۰ نفر
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸

ایسنا نوشت:

به دنبال انفجارهای اخیر در جنوب ترکیه، ده‌ها تن از مردم این کشور با برگزاری تظاهراتی در مرکز شهر ریحانلی، از نخست وزیر ترکیه خواستند از سمتش استعفا کند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی انفجارهایی که با استفاده از دو خودروی بمب گذاری شده و در شهر ریحانلی در جنوب ترکیه و مرزهای این کشور با سوریه انجام شد، ده‌ها تن از ساکنان این منطقه تظاهراتی علیه سیاست‌های دولت در مرکز شهر ریانحلی برگزار کردند.

در این تظاهرات شرکت کنندگان ضمن محکوم کردن سیاست‌های مقامات ترکیه، در قبال سوریه، از رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه خواستند تا از سمتش استعفا دهد.

یکی از مسئولان ترکیه که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری رویترز گفت: دولت به نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی تمامی دستورات لازم را جهت اتخاذ اقدامات برای ممانعت از هرگونه حادثه مشابه صادر کرده‌ است.

همچنین بنا به گفته این منبع، برخی از ساکنان ترکیه به خودروهای سوری یا سوری‌های ساکن ترکیه در اعتراض به این انفجار حمله کردند که این اقدام توسط پلیس ترکیه متوقف شد.

در انفجارهایی که روز گذشته در شهرک ریحانلی در جنوب ترکیه رخ داد بنا به گزارش مقامات ترکیه 43 کشته و بیش از 100 زخمی بر جای گذاشت.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    1 1
    حمایت از تکفیری ها و القاعده= نابودی خود