ایسنا نوشت:

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد: مقامات کاخ سفید در حال بررسی احتمال دخالت نظامی مستقیم در سوریه هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جمع اعضای کنگره این کشور اعلام کرد که مقامات واشنگتن در حال بررسی دخالت نظامی مستقیم در سوریه و انجام حمله به برخی اهداف در این کشور هستند.

وی افزود: مساله حمله نظامی به سوریه امری است که در حال حاضر برای رایزنی و مشورت به نهادهای متخصص در دولت مریکا ارائه شده است.

این اظهارات دمپسی در پی آن ایراد شد که اعضای کنگره آمریکا، دولت این کشور را به خاطر "عدم تلاش بیشتر برای پایان دادن به درگیری‌های سوریه" در بیش از دو سال گذشته، تحت فشار قرار داده‌اند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا این اظهارات را در پاسخ به سوال جان مک کین، سناتور آمریکایی و از بزرگترین حامیان مداخله نظامی آمریکا در سوریه، درباره دیدگاه دمپسی در قبال اقدامات نظامی علیه سوریه ایراد کرد.

دمپسی خطاب به مک‌ کین گفت: سناتور، من با مخالفان میانه روی سوریه هستم و از آنها حمایت می‌کنم. اما تصمیم‌گیری نهایی پیرامون حمله نظامی مستقیم به سوریه، بر عهده باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و سایر مسئولان کشور است نه بالاترین فرمانده نظامی کشور.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =