کارگردان سریال «دودکش»: نظرکرده تلویزیون نیستم

محمدحسین لطیفی می گوید هنگام ساخت سریال «دودکش» کمبود بودجه خیلی احساس نشد.

محمدحسین لطیفی که این شب‌ها بخشی از بینندگان سریال‌های مناسبتی را جذب سریالش کرده است، درباره‌ پخش مجموعه «دودکش» توضیحاتی ارائه داد. بخش‌هایی از گفت‌و‌گوی او را با ایسنا می‌خوانید:

- برای سریال «نردبام آسمان» یک سال و نیم زحمت کشیده بودم که به فاصله 15 روزه برای ماه رمضان آماده شد و قطعا هم یک‌سری کم و کاستی‌هایی را به لحاظ پخش مناسبتی داشت. من «نردبام آسمان» را 45 دقیقه‌ای تهیه کرده بودم که مجبور شدم تایم آن را 30 دقیقه‌ای کنم. بنابراین تمام نقاط تعلیقم برهم ریخت و انتظاری که از کارم از سوی بیننده داشتم، اتفاق نیفتاد به همین خاطر «نردبام آسمان» کمی مرا آزرد.

- برای پخش‌ سریال‌ «دودکش» در ماه رمضان هم پیش از پخش با مدیر شبکه اول تماس گرفتم و با ترس‌ و وحشت گفتم «دودکش» من 45 دقیقه‌ای است، قرار نیست که 30 دقیقه‌ای شود؟! که ایشان گفتند خیر‌، همان 45 دقیقه‌ای می‌ماند و من خوشحال شدم. به همین خاطر خیلی برایم فرقی نمی‌کند که در چه فصلی کارم به روی آنتن برود.

- اگر در پروژه‌ی «دودکش» کمبود بودجه خیلی احساس نشد، به خاطر برخورد تهیه‌کننده بود، وگرنه دوستان فکر نکنند لطیفی نظر‌کرده تلویزیون بوده و امکانات کامل در اختیارش قرار گرفته است‌. ما با همه گروه‌ها برابر بودیم و خود تهیه‌کننده سعی کرده که مشکلات را کمتر کند.

- حضور اسپانسرها در تلویزیون جز ضربه، چیزی به همراه نداشته است. اگر قرار باشد اسپانسر‌، شرکت پفک‌نمکی‌، پلاستیک‌سازی و ... باشد، مسلما به کار ضربه می‌زند، اما گاهی اسپانسری می‌آید و می‌گوید، برای ترویج فرهنگ حاضرم پول بدهم و سرمایه‌گذاری کنم.

لطیفی در بخش فیلمسازی تجارب کارگردانی فیلم‌هایی چون «عینک دودی»، «دختر ایرونی»، «خوابگاه دختران»، «روز سوم»، «توفیق اجباری» و... را دارد.

او تجربه کارگردانی سریال‌هایی همچون «همسایه‌ها»، «سفر سبز»، «فرار بزرگ»، «وفا»، «صاحبدلان»، «سه در چهار»، «نردبام آسمان» و ... را در کارنامه کاری‌اش ثبت کرده است.

لطیفی کارگردانی سریال «قلب یخی» و «ساخت ایران» را برای پخش از شبکه نمایش خانگی عهده‌دار بوده است

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    62 4
    انصافا سریال با حالیه،گم شده ی این چنتا رمضان گذشته
  • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    13 65
    اصلا سریال گیرایی نیست و هیچگونه جذابیتی برای پیگیری داستان برای تماشاگر ایجاد نمیکنه! دو بازیگر اصلی سریال های موفق رو برداشتن و دوباره بازی گرفتن لزوما باعث موفقیت سریال نمیشه. مقایسه با ساختمان پزشکان یا چک برگشتی یا حتی دزد و پلیس تفاوت سطح سریال رو نشون میده.
  • فرشاد A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    23 2
    سه در چهار که برای مجید صالحیه چرا به اسم آقای لطیفی نوشتید؟
    • محمد A1 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
      13 4
      سه در چهار رو لطيفي پيش ميبرد . ايده ها در اصل از طرف صالحي داده و لطيفي تاييد ميكرد . مجيد صالحي در اصل كارگردان هنري بود . و عطاران و لطيفي بهش كمك ميكردن . سه در چهار مطمئناً طنز تكرار نشدني تلويزيون ماست . همه قسمت هاش عالي بود.
  • آراز IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    39 3
    انصافا سال پيش وضعيت سريال ها خراب بود اما امسال دوباره تلويزيون روبه راه شده به خصوص با سريال هاي مادرانه و دودكش
  • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    38 5
    بهترین سریال امسال همینه
  • دانشجو A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    6 15
    سریاله بدی نیست ولی میتونست جالبتر از این باشه
    • بی نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      1 0
      کاملا موافقم. انتظار بیشتری از لطیفی داشتم. الان چون چند ساله که سریالای ماه رمضان خوب نیس و امسالم نسبت به دوتای دیگه مقایسه میشه مردم اقبال نشون دادن ولی در حالت کلی انتظار بیشتری از ایشون میرفت. متن مشکل داره و اگه بازی خوب و طنازی بازیگرا نبود الان همین اقبال مردم هم نبود.
  • پریناز مهادی IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    10 1
    بسیار سریال خوبیست که تماشاگر را هر شب منتظر نگه میدارد تا شب بعد چرا؟ تمام جوانب با بررسی تهیه شده . این سریال با طنز تمام ناگفته ها را بیان کرده و تماشاچی را مجذوب خود . در عین طنز ظریفی که دارد مشکلات ه قشری را عنوان میکند عالی عالی عالی.