دوشنبه 5 تیر 1396
یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 - 02:30:00 چاپ

بررسی ادعا‌های پزشک ایرانی مقیم آمریکا؛ خام گیاهخواری دوای همه درد‌هاست؟!

جامعه > سلامت - هفته نامه تندرستی نوشت:

مدتی است یک ای‌میل دست به دست بین مردم می‌چرخد که ادعاهای یک پزشک ایرانی مقیم آمریکا را درباره فواید عجیب و معجزه‌آسای خام گیاهخواری مطرح می‌کند. دکتر کوروش جعفریان، متخصص تغذیه به این ادعا‌ها پاسخ می‌دهد.
نکته‌های مهم مصاحبه دکتر زرین آذر را در این صفحات آورده‌ایم. دکتر جعفریان ادعا‌های مطرح شده را جداگانه بررسی کرده است.


خام گیاهخواری نسبت به گوشتخواری و همه چیز‌خواری برتری دارد.
در رابطه با گیاهخواری، گوشتخواری، خام گیاهخواری و همه چیز‌خواری باید دید که این مساله از چه دیدگاهی مورد بحث است. از نگاه علم تغذیه بسیاری از ریز‌مغذی‌ها در منابع حیوانی وجود دارند؛ با این حال نمی‌توانیم بگوییم که کدام یک از این رژیم‌های غذایی بر دیگری برتری دارند چون باید دید، فردی که برای او یکی از این رژیم‌ها در نظر گرفته می‌شود، در چه شرایطی قرار دارد. شاید در یک شرایط خاص رژیم گیاهخواری نسبت به دیگر رژیم‌های غذایی برتری داشته باشد و در منطقه مقابل در برخی از افراد رژیم گیاهخواری نه تنها مفید نیست بلکه می‌تواند مضر هم باشد؛ برای مثال اگر کلسترول و تری‌گلیسیرید خون فردی بالاست، رژیم گیاهخواری می‌تواند تا حدودی مشکل فرد را بهبود ببخشد. این رژیم در افرادی که دچار تحلیل عضلانی شده‌اند و یا با مشکل سوء‌تغذیه مواجه هستند اصلاً نمی‌تواند رژیم خوبی باشد. اما در رابطه با خام گیاهخواری هم یک مساله مهم وجود دارد؛ اینکه اجرا کردن این رژیم غذایی بسیار سخت است و می‌تواند بدن را با مشکلاتی مواجه کند؛ همچنین در این نوع رژیم برای تأمین مواد مورد نیاز بدن باید حجم زیادی از مواد گیاهی مصرف شود که عملاً خیلی از افراد نمی‌توانند آن را انجام بدهند.


فرایند پخت غذا باعث می‌شود که بسیاری از مواد مغذی و با ارزش غذا‌ها گیاهان از بین بروند؛ به همین دلیل خام گیاهخواری حتی بهتر از گیاهخواری است.
اینکه مواد مغذی گیاهان در اثر حرارت آسیب می‌بینند، در رابطه با بعضی از مواد مغذی درست است و می‌توان به اسید فولیک و ویتامین C اشاره کرد. پس اگر سبزی‌ها به شکل خام مصرف شوند بهتر است چون ویتامین C آنها حفظ می‌شود. ولی پروتئین، املاح، چربی و کربوهیدرات در اثر حرارت هیچ مشکلی پیدا نمی‌کنند. اما برخی دیگر از مواد غذایی برای اینکه شانس جذب مواد مغذی آنها بالا برود باید حتماً حرارت ببینند؛ مثلاً ماده لیکوپن که در گوجه فرنگی وجود دارد در اثر حرارت راحت‌تر جذب بدن می‌شود. مساله‌ای که معمولا خام گیاهخوار‌ها مطرح می‌کنند این است که ترکیب پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها به هنگام پخت، باعث ایجاد ترکیبات سمی در بدن می‌شود که این مساله اثبات شده و علمی نیست.


گیاهخواری به درمان همه بیماری‌ها به ویژه سرطان کمک می‌کند.
احتمال ابتلا به برخی از سرطان‌ها با مصرف سبزیجات می‌تواند کاهش پیدا کند؛ برای مثال سرطان‌هایی چون سرطان پستان، پروستات و تخمدان که وابسته به هورمون هستند، در گروه این سرطان‌ها قرار می‌گیرند ولی هیچ تحقیق علمی درباره اینکه خام گیاهخواری باعث درمان سرطان می‌شود وجود ندارد؛ حتی در برخی از موارد سرطان، فرد باید مصرف یکسری از مواد گیاهی را حذف کند تا بهبود حاصل شود که در این رابطه می‌تواند به سویا اشاره کرد.


افراد خام‌ گیاهخوار برای تأمین کلسیم و پروتئین هیچ احتیاجی به دارو، ویتامین و مکمل غذایی ندارند.
چنین ادعایی درست نیست و بدن به ویتامین و املاح احتیاج دارد که این مواد باید حتماً از مواد غذایی تأمین شوند. منابع گیاهی یا غذاهای گیاهی برای تأمین برخی از ویتامین‌های ضروری بدن، معمولاً فقیر هستند. رژیم خام گیاهخواری یک رژیم سنگین و سخت است و با حذف گوشت و لبنیات مشکلاتی برای این افراد به‌وجود می‌آید. به همین دلیل در رژیم‌های خام گیاهخواری و گیاهخواری متخصص تغذیه باید برای این دسته از افراد مکمل تجویز کند.


اسید‌های آمینه ضروری و اسید‌های چرب ضروری بدن از طریق خوردن گیاهان تأمین می‌شود و نیاز به مصرف گوشت نیست. گوشت، علت اصلی سکته قلبی، افزایش کلسترول خون و سرطان‌هاست.
اینکه منابع غذایی حیوانی باعث افزایش کلسترول و سکته قلبی می‌شود، درست است و منابع گیاهی، اسید آمینه و اسید‌های چرب را می‌توانند تأمین کنند؛ به شرطی که رژیم خام گیاهخواری، خوب برنامه‌ریزی و انجام شود. انجام رژیم خام گیاهخواری بسیار سخت است؛ مثلاً برای تأمین کربوهیدرات مورد نیاز، فرد باید 20 تا 24 عدد موز بخورد که برای بیشتر افراد سخت و غیر‌ممکن است. اسید آمینه گیاهی کیفیت کمتری دارد؛ با این حال مانع بالا رفتن کلسترول و چربی می‌شود و برای سلامت قلب مفید است ولی از طرفی در خام گیاهخواری مشکل بالا رفتن هموستئین خون وجود دارد که خود این ماده شانس بیماری‌های قلبی را بالا می‌برد. رژیم غذایی باید از یک تعادل برخوردار باشد تا مشکلی را برای بدن به وجود نیاورد.


شیر و مواد لبنی نه تنها برای بدن لازم نیست بلکه مضر هم هست. ما فقط باید شیر را در زمان نوزادی بخوریم و بعد از آن بدن نمی‌تواند آنزیم‌های شیر را هضم کند.
برخی از افراد نمی‌توانند به خوبی لاکتوز را جذب و هضم کنند و با خوردن شیر دچار ناراحتی گوارشی می‌شوند؛ همین مساله باعث شده که چنین باور‌های غلطی شکل بگیرند و رواج پیدا کنند که به هیچ عنوان علمی هم نیستند. همانطور که برخی از افراد به شیر آلرژی دارند، عده دیگری هم وجود داررند که به برخی از سبزیجات و صیفی جات حساسیت دارند و نمی‌توانند نسخه واحدی برای همه پیچید. شیر بهترین منبع پروتئین و کلسیم است و اگر کسی خودش را از خوردن لبنیات محروم کند به خودش ظلم کرده است.


خوردن شیر، لبنیات و گوشت باعث رشد سلول‌های سرطانی می‌شود.
مطالعات نشان داده که منابع حیوانی احتمال ابتلا به سرطان را بالا می‌برد و منابع گیاهی احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. البته احتمال ابتلا به سرطان در صورتی وجود دارد که مقدار استفاده از منابع حیوانی در حد افراطی باشد.


هر فرد باید 2 تا 10 روز در سال را به روزه آب اختصاص بدهد تا بتواند بدن خود را تنظیم کند. من از طریق روزه آب بیماری گوارشی و کولیت روده بسیاری از افراد را درمان کرده‌ام.
اینکه یک نفر چند روز فقط آب بخورد، می‌تواند خطرناک باشد و حتی در برخی از افراد شوک و یا کاهش شدید فشار خون ایجاد کند؛ پس، انجام چنین کاری به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. برخی از فراد از ناآگاهی مردم سوء‌استفاده می‌کنند و می خواهند با حرکت کردن در خلاف جهت علم، به نوعی خود‌نمایی کنند.

