ایسنا نوشت:

چهارده هزار نفر از اساتید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در رابطه با انتخابات پیش رو بیانیه‌ای صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

انقلاب شکوهمند اسلامی و نظام سیاسی برآمده از آن به جهت اثرگذاری رو به پیشرفت آن در منطقه و عرصه بین المللی، هر برهه و دوره ای از آن حساس تر از برهه ها و ادوار قبلی محاسبه می گردد، اینک که جهان سیاست بر سر یک پیچ تاریخی قرار گرفته است، کثیری از فرزندان شما از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور نکات زیر را به استحضار ملت بزرگ و قهرمان ایران و به خصوص نخبگان آنها می رسانند.

1-سیاست‌های هوشمندانه جمهوری اسلامی باعث شده است که اهداف راهبردی انقلاب اسلامی در منطقه مهم خلیج فارس و خاورمیانه اسلامی که هارتلند جهان محسوب می گردد به اهداف پیروزمندانه خود نزدیک شود. امروزه همه راهبرد نویسان اقرار دارند که سیاست ، امنیت و اقتصاد بین المللی وابسته به قدرتی دارد که بر خلیج فارس حاکم باشد. اینک که آمریکای جنایتکار ودست نشاندگان منطقه ای آنها با شکست های مکرر، از سوی نیروهای مقاومت اسلامی و با مدیریت مقتدرانه جمهوری اسلامی مواجه شده و به فضل الهی نصرت نهایی نزدیک است، استکبار جهانی تمام تلاش خود را از طریق نیروهای طرفدار خود در ایران و همچنین دولت های مستبد منطقه و با ابزار رسانه ای امپراتوری خود به کار خواهد گرفت که در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری به افکار ملت بزرگ ایران چنین وانمود نمایند که خط سازش تنها مسیر پیش روی کشور است، بی تردید ملت بزرگ ایران با بصیرت مثال زدنی آن در اطاعت تام تمام از رهبر بصیر،حکیم و مقتدر خود در این انتخابات نیز توطئه دشمن را نقش بر آب خواهد کرد.

2-فتنه گران که بر دستیابی به اهداف پلید خود هشت ماه بر این نظام هزینه های هنگفتی را تحمیل کردند اینک در تلاش‌اند که از تنفر اجتماعی نسبت به جریان انحراف، چنین وانمود کنند که ملت برای حل معضلات و مشکلات مدیرتی خود به سوی آنان گرایش پیدا کرده و یا خواهد کرد، غافل از این‌که اهل بصیرت معتقدند که فتنه و انحراف دو روی یک سکه و هر دو برایتسلیم ملت ایران در مقابل آمریکای جنایتکار به حرکت درآمدهاند. ملت بزرگ ایران نیک می داند که اگر قرار بود نزدیکی و قرابت با سرمایه داری غربی حلال مشکلات کشورمان گردد، کشور مصر که با انعقاد قرار داد کمپ دیوید دوست 35 ساله آنها شده است و سیاست خارجی و داخلی خود را با دیکته آمریکایی ها به حرکت در می آورد، امروز از نظر اقتصادی، علمی، سیاسی و اجتماعی، حداقل باید وضعیتی مشابه جمهوری اسلامی داشته باشد، در صورتی که همه آگاهانه اقرار دارند که قیاس امروز جمهوری اسلامی ایران با کشور مصر که از لحاظ گوناگون همسنگ ایران اسلامی است، قیاس مع الفارقی است. بنابراین ملت بزرگ ایران و نخبگان آنها در انتخابات پیش رو با حذف فتنه و انحراف از اثر گذاری در سیاست کلان و خرد جمهوری اسلامی ایران ، فضای سیاسی منطقه بیداری اسلامی را بیش از گذشته آماده خروش ملت های مسلمان علیه دولت های مستبد و استکبار جهانی خواهد کرد.

3-اینک که اصحاب فتنه و حلقه انحرافی در یک هم پوشانی مشترک تلاش دارند که مسیر مقاومت و حمایت از دوستان انقلاب اسلامی در منطقه و جهان را به مسیر سازش با استکبار جهانی تبدیل نمایند، حجت را بر نیروهای انقلاب در جلوگیری از تفرقه و تشدد تمام نموده است، لذا بر موثران و هدایت گران جریان های اصیل انقلاب اسلامی فرض است که حول محور ولایت امر و در تاسی از رهنمودها و فرامین معظم له، به اشتراک نظر رسیده و برای روی کار آوردن دولتی جامع نگر که بتواند از همه ظرفیت های موجود برای پیشبرد اهداف عالیه انقلاب اسلامی به خصوص تبدیل قدرت بالقوه بین المللی جمهوری اسلامی به یک قدرت بالفعل بین المللی و همچنین طراحی و پایه ریزی تمدن نوین اسلامی با ایجاد و استقرار الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت به عنوان مدل ایرانی آن ، از هرگونه تلاشی دریغ ننمایند. بی تردید هرگونه اشتباهی در این صحنه که اسکتبار جهانی تمام نیروهای خرد و درشت خود را برای منع حرکت انقلاب اسلامی فراخوان کرده است ، اشتباهی استراتژیک و نابخشودنی است. همه باید بدانند که اینک زمان خرده گرفتن و گلایه کردن از یکدیگر نیست، باید با توکل به خدای بزرگ و با تاسی از فرامین ولی امر مسلمین از این فتنه بزرگ تر از فتنه 88 ، نیز انقلاب به سلامت عبور نماید.

