سعید جلیلی اولین نامزد ریاست جمهوری بود که در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در برنامه گفت و گوی ویژه خبری درباره علت حضور در انتخابات گفت: عرصه ریاست جمهوری عرصه مهمی است و وظیفه سنگینی بر عهده رئیس جمهور است و کسانی که می خواهند وارد شوند باید از وظعیت کشور شناخت ویژه داشته باشند.
وی ادامه داد: با توجه به این که عرصه رقابت است مهم است که ببینند چه کسانی وارد می شوند و اگر احساس کنید کسی قوی تر از شما وجود دارد نباید حضور یافت.
وی تاکید کرد: بر همین اساس تا دقایق آخر تحقیق و مشورت کردم چون باید با قدرت وارد شد و شناختی هم از مشکلات کشور به دلیل حوزه های فعالیت خود دارم؛ تکلیف را بر خود دیدم که در انتخابات حضور پیدا کنم. 

خبر تکمیلی: ۷۰ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی کشور در اختیار ۲۳ نفر است/ می توانیم۱۱میلیارد دلار واردات کالاهای اساسی را در داخل تولید کنیم 

خبرتکمیلیاندیشمندی مصری می گوید ایران به سفینه رسیده و مشکل مردم مصر نان است/در دولت نباید کسانی گارانتی داشته باشند
 

جلیلی تاکید کرد: به نظر من چون یکی از مهم ترین برنامه های رئیس جمهور رسیدن به امور اقتصادی است و یکی از مهم ترین سوال های مردم است و انشاالله منتخب مردم پس از حماسه سیاسی در روز انتخابات باید از فردای آن روز وارد حماسه اقتصادی شود و این موضوع ضروری است.
وی تاکید کرد: در عرصه اقتصاد ظرفیت خوبی را به لحاظ قوانین داریم و اسناد بالادستی فراوانی را داریم و سیاست های کلی نظام و سند چشم انداز 20 ساله و قانون برنامه پنجم و قوانین مجلس را داریم و این ها یک ظرفیت های مهم است که به نظر من این ها فرصت برای تحقق حماسه اقتصادی است.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: کسی که در این عرصه می خواهد وارد شود باید این بحث را مطرح کند که چگونه می خواهد این قوانین را اجرا کند. رئیس جمهور باید برنامه اجرایی داشته باشد.
جلیلی با اشاره به موضوع تورم و اشتغال و هدفمندی، گفت: این مسائل بسیار مهم و اساسی است و حوزه اقتصاد حوزه فرصت ها و تهدیدها است و برخی تهدیدها بر کشور وارد شده است و این تهدیدها اگر به نظر من به خوبی از فرصت ها استفاده شود بساری از این تهدیدها خوب به خود منتفی می شد.
وی تاکید کرد: یکی از بحث هایی که مدت ها است در کشور مطرح بوده قطع وابستگی به نفت است و اگر این موضوع خوب اجرا می شد شاید ان که برخی بخواهند از ظرفیت تحریم در عرصه نفت استفاده کنند عملا منتفی می شد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: فکر می کنم یکی از بحث های اساسی که در برنامه دولت وجود دارد این است که باید به حوزه اجرایی در اقتصاد سامان داده شود. در حوزه اقتصاد باید این ساختار اجرایی اداری ما با ظرفیت های و شرایطی که امروز داریم متناسب شود.
جلیلی افزود: ما به لحاظ تهدیدها برنامه هایی از سوی دشمنان را مشاهده می کنیم و باید شاختار ما این ظرفیت را داشته باشد که با آنها مقابله کند.
وی با بیان این که یکی از ظرففیت های خوب در اقتصادی بحث سخت افزاری و نرم افزاری است، گفت: باید این ظرفیت ها به خوبی آزاد شوند.
جلیلی افزود: باید ساختار اجرایی و اداری باید به گونه ای باشد که مردم احساس کنند با رجوع به آنها می توانند ظرفیت های خود را آزاد کنند و باید آسیب های این موضوع گرفته شود.
وی ادامه داد: یک سوال اصلی است که علت مشکلات اقتصادی داخلی است یا خارجی؟ به دلیل مسائل بین المللی ممکن است که شوک هایی وارد شود اما می توان آنها را به فرصت تبدیل کرد.
جلیلی ادامه داد: 12 سال پیش یکی از وزیران درباره علت واردات بنزین گفت تولید بنزین صرفی اقتصادی ندارد و همین موضوع تهدید برای ایران شد که بعد ها از این تهدید به عنوان یک فرصت استفاده کردیم.
وی افزود: هم اکنون که برخی تحریم ها مطرح است در سیستم اقتصادی ما این گونه است که 11 میلیارد دلار واردات برای کالاهای اساسی نیاز است و اگر بررسی کنیم می بینیم که همین را هم می توان به فرصت تبدیل کرد. کشور ایران کشور کوچکی نیست و ظرفیت فراوانی دارد و تمام این کالاها در کشور قابل تولید است و اگر اینگونه شود تهدیدها منتفی می شود و می توان با 11 میلیارد دلار اشتغال فراوانی ایجاد کرد.
وی تاکید کرد: به دلیل کاری که در دبیرخانه[شورای عالی امنیت ملی]انجام داده ایم و روی این مسائل تحقیق کرده ایم به طوری مثال در سال 90 حدود 39 میلیون دلار از آلمان چوب بستنی وارد کرده ایم و این در شرایطی است که می توانیم این را در روستاهای خودمان تولید کنیم.
وی با اشاره به قانون هدفمندی گفت: باید هرچه سریع تر مراحل بعدی آن اجرا شود و قانون خوبی است و در بحث اصل 44 ظرفیت های خوبی داریم.
/27295
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =