ایسنا نوشت:

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح از بررسی طرحی خبرداد که به موجب آن امکان قطع‌شدن یارانه مشمولان غایب و فراری وجود دارد.
سردار موسی کمالی در، با اشاره به وجود تعداد قابل توجهی از مشمولان غایب، گفت: در حال حاضر مشغول بررسی راه‌های قانونی برای ممنوعیت ارائه خدمات به مشمولان غایب و فراری هستیم.
وی ادامه داد: بر این اساس امکان استخدام، خروج از کشور، دریافت وام، ادامه‌تحصیل، دریافت مستمری از دولت برای مشمولان غایب و فراری وجود نخواهد داشت.
جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح همچنین افزود: در حال بررسی طرحی هستیم که به موجب آن یارانه به مشمولان غایب و فراری تعلق نگیرد که در این راستا هماهنگی‌های لازم با بانک مرکزی و دیگر مبادی ذی‌ربط در حال انجام است.


متولدین 55 به بعد منتظر عفو نباشند
وی همچنین با اشاره به آن دسته از افراد ذکور متولد سال 55 به بعد، به ایسنا گفت: این افراد منتظر این نباشند که عفوی به آنان تعلق بگیرد، چرا که تمامی اظهارات مطرح شده در این باره صحت ندارد.
جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح به این افراد هشدارداد: در مهلت باقی مانده خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند.
به گفته کمالی، ضوابطی در ستادکل نیروهای مسلح در حال تنظیم است که بر اساس آن، مشمولان دارای غیبت، هنگامی که خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند، تمام یا بخشی از مجازات در نظر گرفته شده برایشان بخشیده شود.
وی ضمن تکذیب شایعات مطرح شده پیرامون تسهیلات و بخشش‌های در نظر گرفته شده برای مشمولان متولدین سال‌های 55 و پس از آن که به خدمت سربازی مراجعه نکرده‌اند، گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و اگر بنا باشد تسهیلاتی به سربازان تعلق بگیرد، قطعا هنگام خدمت سربازی شامل آنان می‌شود و بخششی برای سربازان غایب و فراری وجود ندارد.
جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه سربازانی که تا پایان سال 86 از خدمت فرار کرده‌اند، مورد عفو قرار گرفته‌اند، به ایسنا گفت: این افراد فرصت دارند که خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند، اما نظر به اینکه قصد داریم این عفو را متوقف کنیم، بهتر است آنان وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.
کمالی از افرادی که پس از انجام سربازی، یگان خدمتی خود را ترک کرده و به نوعی سرباز فراری محسوب می‌شوند خواست تا سریعا برای تعیین و تکلیف سربازی خود مراجعه کنند.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 68
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهزيار IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    بابا بلند شين بياين سربازي ديگه هی ميگن اگه سرباز زياد نياد ما به جاي 18 ماه بايد 24 ماه خدمت كنيم
    • بدون نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      حالا 6ماه بيشتر واسه كشورت خدمت كن چي ميشه مگه؟ عوضش يارانه ي 45هزار تومنيت قطع نميشه. ميتوني ادامه تحصيل بدي. ميتوني استخدام بشي. ميتوي دسته چك بگيري. ميتوني پاسپورت بگيري بري مكه خانه ي خدا رو زيارت كني. ميتوي خيلي كاراي ديگه بكني كه ما از اون محروميم فقط به خاطر اينكه نرفتيم سربازي فقط خدا ميداند كه اين قانون چه بلايي كه سر جوانان مردم نياورده است چقدر مانع پيشرفت جوانان شده است اين هم بگذرد غمي نيست اون دنيا انتظار بخشش و حلاليت نداشته باشيد.
