۰ نفر
۲۸ تیر ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۵

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

مدیر سامانه املاک و مستغلات - سامانه رهگیری معاملات مسکن- نسبت به استفاده از کدپستی معتبر برای خرید و فروش یا اجاره انواع ملک در بنگاه‌های مسکن هشدار داد.
بهمن احمدپور با اعلام اینکه درج کدپستی مخصوص ملک مورد معامله در همه قراردادهایی که در بنگاه‌های مسکن تنظیم می‌شود، اجباری است »گفت: ثبت متن مبایعه‌نامه و اجاره‌نامه در سامانه رهگیری معاملات مسکن منوط به اظهار الکترونیکی کدپستی ملک در سامانه است در غیراین‌صورت امکان صدور کدرهگیری برای معامله‌ فاقد کدپستی غیرممکن است.


وی تصریح کرد: از آنجا که اداره پست برای هر ملک شامل واحدمسکونی یا ملک غیرمسکونی، یک کدپستی مجزا صادر می‌کند، خریداران ملک باید قبل از تنظیم قرارداد، از صحت کدپستی ملک مورد معامله از طریق استعلام از اداره پست اطمینان حاصل کنند و مطمئن شوند فرد فروشنده از کدپستی ملک دیگری استفاده نکرده است.

احمدپور همچنین تاکید کرد: به هیچ عنوان برای ملکی با کدپستی درست آن، امکان مجدد معامله در سامانه رهگیری معاملات مسکن وجود ندارد مگر آنکه مفاصاحساب مالیاتی آن ملک دریافت شده باشد و توسط کاربر مالیاتی در سامانه ثبت شود و در عین حال استعلام‌های مربوطه نیز اخذ شود.

مدیر سامانه املاک و مستغلات در ادامه گفت: هر کدرهگیری در این سامانه فقط برای یک ملک و در واقع برای یک کدپستی صادر می‌شود و چنانچه قرار باشد برای آن ملک یا برای آن کدپستی، کدرهگیری دیگری صادر شود باید پیش از آن، مجددا تسویه‌حساب مالیاتی ارائه شود و فرد جدیدی در قالب خریدار متقاضی معامله آن ملک باشد.

احمدپور با هشدار به کسانی که با کدپستی اشتباه یا غیرمعتبر اقدام به انجام معامله و درج آن در سامانه کدرهگیری می‌کنند، تاکید کرد: این کار تخلف محسوب می‌شود و پیگرد خواهد داشت. وی افزود: اتحادیه مشاوران‌املاک نیز به بنگاه‌ها اعلام کرده است که حتما برای ثبت معاملات، تاییدیه پستی به همراه مستندات ملک الزامی است.  

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =