هجده تـوصیه همسرداری بـرای خانمها

این اصول ساده را همه یاد داریم اما در مقام عمل ... چرا آمار طلاق اینقدر بالا رفته و قبحش ریخته؟ این اصول ساده راهگشا و تداوم بخش زتدگی است... البته باید مهارت حل مسأله و زندگی کردن را هم آموخت و آموزاند و هم انصاف و قدردانی و ترس از خدا را... بخش اول که مربوط به آقایان بود بازخورد عجیبی داشت و برخی یادداشتها تند بود و از انتشارشان هدفی داشتیم ..بیایید باهم کنترل برخود و انصاف و خوب حرف زدن را تمرین کنیم. مرد و زن اساس زندگی اند دشمن نیستند مکمل همند... دقت کردید همه موارد را با فونت سیاه آوردم ؟ چون مهمند... خیلی از این نکات به درد مردها هم می خوره و پس از دیدن کامنتها اضافه کردم...

در اسلام جهاد زنان را حسن تبعل یا خوب شوهرداری کردن دانسته اند. کاری به غربیان ندارم که درپنجاه سال اخیر بنام حقوق زن چه فجایعی درست کرده اند و کارهای شرم آوری چون صنعت پورنوگرافی و ازدواج همجنسبازان و... را راه انداخته اند... اسلام زن را هدیه الهی می داند که مکمل مرد است و این دو با هم می توانند کمال خود و جامعه را رقم زنند... بهترین مردان هم کسی است که برای همسر خود بهترین باشد" خیرکم خیرکم لنسائه" .... بازنده دعوا بین زن و مرد، همه ما انسانهاییم و برنده اش ابلیس که دشمن آشکار ماست و نابودی انسانها و سوء عاقبتشان میل و قصد او... بیایید دشمن شادکن نباشیم... راه سعادت واقعی در زندگی ارتباط شرعی و سالم و ازدواج است و حفظ زندگی نیاز به کار و تلاش دارد. مگر می شود گل را بدون رسیدگی و تلاش در گلدان سالم نگاه داشت؟ برخی روابط نامشروع در حال رواج وشیوع است ..همه ما باید برای خودمان وخانواده مان نگران باشیم چون کشتی جامعه که سوراخ شد همه با هم غرق می شویم... برای گرم شدن روابط خانوادگی این موارد را برای رضای خدا نوشته ام و می دانم که دشمن درحال طراحی ضربه به جامعه اسلامی مان از این راه است ...اگر مرد و زن محترم و مقید و رعایت کننده اصول زندگی پاک نباشند همه ضرر می کنیم حتی آنها که تنوع طلبی و عیاشی پیشه کرده اند و حتی از زنای با محارم هم پروا ندارند... تازیانه ایدز برپیکر شهوترانان (ضمن احترام به بیماران ایدزی از غیر طریق جنسی و بیگناهانی که چوب روابط نامشروع همسرشان را خورده اند) تنبیه خدا نیست؟

۱- درکلیه موارد معیشت اعم از تملک و درآمد وغیره ازکلمه" ما" استفاده نمایید نه من وتو ؛ فراموش نکنید که اکنون زندگی مشترک شروع شده دیگرمن وتومطرح نیست. دشمن زندگی مال من و مال تو  گفتن است ...یادبگیریم مال ما گفتن را ... منصف و قدردان باشید.

2- درمقابل شوهر خود هرچند حق باشما باشد، لجبازی واصرار نکنید.اگر بحثی شد آن را کش ندهید. زود دعوای احتمالی را با احترام تمام کنید. کسی از احترام ضرر نکرده! مراقب آثار دعوا و مشاجره و فحاشی روی بچه هاتون باشید که بعدها پشیمانی سودی نداره!

۳- شوهر خود را بخصوص درمقابل بستگانش تحقیر نکنید. ازتعریف و تمجید بستگان خود درمقابل آنان پرهیز نمایید.

۴- از مخالفت ومشاجره با شوهر خود بپرهیزید.او را بازجویی نکنید.هرگز به او وبستگانش بی احترامی نکنید. هرگز به او فحش ندهید.گله گذاری نکنید و تلخی های گذشته را مرور و یادآوری نکنید. گذشته گذشته و نباید آینده را با تکرار تلخیها خراب کرد اونو از همین الان خوب بسازید. از شیشه جلوی ماشین زندگی به بیرون نگاه کنید نه از آینه به عقب (جز برای مراقبت و عبرت).

۵- چنانچه کمک‎هایی ازطرف بستگان شما به شوهرتان شده آنها را به رخ او نکشید. اصلا به رخ کشیدن هرکاری بده...

۶- با دوستان وآشنایان شوهرتان درمعاشرت‎ها بیش ازحد معمول گرم نگیرید. جز درخانه و فقط برای شوهرتان از لباس اندامی و چسبان و بدن نما و عطرهای محرک و آرایش آنچنانی و  عشوه و کرشمه استفاده نکنید. اگر بچه دارید به آثار مخرب رفتارها ونمادهای جنسی و لباسهای محرک توجه کنید (محرمانه و دلسوزانه بگم برخی این موارد را از شوهرشان دریغ می کنند و به بیگانه و نامحرم عرضه می کنند!!! معمولا بازنده در این رفتار خانمهایند و برنده مردهای شهوتران چرب زبان .... گولشونو نخورید فقط برای مردتون مهیا باشید .. مردها زن سفت و محکم و پاکدامن خود را به هرکس دیگری ترجیح میدن)

۷- شوهر خود را در معاشرت با دوستان و اقوامش محدود نکنید. بگذارید گاه به غار تنهایی خود برگردد.

۸ - دررفت و آمد و معاشرت با بستگان شوهر خود پیشقدم باشید.

۹- به بستگان نزدیک شوهر خود (مادرشوهر، پدرشوهر، برادرشوهر، خواهرشوهرو...) بیش از خویشاوندان دیگر احترام بگذارید.

۱۰- زحماتی که برای پذیرایی خویشاوندان شوهر خود متحمل می شوید به رخ شوهر خود نکشید.

۱۱- چنانچه در آمدی دارید و برای زندگی هزینه می‎کنید آن را بازگو نکنید. اگر شوهرتان اموالی بنامتان زده است اونو امانت بدانید(البته تجربه برخی قضات اینه که اصلا این کار نشه چون برخی خانوما متاسفانه بعد ازین کار رفتارشون عوض میشه و برخی طلاق میگیرن که خیلی بی انصافیه!! البته مردهای بدی هم کارهای مشابه دارن) و غنیمت نشمرید و درموقع نیاز به شوهرتان برگردانید. چیزی را از او مخفی نکنید.

۱۲- از مردان دیگر (خصوصا شوهر یا نامزدسابق) نزد شوهرتان تمجید نکنید. هیچ مردی را به رخ شوهرتان نکشید و ترجیح ندهید و در گفتار این موضوع را رعایت کنید. بدترین کار یک زن تهدید به ارتباط با مرد دیگر و بدتر ازآن اقدام به آن است . هیچ زنی از خیانت به شوهرش خیر ندیده... به کثرت اخبار قنل در موارد خیانت دقت کردید؟

۱۳- برای انجام درخواستهای خود با شوهرتان با خشونت و آمرانه برخورد ننمایید. هرگز فحاشی نکنید و اورا از خود وخانه نرانید (درب اتاق یا خانه را به روی او نبندید بحصوص در برگشت به خانه پس از یک مشاجره).در مواقع مشاجره هر روالی دارید را ادامه دهید مثلا عدم پخت غذا و شستن لباسها وسایر امور خانه را مجازات ندانید.

۱۴- برای برآوردن نیازمندیهای خود از نظر مادی و غیر مادی امکانات شوهر خود را در نظر بگیرید و او را تحت فشار نگذارید.برای هر مناسبتی هدیه نخواهید و مناسبت تراشی نکنید. به هدیه مرد هرچند کوچک و کم ارزش بی اعتنا نباشید و ارزش معنوی هدیه را با طلا و جواهر و چک پول اندازه نگیرید.

۱۵- خود را برای شوهرتان بیارایید و بهترین و تمیزترین لباس خود را در مقابل وی بپوشید.

۱۶- در مقابل شوهر خود با حالت افسرده و اخمو حاضر نشوید .او را در موقع ورود به خانه با لبخند و شاد وخندان (و ترجیحا با بوسه) استقبال کنید و البته موفع رقتن هم با لبخند بدرقه اش کنید.از خوابتون بزنید و نگذارید مرد بدون صبحانه و بدرقه و لبخند و بوسه برود... کاری کنید مرد روحش بطرف شما و خانه پر بکشد ... مرد را از خانه فراری نکنید. خانه باید مأمن ومسکن و ملجأ مرد باشد. یعنی محل احساس امنیت و آرامش و آسایش و پناه مرد...البته برنده باز هم شمایید اگرخانه اینطورباشد مرد فدایی شما می شود.... برخی دریغ از لبخند دارن شما نداشته باشید .. زنها که مظهر "قلب" هستند باید لطافت و محبت و عشق را به خانه و جامعه پمپاژ کنند اینطوری قلب مرد را تسخیر می کنند (البته برخی زن و مردها بجای این کار ساده  دنبال تسخیر مرد یا زنی هستند که مال اونا نیست.....)

۱۷- پس از مراجعت شوهر خود به خانه کارهای خود را حتی الامکان کنار بگذارید و در حضور او بنشینید و با سخنان خوشایند و با گرمی از او پذیرایی کنید.

۱۸- همیشه خود را دراختیار او بگذارید اما او را درفشار نگذارید و اگر در وظایف جنسی از او ناتوانی دیدید او را سرزنش نکنید.احکام و حدود شرع را رعایت کنید. اطاعت به نفع زن است نه نشوز و نافرمانی.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304097

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 262
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    ان شاالله که یاد بگیرن هر چند بعید میدانم!!
    • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      اول شوهر را برایشان پیدا کنید،الان دختر ها در حال ترشیدن هستند
    • آیلار CZ ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      همیشه حق با آقابونه و اونا هستن که باید تشخیص بدن یه خانوم خوب چه خصوصیاتی باید داشته باشه. یه کم انصاف داشته باشید و تو متن بالا جای خانم و آقا رو عوض کنید شاید اون موقع بتونید تصور کنید خانومها هم خواسته هایی دارن که هرگز دیده و شنیده و برآورده نمی شه البته با تموم این اوصاف من معتقدم خانومهای ایرانی در اثبات جایگاه اجتماعی و خانوادگی و پیگیری حقوفشون با توجه به تمام محدودیتها از خانمهای غربی موفق تر بودن چون برداشتشون از آزادی و حق وسیع تر از اوناست.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      واقعا شما آقایون زندگی را اینجوری دوست دارین؟
    • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      تو رو خدا تفکر غالب مردای جامعه ما رو ببین ، بعد میگن چرا پیشرفت نمی کنیم...آخه شما هنوز تو تفکرات عقب مونده صد سال پیش دست و پا میزنین... بعد جامعه شناسای ما میگن چرا آمار طلاق بالا رفته... خوب با همچین مردهای متحجر و خودخواه و "همه چیز برای من" چطور میشه زندگی کرد آخه؟؟؟؟ وقتی مطالب این مردنماهای بی فکر و زور گو رو میبینم واقـــــــعا به خاطر داشتن شوهرم خدا رو شاکرم
    • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      24 28
      خبر جان امیدوارم بر خلاف چند تا کامنت قبلی این یکی رو منتشر کنی
    • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      87 66
      واقعا هم بعید بدونید چون دوره برده داری تموم شده ان شالله شما هم این را یاد بگیرین ولی بعید میدانم !!
    • قندنمک A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      40 14
      عجیبه! همه اونهاییکه از لباس جسبون و مسایل جنسی بیان شده انتقاد کردند، خودشون توی این 18 توصیه و این چندین خط فقط همین دو مطلب و دیدند!
    • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      19 6
      انوقت جناب عالي جز چي بايد ياد بگيري!!
    • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      85 43
      دخترا بميرن بهتره تا باامثال شما ازدواج كنن اقايي كه از الفاظ زمان قاجار استفاده ميكني
    • بی نام A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      74 26
      آخه ترشک جان توشیده تویی که سرتو کردی زیر برف آقا پسر تو که ادبیاتت اینه بایدم باهات اینطوری حرف زد من کلی دختر تجصیلکرده و شاغل رو می شناسم که انصاف کمترین اهمیتی برای ازدواج قایل نیستند درس مس خونن کار می کنن سفر می کنن هاجرت می کنن تا با امثال شماها ی متحجر سر نکنن
    • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
      48 20
      مردا درست مث آدم زندگی کنن وهر لحظه به فکر دور زدن خانموشون نباشن که خودشون فکر میکنن زرنگن وبا روراستی با با خانوما زندگی کنن همه چیز درس میشه
    • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
      29 16
      سلام ما گفتیم دست نیافتنی شما که مارا کردید یه برده تمام عیار که حال مردو به هم میزنه وکلا تو دستشیم
  • بی نام IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    مسخره تر از این حرفها جایی ندیدم و نشنیدم- این که همش شد زن تو سری خور- پس مرد هر غلطی خواست بکنه ولی زن عین مونگولها واسته نگاه کنه و مثل احمق ها از این رفتارها از خودش نشون بده
    • جوابگوی بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      40 33
      خب در مقابل این هم تقریبا شبیه همین ها هم به مرد توصیه می شود، پس درست نیست این جور قضاوت کردن. این نکات به گرمی زندگی کمک می کند
    • طریقت A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      50 52
      ازدواج نکنیا؟ما پسرا گناه داریم
    • کیارش IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      59 56
      خانم ادبیات صحبتت روعوض کن.نمی دونم اگه متاهلی،خدا به اون شوهر و بچه هات رحم کنه،و اگه متاهل نیستین، خدا به شما رحم کنه
    • محسن A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      68 81
      بخاطر اینکه شما اهل زندگی کردن نیستی. زنی که بخواد با شوهر زندگی کنه باید اینجوری باشه. این یه چیز طبیعی و فطری در زن هست و هرچیزی که از فطرت خودش فاصله بگیره دچار مشکل میشه. بزرگی میگه: زن مطیع، فرمانروای قلب شوهرش است. زن باید همراه و مایه آرامش شوهر باشد. اگه بخواد شاخ جنگی خودش ضرر میکنه. البته همه این موارد برای یک مرد نرمال است
    • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      47 19
      لابد شما هم با اين طرز تفكر نرمالي ديگه؟!!
    • بی نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      55 30
      جناب محسن شما بر چه اساسي أميال خودتان راجزء فطرت خانمها ميدانيد
  • بی نام IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    نویسنده چه دل خجسته ای داشته !
    • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      63 41
      نویسنده کمبودهای خودش را نوشته
  • بی نام A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    ببخشید لطفا بنویسید اقایون محترم هم چه رفتاری داشته باشند!!!!!!!!!!!
    • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      23 9
      دیروز نوشته بود
    • محمد IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      29 12
      اگر دقت کنید توی همین صفحه سمت چپ همین مطلب تو قسمت "آخرین مطالب" لینکش هست
    • رضا IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      18 14
      اگه مطالب مرتبط رو نگاه کنی میفهمی برای آقایون هم گذاشتن اینم لینکش http://www.khabaronline.ir/detail/304095/weblog/moazzen
    • رضا IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      14 14
      اگه مطالب مرتبط رو نگاه کنی میفهمی برای آقایون هم گذاشتن اینم لینکش http://www.khabaronline.ir/detail/304095/weblog/moazzen
    • majid A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      8 24
      موافقم وظایف اقایان را چرا ننوشتید؟
    • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      18 5
      ئيروز نوشتن ولي شما نبودي!
  • ویدا IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    عجب!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    امر دیگه ای نیست؟
  • نسل سوخته بی آینده IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    قربون هنت برم. به خدا اگر هر خانومی از این اعمال انجام بده زیباترین زن دنیا هم نمیتونه هیچ مردی رو از راه به در کنه متأسفانه زنان امروزی فقط فکر هیکل خودشون هستند و تجمل گرا. به تنها چیزی فکر نمیکنن اونهم خواسته و نیازهای شوهر هستش. بدتر از همه اینکه مادران این دوره زمونه هیچی یاد دخترانشون نمیدن البته بگم پسرهای این دوره هم دست کمی از دختران ندارند. یک مشت بی مسئول خوش گذرون. به خدا 10 ساله ازدواج کردم در حسرت یک روز موندم که زنم صبح زودتر از من بلند بشه و با لبخند شادابی بیدارم کنه یاد ندارم یه صبح جمعه که خونه هستم صبحانه رو کمتر از ساعت 11 نخوریم.اونم به خدا90% صبحانهها هم خودم درست میکنم
    • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      55 96
      باشه.بهش میگم
    • بی نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      28 31
      باید ببینی چیکار کردی که خانمت اینجوریه
    • بی نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      41 28
      چراا اينقدرخانمهارو تهديد به از راه به در شدن مي كنيد ، ازراه به در شيد ، خلايق هرچه لايق
  • رضا A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    بند 18 اوج تحقیر یک زن است! واقعا جای تاسف دارد که مرد فقط و فقط جسم زن را بخواهد!
    • سعید IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      31 9
      خدا وکیلی اگه غیر این بود شما با مامانت یا خواهر ویا عمه و خاله راختتر نبودی وایا در سایر موارد اینها بهتر از خانومت پاسخ گو نبودند
    • azal IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      40 16
      با سلام.بهتره فکر کرده نظر بدهید؟ انصا فا بعضی از خانمها هم پو ل مرد رامیخاهند درحالی ماد یات ارزشی ندارد ...
    • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      41 9
      کجای این توصیه معنیش اینه که مرد فقط و فقط جسم زن رو میخواد؟ ولی خوب کسی میتونه منکر نیازهای جنسی دو طرف بشه؟
    • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      38 20
      با حساب این رایها معلوم شد که مرد فقط چی میخواد از زن!!!!
    • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      43 26
      جسم زيباي زن هم از امتيازاتشه جزئي از خلقتشه و اين يك واقعيته
    • میثم A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      33 13
      کسی نگفت فقط برای جسمش می خواد. منظور اینه که خودداری بی مورد نکنه.
    • آنی A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      65 6
      واقعا. زن خودشو در اختیار مرد بگذاره حتی رو شتر اما اگه خودش نیازی داشت و شوهرش خسته بود اونو تحت فشار قرار نداره و نیازشو بریزه توخودش! مسخره است.
  • مهسا JP ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    توصیه نوزدهم: هر وقت تقی به توقی خورد، بلافاصله مهریه را به اجرا بگذارید - چرا که مهریه حق قانونی شماست. پس لطفا دریغ نکنید! میخواست مهر نکنه !
    • کاظم IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      برای شما و این طرز فکرتون شدیدا متاسفم
    • بی نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      37 16
