حسن روحانی از بی ثباتی های مدیریتی دولت انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی در ادامه برنامه انتخاباتی خود در شبکه اول سیما با بیان اینکه حضورم در مجمع تشخیص مصلحت نظام در طول 22 سال و تصمیم‌های مهم بویژه چشم انداز 20 ساله و سیاست های اصل 44، بر تجربه من افزوده و رهتوشه من برای اداره کشور خواهد بود، گفت: گرچه ما امروز با مشکلات مهم اقتصادی، سیاست خارجی، فرهنگی و اجتماعی روبرو هستیم و رشد اقتصادی ما در سال گذشته به جای 8 درصد، منفی بود و پیش بینی می کنیم در سال جاری هم منفی باشد. و گرچه سرمایه گذاری به جای 8.7 درصد به 1.2 درصد رسید و بیکاری 11 به 12.2 درصد افزایش یافت و تورم از 10.3 به 30.5 متاسفانه ارتقا یافته، گرچه بداخلاقی‌ها در جامعه ما اوج گرفت و گرچه قیمت دارو بیش از 40 درصد افزایش داشت و گرچه شکاف در جامعه بیشتر و بیشتر شد، اما ما در ایران با عظمت و بزرگی زندگی می کنیم که دارای منابع بسیار غنی فیزیکی و مادی و دارای نیروی انسانی ارزشمند فعال است.


اهم اظهارات حجت الاسلام حسن روحانی در ادامه می آید:
* کشوری که در حساس‌ترین نقطه جهان قرار گرفته است و دارای ژئوپلتکیک و ژئو استراتژیک ویژه خود در منطقه است، شاهراه شمال به جنوب است و دومین منبع نفت و گاز است. اما چرا مردم ما در مشکلات معیشتی باشند؟ مشکل کجاست؟ مشکل از مدیریت آغاز میشود. مشکل از تصمیمات فردی و عدم مشورت آغاز می‌شود. مگر یک نفر و چند نفر و یا یک جمع کوچک قادرند کشور بزرگ ایران و در شرایط توطئه جهانی اداره کنند. ما نیاز به همگان داریم، ما نیاز به بهترین ها، و مشورت دانشگاه یان و کارشناسان داریم.
* مگر می شود بهره بانکی را با یک نشست و برخواست یک رقمی کرد یا دورقمی کرد. مگر اقتصاد دستوری در دنیای امروز معنا و مفهومی دارد؟ مگر می‌توان در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که نرخ دلار باید به 700 تومان تقلیل یابد و بعد از چند ماه دلار به چند برابر قیمت افزایش یابد؟ مشکل کجاست؟
* مشکل عدم مشورت، مشکل خودشیفتگی، مشکل عدم استفاده از ابزار علمی برای اداره کشور، مشکل بی‌ثباتی‌هاست. چقدر مدیران در این 7-8 سال در حال تغییر و تحول بودند. مهمترین وزارتخانه استراتژیک و اقتصادی و مهم ما یعنی نفت، چهار بار مدیر ارشد و وزیرش جا به جا شد.

*وزارت نفت 4بار، مهمترین وزارتخانه سیاسی یعنی وزارت کشور، 4 بار وزیرش تغییر کرد. بانک مرکزی 3 بار مسئولش تغییر کرد. و نگویم از دستگاه‌هایی که 5 و 6 بار مسئولانش عوض شدند. ای کاش این بی ثباتی در مدیریت بود که در سیاست نیز این بی ثباتی را ما شاهد بودیم.
/22027

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    دقیقا درست است.اما پرسش اینجاست که چرا فریاد اعتراض کارشناسان و دلسوزان را کسی نشنید؟؟؟؟؟
  • ابوالفضل A1 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    272 8
    من تا دیشب فکر میکردم در زمان روحانی اوضاع بد بوده ولی حرفای منطقی زد و معتدل بودنش جذبم کرد.
  • دوست A1 ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    243 9
    می دانم که تمام حرف هایش درست است اما تردیددارم بگذارند عملی شود
  • ناشناس A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    99 4
    بنظرم روحانی برای ریاست جمهوری صلاحیت دارد.
  • fsd IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    2 0
    مگه دست شماس که قیمت دلار رو تثبیت کنید ! شما به فکر تحریمها باشین بقیه خود به خود حل میشه
  • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    انشالله که این بزرگمرد برنده این عرصه انتخاباتی بشه
  • بی نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    من هم به نظرم روحاني براي رياست خوبه و عارف معاونتش تو سازمان مديريت لطفا با هم توافق كنن يكي كناربكشه