ائتلاف فجرآفرینان برای حضور در انتخابات شورای شهر تهران اعلام موجودیت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در صدر لیست فجرآفرینان حسن غفوری فرد قرار دارد. او در مراسم اعلام موجودیت ائتلاف فجرآفرینان گفت: مملکتمان در شرایطی هست که باید اقتدار خودمان را در دنیا نشان بدهیم. دشمنان اگر احساس بکنند در میان مردم دلسری از نظام وجود دارد توطئه های خود را سخت تر و شدیدتر ادامه می دهند. اما اگر ببینید برخلاف این است به خودشان جرات نمی دهند.

غفوری فرد انتخابات شورای شهر در ایران را عظیم ترین انتخابات در دنیا دانست و گفت: اینکه ۳۰۰ هزار نفر در انتخابات شرکت کنند اتفاق نادری در دنیا. شوراها مجلس های محلی هستند و اختیارات وسیعی طبق قانون اساسی دارند. مردمی ترین نهاد هم هستند.

او گفت: تلاش می کنیم در خلق حماسه سیاسی اقتصادی مدنظر مقام معظم رهبری مشارکت خوبی داشته باشیم.

 

باید تحزب ترویج شود

غفوری فرد در پاسخ به خبرآنلاین درباره گزینه های این ائتلاف برای شهردار آینده تهران گفت: گزینه هایی هست برای شهردار تهران و روی انها مذاکراتی داشته ایم اما زود هست که درباره جزییات آن حرف بزنیم. اگر همه این افرادی که در ائتلاف هستند انتخاب شوند دستمان باز خواهد بود اما اگر کمتر از نیمی از اعضا باشد که باید با گروه های دیگر مذاکره کنیم تا به نتیجه نهایی برسیم.

او همچنین درپاسخ به سوالی درباره وجه اختلاف فجرآفرینان با بقیه ائتلاف ها گفت: تاکنون حدود ۲۰ ائتلاف با لیست تقریبا کامل اعلام حضور کرده اند. این یک آسیب است. در کشور باید ترویج تحزب شود تا با این تعدد واجه نباشیم. در تمام کشورهایی که انتخابات دارند احزاب قوی هم دارند. اما اکنون در تهران هرکسی که می خواهد رای بدهد باید از بین ۱۷۲۲ نفر انتخاب کند. یک زمانی خانه احزاب را تشکیل دادیم و به همین سمت می رفتیم. اما الان حزب قوی و بزرگی نداریم. فقط حزب موتلفه است بقیه احزاب موسمی هستند.

غفوری فرد گفت: در این ائتلاف به اسامی نگاه نکردیم و به نیازهای شهر تهران نگاه کردیم. تهران نیازهای مختلفی دارد. ما با توجه به این نیازها افرادی را انتخاب کردیم تا کاآمد باشند و بتوانند کمکی کنند تا معضلات شهر حل شود. ما با توجه به اینها کمتر دنبال اسامی بودیم.

سرلیست ائتلاف فجرآفرینان درباره خلاهای قانونی شوراهای شهر گفت: من ۴ دوره نماینده مجلس بودم. در انجا خلاهای قانونی شورا را بررسی کردیم. ما ۲۰ سال پس از انقلاب شورای شهر نداشتیم. بعد از سه دوره برخی مشکلات قانونی شورا مشخص شده است. 

او یکی از مشکلات شوراهای شهر را انتخاب شدن رییس شورا برای یک دوره چهارساله دانست: این درحالی است که رییس مجلس هر سال انتخاب می شود. همین کار را می شود در شورای شهر کرد.

 

تراکم فروشی برای تهران فاجعه است

غفوری فرد گفت: معضل بعدی نظارت بر درآمدها و هزینه های شهرداری است. بودجه شهرداری تهران در سال ۹۲ حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان است. از کل بودجه عمرانی کشور در سال ۹۱ ٬ ۱۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شده. یعنی بودجه شهرداری تهران از کل بودجه عمرانی کشور بیشتر بوده است. این لازم هست نظارت بهتر شود.

او گفت: بحث دیگر مدیریت یکپارچه شهری هست. آب٬ برق٬ گاز و تلفن مجزا مدیریت می شود و همین مدیریت شهر را مختل می کند.

غفوری فرد در پاسخ به سوالی درباره راهکار ائتلاف فجرآفرینان برای درآمد پایدار شهری گفت: باید از فجایعی که تراکم فروشی برای شهر دارد بگویم؛ همین برج هایی که می سازند کل مسیر ورود هوا به تهران را بسته است. فروش تراکم فاجعه است در تهران. من به همین دلیل بر نظارت شورا بر درامد و هزینه ها تاکید کردم. البته شهرداری ها خودگردان هستند. زمانی اعلام شد شهرداری تهران ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه دارد. به نظر می رسد شهرداری تهران می تواند درامدهای پایداری داشته باشد و مجبور به تراکم فروشی نشوند.