      خاک تو مخت :))))
    • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      16 38
      کاظم جان. برای خودت متاسف باش که هنوز فرق بین طنز و حرف جدی رو نمی فهمی.بهتره حتما پیش یک روانشناس بری عزیزم
    • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      14 17
      به اجرا بزار کی داده کی گرفته
    • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      20 26
      مهسا خانم شما كه تو ژاپن هستين و فرهنگ مردم اين كشور رو ديدين ديگه چرا؟ راستش خيلي دوست دارم توكيو رو ببينم ميگن خيلي شباي قشنگي داره، راستي كوه فوجي ياما هم رفتين تاحالا؟!
    • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      27 12
      مهسا خانم چرا از تقي مايه ميذارين، خودتون به توقي خوردين!
    • به کاظم A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      20 22
      یعنی شما برای اون 18 بند دیگه متاسف نیستید بعد برای این بندی که مهسا در جواب این 18 جوک بالا گذاشته متاسفید؟؟؟
    • فرهاد IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      29 15
      مهسا خانم. انشاالله هیچ وقت ازدواج نکنی. آمین
    • بی نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      40 16
      به مهریه که می رسیم میشه حق قانونی !!!! اتفاقا این 18 بند هم حق قانونی مرد و هم حق شرعیه !!!!
    • امیر IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      16 26
      راس میگه دیگه..خودت قبول کردی میخواستی نمیکردی!! کی مجبورت کرد ازدواج کنی؟کودوم آدمی از ازدواج خیر دیده که دومیش باشی؟؟
    • محسن IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      27 17
      برای شما و همه خانمهای که اینطوری فکر می کنند متاسفم..
    • داریوش A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      10 7
      مهسا خانم برای مردها هم 18 مورد رو ذکر کرده اند و فقط مختص خانم ها نبود بهتر بود اون 18 مورد رو میخوندید
  • بی نام A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    كاش وظايف متقابل را همزمان مي گذاشتيد و بعضي از اين راهكارها نيز نياز به مرور و بروز رساني دارد چون همه خانم ها 24 ساعت در خانه نيستند
  • سورنا IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    چقدر توصیه هاش شبیه توصیه های مادر بزرگها بود!!! این متنهای خاله زنکی چیه می ذارین؟
  • امید A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    از این 18 تا اگه نصفش هم رعایت بشه، دنیا گلستان میشه
    • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      34 3
      منظورت دنياي آقايونه ديگه!!
  • الی IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    یه گزینه دیگه هم اضافه می کردین: 19- اگه شوهرتون بهتون خیانت کرد ببخشیدش، بالاخره یه بارش ممکنه تو هر زندگی اتفاق بیفته کی چی یشه که همه ش از ما زنها انتظار هست که یه سری نکاتی رو رعایت کنیم؟؟ پس مردا چیکاره حسنن؟ فقط باید مراقب باشیم که مبادا چیزی بر خلاف میلشون باشه وگرنه اگه هر اتفاقی مثل همین خیانت پیش بیاد مقصر خودمونیم. البته از ذات خلقت قضیه گیر داره ..
  • بی نام A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    و ای کاش زنان حداقل به 9تای این نصایح عمل میکردند!!!یعنی 50% !!!!
  • کاظم IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    69 21
    به کی میگی اینارو؟
  • بی نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    93 68
    حتما .... دیگه فرمایشی نیست ؟
    • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      15 13
      بی ادب
  • raha IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    اینها که گفتین توصیه است یا تخیل؟
  • شهاب IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    97 10
    یه 2 تا دیگه اضافه می کردی از 20 نمره بدیم :)
  • مريم IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    آقايون چيز ديگه اي هم اگه ميل دارن بفرماييد....... خانومها دربست در اختيار آقايون!!! برده داريه ديگه نه؟؟؟
    • بی نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      24 41
      نه خیر اینها واقعیت های زندگیه همین کارهارو نکردین الان بی شوهر موندین یا شوهراتون خیانت میکنن ....
    • بی نام A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      33 8
      آقای بی نام ما بی شوهر موندیم یا شما در حسرت یک زن؟ یک زنی که بهتون بببببببببببببببببببببببلللله بگه؟ این ضعف شما مرداست چون می دونین که هر دختری خواستگار داره و می دونین که در این دوره خود دخترا سخت گیری می کنن اتفاقا! نه مردا
  • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    96 51
    معدودند زنانی که اینها رو رعایت کنند.
    • بی نام US ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      25 16
      معدودند زنانی که فقط سه تا از اینهارو رعایت کنن همش بماند
  • nima A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    من اگه زنی بگیرم که اینطوری باشه، با دنیا عوضش نمیکنم .قربون خبرآنلاین عالی بود حرفات. میرم دنبال زنی با این خصوصیت، امیدوارم پیدا بشه
    • ارس IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      26 14
      گشتم نبود نگرد نیست...!!!
    • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      26 9
      من که نگرفتم انشالله تا آخرش هم نمیگیرم
    • کیارش IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      15 16
      گشتم نبود نگرد نیست
    • عمو علی‌ A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      18 10
      نگرد نیست گشتم نبود!!
    • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      6 12
      باورکن گشتم نبود نگرد نیست...!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    65 47
    احسنت...
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    من که متحول شدم! چقدر این نوشته منصفانه است:))
  • بی نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    جالبه اینجا همش توصیه میشه خانمها چطوری باید با همسرانشون رفتار کنن ! در صورتیکه خانومها خودشون در امر اموزش و بهینه کردن شرایط زندگی پیشقدم هستن به نظرم تو همچین سایتهایی بهتر توصیه هایی به اقایون بشه که وقتی دارن 4 تا خبر سیاسی می خونن این خبر هم ببینن و بخونن !
  • محمد IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    ایموشن حالت تهوع ندارین؟ به خانمها حق می دم با دیدن این جملات نغز!!! از هر چی توصیه اس متنفر بشن
    • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      23 7
      خدا را شکر مردهایی مثل شما پیدا میشن که همیشه از یه زن جسم و روحش را طلبکار نباشن ، ممنون
  • ارزو کردستانی IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    97 37
    اگه شوهر کردم چشم.مرسی اطلاعات خوبی بود.
  • کاوه IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    55 55
    عالیییییییییی بود ممنون
  • مسعود IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    77 49
    به نظر من اگه این موارد از طرف خانومها رعایت بشه زندگی گلستانه
    • کاوه IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      چه خوش اشتها.. رو دل نکنی جانم!!!
  • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    انصافا یک دقیقه هم به این موضوع فکر کنیم که در قبال این همه ایثار و لطف و محبت؛ زنان چه می‌گیرند؟ آیا شوهران هم متقابلا این مسائل ظریف را رعایت میکنند؟! ای کاش همیشه این مباحث را در غالب موضوعات مشترک به دو طرف مطرح کنیم چرا که مرد و زن به یک میزان نسبت به هم موظف و مسئول هستند...
    • صفورا A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      20 8
      بسیار زیاد موافقم!
  • احسان A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    88 38
    هییییییییی آقا دست رو دلمون گذاشتی من که فکر میکنم تقریبا محال که بشه یه همچین زنی رو در این کره خاکی پیدا کرد این مقاله بیشتر شبیه خیالبافی و رویای کودکانه ی مردان بود...
  • بی نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    اگه این ها رو اسلام گفته من کافر می شوم.!!
    • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      85 16
      منم دينم اسلاميه كه تنها ملاك برتري آدماش تقواست و انسانيت و نه زن و نه مرد بودن اسلاميه كه به روز باشه نه اين مهملاتي كه بعضيا بهش مي بندن
  • بی نام IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    78 20
    فکر میکنم خبر آنلاین قصد شوخی با ما رو داشته....
  • به نامی A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    61 12
    اینارو که یه بچه دو ساله هم میدونه! زحمت کشیدی! مثل اینکه بگی اگه تشنه ات شد، حتما آب بخور! چی میگیـــــــ! زندگی اینقدر پیچیده شده این روزا که این دستورالعمل ها خنده داره...اصول ریز یه زندگی مشترک هم، دیگه این چیزای بچگانه نیست...واسه همین تزهای کودکانه است که نمیدونید چجوری دارید همه چی رو خراب میکنید.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    خجالتم خوب چيزيه شما ها نمي خواين قبول كنين همه چيز عوض شده؟ اگه غربيها يه جور خراب كردند شما ها چند جور خراب كردين كه مي بينين زنها مي تونن اما نمي گذارين و ازشون توقع بردگي دارين زهي خيال باطل فكر مي كنين چرا خيلي دختر ها در سنين بالا هم حاضر به ازدواج نيستن؟ دست برداريد از اين عقايد متحجرانه اون ... رو لولو برد تو هم خبر آنلاين خوب نيست هر مطلبي رو بذاري توي سايت ها نگذار مخاطباي خانمت كم بشن از من گفتن
    • بي نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      8 15
      دوست عزيز ، اين يك مقاله راجع به نوعي سبك و روش زندگيه ، به چه دليلي شما ردش مي كني ، بفرماييد كه سبك و روش شما چيه ؟
    • ايراني A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      32 16
      موافقم شرم اوره اين تفكيك ها كي در جامعه ما تموم ميشه؟؟؟ با اين مرز بندي ها پسرامونو مغرور با غرور كاذب و تنبل و متحجر بار مياريم و دخترامونو از ازدواج گريزون و خود آرا و اينا هيچوقت با هم جمع نمي شن تموم شده دوره اين تفكيك ها حتي اگه قوانين چيز ديگه اي رو بگه اما واقعيت اينه كه محكوم به شكسته به نظر من يكي از دلايلي كه ما هميشه نقطه سر خطيم همين باور هاي 1400 سال پيشه
