کسانی که دو نفر از اعضای درجه خانواده شان را در زمین لرزه از دست دادند طبق ماده 24 از خدمت وظیفه معاف می شوند.

به گزارش خبر آنلاین رئیس سازمان وظیفه عمومی با اعلام کشف 350 کارت پایان خدمت جعلی در زمان اجرای طرح تعویض کارت های پایان خدمت و معافیت گفت: با تسهیلات جدید مشمولان می توانند تاریخ اعزام را خودشان تعیین کنند.

سردار حمید صدر السادات روز چهارشنبه در نشستی خبری گفت : مشمولانی که منزل آنها در زلزله تخریب شده و قابل سکونت نیست می توانند از سه ماه مرخصی استحقاقی استفاده کنند و در نزدیک ترین یگان خدمتی در محل سکونتشان به کار گرفته شوند. همین طور وی ادامه داد: در صورتی که در زلزله سرپرست خانواده فوت کند یا معلول شود و نتواند امور خود را انجام دهد و فرزند دیگرش در استان حضور ندارد، فرزند دیگرش می تواند از معافیت استفاده کند. همچنین مشمولی که فرزند و همسرش را از دست داده یا دچار معلولیت شده اند نیز از خدمت وظیفه معاف می شوند.

صدر السادات از آغاز طرح تعویض کارتهای پایان خدمت خبر داد و گفت: طرح تعویض کارت های معافیت صادر شده از سال 85 به بعد از سال گذشته آغاز شد و از ابتدای خرداد نیز تمامی کارتهای پایان خدمت سال 70 به بعد تعویض می شود.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات اعزام مشمولان به سربازی تاکید کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته مشمولان در زمان تعیین تکلیف که معمولا یک سال است می توانند تاریخ اعضامشان را تعیین کنند. با این کار دیگر کسی برای تمدید مراجعه نمی کند.او ادامه داد : هم اکنون مشمولان نمی توانند یگان خدمتی را مشخص کنند اما در حال هماهنگی هستیم و امیدواریم این موضوع در سال آینده عملیاتی شود.

صدرالسادات گفت  برخی کاندیداها که می گویند سربازی را آسان می کنیم یا مدت آن را کاهش می دهیم باید بدانند تغییر در قانون نه به مصلحت است و نه امکان دارد. هر گونه اظهار نظر در مورد وضعیت و نوع خدمت احتیاج به کارشناسی دارد و تا زمانی که کارهای کارشناسی انجام نشود نمی توان هیچ تغییری در قانون ایجاد کرد. به مشمولان توصیه می کنیم که بدانند قانون جدید ملاک تصمیمات است و باید براساس همین قانون عمل کرد. سخنانی که در مورد حرفه ای سازی یا کسر خدمت اعلام می شود خلاف واقع است و آنچه می تواند مورد عمل واقع شود همان قانونی است که در حال حاضر اجرا می شود بعید است برای آینده نزدیک قانونی تغییر کند.

 

معافیت چاقی و لاغری سر جایش است

به گفته صدر السادات، از زمان اجرا طرح تعویض کارتهای پایان خدمت و معافیت تا کنون بیش از 350 کارت جعلی کشف شده است. کسانی که اطلاعات جعلی داده یا کارت جعلی دریافت کرده اند عموما برای تعویض مراجعه نمی کنند.

صدرالسادات با بیان اینکه برخی کارت های معافیت از جمله چاقی و لاغری که در گذشته صادر شده است همچنان اعتبار دارد گفت: برخی موارد معافیت از جمله چاقی و لاغری در زمان خودش اجرایی می شده است و اگر کسی برای تعویض کارت مراجعه کند هیچ مشکلی برای بوجود نمی آید زیرا که این قوانین در زمانش خودش اجرا شده است.

 صدرالسادات با بیان اینکه هم اکنون سه مرکز معاینه ایرانیان خارج از کشور در مونیخ، پکن و دبی فعال است افزود: ایرانیان مقیم خارج که می خواهند کارت معافیت بگیرند می توانند به این مراکز مراجعه کنند و پزشکان معتمد معاینات اولیه را انجام دهند. همچنین ممکن است برای کشورهایی مانند آمریکا و کانادا نیز یکی از کشورها همانند کوبا انتخاب شود. این مراکز به این دلیل ایجاد شده اند تا افراد به نزدیک ترین مرکز مراجعه کنند.

 

معافیت دو برادری  امکان اجرا شدن ندارد

رئیس سازمان وظیفه عمومی با اشاره به این که معافیت دو برادری به دلیل کاهش میزان موالید امکان اجرا شدن ندارد افزود: بر اساس قانون اگر دو برادر خدمت کرده باشند برادر دیگر می تواند معاف شود البته باید میزان موالید کشور و نیاز نیروهای مسلح را در نظر گرفت و با این وجود در حال حاضر زمینه اجرای این قانون فراهم نیست البته امکان دارد اگر موالید افزایش یابد این قانون در سال های آینده اجرا شود.

وی با بیان این که طلاب دانش آموزان و دانشجویان با مراجعه به پلیس + 10 معافیت تحصیلی بگیرند در مورد صدور معافیت تحصیلی برای دانش آموزان خارج از کشور گفت: بر اساس ماده 37 قانون وظیفه عمومی ایرانیان مقیم خارج از کشور و فرزندان ماموران ثابت دولت چنان چه در حین تحصیل در مدارس ایرانیان خارج از کشور یا مدرسه های خارجی که مورد تایید است به سن مشمولیت برسند از معافیت تحصیلی برخوردار می شوند . همچنین اگر بعد از یک سال وارد دانشگاه مورد تایید وزارت علوم شوند می توانند از معافیت تحصیلی استفاده کرده و نیاز به سپردن وثیقه نیست. البته مدارس از راه دور مشمول این قانون نشده و معافیت برای آن ها صادر نمی شود.

وی با بیان این که استفاده از کسر خدمت تا پایان سال 90 قابل اجرا بود تصریح کرد: کسر خدمت ها دارای مصادیق متفاوتی است و تا پایان سال 90 قابل اجرا بود. مشمولانی که از سال 91 اعزام شده اند نمی توانند از کسر خدمت استفاده کنند.

صدرالسادات اضافه کرد: البته کسر خدمت بسیجیان یا محققان که پروژه های تحقیقاتی انجام می دهند همچنان پابرجاست و کسانی که در مناطق محروم و عملیاتی خدمت می کنند نیز می توانند از کسر خدمت استفاده کنند.

 

اظهار نظر ها در مورد کاهش یا افزایش سربازی صحت ندارد

صدرالسادات با اعلام این که مدت خدمت سربازی 24 ماه است اما هم اکنون 21 ماهه اجرا می شود گفت:برخی اظهار نظر ها در مورد کاهش یا افزایش خدمت سربازی مشخص نیست صحت ندارد و هر گونه اطلاع رسانی در این زمینه باید از سوی ستاد نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه افراد در قانون جدید می توانند سابقه جبهه جانبازی و اسارتشان را تلفیق کنند ادامه داد: به عنوان مثال اگر یکی از فرزندان جانبازی که 45 ماه سابقه جبهه داشته و 15 درصد نیز جانبازی دارد معاف شد فرزند دیگرش می تواند از تلفیق سوابق باقی مانده جبهه و جانبازی از معافیت و کسر خدمت استفاده کند.

 

خبر خوش برای کنکوری‌ها

صدرالسادات درباره شرایط ادامه تحصیل مشمولان دیپلم و دارندگان مدرک پیش‌دانشگاهی نیز گفت: متاسفانه به علت مشکلی که در قانون وجود داشت، مشمولانی که در خردادماه مدرک دیپلم یا پیش‌دانشگاهی خود را دریافت می‌کنند، تنها امکان یک بار شرکت در کنکور را داشته و این در حالی است که اگر هر یک از این افراد در درسی نمره قبولی را کسب نکرده و در شهریورماه مدرک خود را بگیرند، امکان دو بار شرکت در کنکور را به دست می‌آوردند که همین موضوع سبب شده بود عده‌ای با انداختن خود در یک درس، در شهریور ماه فارغ‌التحصیل شوند.
رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه این موضوع توسط سازمان شناسایی و رفع شد، گفت: در حال حاضر قوانین برای آن دسته از مشمولانی که بعد از اخذ مدرک دیپلم یا پیش‌دانشگاهی، در خردادماه قصد شرکت در کنکور را دارند، همانند فارغ‌التحصیلان شهریور شده و این افراد می‌توانند دو بار در کنکور شرکت کنند. البته این موضوع برای افرادی که قصد شرکت در کنکور را دارند، صدق نمی‌کند و آنان به فاصله یک سال از خردادماه فرصت دارند که وضعیت سربازی خود را مشخص کنند.