    • رضا EU ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      200 7
      سردار کمالی دکترای حالگیری در زمینه سربازی و دادن خبرهای بد هست لطفا یک خبر خوب هم بدهید البته نه از این خبرا. یک خبر خوب بدین مگه جوونا چه بدی در حق شما کردن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      سردار به جاي تهديد كردن يه ادمي كه به هر دليلي نيومده سربازي 10 سال هم از روش گذشته حالا زنو بچه داره كار ميكنه سنش رفته بالا شما انتظار نداشته باشد بياد سربازي با بچه 18ساله بشين پاشو بره كشيده بخوره سرشو ار ته بزنه در حالي كه از سنش گذشته خونه زندگي داره اين انصاف نيست. به جاي تنگ تر كردن حلقه ي تهديد بيايد خدمت اونايي كه بيش از 10سال غيبت دارند عفو كنيد يا بفروشيد از اين بيشتر ما رو نرنجونين به خدا بريديم هر جا ميريم پايان خدمت ميخوان به زور داريم گيليمو از اب ميكشيم بيرون ديگه حوصله اعصاب سربازي نداريم همينجوريشم از زندگي عقبيم از موضع زور با مشمولان غايب برخورد نكنيد.
    • بدون نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      188 7
      وقتی میخوان حقوق سربازا رو افزایش بدن هزارتا ادا درمیارن، حالا که مردم چندرقاز میگیرن میخوان قطعش کنن
  • بدون نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    این دیگه اوج بی انصافی که یارانشون رو هم قطع کنن واقعاً متاسفم نمیدونم تا کجا پیش میرن و ولی مثل اینکه این مسئولین یادشون رفته که اون دنیا هم هست
    • علی IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
      108 4
      برخی از مشمولین غایب در سنی هستند که دیگر شور و نشاط لازم برای رفتن به سربازی را ندارند و واقعا نمیتوانند. باید جریمه ای متناسب با سنشان برای آنها در نظر گرفته شود. نه اینکه یارانه شان هم قطع شود و آنها مجبور باشند علاوه بر بیکاری ، خانواده شان قطع یارانه را هم تحمل کند. و باز هم بسوزند و بسازند و به امید انتقام در روز قیامت بمانند.
  • بدون نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    یارانه افراد پول دار رو قطع کنید... نه افراد غایب که ازدواج کردن و صبح تا شب دارن دنبال خرج زن وبچشون میدون....
    • بدون نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      آقا جون وقتی که خدمت نرفتی چرا زن میگیری؟؟؟؟چرا امثال من باید 21 ماه خدمت کنیم باید تنییهات غایبین وفراری از این هم سنگین تر باشه.اگه بیاین که خدمتو 21 ماه نمیکردن .
    • بدون نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      چرا یکی درد ما رو نمی فهمه عزیزان باور کنید برای فرار از سربازی زن نگرفتیم حدود سال 79، 80 خدمت را می فروختن ما هم طبق اون گفتیم فروش پابرجاست می تونیم ازدواج کنیم و بعد از فراغت از تحصیل سربازی رو بخریم اما لغو فروش یک شبه زندگی ما رو به هم ریخت ما موندیم و اجاره خونه و هزینه زندگی و غیبت اجباری الان هم اگه اجاره خونه و خرج زندگیم رو نظام وظیفه بده مخلصشون هم هستیم با سر میایم 28 ماه هم خدمت می کنیم
  • علی EU ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    122 8
    سوئ استفاده از پرداخت یا عدم پرداخت یارانه خلاف پرنسیب و قوانین است نباید یارانه ها چماق باشد نظر بنده این است تنها مرجعی که می تواند یارانه شخصی را قطع کند دادگاه می باشد آن هم زمانی که حکم قطعی گردد
    • همشهری IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
      1 46
      من به درست یا غلط بودن این نظرات کاری ندارم اما در هرحال این یه قانونه و همه باید بهش احترام بزارن و برن سربازی این واضحه که هر کی سربازی نرفته قانون گربز و رعایت قانون برای اون معنایی نداره باید پسرا برن سربازی اصلا هم سخت نیست
  • من IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    161 9
    طرف با 30 35 سال سن بیاد بره سربازی
    • امیر US ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
      7 50
      من الان 29 ساله و مشغول خدمت هستم فوق لیسانس هم دارم رفتم هیچ طوری هم نشد 7 ماه دیگه ام تمومه !
  • نیما IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    خبر جدید متولدین 1355 تا 1365 از سربازی معاف می شوند
    • بدون نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      امان از دست شایعه پراکنی و به شوخی گرفت همه چی!
    • بدون نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      48 7
      کی گفته معاف میشن؟؟؟
    • بی نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
      0 6
      باسلام من من متولد1355/9/12 ایاامیدی هست برای معافیت
  • بدون نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    79 15
    لطفا در مورد افزايش حقوق و مزايا و دادن تسهيلات با بهره كم به سربازان از مسولان سوال كنيد
  • بدون نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    157 6
    آخه مشمول غایب 37 ساله بیاد سربازی که چی بشه هرکاری تاحالا کرده بعدا هم انجام می ده کی خرج اجاره خونه و هزینه سنگین زندگی رو میده!!!
  • امين IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    134 7
    به جاي اينكه تو اين شرايط بد اقتصادي كاري كنن نيروي جوان خانواده ها ازشون گرفته نشه.... متاسفم!
  • امين IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    162 8
    بياييد يه كمپين تشكيل بديم، بگيم شرايط اقتصادي بده، ما سربازي نمي ريم. صب تا شب كار كنيم دو زار ته جيبمون نمي ره، حالا بريم دو سال مجاني كار كنيم، خدا رو خوش مياد؟
  • بدون نام IN ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    189 6
    این سردارکمالی هم انگار کار و زندگی نداره.از صبح تا شب همش مشمولین بیچاره را تهدید و ارعاب میکنه!!!آخه یعنی چی این کارها؟یعنی الان همه سرباز فراری ها ترسیدند و اومدند سربازی؟!
  • amir IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    گرانی رو هم واسشون بیشتر کنید!!..مرسی..
    • amir IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      34 22
      چرا مخالفت کردن دوستان؟..من به کنایه گفتم علامت تعجب که جای حرف نمیذاره..اونایی هم که مثبت دادن اگه نظرشون اینه مرسی از حمایتشون..موفق باشین..
  • بدون نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    67 13
    بهتره آب رو روشون ببندید!!!!!!!!! شاید اون موقع اومدن
  • نادر IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    100 3
    کسی که ازدواج کرده و به هر دلیلی نتونسته بره سربازی با این هزینه کمر شکن زندگی و اجاره خونه بیاد بره سربازی؟؟؟!!!!! شما خرج زندگیشو میدید؟ یا فقط بلدید برای مردم خط و نشون بکشید؟ کاش می فهمیدید شرایط سخت زندگی و نداری چیه!!!!!
    • بدون نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
      54 0
      اره ديگه ماهي 26هزار تومن در نظر گرفتن واسه متاهلا كه تو رفاه باشن ديگه
  • علی IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    82 7
    به به ..پای ناجا به اقتصاد باز شد
  • بی نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    81 13
    برن بمیرن دیگه....چرا تعارف میکنید
  • بدون نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    96 10
    خوب بد نیست این آقایان مسئول یه فکری هم به حال همسر غائبین کنند... همسر من بره خدمت کی خرج زندگی منو میده؟؟؟ یا حداقل یه تخفیفی واسه اینا قائل شین که جرأت پیدا کنن بیان
  • بدون نام US ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    75 2
    دکتر حسن عباسی منتقد صد درصد سربازی (((میگه سربازی باعث شده د ختران و پسران هم سن اخلاف بوجود بیاد بعد دختر بدون مشکل و استرس و ترسی به مقاطع بالاتر درسی برسه ولی پسر هی استرس و اخرشم سربازی و بعد بیکاری و لیسانس شلخته ، یا دست به فساد میزنن یا از نسل جدید زن کم سن میگیرن و دختران بهم هم نسل هم فارغ تحصیل بدون شوهر مونده ...) سربازی کاش به جای سخت گیری یه مزایای مثبتی داشت که بعد سربازی یارو چیزی دستش رو بگیره نه که....