4-.در برگزاری انتخابات و به خصوص احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری که حداقل چهار سال مسئولیت قوه مجریه را برعهده دارد، فقهای عظیم الشان و حقوقدانان محترم شورای نگهبان وظیفه ای خطیر بر عمل به قانون برعهده دارند و امید است که صرف نظر از هرگونه هیاهو، تنها کسانی را با احراز صلاحیت آماده برعهده گرفتن این امر خطیر نمایند که سابقه اجرایی و فکری آنها منطبق با یک رئیس جمهور دولت انقلابی باشد که علاوه بر سلامت فکر و اندیشه از توانمندی، چابکی و روحیه جوان برای ایفای مسئولیت برخوردار باشد.

5-آخرین تذکر فرزندان انقلابی ملت بزرگ ایران که در سنگرهای دانشگاه مشغول خدمت‌اند ، این است که مسئولین محترم ذیربط و به وی‍ژه مسئولین محترم دستگاه قضایی با رعایت عدل و انصاف با قانون گریزی و قانون شکنی های برخی مسئولین که متاسفانه برخلاف سوگند خود مبنی بر عمل به قانون اساسی و قوانین موضوعی جمهوری اسلامی عمل نمایند، خود را ملاک قانون فرض و در بسیاری از صحنه ها با تخطی آشکار و صریح از قانون، عواطف پاک ملت قهرمان ایران را جریحه دار می نمایند، با رعایت عنصر زمان، برخوردی قانونی صورت گیرد تا علاوه بر اینکه اصل مساوی بودن همگان در مقابل قانون را برجسته می نماید، عبرتی باشد که در آینده فراروی همگان برای رعایت نظم و قانون باشد.

در پایان ضمن تشکر از ملت بزرگ ایران و نخبگان آنها در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، از خداوند بزرگ مسئلت می نماییم که این ملت و رهبری مقتدر و عظیم الشان آن را در خلق حماسی سیاسی سال 92 پیروز و سربلند گرداند و دوستان انقلاب اسلامی در جهان را به پیمودن راه بلند رهایی ملت های اسلامی و مستضعف جهان از سلطه استبداد و استکبار جهانی امیدوار نماید.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد TN ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    106 8
    یعنی این بیانیه 14 هزار تا امضا داشته؟ بعد در بند اول منظور از نزدیکی به هدف چقدره؟ یه کم یا خیلی زیاد
  • رضا FR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    31 8
    استاد واژه فارسی است و نباید آن را به عربی جمع بست. اساتید غلط است. بنویسید استادان. اندکی هم به فکر زبان فارسی باشید بد نیست!
  • بدون نام IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    24 7
    اعضای محترم شورای نگهبان همه ولایت مدار و عاقل هستند و نیازی به این طومارهای سیاسی برای حذف رقبا از صحنه سیاست نیست. لبیک یا خامنه ای
  • بدون نام IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    41 4
    بیانیه 7000 حقوقدان.......بیانیه 14000 اساتید......حتما بیانیه بعدی 21000 نمیدونم چی چی خواهد بود!......اصلا هم منظورشون معلوم نیست که چه کسی را تخریب می کنند و برای چه کسی تبلیغ!......
  • محسنl GB ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    46 4
    اصلا در ایران 14 هزار تا استاد داریم؟!
  • بدون نام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    2 16
    والا من از شنیدن خبر کاندیداتوری آقای رفسنجانی شوکه شدم ، بعضیا چه روییی دارن ، آقای هاشمی باید سال 84 براشون تجربه میشد که دیگر محبوبیتی بین مردم ایران ندارند ، الان که اوضاع دیگه از سال 84 هم بدتر است بعد از فتنه سال 88 ایشان آزمایش خود را پس دادند و با آشوبگران هم صدا شدند بعید میدانم رایی بیاورند شاید نیمی از طرفداران موسوی به ایشان رای دهند که آن هم بعید است چون آنها کلا مخالف روحانی جماعت هستند و فقط به خاطر شعارهای آزادی اقای موسوی و اینکه ایشان چهره جدیدی بودند رای دادند ، آقای رفسنجانی بهتر است در این سن و سال در منزل بنشینند و باقی عمر را به عبادت و استغفار بگذرانند. چه خوش اشتها که چشم به منصب ریاست جمهوری بستند واقعااااااااااااااااااا