جوان 16 ساله اردبیلی پس از 13 ماه از کمای کامل خارج شد.

دکتر شهیاد خسروانی، مدیر بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل در این باره به واحد مرکزی خبر گفت: این جوان 16 ساله، که به علت غرق شدگی در آب به حالت کما رفته بود، پس از انتقال به مرکز آموزشی-درمانی امام خمینی(ره) اردبیل در بخش مراقبت های ویژه (ICU جنرال) بستری و زیر نظر متخصص عفونی قرار گرفت.
این بیمار بعد از چهار ماه بستری در ICU به بخش مردان منتقل و با تلاش شبانه روزی پرسنل درمانی و پس از سپری شدن سیزده ماه به بهبودی قابل قبول دست یافت.
دکتر خسروانی ادامه داد: این جوان هم اکنون توانایی تکلم قابل فهم و شناسایی افراد را داشته و مشکلی در تغذیه ندارد. او که بطور معجزه آسایی از کما نجات یافت از بیمارستان مرخص و به آغوش گرم خانواده بازگشت.

شلیک مرگبار پدر به پسر
سرهنگ حسین بارونی، رییس پلیس آگاهی استان بوشهر از دستگیری مردی که اقدام به قتل پسرش کرده بود، خبر داد و در این باره به ایسنا گفت: ماموران آگاهی بوشهر مردی را که اقدام به قتل فرزند پسر 18 ساله‌اش در شهرستان برازجان کرده بود، دستگیر کردند.
به دنبال اعلام وقوع این حادثه، ماموران در محل حاضر و متوجه شدند که مردی با یک قبضه اسلحه کلت اقدام به شلیک به فرزند 18 ساله خود کرده که فرد مجروح 24 ساعت پس از انتقال به بیمارستان، جان خود را از دست داد.
رییس پلیس آگاهی استان بوشهر با اشاره به دستگیری متهم و انتقال وی به مقر انتظامی گفت: پدر این جوان در اعترافات خود مدعی شد که پسرش دارای اعتیاد شدید به موادمخدر بوده و مادر و خواهرش را آزار می‌داده که از همین رو تصمیم به قتل وی گرفته است. متهم پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. 

سرقت طلای دختربچه ها در شرق تهران/ اعتراف دزدان به 40 فقره سرقت
اعضایی باندی که به طرز وحشیانه ای طلای دختر بچه ها را سرقت می کردند در جریان آخرین سرقت خود و با تیزهوشی دختر خردسال شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش مهر، 22 تیرماه امسال زنی هراسان با مراجعه به ماموران گشت کلانتری 159 بی سیم با طرح شکایتی گفت: چند دقیقه قبل در خانه بودم که صدای داد و فریاد دخترم را از بیرون از خانه شنیدم. وقتی خودم را به کوچه رساندم دختر خردسالم در حالیکه گوشهایش دچار خونریزی شده بود، گریه می کرد. سارقان به طرز وحشیانه ای گوشواره های دخترم را سرقت کرده بودند.
ماموران سپس به تحقیق از دختربچه پرداختند که او مشخصات ظاهری سارقان را اعلام کرد و گفت دزدان بعد از آنکه گوشواره هایم را سرقت کردند با یک دستگاه موتورسیکلت از محل فرار کردند.
در ادامه با دستور سرکلانتر هفتم پلیس تهران شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار قرار گرفت و یک ساعت بعد یکی از سارقان به نام میثم شناسایی و دستگیر شد.
میثم در بازجویی های اولیه به ارتکاب این سرقت با همدستی یکی از اراذل و اوباش منطقه به نام ناصر معروف به ناصر سیاه اعتراف کرد. او در ادامه اعترافاتش گفت ناصر دختران را می ترساند و در فرصتی مناسب طلاهای آنها را به سرقت می برد.
در ادامه دستگیری ناصر در دستور کار ماموران قرار گرفت و مرد تبهکار هنگام ورود به خانه اش دستگیر شد.
در تحقیقات مقدماتی نیز مشخص شد همسر او به نام نرگس از دزدان سابقه دار می باشد در حالیکه ناصر منکر هر گونه جرمی می شد همسرش لب به اعتراف گشود و گفت: ناصر تاکنون طلای 40 دختربچه را در شرق تهران سرقت کرده و من وظیفه فروش طلاهای سرقتی را برعهده داشتم.
با این اعترافات متهمان برای تحقیقات بیشتر تحویل کارآگاهان پلیس آگاهی شدند. 

دستگیری قاتل پدر به اتهام شکار زنان میانسال
پسر جوان که با معرفی خود به عنوان طلاساز اعتماد زنان میانسال را جلب می کرد، طلاهایشان را به سرقت می برد. متهم جوان 3 روز بعد از دومین شکایتش به دام پلیس افتاد.
اوایل تیر ماه امسال زن میانسالی به کلانتری رفت و از سرقت طلاهایش از سوی پسر جوانی خبر داد و گفت: چند روز قبل می خواستم برای انجام کاری به میدان شهرک غرب بروم و چون عجله داشتم سوار ماشین پژو پارسی شدم. راننده پسر جوانی بود و مرا به مقصد رساند. در میان راه صحبت را با من باز کرد و من هم غافل از دامی که قرار است در آن بیفتم از زندگی ام و مشکلات آن گفتم. پسر جوان گفت می تواند با گرفتن وامی مشکلم را حل کند. من او را به خانه ام دعوت کردم . پسر جوان با من وارد خانه ام شد و چون قبلاً در صحبت هایم از محل اخفای طلاهایم با او صحبت کرده بودم، به بهانه ای خودش را به محل نگهداری طلاهایم رساند و آنها را سرقت کرد.
با اعلام شکایت زن میانسال پرونده ای در پایگاه دوم پلیس آگاهی تشکیل شد و تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی سارق طلاها آغاز شد.
با توجه به احتمال وقوع سرقت های دیگر ماموران تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و متوجه شدند چندی پیش زن جوانی طی تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 از سرقت طلاهایش خبر داده و با طرح شکایت این زن جوان پرونده ای در این خصوص در پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت تشکیل شده بود.
در ادامه تحقیقات کارآگاهان پایگاه چهارم با شناسایی مخفیگاه کوروش30 ساله قصد دستگیری او را داشتند که متوجه شدند این متهم توسط کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شده است.
در بررسی سوابق متهم جوان مشخص شد کوروش حدود 10 سال قبل در درگیری با پدرش او را به قتل رسانده اما با رضایت خانواده و پس از تحمل حبس از زندان آزاد شده بود.
پسر جوان در بازجویی ها در رابطه با انگیزه خود از سرقت هایش گفت: نمی خواستم دست به سرقت بزنم، زمانی که چشمم به طلاهای زن جوان افتاد وسوسه شدم و تصمیم گرفتم تا طلاهای او را سرقت کنم. به همین دلیل به او گفتم که من در بازار آشنا دارم و بدون هیچ هزینه ای طلاها را برایت تعمیر می کند. زن جوان که به من اعتماد کرده بود طلاهایش را به من داد. من هم طلاها را به بازار بردم تا آنها را بفروشم اما از شانس بدم چون طلاها فاکتور نداشت کسی آنها را نخرید. من هم به ناچار سوار مترو شدم تا به خانه بروم اما طلاها را از من زدند. شاید هم طلاها را گم کردم و من حاضرم آن مقداری را که دزدیده ام را برگردانم.
من قبول دارم که طلاهای زن جوان را سرقت کرده ام،اما سرقت دوم را قبول ندارم. من با شاکی دوم ارتباط برقرار کردم اما او فرصت سرقت به من دست نداد.
سرهنگ کارآگاه جان پرور ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر به مهر گفت : باتوجه به اینکه هر دو شیوه سرقت مشابه هستند، احتمال دارد که متهم پرونده سرقت های مشابه دیگری را مرتکب شده باشد. لذا با هماهنگی های انجام شده با شعبه 11 بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران و با توجه به وجود پرونده مشابه در این پایگاه ، متهم پس از تکمیل تحقیقات در خصوص شکایت مطرح شده در این پایگاه دوم و جهت ادامه تحقیقات تکمیلی در خصوص شناسایی جرایم دیگر در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت . به همین خاطر از کسانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای شناسایی متهم و طرح شکایت خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی واقع در سیدخندان - خیابان ابوذر غفاری مراجعه کنند.

مرد روستایی قربانی خیانت همسرش شد
مرد جنایتکار که برای ازدواج با زن روستایی همسر او را به قتل رسانده بود، پس از چهار ماه سکوت لب به اعتراف گشود.
اوایل فروردین ماه امسال ماموران پلیس آگاهی شهرستان زنجان از کشف جسد مرد میانسالی در حوالی جاده دندی باخبر شدند.
تیم جنایی پس از حضور در محل در بررسی های اولیه احتمال مرگ مرد ناشناس بر اثر تصادف را مطرح کردند، اما در ادامه با بررسی دقیق صحنه و شدت جراحات وارد شده به مرد میانسال احتمال مرگ بر اثر تصادف کمرنگ شد.
ماموران در ادامه احتمال قتل و صحنه سازی برای تصادف را مطرح کرده و به تحقیق در این رابطه پرداختند. در شاخه دیگری از تحقیقات نیز هویت مقتول به نام محمد 48 ساله شناسایی شد. محمد در روستایی در نزدیکی محل کشف جسد زندگی می کرد و همسر و دو فرزند داشت.
کارآگاهان در نخستین گام همسر مقتول را به اداره آگاهی احضار کردند که او در بازجویی ها منکر هر گونه اطلاعی از مرگ همسرش شد. اظهارات متناقض این زن که نیلوفر نام دارد، باعث شد که ماموران به او مشکوک شده و تحقیقات را به روی او متمرکز کنند.
بررسی های پلیسی نشان داد نیلوفر با یکی از اهالی روستا به نام ناصر ارتباط پنهانی دارد، با کشف این سرنخ ناصر دستگیر و برای تحقیقات به اداره آگاهی منتقل شد.
او در بازجویی ها با انکار هر گونه دست داشتن در مرگ محمد اظهار داشت: محمد با مشکلات مالی در زندگی‌اش روبرو بود و من به او و خانواده اش کمک مالی می کردم.
ناصر در حالی منکر ارتباط با نیلوفر بود که ماموران با کشف سرنخ هایی در این زمینه او را دستگیر و دوباره تحت بازجویی قرار دادند.
مرد جوان که دیگر راهی برای فرار از حقیقت نداشت، لب به اعتراف گشود و گفت: من از مقتول پول طلب داشتم و او از پس دادن این پول امتناع می کرد، از سوی دیگر من و نیلوفر به یکدیگر علاقه داشتیم و محمد سد راه رسیدن ما بهم بود، به همین خاطر روز حادثه محمد را سوار ماشینم کردم و در میان راه دوباره موضوع طلبم را مطرح کرده و از او خواستم پولم را بدهد. بر سر این موضوع باهم درگیر شدیم و او از ماشین پیاده شد من هم برای انتقام چند بار با خودرو از روی او رد شده و وقتی از مرگش مطمئن شدم جسدش را داخل صندوق عقب گذاشته و در محلی خلوت رها کردم.
سرهنگ طلوعی، رئیس پلیس آگاهی زنجان با اعلام این خبر به مهر گفت: پس از اعترافات ناصر، ماموران نیلوفر را دستگیر کردند که او هم در بازجویی ها به ارتباط پنهانی با متهم ردیف اول و اطلاع از ماجرا اقرار کرد. پس از تکمیل بازجویی ها و بازسازی صحنه قتل متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند.
28245

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خشایار IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    17 6
    باز هم مثل همیشه پای یک زن در میان است
  • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    26 8
    دست این پدر درد نکنه که یک انگل جامعه را از بین برد ببیند پسره چه کار کرده که پدره مجبور شده برای حفاظت از خانواده اش دست به همچین کاری بزنه