    • بی نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      19 34
      دخترا برای این با سن بالا ازدواج نمی کنن چون هیچ مردی حاضر نیست بگیرتشون
    • يه زن IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      8 24
      واقعا گل گفتي
    • بی نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      19 1
      آقاي "يه زن " مبينم براي إثبات خودت تغيير جنسيت دادى
  • شویلاشت A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    26 42
    خبر انلاین اکثرا تو محلمون 2 تا به بالا زن دارن . حتی یکیشون 5 تا . حتما نتونستن حتی 3 بند بالا رو رعایت کنن دیگه . وگرنه اینطوری نمی شد. حالا بگذریم امیدواریم سومی برام پیش نیاد. از ساری چهاردانگه شویلاشت. خواهشا بچاپ آموزندست
    • علی A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      6 24
      اقا دمت گرم به بچه محلاتون...
    • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      6 8
      ن من ن ؟ !
  • بی نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    79 37
    متاسفم خجالت آوره!18000 توصیه برای آقایون باز هم کمه اگه وجدان دارین برای خودتون(آقایون)بنویسین
    • علی A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      7 12
      قبلا برای آقایون نوشتن http://www.khabaronline.ir/detail/304095/weblog/moazzen
  • وحید A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    60 8
    من عاشق بند ۱۶ ام. همین یکی واسه من کافیه.
  • امی A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    98 20
    لباس اندامی و چسبان !!!!!
  • دامون IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    6 3
    مجموعه ای از توصیه های خوب و توصیه های واقعا بد و افتضاح
  • بی نام IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    4 15
    عمرن اگه توجه کنن
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    11 4
    جوک میگی!
  • بی نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    21 2
    به قول محمود اون ... رو لولو برد آق يون
  • آیس IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    23 5
    از همه این مانیفست خنده دار 18 گانه که بگذریم خصوصا آخریش که دیگه نهایت ...... بود به ادبیات و نحوه نگارش متن توجه کردین که چقدر پیش پا افتاده است انگار مخاطبین یه سری بچه سر به هوا و بازیگوش هستن ..
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    19 6
    خجالت آوره...
  • بی نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    8 31
    مردها از نظر خلقت تنوع طلب هستن ولي يك زن ميتونه با رفتارهاش و رسيدگي مناسب به شريك زندگيش اون رو براي هميشه مال خودش كنه!
    • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      35 3
      اخي تومال كسي نباشي چي ميشه؟؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    8 12
    زن ها خيلي خيلي قويتر از مردها هستن و به سلاحي مجهز هستن كه اگه بلد بودن ازش استفاده كنن هر مردي رو به تسخير خودشون در مي اوردند اما متاسفانه اكثرشون بلد نيستن!
  • شيپورچي! IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    6 17
    بند 18 به تنهايي كفايت ميكنه بخصوص قسمت اولش!
  • سالی جون IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    4 13
    نویسنده محترم خرید مرد واسه زن از فروشگاه و مارک های معروف یادشون رفته، رفتن پارتی و مهمانی های خصوصی، مسافرت به اروپا، وخرید برای پز دادن به زنهای فامیل
  • بی نام IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    15 2
    این شخص شخصی که از خواب بلند مدتی بلند شده رو یکی آگاه کنه اینجوری اگه بره تو خیابون میخواد در مقابل نون، نمک پرداخت کنه (معامله پایاپای)
  • من A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    16 11
    خانوم من بیشتر موارد بالا رو رعایت می کنند من هم رفتارهایی متقابل را با ایشان دارم، به نظرم به نکات بسیار خوبی اشاره کرده اید، برای مردان هم بنویسید که چه کارهایی انجام دهند، کاش همه مردان و زنان به اهمیت این نکات بالا پی ببرند، خدا را شکر زندگی بسیار گرم و خوبی داریم و یکی از علت های بسیار مهمش همین نکات اشاره شده است. از بعضی نظرات بالا متاسفم، مطالب بالا دو طرفه است و معنای بردگی، تحقیر و ... نمی دهد.
  • بی نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    28 7
    چند تا توصیه هم به آقایون: 1- نفقه خانمها رو به موقع پرداخت نمایند چون حق زن و حق باید پرداخت کرد 2- نیازهای زن رو برطرف کنند به نحوی که زن در خانه شوهر راحتر از خانه پدر باشد یا لاقل مثل خانه پدر باشد 3- از زن نخواهند که در خانه کار کند و برا یپخت و پز و شستشو کارگر بگیرند و در صورتیکه زنی از روی لطف اینکارو کرد حق را ادا نمایند 4- مسکن خوب برا ی همسر مهیا سازند 5- مهریه حق زن است و عند المطالبه م یباشد اصلا هم شوخ ینیست لذا برای پرداخت آن از روی اول ازدواج برنامه ریزی کنند 6- طوری پول درآورند که نیازی به کار زن در بیرون از خانه نباشد 7-زن را در گیر مشکلات مادی زندکی نکنند و فقط کار کنند 8- برای سفر که خیلی توصیه شده برنامه ریزی کنند 10- در نگهداری فرزندان مسولیت پذیر باشند
    • بی نام A1 ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      18 3
      آفرین. عالی بود
  • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    13 5
    باسلام درصورتيكه شوهرآدم يه زن ديگه بگيره بازم بايد همينجوري رفتاركنيم؟
  • دارا A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    26 3
    اينا احكام و قوانين برده داريه يا زن داري ؟ مسئوليت و اخلاق بايد از هر دو طرف باشد
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    5 36
    کوووووووووشوهر؟
  • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    5 18
    آقا اين ازدواج هيچي نداره جوونا مجرد بمونين و راحت زندگي كنين درس بخونين پيشرفت كنين نكنين اين كارو خودتونو گرفتار يك زن نكنين ازش هيچي بهتون نميرسه!
  • مسعود A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    7 9
    متاسفانه اشتباهی بسیار پیش میآید و آن هم اینکه ما ازدواج میکنیم بعد به فکر میفتیم. بهتر نیست قبل از ازدواج سراغ همسری برویم که این خصوصیات را دارد؟! چون بسیار پیش می آید بعد از ازدواج مرد و زن از روی غرور و لجبازی حاضر نیستند رفتار اشتباه خود را جبران کنند.متاسفانه ملاکهای ازدواج بسیار سطحی شده. مردها به ظاهر خانم ها دل میبندند و در عین حال عقل از سرشان میرود و زنها گاها چنان شیفته برخی خصوصیت های مردانه میشوند که یادشان میرود قرار است سرپرستی زندگی خود را به یک مرد بدهند. واقعا یک انسان عاقل باید قبل از ازدواج ملاکهای واقعا ارزشمند و انسانی رو در نظر بگیره نه مسائل ظاهری و مادی. این چیزی است که خداوند از آن ملاکها با عنوانهای دین،اخلاق یاد کرده. به آیه 221 سوره مبارکه بقره رجوع کنید.
  • باب اتش IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    7 15
    گشتم نبود نگرد نیست!!
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    20 7
    آقا تو بند 6 عبارات مستهجن بكار بردين، ما براي اين چيزها به صحنه نيومديم برادر من، آقا حذفش كن اينقدر جووناي مردم رو تحريك نكنين و باعث فساد نشين شما كه سايت اصولگرايين چرا!!
  • ممد رضا A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    20 7
    فیلم تخیایه مگه !؟ اسم متن رو باید بذارید آرزوهای (دست نیافتنی) یک مرد !
  • معصومه33 A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    16 5
    اقا احسان هست همچی خانمهای فداکار و صبور ی هست میشناسم خانمهای رو که به خاطر حفظ خانواده وبچه هاشون صبورن وتحمل میکنن فقر ونداری واعتیاد همسرانشون رو هستن خانم های که سختی زندگی وتورم وبیکاری همسراشون رودوام میارن .. ولی نکاتی که گفته شده روکاملا قبول دارم وبرای داوم زندگی وخوشبختی زوجین مفید هستند ..فقط باید طرفین
  • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    8 14
    اين مواردي كه گفته شده واقعا عاليه اما فكرنكنم در مملكت گوش خانمها بدهكار اين حرفها باشه
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    5 8
    بند چهارم خوبه .اگه زن و مرد گوش کنن.این یاد آوریهای دیروز.وای وای
  • بی نام IT ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    38 6
    یک بند رو یادتون رفت اضافه کنید که خانم برن برای اقا خواستگاری و همسر دیگری برایشان اختیار کنن و سعی کنند با خوشی و دوستی در کنار هووهایشان زندگی کنند. امر دیگه ای باشه.... آقایون رودل نکنن ی وقت
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    11 51
    متن بسیار عالی بود ولی متاسفانه در این جامعه گوش شنوایی نیست! ایکاش زنان بجای چشم هم جشمی و رقابت با همسر شان یاور او بودند.
  • ویانا IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    44 9
    خبرآنلاین خیلی یک طرفه رفتی .... من مخالف احترام زن به مرد نیستم و کم وبیش این نکته هارو قبول دارم ولی اگر متقابل باشه خیلی بهتر است .. توصیه من به متاهلین خودتون رو صاحب همدیگر بدانید اینجوری زندگی خیلی شیرین می شود .. احساس مالکیت مرد به زن وزن به مرد .
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    25 3
    اگر اين همه توصيه هايي كه به زنهاي بدبخت براي خدمت كردن بدون ذره اي توقع به مردها در طول سالهاي طولاني كرده ايد به مردها نيز ميكردديد كه چگونه با زنها رفتار كنند و نسبت به انها از روي احترام و ادب و قدر شناسي برخورد نمايند اين همه مشكلات در جامعه و خانوادها زياد نمي شد متاسفانه توصيه هاي شما نه مطابق با ايين اسلام است و نه قوانين علمي فقط و فقط ترويج و القا تحقير و تحكم به زنان است.توصيه هايي كه خارج از عدل انصاف باشد فقط و فقط باعث بروز تناقضات و تعارضات بيشتر خواهد شد. مگر زن كه انقدر در اسلام نسبت نگه داشتن حرمت و كرامتش تاكيد شده است يك ربات است كه مرد هر بلايي به سرش بياورد و او به طور خودكار از خود مهرباني و عطوفت نشان دهد.
  • الهام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    51 8