در ادامه نشست اصغر نصیری یکی از کاندیداهای عضو این ائتلاف درباره درامدهای پایدار شهری گفت: تراکم فروشی در تهران و شهرهای دیگر به این دلیل است که بعد از انقلاب هیچ طرح تفصیلی برای شهر نداشتیم.
او گفت: از سال ۸۱ ٬ ۳۳ گروه از مشاورین برجسته کشور کنار هم جمع شدند و دو مشاور مادر اینها را هدایت می کرد که بعد از ۵ سال سند جامع شهر تهران را کامل کند. کلیات طرح در سال ۸۶ بعد از تصویب در شورای عالی شهر سازی به شهرداری تهران اعلام شد. همزمان طرح تفصیلی به مناطق تهران ابلاغ شد. به دلیل نبودن سند بالادستی٬ شهر سلیقه ای مدیریت شد.

شهردار سابق منطقه ۲۲ گفت: برای مدیریت شهر اصلی ترین نیاز برای شهر پول است. هر مدیری حتی با وجود نداشتن اعتقاد به تراکم فروشی٬ در نهایت خودش بیشتر تراکم فروشی کرد. نوع پروژه هایی که تعریف شد هم هزینه بر بود. با توجه به این مشکل باید اسناد بالادستی اجرا شود. گروهی باید باشد در شورا که اعنقاد داشته باشند شهر را باید با برنامه اجرا کرد.

همچنین نادر کرمی یکی دیگر از اعضای ائتلاف فجرآفرینان درباره درآمد پایدار شهری گفت: از زمانی که بنا شد شهرداری ها شهر را خودشان اداره کنند بنا شد باید به فرمولی می رسیدند که درامد هم داشته باشد. اما به این بخش توجه نشد. پس شهرداری ها آسان‌ترین راه را انتخاب کردند؛ تراکم فروشی و همین معضل شهر شد؛ پول می گرفتند از مردم تا فعالیت عمرانی کنند. 

 

پول تهران نباید در شهرهای دیگر خرج شود

شهردار سابق مناطق ۱۲ ٬ ۱۰ و ۲۰ تهران با انتقاد به تصمیم مجلس برای اختصاص ۵۰ درصد از درامد پایدار تهران به شهرهای دیگر گفت: تهران فقط برای مردم تهران نیست. حکومت نباید از مردمی که در این شهر زندگی می کنند انتظار داشته باشد هزینه های شهرهای دیگر را براورد کنند. باید سهم حاکمیت و مردم برای هزینه های شهر را جدا کرد. هزینه اداره شهر و هزینه توسعه شهر را باید از هم جدا کنیم.
او گفت: مهم اقتصاد شهر است و به ان توجه کنیم. وقتی فرمولی برای اقتصاد شهر نداریم. هر کسی بیاید به سمت تراکم فروشی می رود.  ادبیات شهرداران ابتدا و انتهای کارشان را با هم مقایسه کنید. اول می گوید نباید تراکم فروشی باشد اما بعد که توی کار می آید و مشکلا ت را می بیند مجبور می شود. امیدواریم با ورود افراد حرفه ای و متخصص چنین معضلی را برطرف کنیم.

 

هر روز تعطیلی تهران ۳۰ میلیون دلار ضرر دارد

درادامه نشست ابراهیم پوررمضان٬ سخنگوی ائتلاف فجرآفرینان گفت: این ائتلاف برنامه هایی ائتلاف برای آلودگی هوا و شفاف سازی درامدها و هزینه های شهر دارد. این ائتلاف تنها ائتلاف تهران است که برای کارکردهای مالی شهردای تهران برنامه ویژه دارد.
شهرداری تهران برای امسال ۱۸۰۰ میلیارد تومان درآمد پایدار دیده است اما مجلس در بودجه ۹۲ گفته ۹۰۰ میلیارد تومان از درامد پایدار تهران به شهرهای دیگر اختصاص پیدا کند.
او گفت: طرح جامع رفع آلودگی‌های محیط زیست در تهران وجود دارد. این طرج بررسی شده و نقاط قوت و ضعف آن شناخته شده است و ما به ان توجه می کنیم. ما برای رفع آلودگی هوا معمولا آخرین راه را در ابتدا انتخاب می کنیم؛ تعطیلی تهران. این درحالی است که بانک جهانی اعلام کرده است هر روز تعطیلی تهران ۳۰ میلیون دلار ضرر برای این شهر داشته است.

 

لیست کامل ائتلاف فجرآفرینان به شرح زیر است:

۱- حسن غفوری فرد

۲- عباس قلی‌زاده

۳- ابراهیم پوررمضان

۴- محمدسالاری

۵- اصغر نصیری

۶- عباس قدیری

۷- سعید غفرانی

۸- ابوالفضل رضوی

۹- مجتبی قاسمی

۱۰- محمودرضائیان

۱۱- صادق خلیلی عباس‌آبادی

۱۲- منصور علمایی

۱۳- مجید شایسته

۱۴- محسن عزتی

۱۵- نادر کرمی

۱۶- محسن سبزعلی

۱۷- حسین فولادی

۱۸- محمدرضا سهیل نخائی

۱۹- حسام عقبائی

۲۰- اعظم صمصامی

۲۱- مژگان نوری املشی

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =