تعدادی از کاربران خبرآنلاین در واکنش به جستجوی یک عکاس جنگ، اطلاعاتی را در باره چهره‌های ثبت شده در این عکس‌ها ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از انتشار 18 عکس سعید صادقی از دوران جنگ، برخی از کاربران خبرآنلاین موفق به شناسایی رزمندگان حاضر در این عکس‌ها شدند که اطلاعات آنان در حال پیگیری است.


برای جستجوی این رد پاهای تازه، اطلاعات ارائه شده از سوی چهار کاربر خبرآنلاین را مرور می‌کنیم و از دیگران هم می‌خواهیم در این کوشش به ما بپیوندند.


1- کاربری به نام حسن در باره عکس زیر نوشته: «این عکس متعلق به شهید مرتضی کارور است که در عملیات مرصاد در سال 1367 به شهادت رسید و مزارش در گلزار شهدای ورامین است / روحش شاد و یادش همیشه پر رهرو باد»


با کمک این کاربر و انجام پیگیری‌های لازم، با خانواده این رزمنده که ساکن ورامین هستند، تماس گرفته شد که اطلاعات تکمیلی به زودی منتشر می‌شود. به عنوان مقدمه باید گفت مرتضی کارور چند ماه پس از گرفتن این عکس در عملیات کربلای پنج به شهادت رسیده و دختر بچه‌ای که در آغوش دارد، خواهر‌زاده اوست.

 

عکس شماره یک


2- همچنین کاربری به نام محمد علی عبدالهی در باره عکس زیر نوشته: «چه خاطره دوری را زنده کردید؛ مربوط به مهر 65 در بندرعباس که ما از میناب به جنگ اعزام می‌شدیم. این تصویر یکی از دوستان من به نام مرادی است. می‌خواهم من هم در پیدا کردنش نقشی داشته باشم. می‌خواهم آقای صادقی را هم ببینم شاید عکسی هم از من داشته باشد. آن روز‌ها کسی به فکر عکس گرفتن نبود. با شما تماس می‌گیرم.»


بعد از تماس تلفنی محمد علی عبداللهی، اطلاعاتی اولیه در باره رزمنده نوجوان ثبت شده در این عکس به دست آمد که تلاش برای ارتباط برقرار کردن با او یا خانواده‌اش ادامه دارد.

 

عکس شماره دو


3- سومین کاربری که در باره یکی از عکس‌های سعید صادقی توضیحاتی ارائه کرده، سعید قربان‌پور است. او نوشته: «خدای بزرگ، عکس خیابان آبان. بله بنده در این عکس هستم که از پادگان 21 حمزه سید شهدا در حال اعزام به دوره آموزشی بودم. خدایا چه عکسی، خدا خاطرات رو برام زنده کردی. یادم هست از پادگان 21 حمزه واقع در خیابان افسریه تا مرکز شهر پیاده آمدیم. هفته بعدش هم اعزام شدیم به پادگان دو کوهه، لشگر 10 سید شهدا. عجب تلنگری زدی برادر صادقی، ممنون.»


متاسفانه این کاربر تنها یک‌ ای میل در اختیار ما قرار داده که تا امروز به پیامی که برایش ارسال کرده‌ایم، پاسخ نداده است.

 

عکس شماره سه


4- کاربری با نام خانوادگی رادفر هم در باره عکس زیر نوشته: «من فکر می‌کنم عکس شماره یک را می‌شناسم. یکی از بچه‌های تیپ ویژه شهدای مشهد بود. اما از او آدرس یا تلفنی ندارم. چه باید بکنم؟»


در پاسخ به این کاربر محترم که متاسفانه هیچ تلفن،‌ای میل یا نشانی دیگری از خود نگذاشته، باید بگوییم که تنها راه کسب اطلاعات، مراجعه به لشکر محل خدمت اوست. همچینین از ایشان در خواست داریم با ما تماس بگیرند تا به اتفاق هم برای شناسایی این رزمنده اقدام کنیم.

 

عکس شماره چهار


علاقمندان برای دیدن 18عکس منتشر شده می‌توانند بر روی خبرهای مرتبط که در زیر همین مطلب آمده‌اند، کلیک کنند.

 

کاربران محترم خبرآنلاین که از نام و نشانی رزمندگان این عکس‌ها اطلاعاتی در دست دارند، از دو راه زیر می توانند ما را آگاه سازید:

1-اطلاعات خود را با قید نام، آدرس و شماره تلفن تماس، در بخش نظرات خبر‌ها درج کنند. اطلاعات شخصی این دوستان نزد ما محفوظ خواهد ماند.

2-با شماره تلفن‌های 64 – 88939560 داخلی 213 و 214 تماس بگیرند.