  • بدون نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    122 1
    حتی قاتل ها هم یارانه می گیرند!!!!
  • بدون نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    91 6
    به عنوان یه دختر میگم که سربازی با این شرایط افتضاح، واقعا ظلمه در حق پسرا.من حاضر بودم خودم برم اما برادرم نه.داداش واسه خواهر همه جونشه.
  • بدون نام GB ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    45 12
    من 33 سالمه و خیر سرم الان دکتری دارم تو رشته ی مدیریت ساختی که تو کشورمون 100 نفر هم دکتراش رو ندارن ! الان ازدواج کردم و با فرزندم خارج از کشور زندگی میکنم ! به جای اینکه تسهیلات بدید مثلا کاهش خدمت برای متاهلین و اینکه شرایط تحصیلی تاثیر داشته باشه میاین جوون ها رو تهدید میکنید ؟ آخرش کی ضرر میکنه ؟ هم من رو از دیدن خانوادم تو ایران محروم میکنید ، هم خودتون نیروی متخصص رو پس میزنید ! میدونید چند نفر با شرایط مشابه من اینجا هستند ؟
    • امید IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      17 71
      خونت از دیگران مگه رنگین تره - تو اگه ادعات میشد پانمیشدی بری خارج - همینجا کار میکردی - ایران پر از استعداه - زیاد خودت تحویل گرفتی- اینهمه اینجا دکتر و مهندس شدن سربازی رفتن پس چی بگن؟
    • مهدی IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      6 34
      شما تنها کسی نیستی که مدیریت ساخت خوندی من هم خوندم متاهل هم هستم ولی در نهایت اومدم رفتم سربازی، چاره ای نیست.یه جوری ادعا میکنی که انگار دکتر مدیریت ساخت کمه دوست عزیز تعدادشوم از 100 تا بیشتر داره میشه چون در دانشگاه ها رو باز کردن.خواهشا ادعا نکن . شاد باش
    • reza IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      33 1
      فکر نکنم مشکلی برای شما وجود داشته باشه شما با پرداخت 15 میلیون کارت معافیت دریافت می کنید به سفارت مراجعه کنید
    • بدون نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
      19 29
      نه عزیز خونش رنگین تر نیست 10 سال جونش در اومده کل سیستم بدنش رو چشماشو سلامتیشو از دشت داده تا به اینجا برسه میدونی چقدر این مدرک و سواد بهره وری داره واسه مملکت .... همین غول سرابازی باعث میشه ما از استفاده از وجود این نابغه ها محرومشیم و..... مملکتمون پیشرفت کمی داشته باشه !!! خوب اگه سوادت میرسید این حرفو نمیزدی عزیز جان .... -------------------------------------------------------------------------------------------------- تمام اون هایی که بالای لیسانس هستن بنطم فقط باید برن دوره آموزشی وبس یعنی چی یارو با 30 سال به بالا به یه بچه بیاد 2 سال بالا پایین بپره که چی !
    • بدون نام GB ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
      7 0
      کاش به جای حسادت کردن و گفتن اینکه خون شما رنگی تره و ... یه کم درک میکردین !! من از 18 سالگی تا الان خودم کار کردم خرج زندگی و درس خوندنم رو دادم ! با سختی های غربت ، الان یه کار خوب و زندگی بدون استرس واسه خودم و خانوادم درست کردم اینجا ! نمیتونم اینا رو تنها بذارم و تو سن 33 سالگی بیام 2 سال سربازی ! از طرفی ایران هم نمیتونم بیام پدر و مادرم رو ببینم ، بیام دستگیر میشم بخاطر سرباز فراری بودن !! من نمیگم من حق دارم و شما ندارین ! یا من خونم رنگین تره و شما نه ! من میگم شرایطی بذارن که آدمایی که میتونن به کشور جور دیگه ای کمک کنن ، بتونن بیان ! زندگیشون اینجوری تباه نشه !
    • هادی IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
      1 32
      دوست عزیز چیزی که زیاده و هر دانشگاهی اعم از آزاد و غیر انتفاعی تا کارشناسی بدون کنکور میگیره مدیریت هست که دیگه 6 سال هم دکتری روش چیزی نیست که شما خودت رو دست بالا گرفتی.بنده فوق لیسانس برق - مخابرات از امیرکبیرم .و فاند دکتری خارج از کشور داشتم.. اما به دلایلی رفتم خدمت و همه کاری کردم. بیل زدم// درختارو آب دادم و حتی سرویس های بهداشتی شستم.. اونوقت شما حرف از دکتری مدیریت میزنی؟ سربازی دیگه همینه...
  • بدون نام EU ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    5 72
    کسی که الان مثلا ۶-۳۵ سالشه و میگه سربازی نرفته و نمیتونه بره باید ۱۲-۱۳ ساله پیش به فکر میبود. بله همه میدونن که سربازی ادمو از زندگی عقب میندازه یکیش خود من که بعد از کلی جون کندن و لیسانس گرفتن ۲ سال از زندگیم عقب افتادم ولی چاره چی بود باید میرفتم. دوستان غایب هم باید اون موقع که میتونستن میرفتنو غالشو میکندن. میگن اون موقع که جیک جیکه مستونت بود فکر زمستونت نبود! بله دوستان تمام این مسایل از تنبلی بعضی ها ست. بهتون بر نخوره خواستم رک گفته باشم.
    • بدون نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
      37 1
      چرا یکی درد ما رو نمی فهمه عزیزان باور کنید برای فرار از سربازی زن نگرفتیم حدود سال 79، 80 خدمت را می فروختن ما هم طبق اون گفتیم فروش پابرجاست می تونیم ازدواج کنیم و بعد از فراغت از تحصیل سربازی رو بخریم اما لغو فروش یک شبه زندگی ما رو به هم ریخت ما موندیم و اجاره خونه و هزینه زندگی و غیبت اجباری الان هم اگه اجاره خونه و خرج زندگیم رو نظام وظیفه بده مخلصشون هم هستیم با سر میایم 36 ماه هم خدمت می کنیم
  • بدون نام IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    47 1
    اونكه براي بندش ميخواد اون بالاست.پدربزرگ من 70 ساله بنا است بدون اينكه يك ريال بيمه رد كنه. خدا را شكر هنوزم از من جوون سالمتره و هنوز ميره سر كار. مي گوييد خدمت نياييد كار بهتون نمي دهند. بيمه نداريد و.... حالام مي گيد يارانه ها حذف ميشه. خوب بشه. يارانه سرباز فراري ها را بديد به مستحقا اونكه بايه برسونه اونقدر كرم داره كه مي رسونه
  • مهرداد IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    45 9
    مثل مرد 17 ماه لب مرز خدمت كردم هر كسي خدمت نره ساخته نميشه ولي خوب مثلا افرادي كه بالاي 30 سال هستند بايد از بقيه جدا شوند و جداگانه اموزش ببينند ما دوران اموزشي كه مدرس كرج بوديم كساني كه سنشون بالا بود زياد باهاشون كاري نداشتند يا ونايي كه دكترا داشتند موقع پياده روي 40 كيلومتري با ماشين ميومدند بعد ما با كوله پشتي و اسلحه و ... از كوه ها بالا مي رفتيم ولي خاطراتي داشت يادش بخير يك تحول تو زندگي ادم ايجاد مي كند مدتش خيلي زياد است به نظر من 3 ماه اموزشي 6 ماه هم بعد از اموزشي باشه هيچ كسي فرار نمي كنه
  • بدون نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    14 24
    شد خبر آنلاین در صحبت ها وسوالاتی که از این مسوولین نظام وظیفه داری :بپرسی :چرا سه برادری دیگر اجرا نمی شود؟ شد که این راا بپرسی
  • بدون نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    75 0
    سلام.سال 75 تا 76 خدمت سربازی را میفروختند اینجانب به علت مشکلات فراوان نه تونستم خدمت برم نه تونستم بخرم الان 37 سالمه دارای یک دختر 6 ساله .آخه یکی نیست بگه این قانونه که با این مشکلاتی که سر راهمه برم خدمت .بابا تورو خدا عاجزانه. ملتمسانه خواهشمندم به درد افراد مثل من که زیادند برسید.الان طرف دوران دبیرستان یا دانشگاه میره تصدیقشو میگیره بعدش خدمت هم نمیره. ولی من مجبورم به خاطر تامین معاش زندگیم تا بوق سگ بدون تصدیق مسافرکشی کنم حالا اگه به کسیم بزنی که فوها .قدیم میگفتند طرف بره خدمت مرد بشه اما الان بااین همه مشکلات کار ما از مرد بودن ده پله اونورتر هم رفته.به دادمون برسید.