47301

کلید واژه‌ها : سلامت - تغذیه -
59 دیدگاه
  • بدون نام
    یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 - 12:53:26
    پاسخ
    140 13

    دکتر بسکی و گروهش چند ساله که تو ایران خام گیاه خواری رو ترویج میدن

    • حاجب
      شنبه 20 مهر 1392 - 18:07:54
      115 19

      با سلام امید است که همه چه گیاه خوار وخو امخوار وگوشت خوار .سالم باشند.من وهمسرم سه سالو هشت ماه است که گیاه خوار هستیم خیلی سالم و تندرست هستیم و ادامه خواهیم داد.

    • طاهره رحمانی
      پنجشنبه 17 بهمن 1392 - 21:13:05
      62 11

      دوستان خامخواری خیلی خوبه اگر با برنامه ریزی و صرف وقت باشه در صورتیکه از چهار گروه مواد مورد نیاز مثل پروتیین و کربو هیدرات و چربیها و سبزیجات و استفاده صحیح از نور آفتاب را مد نظر داشته باشیم عالیه

  • وگان دانلود
    یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 - 15:23:01
    پاسخ
    123 25

    من خودم به عنوان یک خام گیاهخوار، یقین دارم که رژیم تغذیه ی طبیعی بر پایه ی میوه جات و سبزیجات و البته کمی هم مصرف مغزها و دانه ها، بهترین رژیم غذایی برای انسانه. رژیم غذایی خام گیاهخواری سال هاست که امتحان خودش رو پس داده و هیچ رژیمی تا این حد باعث بهبود سلامتی نشده. البته خام گیاهخواران ناسالم هم داریم که دلیلش معمولاً یا مصرف بیش از حد نمک، یا مصرف چربی زیاد، استرس زیاد و عدم استفاده از نور آفتاب هست. مصرف بیش از حد ادویه های تند هم مضره. نمک که اصلاً جایگاهی در تغذیه ی طبیعی نداره و خود من 5 ماهه نمک نخوردم. گیاهخواری که بر پایه ی غذاهای پخته باشه، متأسفانه اونقدرها هم سالم نیست و ما گیاهخواران زیادی رو دیدیم که سرطان گرفتن. به هر حال آفتاب همیشه پشت ابر نمی مونه... به امید درک طبیعت...

  • ناشناس
    یکشنبه 12 خرداد 1392 - 17:30:10
    پاسخ
    133 17

    ضمناً خامگیاهخواران به غیر از مواردی نادر مثل شکستگی ها، جراحات و تصادفات هیچ احتیاجی به قرص و دارو و دوا و دکتر یا متخصص تغذیه ندارند و این رو در عمل هم ثابت کردند، جناب آقای دکتر جعفریان، لطفاً شما هم نسخه های تجویزی تون رو برای خودتون و سایر پخته خوارها نگه دارید و نگران کمبود کلسیم و پروتئین و ... برای ما خامگیاهخوارها نباشید. این شما هستید که با از بین بردن مواد حیاتی و مفید موجود در غذاهای طبیعی، حالا باید در به در دنبال ویتامین ها و جایگزین های مصنوعی بگردید. به هر حال به جستجوی خودتون ادامه بدید چرا که از قدیم گفتند: "جوینده یابنده است."

  • آرش
    دوشنبه 13 خرداد 1392 - 22:07:14
    پاسخ
    68 12

    پاسخ دکتر زرین آذر در لینک زیر http://fa.zarinazar.com/?p=1527

  • آرش
    سه شنبه 14 خرداد 1392 - 01:00:23
    پاسخ
    88 17

    به نظر ایشان همه چیز باید علمی باشه تا بشه خورد.مثل اینکه انسان رو خودشون تو لوله آزمایش تولید کردن که حالا دارن با علم و توی آزمایشگاه دنبال سلامتی بشر میگردن.خامگیاهخواری بهترین و سالمترین روش تغذیه بشره که به دور از هر نوع کشتار حیوانات این سیاره است.بهتره به جای این همه علمی فکرکردن یکمی هم اخلاقیات رو در نظر بگیریم.البته اگه وجدان بیداری باقی مونده باشه و علمی نشده باشه

    • مسعود
      سه شنبه 17 شهریور 1394 - 04:33:53
      13 33

      دوست عزیز اگه بخوایم این طوری اخلاقیات رو در نظر بگیریم که گیاهم جانداره نباید بخوریمش

  • naiereh
    پنجشنبه 6 تیر 1392 - 14:28:47
    پاسخ
    43 5

    سلام دوستان . من نظری در این مورد ندارم. فقط میخوام رژیم همه چیز خواریم را به گیاه خواری تغییر بدم. یسری اطلاعات میخواستم . اگه میشه ی مشاور خوب بهم معرفی کنین

  • بی نام
    پنجشنبه 13 تیر 1392 - 15:36:09
    پاسخ
    53 12

    خام گیاه خواری عالیست اگه بتونی اجرا کنی

    • آتشی
      چهارشنبه 7 بهمن 1394 - 18:42:24
      22 1

      خام گیاهخواری تا اینجا که عالیه اصلنم سخت نیست من الان سه ماه خام گیاهخوار کاملم هیچ مشکلی هم ندارم تازه بخاطر سرطان رو اوردم به این روند که تا الان علایم ظاهریم برطرف شده .

  • سما
    دوشنبه 17 تیر 1392 - 10:29:45
    پاسخ
    16 4

    سلام چند خطی از مطلب مربوط به خام گیاهخواریو خوندم ممنون .

  • محمد حسین ارشاد
    شنبه 22 تیر 1392 - 16:58:39
    پاسخ
    81 13

    تأثیر معجزه آسای خامگیاهخواری در درمان بیماری‌ها حتی سرطان کاملاً اثبات شده و قابل تحقیق و بررسی است. جناب دکتر جعفریان می‌توانند خودشان شخصاً به انجمن تغذیه‌ی طبیعی در تهران مراجعه کنند و با بیماران مختلفی که به این شیوه درمان شده‌اند گفتگویی داشته باشند. تعصب چیز خوبی نیست. اگر شما بر پایه‌ی قسمنامه‌ای که خورده‌اید مجبورید داروی شیمیایی به خورد مردم بدهید به خودتان و بیمارانتان مربوط است ولی اجازه ندارید ندانسته و بدون تحقیق بهترین روش‌های درمانی را رد کنید. به هر حال خانم دکتر زرین آذر اگر علمشان از شما بیش‌تر نباشد کمتر نیست. من خودم نزدیک به یک سال است که خامگیاهخوار هستم و بسیار راضی و شادمانم و هرگز حاضر نخواهم شد دوباره به رژیم گوشتخواری برگردم.

  • محمد حسین ارشاد
    شنبه 22 تیر 1392 - 17:09:38
    پاسخ
    92 10

    ادامه... بعضی از خامگیاهخوارها مانند دکتر بسکی و مهندس متوسلانی دهها سال خامگیاهخوار بوده‌اند و کمترین کمبودی از نظر پروتیین و ویتامین ب12 نداشته‌اند. ساختار بدنی و دستگاه گوارش انسان مانند گوریل و شامپانزه است که هیچکدام گوشت نمی‌خورند. انسان اگر گوشتخوار می‌بود باید گوشت خام را می‌توانست بخورد. انسان‌ها مجبورند گوشت را بپزند تا در دستگاه گوارش هضم شود. هیچ حیوانی در طبیعت گوشت را نمی‌پزد. فیل با آن همه جثه و عضله پروتیین را از کجا می‌آورد؟ چرا کارایی بدن انسان را این همه از بدن فیل پایین تر می‌دانید. دروس تغذیه‌ی پزشکی در دانشگاهها را چه کسانی می‌نویسند. مطمئن باشید که دست کمپانی‌های لبنیاتی و دامداری‌های بزرگ در کار است تا به من و شما بقبولانند که نیازمند محصولاتشان هستیم.

  • محسن
    پنجشنبه 27 تیر 1392 - 17:42:08
    پاسخ
    69 8

    چند روز پيش از شبكه4 مستند چنگالها بيش از چاقوها ديدم كه مطالعه علمي دكتر كمپل و همكارانش در مورد رژيم پروتين گياهي را نشان مي داد. بسيار جالب بود و تصميم گرفته ام گياهخواري را شروع كنم اميدوارم اراده آن را داشته باشم......

  • بهمن
    پنجشنبه 17 مرداد 1392 - 12:37:47
    پاسخ
    79 8

    17 سال پیش دکتر ها عمل باز قلب را شدیدن به من توصیه می کردند و یکی از پزشکان معروف تهران و ایران حد اکثر سه ماه مهلت دادند و من با تغذیه طبیعی از تیغ جراحی رهیدم و هیچ اتفاقی برای من نیفتاد.منی که از دو پله به سختی بالا مرفتم قادر بودم بدون هیچ مشکلی به کوه میرفتم.متاسفانه بعد از ده سال آنرا بصورت در صدی در آوردم که بعد از حدود شش سال که در صد مرده خواری من افزایش یافت دوباره فهمیدم بیماری چیست و دکتر کیست پس شروع به خامگیاهخواری نمودم تا همچون 17 سال پیش از دکتر و دارو بی نیاز شوم

  • فاطمه
    سه شنبه 29 مرداد 1392 - 17:42:30
    پاسخ
    38 11

    من 20 سالمه از کودکی گیاه خوار بودم و از گوشت منتفر. ولی خوب خیلی لاغرم. همه میگن چون گوشت نمیخوری اینقدر لاغری آخه آزمایش هم دادم سالم بودم.168 و45 کیلو هستم نمیدونم چکار کنم

    • بی نام
      یکشنبه 14 مهر 1392 - 19:38:52
      38 8

      فاطمه عزیز ارجاع میدم شما را به کتاب خام خواری از آوانسیان :تو این کتاب گفته بعضی از حبوبات مثلا مغز بادام خاصیت یه کیلو انگور رو داره شما باید برنامه غذاییتون رو طوری طراحی کنید که ضمن ادادمه زنده خواری از موادی استفاده کتید که کمترین دفع را دارند اینجوری هم طبق معمول سالم و هم به وزن ایده آل اتون نزدیکتر میشین

    • مهدی
      چهارشنبه 10 تیر 1394 - 11:03:47
      29 1

      مهم اینه که سالم هستین . لاغری خیلی هم خوبه

  • ایمان
    یکشنبه 3 شهریور 1392 - 15:57:45
    پاسخ
    57 9

    من دوساله که گیاهخوارم،البته غیر اصولی و فقط بخاطر عشق به حیوانات،، بعد از دو سال چاق تر هم شدم! هیچ چیزی هم تو زندگیم مختل نشد،، اومدم کامنت بزارم و بگم عده ای دیگه هم هستن که چون نمیتونن عادت های گذشته خودشون رو رها کنن،با مخالفت و پافشاری سعی در خودنمایی دارن،هرچند که پزشک باشن! (مث همین پزشک عزیزی که این مطلب و تهیه کرده) خودشون اعتراف میکنن به صحت قضیه،،ولی میخوان یه چیزی هم گفته باشن .....

  • نیما نکونام
    پنجشنبه 14 شهریور 1392 - 17:45:23
    پاسخ
    62 8

    عادت دارم مطلبی که رفرنس نداره و بدون استدلال منطقی سعی در تفهیم چیزی داره رو نخونم ! من حتی نام نویسنده این پست رو هم انتهاش نمیبینم ... سالهل درباره گیاهخواری خوندم و تحقیق کردم ... شاید نظر نویسنده این پست ترویج علم باشه اما اصلا علمی این کارو نکرده ... در هر صورت من اکیدا همه رو به گیاه خواری توصیه میکنم ... با مطالعه ...

  • مریم
    دوشنبه 25 شهریور 1392 - 16:03:56
    پاسخ
    60 11

    من دوهفته گیاه خواری کردم وبرای اینکه ازشر سرطان نجات پیدا کنم الان یک هفته است که خام گیاه خواری مطلق دارم وداروی ضد سرطان سینه تاموکسیفن رااین یک هفته ترک کرده ام اگر کسی با خام گیاه خواری نتیجه گرفته است لطفا مرا راهنمایی کند .

    • سلیمی
      شنبه 20 مهر 1392 - 17:13:56
      74 7

      مادر بنده با این رژیم توانست از بیماری ام اس رها بشه و الان از من و شما سالم تره

  • من
    پنجشنبه 28 شهریور 1392 - 19:38:39
    پاسخ
    35 4

    فاطمه عزیز به نظرم خامگیاهخواری با مصرف قووت منافات نداره بخور تا کمی هم چاق بشی من تازه سه روزه خامگیاهخوارم واقعا عالیه تغییرات مثبتشو حس میکنم

  • shahriar shirnia
    شنبه 6 مهر 1392 - 14:09:40
    پاسخ
    48 2

    در پاسخ به آقای دکتر جعفریان فقط یک مطلب را متذکر میشوم بدون اینکه بخواهم به تمامی نظرات ایشان برخورد کنم یا اینکه قصد منفی داشته باشم. و آن اینکه اگر ایشان نتایج تحقیقات بیست ساله آقای ارشاور در آونسیان متخصص تغذیه،بنیان گذار اصلی خامگیاهخواری که در سطح جهانی هم معروفیت داشتند را مرور میکردند دیگر احتیاج به درج اینهمه مطالب ضد و نغعیض نداشتند نتایج تحقیقات علمی ایشان به فارسی و زبانهای مختلف دنیا ترجمه شده و ایشان میتوانند به راحتی انها را مطالعه فرمایند.