    کاشکی یکم به این مسئله هم فکر می کردید که الان 80 درصد خانمها بیرون از خانه هم کار می کنند !اما وقتی بر می گردند به جای استقبال با بوسه!!!باید به فکر شام شب باشند!
  • کیهانه IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    18 9
    پدر جان ممنون از نصایحت.با این حساب اگر شما ترازو باشید زنان در جهنمند و شما با حوریان در بهشت خوش میگذرانید.کمی خوددار باشید برای بهشت جاویدان
  • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    9 13
    الان برعكسش صادقه
  • بی نام US ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    12 18
    ناسا در فضا به دنبال پیدا کردن همچین زنی است اما متاسفانه فعلا همچین زنی توسط ناسا کشف نشده بی خیال کره زمین بشین :-)))
  • یک زن IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    18 27
    بنظرم مطالب خیلی خوبی بود . متاسفانه خانوم ها خیلی خود خواه شدن حتی یک نفر هم قبول نداره. من خودم قبل ماه رمضون صبح زود پا میشدم صبحانه رو آماده می کردم شوهرم رو هم با محبت بدرقه می کردم خیلی تاثیر داره اونم چند برابر جبران می کنه محبتهام رو . می تونم بگم 90 درصد موارد بالا رو رعایت می کنم و زندگی خوبی داریم.
    • سمیه IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      13 17
      تو یه مردی.. بوی مرررررررررد میاد:-))))
  • بی نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    12 3
    غربي شرقي نداره و همه جا زن ومرد مكمل همند، ازدواج واسه كم شدن و حتي از بين رفتن بعضي مشكلات و قطعا براي آرامش دو طرفه.حقيقتش اينه كه پسرا و دختراي جامعون نميدونن چي مي خوان،و دائم خواسته ها با شرايط و جو موجود تغيير مي كنه.
  • آرش A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    11 31
    تو این اوضاع بی شوهری طرف حاضره جونشو هم بده هجده توصیه که سهله!!!!!!!
    • بی نام A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      30 4
      مزخرف نگو حتما توی اجتماع نیستی واقعا خیلی از دخترها دیگه حتی آرزوی ازدواج هم ندارن چون لذت استقلال رو چشیدن بیان با امثال توی متحجر خودشونو بدبحت کنن ؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    29 1
    به نظر من زن و شوهر فقط باید عاشق هم باشن که بتونند این ها را رعایت کنند و آن محال است
  • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    1 5
    خيلي جالب است
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    24 3
    پیوست تکمیلی , رفتار پیشنهادی آقایون : 1. استفاده از سیبیله دسه موتوری برای مردان متاهل 2. وقتی وارد خانه شدید این گونه فریاد کنید : ززززززززززززززززززززززززن ! چاییی 3. همواره به همسر خود اخم کنید تا نا خدا گاه یاد 18 بند بالا بیوفته و خودش رو مکلف به انجامش بدونه ! 4. در زمانی که در منزل هستید از عرق گیر مستعمل و شلوار راحتی راه راه استفاده کنید . 5.همواره با یادآواری خدمات ارزنده مادر , خواهر , مادر بزرگ , زن عباس آقا و ... و کوبیدنش تو سر همسرتون , اون رو برای فعالیت بیشتر تشویف و ترقیب کنید هر چند گاهی تنبه هم لازمه ! 6. هر چند سال یک بار تجدید فراش رو فرموش نکنید !
  • زن این دوره زمونه IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    33 12
    ببخشید انوقت خانم هایی مثل ما که زودتر از شوهراشون میرن سرکار و دیرتر بر میگردن کی باید بهشون صبحونه بده و لباس اندامی چسبان بپوشه ؟؟؟؟؟
  • kim A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    26 16
    اون وقت اقایون محترم هر غلطی بخوان بکنن دیگه!
  • خ.. A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    8 8
    نویسنده اگر خانم باشد خوش به حال شوهرش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    27 9
    ظاهرا زرد نویسی های خبر آنلاین تمومی نداره......
  • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    13 23
    من اگر همچين زني داشتم و به زن ديگه اي نگاه هم ميكردم خودم چشم خودم رو در مياوردم. باشه انشا ا... اگه رفتيم بهشت از اينجور چيزا ببينيم زن ايراني كه فقط توقع خاليه.
    • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      3 12
      دمت گرممممممممممممممممم
    • بی نام IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      25 2
      حتما اين كاروبكن مردي كه اين طور راحت به تمام زنان هم وطنش توهين ميكنه بايد كور بشه
  • نسیم A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    25 9
    اینطوری که زن شد برده فک کنم اینا زن رو با برده اشتباه گرفتن!!! قابل توجه آقایون خانم ها برده نیستن شعور و فهم دارن و پیش می آید که مثل شما آقایون ناراحت شون یا گلایه کنن اما تو این توصیه ها حکم حکم بردگی است تا زندگی زناشویی متاسفم واقعا برای این تفکر تو کشور اون هم در شرایطی که بانوان ما در اجتماع همانند آقایون کار می کنن و برای خودشون جایگاهی دارن متاسفم
  • همشهری A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    27 11
    هموطن گرامی مطالب فوق مربوط به زمان فتحعلی شاه قاجارمیباشد..تعجب نکنید!!!
  • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    8 5
    1
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    30 11
    افتضاح بود واقعا.متاسفم برای نویسنده،ایشون باید عربستان به دنیا می یومد و توصیه هاش هم برای همونا خوبه.
  • بهار A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    20 9
    اگه میشه نه 18 تا بلکه 17 بند برای مردها بنویسید ببینم اونا چه کارایی باید انجام بدن ؟؟؟!!!!!!!
  • سهیلا IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    19 8
    خیلی زشته که فقط خانمها باید موارد رو رعایت کنن علی الخصوص مورد 16 رو.
  • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    11 9
    این کامنت ها آدم رو از وضعیت جامعه ناامید میکنه، طبیعیه که این کارها برای شریک زندگی آدم و داشتن زندگی خوب حتما لازمه، ولی در مقابل خانم ها هم به طور متقابل اتظاراتی دارن که باید به اونا هم پرداخته بشه. و خیلی وقت ها مغفول میمونه. ولی از این حجم اعتراض به این مطلب متعجب شدم. خوشبختی با احترام و محبت و درک نیازهای متقابل به وجود میاد. که مطالب بالا نصف قضیه رو مطرح کرده
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    4 14
    http://www.khabaronline.ir/detail/304095/weblog/moazzen این هم توصیه ها به آقایون دو طرف باید رعایت هم رو بکنند
  • زهرا A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    12 25
    خبرآنلاین با این مطلب من را به خودش امیدوار کرد. راستش با خواندن نظرات بعضی دوستان که کمی مایه ی فمینیستی هم داشت، متاسفانه دیدم که انگار الگوی بعضی از خانم های ما، از الگوهای دینی و ملی، به الگوهای غربی تغییر کرده. بعضی خانم ها شاید دیگر "خانواده" و "همسرداری" و فرزندپروری" را اصل ندانند و این موضوع عمیقا مرا آزار میداد. ولی انتشار این مطلب، مرا امیدوار کرد که هنوز کسانی هستند که بر اساس فرامین زیبای اسلامی به زنان ما یادآوری کنند چه هستند و چه باید باشند. ممنون.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    13 1
    من هم به عنوان یک خانم فقط یک توصیه به آقایون دارم با کسی ازدواج کنید که عاشق خودتون باشه نه دارایی اموال تحصیلات موقعیت اجتماعی و ...و سعی کنید این عشق در قلبش زنده نگه دارید اونوقت مجبور نیستید مقاله های اینجوری بنویسید!!! ضمن اینکه کاملا مشخص ترجمه است یه جاهایی هم تالیف داره!!! آخه کدوم زن ایرانی میتونه شوهرش تهدید به رابطه با مرد دیگه بکنه بعد زنده بمونه!!! شاید خیانت در بخش هایی از جامعه باشه اما اینکه بیاد تهدید کنه خیلی مسخرست این یه قلم دیگه نداریم!!!
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    25 10
    برای همینه که شوهر نمی کنم...
  • sama A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    24 8
    این توصیه هاعالیه،،، البته من خودمون هم میدونیم وتقریبابه 80%درصداین طومارنامه هم عمل کردم امافردا360درجه رفتارشوهرم عوض شده ،پروشده حتی درقبال رفتارمن یک قدم،،، حالااینجاشوببین فک میکنه وظیفمه بروبابادلتون خوش این حرفافقط واسه گوش دادن قشنگن همه مردهاکه لیاقتشو ندارن
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    25 13
    اینی که اینجا توصیف شده اسمش زن نیست ، برده است یا عروسک همیشه خندان و آماده سرویس دادن به همسر! یه بهر دیگه به این گزینه ها توجه کنید فقط: 2- درمقابل شوهر خود هرچند خق با شماست اگر بحثی شد آن را کش ندهید. ۴- از مخالفت ومشاجره با شوهر خود بپرهیزید. ۱۶- در مقابل شوهر خود با حالت افسرده و اخمو حاضر نشوید (حتی اگر یه مرگتونه) ۱۷- پس از مراجعت شوهر خود به خانه کارهای خود را حتی الامکان کنار بگذارید و در حضور او بنشینید و با سخنان خوشایند و با گرمی از او پذیرایی کنید. سر انجام شــــــــــــــــــــــــاه بیت مقاله : ۱۸-همیشه خود را دراختیار او بگذارید اما او را درفشار نگذارید و و اگر در وظایف جنسی ازاو ناتوانی دیدید او را سرزنش نکنید.احکام و حدود شرع را رعایت کنید. اطاعت به نفع زن است "
  • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    11 28
    متاسفانه زنان جامعه نوعا درک درستی ندارن ولذا اکثر مخالفها هم زنها بودن غافل از اینکه اگه زن زن باشه مرد واسه او یه خدمتگذار و عاشق و واله و شیدا خواهد موند ولی اگه زنها اینقدر مغرور باشن و فقط به منافع خودشون فکر کنن البته مرد هم جای دیگه خواهد رفت و حق زن هم ضایع میشه کسی منکر وظایف مردها در برابر زنها نیست اما این زنها هستند که با رفتار خودشون باعث میشن مرد چه جوری عمی کنه
  • دوست A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    11 17
    حالا اگر از بند 18 بگذریم ، واقعا اون 17 بند دیگه چه اشکال یا ضرری دارند که اینهمه جبهه گیری شده در مقابلشون ؟ کدوم یک به تحقیر یا تضییع حقوق زن منجر میشه ؟ مگر جز اینه که بازخورد مثبتش برمیگرده به زندکی و خانه و خانواده خود ما ؟ کامنت های اعتراض آمیز نمایی از نگرش دختران امروزی هست که نتیجه اش شده همین جامعه . به واقع اگر بیطرفانه نگاه کنیم این موارد ربطی به کشور ما یا اسلام نداره و در هر جامعه انسانی میتونه ضامن بقا و سلامت خانواده باشه .