  • بدون نام IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    38 0
    سردار کمالی من 34 سالمه ؛ پسرم الان 1سالشه . دارم کار میکنم و به لطف خدا زندگی خودمو و زن و بچه ام رو اداره میکنم . تو سال 78 که رفتم دانشگاه بعضی از دوستانم خدمتو خریدند حتی با انصراف یک روزه از دانشگاه اما من با کار کردن زندگی دانشجویی ام را در خوابگاه میگذراندم ؛ هم سن و سالهای من دیگه مرد روزهای سخت زندگی شدن ؛ سردار میدونی یارانه ایی که ازش دم میزنید پول پوشک پسرم نمیشه . دست بردارید از این لجبازی . مانند یه برادر بزرکتر بیایید ما غایبین بالای 30 سال رو که انواع تغییرات قوانین نظام وظیفه رو شاهد بودیم از این بلا تکلیفی رها کنید . سردار صندلی شما حکایت نردبان مولاناست : نردبان این جهان ما و من است عاقبت این نردبان افتادن است لاجرم انکس که بالا تر نشست استخوانش سخت تر خواهد شکست
  • بدون نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    12 9
    بدون کارت پایان خدمت میشه گواهینامه رانندگی گرفت؟
  • گمنام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    24 0
    سردار جون عزیزت به دادمون برس
  • تنها IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    21 0
    از این هم سنگین تر کنید! برای ما خیالی نیست.
  • بدون نام IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    19 0
    امام رضا علیه السلام می فرمایند: «کسی که از راه حلال برای تامین رفاه خانواده‌اش تلاش می‌کند، همچون مجاهدی است که در راه خدا جهاد می‌کند.» یه فکری برای مشمولان غایب متاهل کنید اونا سالهاست که سربازند، وقتش نرسیده که کارت معافیت هم داشته باشند
  • یه دوست IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    8 0
    شما کاری کنید هر کسی توی شهر خودش آموزشی و خدمت رو انجام بده قول میدم همه میان...آخه یکی مال تهران باشه بعد بی افته آذربایجان خوبه؟یا برعکس یا یکی مال خوزستان باشه بعد بی افته کرمان خوبه؟شما کاری کنید قول میدم همه بیان من در ائن حد نیستم که به شما بگم چکار کنید ولی یه پیشنهاد بود اگه عملی بشه همه میان ترس همه از راه دور بودن هست و اینکه میبینه پسر یا آشنای فرمانده یه روز میاد دیگه نیستش دیگه انگیزه ای نیست....