4545
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 59
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    134 4
    مواليد... اگر مواليد افزايش يابد.... جالب بود.. آخه بچه كه به دنيا مي آيد تا 18 سال طول ميكشه بره سربازي .... واقعا كه عجب
  • ........ IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    120 6
    حداقلش یه تبصره و قانونی دیگه واسه دوبرادری ها قایل شوید مثلا 12 ماهش کنید آخه این انصاف نیست تو یک خانواده سه تا داداش هرکدوم 2 سال خدمت کنند خصوصا با وضعیت اقتصادی امروز
  • محسن IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    90 8
    آقا تو رو خدا پیگیری کنید. به گوش مسئولین برسونید. آخه این انصاف نیست که همه رو با یه چوب بزنید، حداقل یه تبصره ای چیزی اضافه کنید. مثل شرط مدرک تحصیلی، شرط سن و ... الان خود من، این همه درس بخون و بدبختی بکش، فوق لیسانس بگیر، اونوقت این قانون شامل حالت نشه. حداقل بیان شرایط بگذارن برای این معافیت، اینطوری هم مشکل یه سری مثل من حل میشه، هم قانون معطل نمیمونه. خبرآنلاین ازت خواهش میکنم این شرایط رو منتقل کن، دست ما ماردم از همه جا کوتاهه، خواهش میکنم شما حامی ما باشید. ممنون ازتون.
    • مسعود IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
      3 21
      من که دعا می کنم همه برن سربازی . چطور اون موقع که من و برادرم دو نفری هم زمان با سه ماه پشت دفترچه ای خدمت کردیم کسی نبود حرف بزنه اونم ما مدرک لیسانس داشتم یکیمون تهران یکیمون اهواز دور از خانواده همه برن خدمت هیچ شرط مرطی هم نباشه چه طلبه چه فرزند رزمنده همه باید تو سربازی حداقل به یه چشم دیده شن . این مسخره بازیا هم تموم شه
    • بدون نام IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
      11 40
      این دوره زمونه همه فوق لیسانس دارند
  • فرهاد GB ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    38 2
    واقعا این کار کارشناسی شده الان ؟؟ من متولد 64 هستم و بیشترین میزان موالید تو 5 سال اول دهه 60 بوده ! این که میگن موالید الان کم شده تاثیرش رو 18 سال دیگه میبینن ، یعنی 18 سال دیگه میتونن بگن این قانون دو برادری خوب نیست به این دلیل ! نه الان که افرادی همچون من که 2 برادرشون خدمت کردن بیشمارن !!! خواهشا این نظر من رو به سازمان وظیفه عمومی برسونید.
  • علیرضایی IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    17 7
    سلام آقا پدر من 18 ماه جبهه داره تو قانون قبلی کسری داشتم ولی تو قانون جدید هم هست ؟
    • mohsen IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
      13 3
      در قانون جدید همچنان کسری خدمت برای فرزندان جانبازان و جبهه ایثار گران وجود دارد و هر ماه جبه پدرتون هجده روز از خدمت شما کم خواهد کرد البته اگر برادرتون قبلا از این کسری استفاده نکرده باشد .
    • بدون نام IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
      3 4
      اشتباه ميكني برادر اين قانون كسر خدمت از ابتداي سال 91 به لقاالله پيوست!
    • فرزان US ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
      1 3
      آقا محسن واسه چی اطلاعات غلط به این بنده خدا میدی؟؟؟ قانون کسر خدمت رزمندگی( جبهه و جانبازی ) فقط مختص سربازانیه که پایه خدمتشون سال 90 ، از ابتدای 91 تا الان این قانون لغو شده و فقط قانون معافیت دائم هست که اونم 30 ماه سابقه جبهه لازم داره تنها کسری که الان میشه گرفت کسر خدمت بسیجه و لاغیر ، من خودم سرباز نیروی انسانی هستم ، لطفا یا به کامنت درست جواب بدین یا اصلا ندین
    • مهدی IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
      3 5
      نه دوست عزیز من خودم در حال خدمتم و این قانون برای همه برداشته شده حتی اونایی که در سال 90 جبهه پدر رو ثبت کرده باشند
  • حمید IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    16 36
    دوست عزیز فوق لیسانس دیکه فوق لیسانس دهه هفتاد نیست که فقط مال درس خونها و نخبه ها باشه و از یک کلااس سی نفری سه نفر بتونن بگیرن. الان با راه اندازی دوره های فراگیر پیام نور دانشجو بدون کنکور و کلاس و حتی بدون پایان نامه فوق لیسانس میگیره. و کلا ارزش تحصیلات تکمیلی از بین رفته. الان اکثر مشمولان لیسانس هستن تا جاییکه درجه هاشون از ستوان دومی به استواری تنزل دادن
    • محسن IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
      2 5
      درسته، ولی با این جور قیدها و شرایط، میتونن این قانون رو اجرایی کنن. چون این شرایط مثل فیلتر عمل میکنه و هم قانون اجرا میشه، و هم همه شاملشون نمیشه، بلکه فقط کسانی که شرایط رو دارن مشمول معافیت دوبرادری میشن.
  • محمد IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    7 11
    جامن مادرت کسری جبهه رو برگردان سردار
  • مهدی IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    10 19
    به سردار بگید جوون هر کسی که دوست کسر خدمت جبهه رو برگردونه این یه بی عدالتی آشکار در حق رزمندگان و فرزندانشان است. لااقل حقوق سربازان را زیاد کنید. ارتش هم که طرح آمایش سرزمینی رو اجرا نمیکنه کسی هم بهش گیر نمیده چرا اجرا نمیکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مهدی IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    24 5
    داداش دیگه همینه من الان غمبات گرفتم با مدرک فوق تو شرایط اقتصادی الان با دوست دانشجو خودم چند سال یه دخمه کوچیک به اسم مغازه زدیم کلی خاکشو خوردیم تازه هیچ ربطی به رشتمونم نداره باز از بیکاری بهتر بود حالا که وقت درو کردن باید بریم دوسال بیگاری من مخالف حذف نیستم حداقل میشه واسه مدارک بالا یا اصلا کمی از مدت سربازی کم و تسهیلاتی تعلق بگیره که اومدیم بیرون جیب خالی تو خیابونا دنبال کار نگردیم
    • مسعود IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
      3 7
      بابا بیخیال این لیسانس و فوق لیسانس بشید پاشید برید خدمتتون رو بکنید ///الان تو هر خونه حداقل دو تا لیسانس به بالا هست ///همه با لیسانس دارن میرن سربازی قبول نداری از جلوی یه کلانتری رد شدی نگاه کن نگهبان دم در یا استوار یا ستوان وظیفس... بهانه کافیه
  • مهدی IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    7 1
    منظور ازکسر خدمت برای اعزامی های سال 90وماقبل آن که بدلیل معافیت تحصیلی ترخیص شدندیعنی اینه که مدت سربازی آنها همان قانون 18ماه می باشد
  • مسعود IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    43 3
    این همه جون بکن پزشکی بگیر بعدش 24 ماااااه خدمت تو چلغوزآباد با ماهی 70 هزارتومن !!!!!! به قرآن نمیدونم چی بگم .... تور بخدا رسیدگی کنن
  • بدون نام IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    78 0
    با این وضعیت اقتصادی 2 سال هم رایگان واسه شما کار کنیم ؟ تو خواب ببینید
  • خارج از کشور CN ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    12 5
    تو رو خدا یه قانون واسه ما که خارج از کشوریم بذارین... الان من خودم 8 ساله که نمیتونم بیام ایران... لطفا این خبر رو به مسئولین محترم برسونید... با تشکر
  • محمد IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    21 2
    در خصوص متاهلین و آنهایی که بچه دارند چه تصمیمی دارید ؟ مگر موالید نمیخواین ؟
    • امیر احمد زاده IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
      1 1
      در جواب محمد عزیز باید بگویم چند روز پیش رئیس نظام وظیفه در مصاحبه ایی از احتمال معافیت های جدید برای متاهلین خبر داد ؛ منتها نگرانیشون از اینه که از قضیه سو استفاده نشود و حرمت ازدواج بازیچه معافیت نشود .
  • بدون نام US ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    3 22
    ما که رفتیم خدمت الان چهار ماه میشه البته نباید نادیده گرفت که طبق تجربه خودم و شنیده هام از سربازان قدیمی از سال 91 خدمت خیلی راحت تر شده به طوری که میشه گفت سخت گیری ها رو نصف کردن.
  • ala IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    38 2
    من لیسانسم الانم سربازم ماهی هم 60 تومن حقوقمه . حقوقم رو دست نمیزنم اخر خدمت یه ماشین و دوتا خونه بخرم دست و پای الکی نزنید دفترچه رو پست کنید مجبوریم
  • فرید IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    10 4
    چرا بعد از انصراف دانشجو و کسب مدرک کاردانی، اجازه شرکت در کنکور و ثبت‌نام در دانشگاه داده نمی‌شود؟ چرا قانون چاغی و لاغری را برداشته‌اید؟ بعضی‌ها واقعن به دلیل مشکلات جسمی توانایی خدمت را ندارند. کسی هست که جواب سوال‌ها را بدهد؟ (به خصوص سوال اول)
  • بدون نام A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    26 3
    ای خدا برس به داد ما جوونا! حداقل کسری مدرک تحصیلی و حذف نمی کردین!با این حقوق بی ارزش یه آدم متاهل چجوری خرجشو در بیاره
    • مسعود IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
      5 45
      شما که سربازی نرفته بودی چرا متاهل شدی ؟ بهونه نیارید عزیزان سربازی جای خوبیه برید حال کنید.
  • امید IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    32 0
    پدر من فوت کرده..دوتا داداشمم رفتن سربازی و ازدواج کردن..منو مادرم خونه تنها هستیم..قانون میگه باید برم سربازی..توروقران.تورو جون هرکی دوس دارین انصافا بگین اگه من برم سربازی مادر پیرمو چجوری بذارم تنها بمونه..بخاطر مادرم مجبورم سربازی نرمو غیبت بخورم...بخدا خیلی نامردیه من مادرمو تنها بذارم
  • بدون نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    28 0
    یعنی این انصافه که ما که1/2/92 اعزام شدیم کسری خدمت مدرک تحصیلی به ما نمخوره؟ دلتون خوشه خبر خوش دادید به مردم فکر می کنید کی راضیه از خدمت سربازی با این وضعیت اقتصادی و کمبود شدید حقوق خدمت؟؟ حداقل دل مردم رو یکم خوش کنید اینقر تبعیض نگذارید ماکه 91 اعزام شدیم گناه کردیم که 90اعزام نشدیم هم مدت خدمت زیاد شد هم کسری 2 ماه تحصیلی؟؟ می خواهید سرباز راضی باشه با اشتیاق خدمت کنه به مملکت!!!!! مگر این کسری مدرک تحصیلی چقدر بود که به چشتان امد برداشتین با انصاف ها
  • سید IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    2 0
    سلام دوستان. یه سوال داشتم شاید از بین شماها جوابی بگیرم. من 7 سالم بود که پدر و مادرو از دست دادم. الان 22 سالمه. تنها زندگی میکنم و خرجمو در میارم. البته داداشم با کفالت من معاف شده. حالا تکلیف من چیه؟ میتونم معاف شم.؟
  • سعید IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    3 2
    دوستانی که مشمول دو برادری میشدند توجه کنند. سال 88که این قانون رو تصویب کردن من دقیقا یادمه. حتی وقت یاین خبر از تلوزیون هم اعلام شد من از صفحه تلوزیون فیلم گرفتم و اون شب به کل خانوادم شیرینی دادم که معاف شدم!!! اما این قانون اجرایی نشد و سال 89 رفتم خدمت و اواسط سال 90 خدمتم تموم شد. منظورم اینه که خودتونو علاف نکنید، چون اینجا هیچی حساب و کتاب نداره شاید یه روز گفتن کسایی که دو برادر خدمت کرده دارن باید 4 سال خدمت کنن !!!
  • بدون نام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    2 0