    • بی نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      13 15
      اشکال بند 18 رو هم نمیفهمم
  • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    10 23
    شاید به نظر مسخره بیان، اما شرق و غرب نداره،واقعیت خلقت اینه،منم خلاف این فکر میکردم ،اما نه برده داریه نه شکستن غرور،نتیجه مثبت داره
  • بی نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    23 10
    نگفتید غذا چی درست کنیم؟؟؟
  • سارا IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    27 15
    حیف وقتی که برای خوندن مقالتون گذاشتم . با شوهر خود مخالفت نکنین بند 18 که آخر حقوق بشره، حقوق حیواناتم اینقدر نیست.
  • مریم A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    38 7
    وای که چقدر این زن بدبخته خدا. در یک جمله توصیه کنید: همزمان برای همسرانتان مادر باشید، پرستار باشید، خدمتکار باشید، کمک خرج باشید، شریک مناسب جنسی باشید و احساس خستگی، بیچارگی و بیگانگی از خود نیز نکنید و راضی و خشنود از این سرویس دادن ها باشید.
  • محمد IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    9 29
    دختر باید در خانواده خودش به طور صحیح تربیت شده باشه ( و صد البته مرد هم همینطور ) من که از خانمم کمال رضایت را دارم ، خدا خیرش بدهد ، البته بیشترش را فکر کنم تحت تاثیر تربیت صحیح پدر خانمم و مادر خانمم هست که در محیطی سالم فرزندشان را تربیت کردند. واقعا از همشون ممنونم. و از آرزوهام اینه که در اون دنیا هم با هم باشیم ... در ضمن بسیاری از موارد بالا دو طرفه است یعنی مرد هم باید به طور متقابل همون رفتار را برای همسرش انجام بده. مثل احترام به خانواده همسر ، آراستگی ظاهر و...
  • رضا60 A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    9 18
    یکی از اشناهامون بند 3 و هفت را رعایت نکرد الان دو روزه رفته خونه باباش
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    30 14
    از شما بعیده که چنین مزخرفاتی رو منتشر می کنین.. کدوم یکی از زن هایی که دارن توی خبرآنلاین کار می کنن این موارد رو قبول دارن؟ کدومشون حاضرن مثل کنیز و برده در برابر همسرشون باشن؟ چرا کمک می کنین به تفکری که دلش می خواد زن چیزی باشه شبیه 1400 سال پیش؟ چرا نمی خواین قبول کنین زن امروز که هزار وظیفه دیگه به گردنشه و با وجود مشکلات اقتصادی و متاسفانه بی مسئولیت شدن بیشتر مردها، مجبوره کار کنه و همزمان به خونه اش هم برسه، نمی تونه این اداهای مسخره رو دربیاره؟ شما توی این مملکت زندگی می کنین یا نه؟!
  • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    27 2
    نون اضافه نمی خوای؟!
  • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    15 8
    من زن ميخوااااااام!
  • داود A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    8 27
    شما فکر میکنید من چرا هنوز مجرد هست؟! بهتونه خونه و کار و این حرف ها هم ندارم..... نیست برادر من! . اگر کسی پیدا میشد که 50 درصد این خصوصایت و داشت بدون شک الان مجرد نبودم!
  • محمد IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    20 11
    مورد 18 واقعا زشته ! خجالت بکشین
  • صادق IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    20 3
    بند 16 ( کاری کنید مرد روحش بطرف شما و خانه پر بکشد ) مردم از خنده
  • سارا A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    19 3
    مي گم کاش سايت پر بيننده خبر آنلاين به جاي انتشار چنين مطالبي يه گزارشگر بفرسته دادگاه خانواده! من متاسفم براي اين وبلاگ نويس محترم کاش بقول خودشان از شيشه جلو به زندگي نگاه کنند؟؟؟؟
  • منصور A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    16 6
    عجب رویای قشنگی!
  • حیدری ***** خبر انلاین بزن بترکون IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    11 24
    به نظر من که بچه ها، هیچ وقت عاشق نشین :)) با این دخترای امروزی مگه میشه زن گرفت؟! اینقدر مهریه بالا میخوان که خدشونو با اون مهریه ارزش گذاری میکنن . یعنی واقعا شما دخترا به اندازه ی همون اندازه مهریه که میگین می ارزین؟! همون بهتر که انجام نشه ...
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    7 9
    همش تقصیر ماهواره است .این سلطان سلیمان و حریم سلطان اثرات تخریبی اش را بد جوری وارد کرده!!!
  • بی نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    23 0
    جان من خبر آنلاین اینها رو می نویسی دعوا راه بندازی؟ بعدش هم فردا یه تیتر میذاری در مورد این نظرات یه خلاصه هم از نظر ها رو مینویسی تا آتیش دعوا گرم بمونه. زن و مرد هردوتاشون باید خوب باشن و به هم احترام بزارن . باقی موارد خودش درست میشه
  • ملك IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    8 31
    هان چي شد؟؟؟ بهتون بر خورد. مگه غير از اينه. اگه گوش كنيد واقعا خوشبخت ميشيد. من قول ميدم. اصلا بده بنويسم امضا كنم. چرا تا حرف حق ميشنويد به برده داري تعبيرش ميكنيد؟؟؟!!!
  • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    10 22
    آفرین خبرآنلاین منتظر نکات آموزنده شما هستیم . آفرین این شد کار فرهنگی
  • هیزم کش جهنم IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    14 7
    منصفانه نیست اگه وظایف مشخصی که آقایون به ندرت انجامشون میدن رو قرار ندین.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    4 4
    اگر همه این موارد را انجام دهند باید گفت که یک پله از معصوم (ع) پایینترند بنابراین به نظر می رسد که نگارنده محترم بار پرتوانی را بردوش آنان نهاده است کاش می شد که نصایح و وظایف شوهران را نیز در ذیل آن بر می شمرد
  • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    27 9
    اینها که گفتین جوک بود دیگه!
  • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    19 3
    نويسنده هول بوده؟! چقدر غلط داره
  • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    10 11
    1. در مقابل همسر خویش، گرفتاری های روزانه و حوادث تلخ و ناگوار زندگی را با اخم و چهره عبوس مطرح نکنید. 2. هدیه دادن مهرو محبت را زیاد می‌کند؛ به مناسبت های مختلف برای همسر خود هدیه ای هر چند کوچک خریداری و با چهره ای شاد و خندان به او تقدیم کنید. 3. چنانچه کمبودی در منزل مشاهده می‌شود، با کمال محبت و خوشرویی تذکر دهید. 4. در حضور همسر خود، به هیچ وجه از زنان دیگر تمجید نکنید و توانایی های آنها را به رخ او نکشید. 5. به بستگان همسر خود مانند پدر و مادر و سایر اقوام وی احترام بگذارید و برای دعوت آنان به خانه خود، قبل از همسر خود اقدام کنید. 6. هیچ وقت از معاشرت همسر خود با بستگان صالحش جلوگیری نکنید و در معاشرت و دید و بازدید با بستگان وی پیشقدم باشید. 7. با بستگان خود نزد همسرتان در گوشی
  • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    25 3
    خواهشا توصیه های امروز رو بخونید و توصیه های برای آقایان هم که چند روز پیش گذاشتند را هم بخونید،ببینید طرز بیان هر دو را ،محتوایات هر دو را ،آخه این عدالته؟
    • بی نام A1 ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      6 19
      اینقدر به فکر مقایسه کردن و تقابل نباشید خانم عزیز. اینجا که جای چشم و هم چشمی نیست. بهتر است از این توصیه های خوب درس بگیریم و در زندگی به کار ببریم تا زندگی مشترک شیرین شود.
  • ناصر DE ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    19 0
    من با اجازه نویسنده یه ذره این مطلب رو ویرایش کردم، ببینید چطوره ؟ چند توصیه دوستانه برای زندگی مشترک: 1- درکلیه موارد معیشت اعم از تملک و درآمد و غیره... از کلمه" ما" استفاده کنید. فراموش نکنید که وقتی زندگی مشترک شما شروع شد، دیگر «من» و «تو» مطرح نیست. گفتن کلماتی مثل "فلان چیزه من" و یا "فلان کاره تو"، موجب دلسردی طرف مقابل از شما می شود. 2- درمقابل همسر خود هرچند حق هم با شما باشد، لجبازی و اصرار به ادامه مشاجره نکنید.اگر بحثی شد آن را کش ندهید و با احترام آن را تمام کنید. کسی از احترام ضرر نکرده! مهم تر از همه اگر فرزند دارید، به شدت نگران آثار مشاجره و فحاشی روی بچه ها باشید که بعدها پشیمانی سودی نداره! ۳- همسر خود را به خصوص درمقابل دوستان و بستگانش چه به شوخی و چه جدی، هرگز تحقی
  • صبا پوندکار A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    14 7
    با جمله خوب تمام نشد.حساسیت زا بود
    • پریسا لطفی نیا A1 ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      12 22
      حالا دیگر "اطاعت زن از مرد" برای شما حساسیت زا شده؟؟؟ این از اصول اولیه زندگی مشترک است. اگر باهاش مشکل دارید، پیشنهاد می کنم به ازدواج فکر نکنید.
  • زهره IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    27 9
    امر دیگه ای باشه
    • ضیا A1 ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      11 21
      زهره خانوم بهتره به همین ها عمل کنیم. به دور از شوخی و مسخره بازی، عمل به همین توصیه های هجده گانه، خیر دنیا و آخرت را برای زندگی مشترک به ارمغان می آورد.
    • حمید IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      8 13
      فعلا همین ها را رعایت کتید تا بعد ...
  • بی نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    26 10
    اگر زنی به این چیزایی که گفتین عمل کنه احتمالاً دق میکنه!
  • بی نام IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    13 13
    لطفا مورد نوزدهم را به کاستن از زمان نگاه کردن به سریالهای ماهواره ای اختصاص دهید!
  • بی نام ... A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    21 17
    خداحافظ خبر ... دیگه خووندن نداری...
  • بی نام EU ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    11 10
    جامعه مریض به همین میگن. پنجاه تا کامنت و عمدتا کل کل در مورد انتظارات از مرد و زن. اگه هر کی خیلی زرنگه بره پی ساختن یه زندگی درست و حسابی برا خودش به جای کامنتهای چیپ و مثبت و منفی دادن...
  • بی نام ZW ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    13 17
    توصیه های جالبی بودولی بعضی نظرات با نگاهی بد بینانه نوشته شدن. به عنوان کسی که در ایران ازدواج کردم و از همسرم جدا شدم و بعد از ایران رفتم و با یک خانم خارجی زندگی کردم به طور قاطع به شما میگم مشکل در ایران قوانین مادی خنده داری است که روایط زن و مرد را تعریف می کند. زن از یک سو در این قواین نقشی ندارد و بابت هر کاری حتی بچه داری باید پول بگیرد و از سوی دیگر مهد ایثار است. به همه زنان ایرانی توصیه می کنم قید مهریه و حقوق مادی که شما را در حد کلفت و تن فروش پایین می آورد بزنید و در شرایط عادلانه در برابر احترام متقابل زندگی کنید. من اینجا کوچکترین بدهی به همسرم ندارم و او هم همچنین و این زندگی بخاطر اینکه برای هر دو ما مطلوب است ادامه دارد. پس نه توهین و نه هیچ بی احترامی در کار استوی دیگر
  • فاطمه A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    11 34
    اگرچه معتقدم انواع و اقسام نظرات باید بیان شود و یکطرفه به قاضی نرفت، اما خیرخواهانه از مدیران خبرآنلاین خواهش می کنم نظرات فمینیستی را تایید نکنند. ممنون.
    • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      19 2
      اصلا موافق نیستم تو که زنی چرا اینقدر مرررررررررررررررررررررررررد سالاری؟ خبر اگه واقعا عادلی باید نظرات هر دو طرف رو منتشر کنی
  • بی نام IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    17 9
    ای کاش بجای کلمه شوهر از کلمه همسر استفاده می شد چون این موارد به هر دو طرف برمی گرده
    • بی نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      1 5
      همسرداری گفته برای همین.اما مگر با کلمه شوهر مشکل داریم؟
  • بی نام A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    12 30
    دخترا اهل زندگی نیستن فقط هوسباز و پول پرستن بهتره ترشیده بشن بخدا دل خانوادشونم خون شده همتون خلافکارید
  • بی نام IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    13 8
    من دیشب نظر دادم چرا تا الان که ساعت 10 صبحه منتشر نکردی؟ گفته بودم چون حق و حقوق زنان در قانون عادلانه نیست, زنان در جامعه به هر طریقی که بتوانند حالا چه مهریه بالا باشد و ... بر طبق آنچه در قانون ذکر شده تلاش میکنند که به حق خود برسند. قوانین را اصلاح کنید تا عدالت برای همه چه زن و چه مرد برقرار شود.
  • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    18 5
    به نظر من اشكال اساسي در ازدواج ما ايراني ها اينه كه بدون اينكه شناخت كافي داشته باشيم اقدام به ازدواج مي كنيم. اگر واقعا هر دو طرف عاشق هم باشن و از سطح فرهنگي يكساني برخوردار باشند به صورت دوطرفه بسياري از كارها رو براي هم انجام مي دهند و چون يكديگر را دوست دارند همسرداري خود را به بهترين شكل انجام مي دهند و يه بار من يه بار تو نداره. عشق بدون قيدوشرط اگه باشه همه چي حله. ما فكر مي كنيم ازدواج كنيم بعدش درستش مي كنم كه از اساس بسيار غلطه رشد بايد دونفره و همگام با هم باشه
  • زن روز EU ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    18 32
    خیلی عالی بود . چرا شما خانوما فکر میکنین محبت کردن به شوهر برده بودنه . اصلا اینطوری نیست . اینا کمترین کاریه که میشه برای شوهرتون که از صبح تا شب برای زندگیتون زحمت میکشه انجام بدین. اگه اینجوری فکر کنیم اونوقت باید آقایون بشینن خونه و بگن ما که برده خانوما نیستیم برا چی بریم بیرون کار کنیم . آیا اینطور نیست ؟ حضرت علی (ع) می فرمایند: انسان برده ی محبته . محبت کنین تا شوهراتون بهتون محبت کنن .
    • بی نام IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      3 13
      احسنت عالی گفتی الهی در زندگیت خوشبخت بشی
  • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    15 9
    آخي چه قدر آقايون ذوق زده شدن وجدي گرفتن ، إيطالي مداره يكي از راهاي تخليه رواني تصور ارزو هاي دست نيا فتني است
  • shivaa A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    19 8
    اي بابا چقد اين مسئله واسه همه مهم بوده كه كلي نظر دادن.من كه حوصله نكردم تا آخر بخونم ****به سگ ها که محبت می کنی باوفا می شن به آدم ها که محبت می کنی هار می شن اما به خر که محبت می کنی، اصلا براش فرقی نداره! از بس که ثبات شخصیت داره این بزرگوار*****
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    19 10
    جناب آقاي مؤذن ايكاش در نوشتن مطلب رعايت أنصاف را ميكر ديد واز بيان أميال شخصيتان خوداري ميكرديد واقعا كه تحصيلات باعث ارتقاء فكري افراد. نميشود نمونه بارزش هم خود شما
    • بی نام IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      0 24
      اینکه حرف آقای موذن نیست قبلا هم این موارد در اینترنت بخش شده واقعا اینطور نوشتن بی انصافی و بیحرمتی به یک نویسنده دلسوز است .. خدا بهت انصاف و هثل بده چشاتو باز کن حزفاش خیرخواهانه و عالیه
  • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    8 4
    لب کلامت این بود: فقط اخلاق داشته باشند!
  • حیدری ***** خبر انلاین بزن بترکون A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    11 14
    من زن نمیخوام مادر ... دردت به جونم مادر در اوج تنهایی .. لذت برم من مادر ... بچه ها خوب بید؟! :
  • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    27 3
    خوشحال باش خبرانلاين. اكثر خوانندهات مرررررردن!!!
  • مهدیه IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    12 25
    خانم های تنبل اسم این کارها رو میزارن بردگی و کلفتی ؟؟؟؟؟؟؟ هر مردی عاشقه اینه که وقتی از سر کار میاد خونه بوی زن بده بوی عشق بوی غذا تو خونه باشه به خدا وقتی من اینکارا رو میکنم لذت میبرم اینقدر جبهه نگیرید منم کار بیرون میکنم ولی تاثیر این حرفها دل هر مردی رو نرم میکنه الان زنهایی که طلاق گرفتن از همین روشها پسرهای مجرد ساده رو به دام میاندازن به خدا درو ورم خیلی از این زنها زیاده حالا گرگ شدن میدونن چطوری مرد رو تو دستشون بگیرن ..... دوستان من عاشقانه زندگی کنید با عشق غذا بپزید شما زنید و مردها تو مشت شمان اینقدر پول پولکی نباشد یک بار دوبار سه بار بالاخره مرد میفهمه بهتون شک میکنه اعتماد از بین میره
    • بی نام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      23 2
      كسي نگفت انجام وظائف در حد متعارف بده(آقامهديه) كامنت شما هم خيلي بوي مرد ميده
  • رضا A1 ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    22 5
    واقعا برای شما آقایان متاسفم به نظر من چه دختر و چه زن بهترین موجودات روی زمین هستند من خودم 12 سال هست که ازدواج کردم و الان 29 سالمه وقتی از سر کار میام خونه حدود 1 ساعت خانومم در آغوش منه تازه موقع غذا خوردن که میرسه خانومم میگه بزاریم 1 ساعته دیگه غذا بخوریم باور کنید همیشه چشمش تو چشمه منه دراین 12 سال نشد من یک بار زودتر از او از خواب بیدار بشم همیشه با یک شاخه گل طبیعی (بعضی وقتا مصنوعی )و همراه با یک بوس منو از خواب بیدار میکرد من که واقعا عاشقشم و همیشه از خداوند آرزوی سلامتی و طول عمر را برای همسرم دارم باشد تا جان در بدن دارم فدای او کنم (زهرای زندگی من همیشه عاشقت هستم)
    • بی نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      11 1
      درود به شرفت،کاش از نزدیک میدیدمت (هادی)
  • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    18 0
    بابا ول كنين يه چيزايي ميگن زني كه صبح افتاب نزده قبل از شوهرش بيرون ميره و بعد از ظهر با هزار درگيري وخستگي مياد خونه (با توجه به اينكه به فرمايش نويسنده قلب هستن حساس ترند و...) كمبود درامد انجام ساير كارهاي شخصي و خانوادگي همراه با كلي مشكل در اين مدينه فاضله ابي كه نقشه اش را ارائه كرديد چطور ميتواند انجام وظيفه كند ؟ بفرماييد . ببينيد زندگي در واقعيت اتفاق ميافتد و هر كسي هم به نسبت شرايط محيط و آموزشهاي دريافت شده اش رفتار ميكند لطفا كمي با توجه به شرايط امروزه مطلب ارائه كنيد آخه مگر چند درصد از زنها مهارتهاي زندگي را در اين حد بلد هستند كه در هر شرايطي حتي شرايط سخت و يا مثلا در مقابل رفتارهاي غير منطقي كه آن هم دلايلي دارد (0مرد را بي دليل مقصر نمي كنم) درست رفتار كنند تا برسد به ..
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    21 1
    شما نمی فهمین زن احساسات داره ممکنه از چیزی ناراحت باشه چرا باید به زور لبخند بزنه تا شوهرش راضی باشه این از نظر علم روانشناسی کاملا تایید شده که یک زن یر خلاف مرد اگه ناراحتیش را بیرون بریزه و گریه کنه آرومتر می شه چقدر مردها خود خواهند
  • بی نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    3 16
    بچه ها منم یه چیزی بگن من هر چی این مطلبو خوندم متوجه نشدم چیز بدی گفته باشه که بعضی ها انقد جبهه میگیرن این توصیه های همسرداری واسه خاونما بود همینطورم یه توصیه های همسرداری واسه اقایون هست که اقایون باید اونا رو انجام بدن در کل هم اقایون هم خانوما اگه به توصیه ها و خواسته های هم احترام بذارن واسه زندگی خودشون خوبه حالا چرا بعضی ها انقد جبهه میگیرن خدا عالمه
  • بد شانس A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    21 2
    اینا همش شعره به خدا اگه زنی 100 مورد رعایت کنه که کمترینش مثلا بله قربان وچشم باشه باز اگه مرد دوسش نداشته باشه بدتر میشه حتی تنفرش بیشتر میشه با این کارها ... در کل باید شانس و اقبال داشته باشی ....
  • سارا IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    16 0
    پس آقایون چی؟ چه توصیه ای برای اونا دارین؟
  • رها A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    3 14
    همه ش خيلي آموزنده س و اگه سی رعایتش کنه عالیه من همه شو رعایت میکنم و خداروشکر از زنگیم راضیه راضی م
  • saeid IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    7 9
    با این اوضاع جامعه و با این شرایط بد اقتصادی تجرد بهترین راه کار ممکنه چون اینجوری لااقل نمیری توی زندگی و بعدشم شکست خورده و افسرده ازش بیای بیرون مجرد بمونید و با این تجرد حاااااال کنید
  • بی نام A1 ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    7 13
    بعداز۲سال زندگی مشترک به این نتیجه رسیدم ک بالجازی به هیچ جایی نمیرسیم،زن و مرد بایدهمودرک کنن وتوزندگی گذشت داشته باشن واین راهو خانمهابهترمیتونن شروع کنن، وبه عنوان یک زن اینومیگم که اگه توی زندگی بااحترام رفتارکنی و وازلجبازی کردن دست برداریم زندگینون خیلی شیرین میشه. ،،،مطیع بودن درمقابل حرف زورسخته امااگه حوصله کردهمون مردی که حرف زورمیزنه خودش ازحرف زور زدن خسته میشه...اگه توزندگی مثه ابریشم باشیی خیلی عالی میشه چون ابریشم بانرمشی که داره بعدیه مدت قیچیه تیزو کند میکنه،،منکه خودم عمل کردن والان دارم اززندگیم لذت میبرم ،دوست دارم همه از زندگیشون راضی باشن
