیغ چی بوده؟ غیر از موضوع مالی بوده؟ عجب. پس اگه موضوع مالی بوده، چطور برای شما خوبه اما برای اساتید و دانشجویان جیزه؟ اول باید خودتونو اصلاح کنید.
  • بدون نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    1 0
    لطفا در مورد انتشارات lambert هم بررسی بفرمایید. تب جدیدی در راه است! https://www.acu.edu.au/research/support_for_researchers/research_achievements/?a=304056 http://scholarlyoa.com/2012/11/05/lambert-academic-publishing-a-must-to-avoid/
  • rezataj CA ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    6 0
    امروزه خرید و فروش ISI های تقلبی بازار داغی پیدا کرده