  • سعید US ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    17 0
    دوستان عزیز سربازی برای من تا الان غیر از خرابی زندگی کوچیکم هیچ خیری نداشته . حتما میپرسی چطور . جونم برات بگه که من متولد 1359 هستم و از وقتی چشامو باز کردم دارم خرج یه خونواده رو میدم در سال 81 ازدواج کردم و مشغول تامین هزینه های اولیه زندگی ام شدم بین محرومیتهای ناشی از عدم خدمت سربازی با سختی مضاعفی کارکردم و بهره وری ام هم کم بود ولی مجبور بودم باید هزینه هامو جبران میکردم ولی در نهایت محرومیتها کارساز شد دیگه گواهینامه امو تمدید نکردن شرکتی که براشون کار میکردم اخراجم کرد مجبور شدم با سی و دو سال سن و یه بچه و خونه اجاره ای بیام خدمت به این امید که شاید یکی دلش برام بسوزه و کاری برام بکنه ولی کسی نبود تنها موندم و یک خانواده که هر روز داریم به مرز جدایی نزدیکتر میشیم خونواده
  • مجيد IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    6 0
    يه روز يه بابايي يه چتر داشت نصفش اضافه بود يكي از دوستاش زير اون نصف كه اضافه بود بود هي دوستش ميگفت چترم خوبه ها بارون مياد خيس نميشيم چترم يه نعمته ها .... خلاصه هي منت ميزاشت كه دوستش يه اسخري ديد بين راه شيرجه زد توش گفت بابا انقدر منت نذار بالاتر از اين كه نيست حالا شده حكايت ما
  • احسان IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    12 0
    کسانی که میگن اشتباه از شماست باید میرفتید و مگه خون شما از ما رنگین تره و..آقایون شما درست میفرمایید یه گروهی از ما نرفتیم بنا به دلایلی که شاید درک کردن موقعیت اون موقع ما برا شما امکان نداره(مشکلات و..)مثه همین الان که خیلی ها متاهلن و بچه دارن و با این وضعیت سخت اداره کردن زندگی واقعا نمیتونن خدمت برن,خود من 28 سالمه و ازدواج کردم و یه دختر 2 ساله دارم هم اجاره خونه میدم هم مغازه کل هفته رو هم کار میکنم حتی جمعه! کارم خدماتیه و بعضی شبا هم تا 3-4 صبح کار میکنم تو خونه!خدا شاهده به زور از عهده مخارج زندگیم بر میام از خیلی چیزها هم چشم پوشی میکنیم از خرید وسایل شده تاخرید لباس و..حالا چکار کنم اصلا به قول شما ما اشتباه کردیم اگه درک میکنید یه فکری بحال ما بکنید بیام خدمت زندگیم داغون میشه.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    9 0
    نمی دونم چرا بعضی ها شانس دارن ...مثلا معافیت 3 یا 2 برادری بعد چند وقتم قانونش کلا برداشته میشه یا قانون طلاق والادین....خیلی جالبه...وقتی سن میره بالا ی 28 سال مگه چقدر توان میمونه .بابا یه فکریم برای غایبا بکنید بخدا اخرش هممون تو یه جای یه متری می خوابیم
  • محسن IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    20 0
    یارانه افراد پول دار رو قطع کنید... نه افراد غایب که ازدواج کردن و صبح تا شب دارن دنبال خرج زن وبچشون میدون....