    متاهلای بدبخت چه خاکی تو سرشون بریزن جان مادرتون جووون هرکی دوست دارین یه فکری برا متولدای 55 به بعد که متاهل شدن و چند سال از زندگیشون گذشته بکنید اینجوری کسی نمستونه سو استفاده کنه بره ازدواج صوری کنه
  • سی IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    13 0
    اگه سه برادر بره سرباز برادر بعدی معاف هست????
  • بدون نام IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    19 1
    هر روز یه قانون میاد
  • ali EU ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    1 0
    يعني پدر من كه 5 درصد جانبازي داره من ميتونم كسرب خدمت بگيرم الان؟
  • mohammad IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    5 0
    آقای صدر السادات من سه تا از برادرانم خدمت کرده اند و برادر سوم من 91/11/20 خدمتش تمام شده ولی قانون سه برادری را 91/6/30 برداشته اند خواهش من این که اگر با قانون دو برادری موافقت نمی کنید حداقل قانون سه برادری را دوباره اجرا کنید .
  • سجاد IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    0 3
    دوستان میشه لطف کنید بگین الان اموزشی 3ماه یا 2ماه ؟ ممنون
  • جعفر رجبى IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    2 2
    آقا جون چرا پنجاه و هفت به بعد رو معاف نميكنين چون اينا اگه ميخواستن برن همون ١٨ سالگى ميرفتن نه الان كه سى و شيش هفت سالشونه و زندگى كمرشون و خم كرده ، اينا كه ديگه خدمت برو نيستن حداقل شماها يه كارى بكنين كه خانواده هاشون احساس رضايت كنن و دعا كنن شماهارو بخدا ما دهه پنجاهيها هيچى از زندگيمون نفهميديم ، نوجونيمون كه دوره جنگ بود و باسازى كشور و بعدشم كه ديگه داريم ميرسيم به چهل و … هيچى ديگه نه آينده اى و نه خونه اى و نه كار و بار درست درمونى ! پنجاه و چهار رو بيش از پانزده سال پيش رهبر انقلاب معاف فرمودند اميدوارم كسى اين نوشته منو به گوش پدر پير نظام جمهورى اسلامى برسونه ، به ناموس زهرا تمام اين حرفام از اعماق وجودم بوده و هيچ اميدى هم به انجام شدنش ندارم زندگى كمرم و شكسته …
  • بلوچ IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    2 1
    هر روز قانون میاد ولی چه فایده قانون بد میاد یک روز نشد دلمون خوش بشه
  • مهیار IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    0 1
    واضح خب بگین ! منظور ازکسر خدمت برای اعزامی های سال 90وماقبل آن که بدلیل معافیت تحصیلی ترخیص شدند. یعنی اینه که مدت سربازی آنها همان قانون 18ماه می باشد؟؟؟ من اعزامی 89 بود بعد 7 ماه خدمت، سال 90 برای ارشد معافیت تحصیلی گرفتم خب مدرک معافیت تحصیلی یا کسری تحصیلی توی سال 90 ثبت شده!!!! یعنی حالا بعد از تحصیلم 11 ماه باید خدمت کنم(7 11=18)؟! تو رو خدا شفاف بگید این قوانین و تبصره هارو !
  • رضاصادقی IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    0 1
    باعرض سلام اینجانب تک پسر میباشم و پدرم دارای 15% جانبازی و 30ماه سابقه جبهه میباشد و خودم هم 2 سال سابقه بسیج فعال دارم آیا امکانش هست معاف شوم با قانون جدید؟؟؟ ممنون میشوم راهنمایی و کمکم کنید!!
    • بدون نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
      2 1
      اره من یه خبر خوندم امکان تلفیق هست تازه هر 30 ماه سابقه جبهه 1 پسر معاف
  • بدون نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    9 0
    سه برادری کی اجرا می شود؟
  • مختار IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    1 2
    سلام من بابام 25 درصد جانبازی داره که باهاش قبلا داداشم معاف کرده است 21 ماه هم سابقه جبهه داره میشه اون با جانبازی تلفیق کنه و من معاف بشم؟ اصلا کسر خدمت سربازی میگیرم یا نه تو رو خدا جواب بدین