 

57245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    درود بر شهید کارور . یادش گرامی
    • بدون نام IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      140 6
      واقعا من نمی فههم منفی برای چیست؟
    • بدون نام IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      129 5
      دروود بر تمام شهیدان با نام و گمنام دفاع مقدس. افرادی که دیگر تکرار نمیشوند. امثال باکری،همت،صیاد،تجلایی،کسایی،یاغچیان و... ها.
    • علی ام IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      144 8
      واقعا متاسفم واسه این چند نفری که منفی دادن. واقعا
    • amin US ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      116 7
      من معنی منفی رو توی این نظرات نمیفهمم!!!! میشه یکی از دوستانی که منفی دادن بیان عنوان کنن که به چه دلیل منفی دادن!!!
    • بدون نام IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      91 4
      بعضیها نخوانده مثبت و منفی میدهند
  • فرزان IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    119 3
    درود برهمه غیور مردانی که خالصانه و بی ریا در راه سر بلندی کشورشان گام برداشتند یاد انها در تاریخ جاودانه خواهد ماند
  • بدون نام IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    108 6
    درود بر همه شهیدان انقلاب و دفاع مقدس.
  • هومن IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    نمیدونم چه حس غریبی بود که جوونای به این کم سنی رو میکشوند به جنگ. هرکدوم از اونا کلی امید و آرزو داشتن برای آینده ولی دفاع از ایران چیز دیگه ای بود، فکر میکنید الان اگه جنگی در بگیره جوونایی به سن آدمای تو عکس حاضرن همه چیرو ول کنن و برن خط مقدم؟ بله نه -
    • ناظمی IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
      45 3
      من به این نظر شما منفی ندادم. اما آن جا که می گویید «آیا فکر میکنید الان اگه جنگی در بگیره جوونایی به سن آدمای تو عکس حاضرن همه چیرو ول کنن و برن خط مقدم؟ » یه نظرم خیلی سوال انحرافی و بدی است. این جور اختلاف افکنی و دیگران را کوچک جلوه دادن به چه کار می آید؟
  • بدون نام IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    117 5
    نتوانستم جلوي اشكم را........
  • پیمان DE ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    85 3
    ارزش این عکس ها کمتر از عمل اون مدافعان کشور نیست. یکرنگی و همبستگی بین مردم در زمان جنگ قابل توصیف نبوده و فقط در این عکسها تا حدودی قابل درک است. یاد همه عزیزان کشته شده در جنگ گرامی باد...
  • اسماعیل پور IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    108 2
    کی به سراغ آن ها که پیدا کرده اید می روید؟ منتظریم
  • بابک IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    62 13
    دوست عزیز این تصاویر سیاه سفید ارزش خیلی زیادی دارن امکانش هست که این عکسها رو بدون لوگوی سایت بذارید تا احیانا برای تابلو یا بنر بتونیم استفاده کنیم ؟
  • پرتوی IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    29 0
    محمد رضا کارور برادر بزرگ مرتضی کارور است که ایشان نیز شهید شده اند. یادشان گرامی
  • حبیب EU ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    33 0
    لطفا به این کار ارزشمندتون ادامه بدید.خیلی از رزمنده ها اثری ازشون در دست نیست .از شما متشکرم
  • بدون نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    41 0
    حيف!اي كاش مسئولين بلند پايه كشوري اينها را ببينند وكمتر شعار بدهند،واقعا چه عزيزاني را از دست داده ايم ،وبه آنچيزي كه ميخواستيم نرسيديم، چه ي خواستيم وچه شد!افسوس!الان تنها چيزي كه در اين كشور اجرا نمي شود عدالت،اسلام است فقط شده باندبازي ،سياسي بازي فقط مردم روز به روز اميد خود را از دست ميدهند وفشاري هاي اقتصادي روان مردم را بهم ريخته ،آيا شهدا براي همين خون شون ريختند تا عده اي خوش بگذرانند ومسئولين هم شعار بدهند،متاسفم !وصد افسوس!
  • جودکی IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    65 0
    با دیدن این عکسها بی اختیار دلم گرفت و اشک ریختم بر معصومیتشان.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    39 1
    شهدا متعلق به همه مردم ایران و قهرمان ملی هستند و هیچ گروه و جناحی نباید آن ها را مصادره کند
  • بدون نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    35 0
    همیشه در یاد ما می مانید
  • گمنام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    6 0
    سلام با تشکر ازاین اقدام خوب و ارزشمند که سعی در زنده کردن یاد شهداء و ایثارگری های آنان دارد . باشد که از این خوبان درس بگیریم و به مانند اینان عاقبت به خیر شویم . آمین یا رب العالمین