  • محمود IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    6 13
    همه اينهايي كه حرف زشت مينويسن بايد بدونن اولا اين 18 مورد مال مجرد ها نيست بعد انسان با شخصيت اونه كه توزندگي دو طرف درست نسبت به هم فكركنن وتفاهم داشته باشن.با اينكه دارم چند سال زندگي ميكنم واقعا اين جملات به لحاظ روانشناسي درسته وبدرد آقايون هم ميخوره
  • مهاباد A1 ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    2 4
    سلام به همه.من با هیچکدوم اینا مشکل ندارم،همشونم انجام میدم،فقط میخوام راهنماییم کنید چطوری شوهرم رو راضی کنم ازخونه کوچکی که تو حیاط مشترک پدرشوهرم اینا هست بریم،به خاطر این موضوع نمیتونم یا نمیخوام این توصیه هایی رو که گفتین برای شوهرم انجام بدم.لطفا راهنماییم کنید‎;‎‎;‎‎;‎
  • بی نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    11 13
    زنها لطیف هستند و باید پوشیده باشند که نامحرم طمع نکند و ظمنا کلمه ترشیده برا زنها خوب نیست به کار برده شوداگر قسمت باشد شوهر می کنن یکم توقعات کمتر کنند
  • نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    5 3
    به نظر من هم درسته این مطالب اصل ارتباط زن و شوهره .با هم خوب بودن. حدیثی در اسلام هست که می فرماید : بعد از ارتباط زن وشوهر شیطان خشمگین شده و میگوید باز باید از اول به دل آن دو رخنه کنم.و در حدیث است که حدود ششصد گناه از آنها پاک می شود .پس قبول کنیم که راه خوب بودن برای هم دیگرشان را شیظان سخت میکند .
  • مريم DE ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    11 2
    به نظر من همه اينا درسته ،اگه بعد از انجام دادن همه اين كارا توسط خانم خونه مرد فكر نمي كرد كه اين يه امر عاديه و وظيفه زنه ،اتفاقي كه تو زندكيه خودم افتاده و هر روزي كه مي كذره متوقع تر و خود خواه تر از قبل .....پس واقعا به اين فكر مي افتم كه بايد خانم باشي ،خانمي كني اما براي مردي كه صاحب مرام و منش باشه نه هركسي....ولي با اين وجود يه خانم نبايد بازم دست از خانمي برداره
  • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    11 12
    من یه خانمم همه این کارها رو انجام می دم شوهرمم هیچی ازم دریغ نمی کنه خیلی هم رو دوست داریم وزندگیمون با وجود سختی هایی زیبا وشیرین هست سه فرزند هم داریم هر لحظه خدا را شکر می کنم امیدوارم هیچ وقت اینطوری که بعضیها فکر می کنند نشم دوست دارم هر چی در توان دارم برای خانوادم انجام بدم خا کمکم کنه ان شاءالله برای همتون دعا می کنم خوشبخت بشید
    • ساناز A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
      5 7
      ممنونم بانو انشاءالله شیرینیه زندگیتون برکت داشته باشه.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    12 4
    سلام باتشکر.من تمام این موارد را امتحان کردم اما شوهرم اصلا ب حرف هایم توجه ندارد
  • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    10 0
    من همه ی موارد بالا را رعایت کردم نه به زور کلا خودم اینجوری هستم جور دیگه ای نمی تونم باشم ولی بعضی وقتا شوهرم اونجوری که باید باشه نیست.کلا حس خوبی نسبت به روابطه ام با همسرم ندارم
  • زن A1 ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    16 0
    من یه زنی ام که شوهرم هرکی از فامیلم حتی از پیشم رد میشد هزارتا وصله بم میچسبوند.الان بعد یه بچه تا چشمش به فامیلش میوفته خودشو وا میده و باهاشون میشینه به مسخره کردن من که روش حساسم و میخوام بش گیر بدم.بعد هر بارم ما دعوامون میشه و بازم یادش میره.اقایون محترم که دوست دارین زنا مثال فاطمه زهرا ص باشن بیاین و خودتون رو اصلاح کنید بعد انقدر دستور بدین که زن با روی گشاده از مردش استقبال کنه.همون بهتر که ساکت باشید تا صدای شکوندن قلب زناتون روبشنوید.
  • بی نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    18 0
    متاسفانه من بیشتر موارد بالا را انجام دادم شاغل هستم تمام حقوقم را شوهرم میگیره وبه نامخودش خونه وماشین وامکانات زندگی تهیه کروه ولی همیشه حق منو انکار کرده حالاوقتی حرف میرنه میگه ماشینم خونه ام ول وقتی ظرف میشوره میگه ظرافهات را شستممتاسفم به این نویسنده که خانمها احمق وبنده فرض کرده مردان متحجر با این دیدگاههای انحصار طلبانه زمینهافسردگی زنان وفرزندان را فراهم میکنه حالا آقا وقتی با زحمتهای زنش وضعش بهتر میشه به تجدید فراش فکر میکنه آقا دیگه گذشتآن زمان که زنان برده مردها بودند حالا ملاک برتری انسانها نه به جنس نر وماده بودن بلکه به تقوای آنها بستگی داره
  • يكي NO ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    5 1
    ما الان در دنيايي زندگي ميكنيم إنسان ها دارن ميرم دنبال چيزي كه هستن و نه شما و نه جامعه و نه هيچ كس ديگه نميتونه رو عقايد آدم ها تأثيري داشته باشه الان همه آدم هاي دنيا خود رو هستن و فقط قانون كه من و تو رو اينجوري نگه داشته و اگه اين قانون بره كنار همه چهره واقعيشون نشون ميدن اما آيا اگه اين قانون برداشته اونوقت تفاوت من و حيوان در چيه هر دو جسم داريم و فكر اميال نفساني اين حرف هايي كه اينجا نوشتي جز تكرار مكررات نيست يكم ديدتو بيشتر باز كن چرا من زن بايد خودم رو فداي يك مرد بي ارزش كنم چرا من مرد بايد با هر نگاه تن به كار زشت بدم زن وسيله جنسي واسه مرد نيست زن ارزش بالايي داره كه اونو تو نگاه مادرت ميتوني ببيني ما واسه يك مأموريت اينجا رو زمينم ،لطفا بفهم
  • fd A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    0 0
    ببخشید اگه سوالی داشتیم میتونیم بپرسیم
  • ساناز A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
    12 0
    سلام زندگی زناشویی یعنی ما . اگه بخوایم طرف انگشت ب سمت یکی از طرفین ببریم اون وقته ک زندگی به مشکل برمیخوره و هرکسی میخواد خودشو از نسخه های ناعادلانه ای ک براش چیدن مبرا کنه من رعایت کنم تا تو راحت باشی اصلا ب درد زندگی زناشویی نمیخورهزن و مرد باید برای زندگی عاشقانه ای ک انتخاب کردن مایه بزارن همو راضی نگه دارن کارایی رو ک دو طرف نمیپسندن انجام ندن.اگه زندگی مشترک رو با عشق پایه گذاری کنیم آخرش میرسیم به ایثار و از خود گذشتگی ک دو طرف رو ب آرامش میرسونه ن تحمل بیایم انسان گونه رفتار کنیم...
  • بی نام A1 ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
    8 0
    اون وقت مردها باید واسه خانومهاشون چکار کنند؟
  • بی نام A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
    12 3
    هرچقدم خودتو فدای همسرت کنی بازم اگه شرایطش واسشون جور بشه همه این خوبیاتو یادشون میره و خیانت میکنن مردای حالا خیلی بی وفان
    • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
      2 1
      همین طور که از اسمش پیداست مردزندگی آدم میمونه من که حاضرم تمام زندگیم رو فدای مردی کنم که سایش همیشه بالای سرمه و منعنی واقعی زندگی کردن رو بهم یاد داده
  • خانمی از رشت A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    8 0
    نکته قابل توجه: البته برخی زن و مردها بجای این کار ساده دنبال تسخیر مرد یا زنی هستند که مال اونا نیست..... سلام. دقیقا موضوع همینه من همسرم را خیلی پشتیبانی روحی می کردم اما متاسفانه مادرشوهرم با رفتارهایش مرا بسیار اسیب پذیر کرد و به جای چسبیدن به شوهر خودش به شوهرمن می چسبید و من دلایل بسیاری دارم. از طرفی یک مرد مگر چقدر تحمل دیدن ناراحتی و عصبانیت و شنیدن غرهای زنش را دارد و یک زن مگر چقدر قوی است تا ازار ببیند و باز سرحال و با روحیه باشد؟ خدا این افراد حسود را به جزایشان برساند.
  • خسته DE ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
    13 0
    سلام.میگم این موارد ذکر شده در بالا یه موقع کم نباشه.به نظر من بدعادت میشن آقایون خیلی جنسشون بده همه چیزای خوبو برا خودشون میخوان پس خانوما چی میشن ب خدا حق خانوما تو خونواده های سنتی خیلی پایمال میشه.خانوما زیادی به مردا محبت کنین ازتون زده میشن براشون تکراری میشن.فقط حد تعادل رو نگه دارید
  • انا A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    22 1
    سلام به همه مطالب خوبه ولی بابد دوطرفه باشه مثلا من همه ی اینارو دارم ازخوشگلی هم چیزی کم ندارم ولی شوهرمن زنباز و زندگیه منو تلخ کرده حالا شمایی که میگی اگه تمام این رفتارارو بکنی شوهرت وصله خونه میشه سخت دراشتباهی چون منم باهمین اشتباه خودمو بدبخت کردم و تو سن 26سالگی بدبخت شدم هنوزم باوجود شوهر و بچه خیلی ازخانواده ها خواستار منن چون میدونن مثل من پیدا نمیشه ولی چه فایده وقتی دلم با نامردیه که منو بازیچه ی هوساش کرده حالا تو بگو من باید چکار کنم
  • بی نام RO ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    17 6
    اقاایون کلا موجو داتی هستن بد دبخت وکثیف
  • پری A1 ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    3 21
    متاسفم با این نظرات مورد۱۸ ی موردکاملاعادیه چیه وای خجالت بکشید ریشه ی همه ای اینا ازفرهنگتونه ربطهزناشویی برای ارامش مردزنه اینکه مردا خرابش کردن دلیل نمیشه بدباشه همه چی ب خودتون رفتاراتون باشوهرتون داره ک بدباشه یاخوب بایدهمیشه سیرش کنید
  • معصومه A1 ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    8 12
    متن کاملا زیبا بود زن اگه زن باشه باید مطیع همسرش باشع عشق و محبت شوهرش به دنیا میارزد اگه شوهرشم اینا رو ازش ببینه حتما احترام میزاره بهش و اون خانم میشه ملکه و ریس اون. اگه مرد دیوونه باشه پشت این زن کنه این زن جاش تو اسمونه نه زمین درضمن الگوی ما خانما حضرت فاطمه هست هرچند منم مشکل دارهستم ولی حدودا ۱۵ از این بندرو رعایت میکنم .هروقت هم رعایت نکردم سریع عذر خاهی کردم جز لحظات خوش بعدش چیزی ندیدم
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    6 4
    توصیه ها عالی. ولی کاش کنارش توصیه به آقایان رو هم میاوردید تا اینقدر گاردگیری نمیشد. مخصوصا یک مرد باید در توصیه به همجنسهایش پیشقدم باشد.
  • محبوب IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    0 0
    من بعنوان یه زن به این دید دارم ازدواج میکنم که کنار شوهرم یه رشد معنوی داشته باشم واسه رسیدن به آرزوم قطعا طوری با مرد خودم ما میشیم که بتونیم هم دنیا و هم آخرت سعادتمندی داشته باشیم