  • بدون نام IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    11 1
    آققااااا نمبخوام برم سربازی چه قلطی کنم
    • بدون نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
      6 2
      فکر کنم بشه برو بپرس
  • مجید RU ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    5 2
    سلام همه خسته نباشید هر کار می کنید خدمت سربازی رو تو رو خدا زیاد نکنید 21 ماه آخه کم نیست که اگه میشه کمترم کنید بابا گناه داریم
  • امیر IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    2 0
    چرا پس اجرا شد که بخواد برداشته بشه
    • بی نام IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
      1 0
      سلام سرپرست پدرومادرپیر بالای 70سال زلزله زده هستم که خانه مان صدرصدتخریب گردیده وتاامروزکه7/3/92 است درست نشده من سربازاعزامی مجددهستم مرخصی نمیدن که اعزامت بعدزلزله است انصاف است این؟
  • نادر IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    1 0
    من ی برادرم سربازی رفته ی برادر دیگه م تربیت معلم خونده و دوسال توروستا ب جای سربازیش تدریس کرده اگه قانون 2برادری آیابیاد من معاف میشم ؟
  • امیر A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    1 2
    سلام ما دوتا برادریم خواستم ببینم قانون دو برادری بیاد شامل منم میشه یا نه ممنون!
  • احسان IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    1 0
    نبود 10 روز ديگه واسه من كه ديگه فرقي نداره هرچي ميخواد بشه
  • مهران IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    0 1
    اولا سلام عرض میکنم/........... پدر من 22 ماه در جبهه داره من چندما کسر میارم اگهقانونش عنوز هست؟
  • karim A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    1 0
    با سلام خدمت مسئولین محترم و با تبریک به مناسبت حلول ماه پر فیض و مبارک رمضان. باوجود اینکه خانواده من دارای 5 فرزند پسر میباشد 4 فرزند به خدمت سربازی نظام جمهوری اسلامی اعزام شده دوره سربازی را به پایان رسانیده اند.سوال من این است آیا با این وجود حق من نیست که درحال تحصیل ( کارشناسی) به سر میبرم از شمول معافیت سربازی بهرهمند شوم. با کمال احترامی که نسبت به مسئولین قائلم خواهش میکنم که تبصره ای دال بر معاف شدن بنده با این شرایط و مشمولانی همچون بنده وضع شود.با تشکر
  • ابوذر A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    1 1
    سلام خواستم در مورد آخرین وضعیت دو برادری بدونم آخه دو برادر من رفتن خدمت و من برادر سوم هستم و الان نمیدونم معافیت 2برادری اجرای هست یا نه وعده ای پوچ بیشتر نبود ؟؟؟؟ ممنون میشم زودتر جواب بدین
  • محسن IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    1 1
    با سلام خدمت شما. میخواستم بدونم ایا معافیت 3 برادری حذف شده است؟ اگه حذف شده تورو قران عدالتو رعایت کنید دوباره برش گردونید. وقتی 3 برادر خدمت کردن دیگ نامردیه چهارمیم بره سربازی تورو خدا به حرف دل ما گوش بدید.ممنون
  • yaser IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    2 0
    نوبت ما كه رسيد يكدفعه دنيا شد خراب.ماكه ادم نيستيم خداكنه شرايط ماهارو يكي از اقازاده ها داشته باشه شايد بخاطر معاف كردن اون هم باشه قانون عوض بشه و ما هم به نون ونوايي برسيم.
  • انصــــــــــــاف A1 ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    آقـــــــــا بخدا انصاف نیست طرح دو برادری رو نذاشتید من این همه درس خوندم بدبختی کشیدم کارم گیرم نمیاد آخر دو سال از این ور خدمت بماند اضافه خدمت از طرفی یه کسی که عذر میخوام که همه اش ولگردی میکنه تو خیابونا معلوم نیست اصلا میخواد چیکار کنه معاف میشه