  • شهرام
    دوشنبه 20 آبان 1392 - 12:08:44
    پاسخ
    32 6

    با سلام من آلان 2 چله کامل رو خام گیاه خواری کردم و هیچ مشکلی ندارم و هر روز احساس جونی بیشتر می کنم آقای دکتر من نظر تجربیه خودمو می گم من خیلی خیلی راضیم چون 5 سال هر روز ورزش سخت می کردم ولی آلان با تردمییل هر روز 30 دقیقه و رژیم خودم راضیم

  • ندا
    یکشنبه 26 آبان 1392 - 16:11:03
    پاسخ
    45 4

    من یک سالو پنج ماه خامگیاهخوارم مشکلاتی که در گذشته داشتم دیگه ندارم حال واحساس خوبی دارم احساس جوونی میکنم اراده واعتماد به نفس پیداکردم وباوجود مخالفتهای شدیداطرافیانم به هدفم مصمم ترادامه میدم.

  • بی نام
    سه شنبه 28 آبان 1392 - 14:47:37
    پاسخ
    38 3

    اگر کسی بتواند این سبک غذایی را برای خودش انجام بدهد بهترین نوع رژیم است و من خودم آن را امتحان کرده ام و متوجه شده ام که خداوند کاملا نیازهای ما را میدانسته و ما به غلط فکر میکنیم که باید غذاها را بپزیم در حالیکه اینگونه نیست و گوشت جزء غذای اصلی بدن نیست و تا امتحان نکنیم متوجه این مسئله نمیشویم . خداوند همه غذاها را به طور کامل در اختیار ما قرار داده است و با نور خورشید آنها را کامل کرده است. و در واقع غذاهای بهشتی را به طور آماده در اختیار ما قرار داده است اگر بتوانیم با تغذیه درست به آن پی ببریم.

  • مهدیس
    جمعه 1 آذر 1392 - 17:08:48
    پاسخ
    19 5

    من پنج روزه خام گیاه خواری می کنم و خیلی حس خوب دارم ولی کمی از کمبود کلسیم میترسم.

  • نفیسه
    جمعه 15 آذر 1392 - 19:44:00
    پاسخ
    11 18

    واقعا چه جالب من که نمیتونم جلوی خودمو بگیرم ولی سعی میکنم چه جالب واقعا الان احساس خوبی دارید من چشمام اول سبز خیلییییییییییییییییییلی روشن بود ولی هی تیره میشه مامانم میگه خام گیاهخواری خوبه واسه اینکه چشمات تیره نشه ولی نمیتونم گوشت نخورم واقعا سخته

    • خاک بر سر من واسه تو !
      سه شنبه 27 اسفند 1392 - 22:38:04
      17 6

      :|

  • قول قولی
    سه شنبه 26 آذر 1392 - 20:38:54
    پاسخ
    55 2

    سلام من شش ماه پیش فهمیدم بیماری مزمن کلیوی دارم خیلی حالم بد میشد فشار خونم خیلی بالا میرفت دکترا همشون میکفتن کم کم باید به فکر پیوند کلیه باشم. اما من باور داشتم که مجبور نیستم چنین کاری بکنم اصن به هزینش و دردسری که برام داشت فکر میکردم اعصابم داغون میشد. تا اینکه فهمیدم بعضی از بیماران کلیوی از دیالیز نجات پیدا کردن فقط با خام خواری! خب منم الان چهار ماهه خام خوارم تموم علایم بیماریم برطرف شده فقط گاهی فشار خونم بالا میره اما هیچ احساس بیماری و ناراحت کننده ندارم یکدونه قرص هم نمیخورم دکتر ها یک گونی قرص برام تجویز کرده بودن که به جای ناهار و شامم قرص میخوردم بازم تموم نمیشد! فشار من هار ماه پیش 17 بود اما الان گاهی 13 میشه که ایمان دارم همینم خوب میشه

  • بهنام محمدزاده
    دوشنبه 9 دی 1392 - 23:35:49
    پاسخ
    41 14

    من یک ساله خامخوارم نتایجش عالیست تعدادی پزشک ماهرومتخصص نیز این روش رابرای خودپیش گرفته اند هیچ جای نگرانی ندارد ودرمان دردهاست کسی خواست اطلاعات بیشتربگیرد به من ایمیل کند راهنمایی کنم.

    • رحیمی
      چهارشنبه 30 بهمن 1392 - 23:41:41
      21 15

      اقای محمدزاده با سلام لطفا من را برای مداوای بیماری دیابت 2 با رزیم خامخواری راهنملی نمایید. با تشکر

    • بی نام
      جمعه 4 مهر 1393 - 17:45:32
      11 7

      سلام لطف کنیدمن وراهنمایی کنیدمایلم خام گیاهخواربشم ولی نمیدونم چطورشروع کنم.

    • فاطمه
      دوشنبه 18 اسفند 1393 - 11:28:24
      13 4

      سلام میخواستم بدونم تا حالا کسی اسم وتنگی نفس رو با خام گیاه خواری درمان کرده

  • zahra
    یکشنبه 22 دی 1392 - 23:01:00
    پاسخ
    16 0

    سلام. درمان هیپاتیت ث چگونه هست.چه غذاهای باید بخورد.

  • سحر
    چهارشنبه 16 بهمن 1392 - 19:01:16
    پاسخ
    39 5

    من خیلی دوست دارم گیاه خوار بشم یکی کمکم کنه بگه چیکارکنم

  • سمیرا
    یکشنبه 20 بهمن 1392 - 12:38:50
    پاسخ
    27 7

    به نظر شما دیابت نوع1 هم با این روش کاملا درمان می شود لطفا باذکر منبع معتبر راهنمایی بفرمایید

    • خام گیاهخوار
      سه شنبه 27 اسفند 1392 - 22:36:12
      26 12

      به نظر بنده بله . معتبر ترین منبعی که میشناسم خود شفایافته ها هستند اگر مایل بودی به من ایمیل بده تا راهنماییت کنم

  • موسي
    پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 17:58:29
    پاسخ
    20 7

    من چهار سالي هست هيچ نوع محصول حيواني نمي خورم و خيلي هم تندرست هستم ضمنا خانم دكتر زرين آذر فوق تخصص تغذيه هستن

  • شیدا
    چهارشنبه 13 فروردین 1393 - 21:43:05
    پاسخ
    15 9

    سلام من چندین بار خام گیاه خوار شدم یک بار به مدت 8ماه یک بار دیگه 3 ماه ولیکن هیچ اراده قوی ندارم. تا اینکه مداوم گیاه خوار بمانم حالا هم می خوام باز گیاه خوار شم ولی خیلی برام سخت هست. اگه می توانید کمکم کنید

    • بی نام
      پنجشنبه 16 مرداد 1393 - 10:08:52
      13 8

      باید از خوراکی های پر انرژی تر مثل ارده، کنجد خام، خرما ، موز و... بیشتر استفاده کنید.

  • سلوا
    یکشنبه 17 فروردین 1393 - 16:30:19
    پاسخ
    17 4

    سلام من دو سال بیماری ام اس دارم لطفا منو راهنمایی کنید که چطور با خام گیاه خواری خودمو درمان کنم اگه اون دوستمون که نوشته بودند مادرشون با خام گیاه خواری تونستند بر این بیماری غلبه کنند یه شماره تلفن بدن تا من تماس بگیرم خوشحال میشم

  • سعيد
    چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 05:45:18
    پاسخ
    11 17

    اگه واقعا خام گياهخواري درمان همه بيماريهاست پس چرا همه از hiv ميترسن؟ تا حالا يكنفر بوده كه با خام گياهخواري بتونه hiv درمان كنه ؟

  • سعيد
    چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 05:46:15
    پاسخ
    15 30

    اگه واقعا خام گياهخواري درمان همه بيماريهاست پس چرا همه از hiv ميترسن؟ تا حالا يكنفر بوده كه با خام گياهخواري بتونه hiv درمان كنه ؟

  • ل
    دوشنبه 5 خرداد 1393 - 22:46:40
    پاسخ
    11 6

    در پاراگراف آخر ایشون توضیحشون از یک لحاظ اشتباه بود و آن اینکه آن دکتر گفته ۲ تا ۱۰ روز در سال روزه آب، و این به این معنی نیست که ۲ تا ۱۰ را پشت سرهم بگیریم.

  • همه چبز خوار سالم سالموحید
    دوشنبه 24 شهریور 1393 - 17:51:51
    پاسخ
    19 74

    متاسفانه چون اکثر خام گیاهخواران تعصب غذایی و فکری دارند معمولا در زندگی و اجتماع ایزوله میشوند و همه فکر و زندگیشون خودشون و چی بخورم چی نخورم میشه و یه جورایی حتی واسه خیلیها یه نوع خودنمایی میشه که معمولا باعث اذیت اجتماع دور و برشون و علی الخصوص خانواده هایشان میشوند و من دیده ام افرادی را که به مرز طلاق نیز رسیده اند و لی چون این افراد دنبال چیزی خارج از عرف و علم میگردند نسبت به کارشان اصرار میورزند و دلیل و برهان می آورند همین خود نشانه خودخواهی و غیر اجتماعی بودن این افراد است که علم را قبول نمیکنند و کلیت یک جامعه را نمیپذیرند. به امید روزی که همه انسانها بدون خودخواهی و تعصب از سر یک سفره بنوشند و در تب یک شعله بسوزند و زیباترین کلامشان پرمعناترین فکرشان باشد .

  • saman
    جمعه 18 مهر 1393 - 21:42:58
    پاسخ
    15 54

    حق با شماست دوست عزیز الان کشوری مثل ژاپن مردم بیشتر ماهی خوارند و هم باهوش ترین هستند هم بافرهنگ در ضمن گوشت قرمز هم میخورند من که تا آخر عمر گوشت میخورم نمیدونم چرا گیاهخواری شده یجور پز دادن و غرور در ضمن انسان گوشت خوار است در درجه اول گوشت کم مشکلی پیش نمیاورد شیر هم که بسیار لازم است در روستایی به نام گویتر در نزدیکی کلاردشت مردم 100 ساله و سالم زیاد هستند و به گفته خودشان راز سلامتیشان خوردن لبنیات و گوشت و همچنین نداشتن اضطراب و خواب کافی

  • مریم
    یکشنبه 6 اردیبهشت 1394 - 22:12:38
    پاسخ
    8 35

    توروخدابدون مشورت پزشک متخصص هیچ رژیمی رو پیش نگیرید عمه ی جوون من دیروز بعد از۹ماه میوه خواری و خام خواری فوت کرد با بی سوادی خودتون رو به دست خودتون به هلاکت نرسونید 😞😞😞

    • محمد
      سه شنبه 12 خرداد 1394 - 19:54:45
      18 2

      سلام مریم خانم مریضیش چی بود که میخواست با روش میوه خواری درمان بشه........

  • ایسن
    پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 17:09:42
    پاسخ
    21 2

    سلام دوستان من الان 4ماه هست که خوام خواری میکنم خیلی خوبه احساس ضعف دیگه ندارم ازقبل هم قوی تروبهترشدم پوستم شفاف شده به شماهم توصیه میکنم خوام خواری کنید

  • اناهیتا
    یکشنبه 15 شهریور 1394 - 19:25:39
    پاسخ
    20 3

    خام خواری فوق العاده خوب است اول فقط خودت امتحانش کن بعد نظر بده

  • رها
    پنجشنبه 26 شهریور 1394 - 09:44:07
    پاسخ
    10 3

    باسلام خدمت دوستان عزیز من یکسال و شش ماه هستش که به بیماری ام اس مبتلا شدم درحال حاضر5روز هست که خام گیاهخوار شدم میشه بیشتر کمکم کنید همسرم اصلا این روش قبول ندارن من نمیدونم چکارکنم خواهش میکنم خانم سلیمی که مادرتون خوب شدن میشه یه راه ارتباطی بگذارید تا بیشتر باهاتون آشنابشم سپاسگزارم.

  • صبا
    پنجشنبه 21 آبان 1394 - 23:57:02
    پاسخ
    11 2

    من هم 3 روز دارم خام گیاهخواری میکنم. میشه بگین چه چیزهایی میشه خورد. مثلا خرما ارده چایی حبوبات آیا میشه خورد. یا چه تنوع هایی برام توصیه میکنین. لطفا.

  • قدرت الله
    جمعه 29 آبان 1394 - 08:53:19
    پاسخ
    18 15

    من كلا الت تناسلاتيم شل است و سفت نميشه و مرض قند دارم بنظر شما خام گياهخاري دوباره راستش ميكنه يا نه

  • پشیمون
    یکشنبه 2 خرداد 1395 - 00:21:26
    پاسخ
    8 13

    من سرطان دارم الان به مدت هفت ماهه که خام گیاهخوارم علاوه بر اینکه درمان نشدم حالم بدتر شده و خودکشیه واقعی رو انجام دادم ...انجامش ندید ضرر میکنید پوکی استخوان هم گرفتم

  • منم پشیمونم
    جمعه 15 مرداد 1395 - 21:25:21
    پاسخ
    2 14

    من سالم بودم دچار سرطان و جهش ژنتیکی شدم

    • مهرناز
      سه شنبه 23 آذر 1395 - 22:40:47
      0 1

      با خامخواری؟ بیشتر توضیح میدید روتد تون رو؟

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700