  • احسان IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    17 0
    چرا همیشه باید از موضع زور با ما برخورد بشه؟؟؟ تا کی باید تهدید بشیم؟؟خودتون خسته نشدین از تهدید کردن؟؟ به خدا اون دنیا باید جواب پس بدین ... ما زن و زندگیمونو ول کنیم بیایم خدمت؟؟؟ کارمونو بیخیال بشیم بیایم خدمت؟؟ دیگه بعد از خدمت توی سی وپنج سالگی کی بهمون کار میده؟؟ خجالت داره واقعا این تهدیدا ... آقای کمالی یه کمی به خودت بیا .. یه کم فکر کن و خودتو جای ما بزار لطفا
  • بی نام A1 ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    5 1
    سلام به نظرشمامتولدين ٥٥به بالامعاف ميشن يانه
  • محمد حسین GB ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    5 0
    به نظر من بهترین کار اینه که بیاین و نسبت به مدارک تحصیلی هر فرد سن معافی تعیین کنید یعنی مثلا کسی که دکترا گرفته 40 سالگی و کسی که دیپلم گرفته 30 سالگی و شرط تاهل را نیز اضافه نمایید و یک سری ریز بینی ها که هلو هلو نباشه ولی مشکل اونهایی که واقعا گرفتار شدن حل بشه با تهدید و زور هم هیچوقت راهی باز نشده ولی با منطق و فکر چرا امید وارم مسئولین به جای نگاه مجرمانه به این افراد نگاهی برادرانه و خیرخواهانه چاشنی کارشان قرار بدهند ان شاءالله
  • محمد حسین GB ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    1 1
    به نظر من بهترین کار اینه که بیاین و نسبت به مدارک تحصیلی هر فرد سن معافی تعیین کنید یعنی مثلا کسی که دکترا گرفته 40 سالگی و کسی که دیپلم گرفته 30 سالگی و شرط تاهل را نیز اضافه نمایید و یک سری ریز بینی ها که هلو هلو نباشه ولی مشکل اونهایی که واقعا گرفتار شدن حل بشه با تهدید و زور هم هیچوقت راهی باز نشده ولی با منطق و فکر چرا امید وارم مسئولین به جای نگاه مجرمانه به این افراد نگاهی برادرانه و خیرخواهانه چاشنی کارشان قرار بدهند ان شاءالله
  • علی IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    1 24
    اون آدمای ترسو که در رفتن از سربازی هرچی به سرشون اومده حقشونه مگه من بچه شهرستانی که هیچ پارتی ندارم هیچ راهیم ندارم جز سربازی رفتن چه گناهی کردم هر کسی که به کشورش خدمت نکنه نباید از کشورش انتظار خدمت داشته باشه من هیچ سرمایه ای ندارم 22سالمه و فوق دیپلمم رفتم دفترچمو پست کردم 1شیش 92اعزامم چه خوب چه بد میگزره .همه اونایی که فرارین نوشتن حالا که ما سنمون بالا رفته نمیریم سربازی باید همون 18 سالگیو 20 سالگیشون میرفتن هرکی خربزه میخوره پای لرزشم باید بشینه چرا وقتی که من مجبورم برم سربازی یه عده فراری باشنو راس راس واسه خودشون بچرخنو از امکانات کشورم استفاده کنن نه آقا جان این اسمش اجباریه باید میرفتی حالا که نرفتی حقته نوش جونت بخور یک عمر باید تحمل کنی.
  • حامد A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    10 0
    من 30 سالمه، وقتی پول ندارم زن بگیرم یا برم خارج از کشور دیگه کارت پایان خدمت به چه درد من میخوره؟! تا بیام پولدار بشم و زن بگیرم 50 سالم تموم شده خودش معاف شده.
  • سرباز متاهل A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    10 0
    من حاضرم با این همه خرج زندگی و اجاره خونه ، یارانه چهار نفره ام قطع بشه ولی پایان خدمتمو بدند
  • محمد حسنی A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    7 0
    سلام کسایی که الان 30 سالشون شده و موقعی که می خواستن برن سربازی خرج خانواده از جمله پدر مادر برادر و خواهر می دادن و هیچ قانونی برای معافیت شاملشون نمی شد چی کار کنن. انوقت بری سربازی و ببینی برادر کوچیکت معتاد شده و دزدی میکنه، صاحبخونه پدر مادر از کار افتادرو از خونه انداخته بیرون و خانوادت به خاطر خدمت از بین رفته. اگه میشه یه قانونی باشه که ما ضعیف ها رو که ضعیف هستیم بد بخت نکنه.مثل خرید خدمت یه سری که شرایط سربازی رفتن رو ندارن.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    6 4
    بابا بخدا 2 سال خیلی زیاده شما بکنیدش 6 ماه ببین چطور همه میرن سربازی .
  • بی نام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    8 1
    من متولد 57 هستم دو دختر دارم آخه من چطور می تونم با این وضع گرونی خدمت کنم پس خرج بچه‌هامو از کجا بیارم تو رو به هر کی که اعتقاد دارید برای من وامسال من یه چاره بیابید