محسن رضایی گفته، سیدمحمد خاتمی خوب حرف می زند اما اهل عمل نیست /حدادعادل آمد و گزارش فراکسیون را داد /بازخوانی خاطرات‌ آیت الله هاشمی

هاشمی رفسنجانی روز هشتم اردیبهشت سال ۱۳۸۰ از کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی و موافقان و مخالفان این تصمیم او روایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۸ اردیبهشت ۱۳۸۰ را بخوانید؛

در کمیسیون زیربنایی [مجمع تشخیص مصلحت نظام]، سیاست‌های‌ کلی شهرسازی را تکمیل‌ کردیم. عصر آقای [غلامرضا] فروزش، [وزیر سابق جهاد سازندگی] آمد؛ با ذکر مشکلاتی که برای مرغداران و دامداران و قالی‌بافان پیش‌ آمده و نیز مشکلاتی که از اذعام دو وزارتخانه کشاورزی و جهاد [سازندگی] بروز کرده و نیروهای جهاد کشاورزی را به جان هم انداخته و با عدم تجربه وزیر جدید، ضعف مدیریت دولت روشن شده است.

آقایان [غلامعلی] حدادعادل، [نماینده تهران] و [علاءالدین] بروجردی، [نماینده بروجرد] از نمایندگان مجلس آمدند. گزارشی از تنظیم فراکسیون جناح راست و برنامه‌های کاری دادند و نمونه‌هایی از سیاسی‌کاری‌های دوم خردادی‌ها را گفتند و پیشنهاد برنامه‌ریزی برای سازمان دادن نیروهای متعهد انقلابی داشتند و نمونه‌هایی از مشکلات اقتصادی کشور، من‌جمله رشد سطح بی‌کاری و ضربه‌خوردن صنایع و رواج روزافزون قاچاق نیز مطرح شد. آقای بروجردی که جزو برگزارکنندگان کنگره حمایت از انتفاضه [فلسطین] بوده گفت، در تنظیم بیانیه پایانی، اختلاف‌نظرها شدید بوده و پیش‌نویسی که دوم‌ خردادی‌ها تهیه کرده بودند، محافظه‌کارانه بوده؛ شاید به منظور جلوگیری از خشم غربی‌ها. نماینده حماس در جلسه بررسی گفته، تهیه‌کنندگان پیش‌نویس، نه فلسطین، نه انتفاضه و نه اسلام را شناخته‌اند که به مشارکتی‌ها برخورده و سپس با پیشنهادها، اصلاح شده است.

در داخل، کم‌کم تب انتخابات [ریاست‌جمهوری]، داغ و اظهارات مخالفان و موافقان نامزدشدن آقای [سیدمحمد] خاتمی، تندتر می‌شود. آقای محسن رضایی، صریحاً مدعی ضعف مدیریت آقای خاتمی شده و گفته، او خوب حرف می‌زند، ولی اهل عمل نیست که به دوم خردادی‌ها برخورده است.

در ژاپن، [آقای جونیچیرو کویزومی]، نخست‌وزیر جدید، صحبت از تجدید ارتش و قدرت نظامی ژاپن می‌کند. در اندونزی، [آقای عبدالرحمن وحید]، رئیس‌جمهور، با استیضاح مجلس، در معرض خطر سقوط است. در پاکستان، جمع زیادی از طرفداران فعال اعاده دموکراسی، بازداشت شده‌اند.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1900295

برچسب‌ها