ایرنا نوشت:

آیت الله نوری همدانی در این دیدار با تبریک به دکتر روحانی و آرزوی موفقیت برای وی و دولت یازدهم، گفت: با برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری، حماسه سیاسی چشمگیری خلق شد.
وی با بیان این که همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خوب و شایسته بودند، افزود: مردم یک عالم و روحانی را انتخاب کردند و نشان دادند که به روحانیت امیدوار و علاقه مند هستند.
آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: علاقه مردم به روحانیت که آن را همیشه پناهگاه خود می دانند، یک زمینه فطری و ریشه ای عمیق دارد.
وی اظهارداشت: علما و روحانیون وظیفه مرزبانی از عرصه های فرهنگی و دینی کشور را برعهده دارند و در مقابل نفوذ دشمنان ایستاده اند.
این مرجع تقلید با یادآوری سوابق و تجربیات رییس جمهوری منتخب در طول پیروزی انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و امور فرهنگی گفت: امروز شخصیتی به عنوان رییس جمهوری انتخاب شده که نسبت به جریان‌های متعارف و مسائل در داخل و خارج از کشور دارای مهارت است و با مسائل طلبگی و مرزبانی از فرهنگ دین آشنایی دارد.
آیت الله نوری همدانی افزود: همیشه باید سخنان امیدوار کننده گفت و دشمنان را مأیوس و دوستان را خوشحال کرد.
وی همچنین درمورد مشکلات موجود کشور ازجمله گرانی و بیکاری، خاطرنشان کرد: مردم نمی گویند که مشکلات باید فوری حل شود و متوقع هم نیستند اما امیدوارند قدم های موثری برداشته شود.
آیت الله نوری همدانی همچنین به نیازهای کشور در بخش های کشاورزی، صنعتی و تولیدی اشاره کرد و گفت که برای حل مشکلات، رونق این بخش ها و پیشرفت کشور باید از سرمایه های مردمی و منابع کشور استفاده کرد.
وی به تلاش ها و اقدامات استکبار جهانی برای به تسلیم کشاندن امت های اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: مواضع آقای روحانی در این باره خوب و هوشمندانه بود.
رییس جمهوری منتخب نیز در این دیدار با تشکر از آیت الله نوری همدانی، اظهارداشت که برگزاری موفق انتخابات اخیر ریاست جمهوری توانست تلخی هایی را که در کشور وجود داشت از بین ببرد و مردم امروز شادمان و برای حل مشکلات امیدوار هستند.

همه مسائل کشور باید در عرض هم جلو برود تا مشکلات حل و فصل شود
آیت الله سبحانی نیز در دیدار رییس جمهوری منتخب با تبریک به دکتر روحانی و آرزوی موفقیت برای وی و دولت یازدهم، گفت: همه کسانی که به شما رای داده اند و حتی کسانی که به شما رای نداده اند، به لطف الهی امیدوارند و خواستار موفقیت دولت یازدهم در حل مشکلات کشور هستند.
وی تاکید کرد که برنامه ریزی ها برای حل مشکلات قرین موفقیت خواهد بود.
آیت الله سبحانی به شرایط کشور در عرصه های مختلف از جمله حوزه فرهنگی اشاره کرد و افزود: همه مسائل کشور باید در عرض هم جلو برود تا مشکلات حل و فصل شود.
وی با بیان این که دعا می کنم شما و دولت یازدهم موفق باشید، تصریح کرد: همه می دانیم مشکلات سنواتی در یک فرصت کوتاه رفع نمی شود، اما مهم این است که تنش ها کم می شود و این روند خود به حل مشکلات کشور در عرصه های داخلی و خارجی کمک می کند.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی رییس جمهوری منتخب ، روحانی نیز در این دیدار با تشکر از آیت الله سبحانی گفت که برای حل مشکلات سخت و پیچیده فراروی کشور به حمایت مردم ، رهبرمعظم انقلاب، مراجع عظام ، علما و حوزه های علمیه نیازمند هستیم.
 

انتخابات ۲۴ خرداد همگان را متحیر کرد
همچنین آیت الله موسوی اردبیلی در دیدار رییس جمهوری منتخب ضمن تبریک به حجت الاسلام روحانی و آرزوی موفقیت برای وی و دولت یازدهم اظهارداشت: انتخابات موفق اخیر ریاست جمهوری همگان اعم از دوست و دشمن را متحیر و شرایط بسیار خوبی را برای کشور در عرصه های داخلی و خارجی فراهم کرده است.
وی با بیان این که مردم امروز خوشحال و امیدوار هستند، افزود: مناسب است دکتر روحانی، قبل از شروع به کار دولت یازدهم گزارشی از وضعیت کنونی کشور در بخش های مختلف به مردم ارائه کند و بعد هم در فواصل زمانی مناسب عملکرد دولت یازدهم را به اطلاع مردم برساند.
آیت الله موسوی اردبیلی به شرایط سیاسی کشور اشاره و اظهارامیدواری کرد که فضای سیاسی- اجتماعی کشور با روی کار آمدن دولت یازدهم تلطیف شود و تلخی ها و خسارت هایی که احیانا پیش آمده، جبران شود.
رییس جمهوری منتخب نیز در این دیدار گفت: امیدواریم دولت یازدهم بتواند با ارتباط خوب با مراجع تقلید و حوزه های علمیه و علما برای حل وفصل مشکلات داخلی و خارجی کشور تلاش و اقدام کند.
رییس جمهوری منتخب که صبح امروز وارد شهر قم شد پس از زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، جداگانه با آیت الله صافی گلپایگانی، آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله شبیری زنجانی نیز دیدار و گفت وگو کرد.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پدرام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    41 5
    ار الان آقای روحانی گفت که توقع مردم نبرید بالا یذره خالی کرد کم کم میگه سعی خود را میکنیم بعدم میشه یکسری ها نمیزارن لابد میخاد بگه احمدی نژاد بعدشم میگه تحریم ای بابا 35 ساله همینه داداش.................
  • بی نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    15 4
    من یک نظر در مورد دانشگاه علامه گذاشتم که ربطی به این پست نداشت . ولی امیدوار بودم اآنرا منتشر کنید. از خبر انلاین درخواست دارم این موضوع (مدیریت دانشگاه علامه ) را به نحوی پیگیری و منعکس نماید
  • امیر IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    28 10
    ایشان در سال های ریاست جمهوری اقای احمدی نژاد یادشان نبود مردم مشکلات دارند؟!