اقلیم گندم و گناه با جیپ در تلویزیون آمد

انتشارات افکار به تازگی رمان «اقلیم گندم و گناه» را در مجموعه قصه نو و مجموعه داستان ترجمه «جیپ در تلویزیون و داستان‌های کرات دیگر» در مجموعه قصه جهان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، رمان «اقلیم گندم و گناه» هفدهمین شماره از مجموعه «قصه نو» نشر افکار است که همراه آثار داستانی دیگری چون «چیزی را به هم نریز»، «چرا می‌زنی؟» و «این سفیدی برف نیست؟» منتشر شده است.

در پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «ثریا را دستبند زدند و بردند. انداختند توی ماشین. یکی از مامورها هم داشت می‌خندید. من داد زدم نبریدش. بعد دیدم توی ماشین پلیسم. دیدم یکی دارد شماتتم می‌کند یکی با دستمال پودر صورتم را پاک می‌کند.
- مردکه‌ی کندهور خجالت نمی‌کشی؟
- روانیه...
بعد گریه کردم. آنقدر گریه کردم که دلشان به حالم سوخت و یکی انگار دستبند مرا نوازش کرد.»

خلیل جلیل‌زاده خود درباره این کتاب گفته است: «رمان «اقلیم گندم و گناه» اولین تجربه‌ من در حیطه‌ رمان است و سلوک شخصیتی ر ا نشان می‌دهد که در فرایند زندگی تغییر می‌کند. در این رمان سعی شده است با نگاهی ورای قواعد مرسوم، روایت‌های تلفیقی دنبال شود. آدم‌هایی از طیف‌های مختلف در این روایت پیش کشیده می‌شوند. شخصیت‌هایی مانند یونس معراج، مهرداد ماهوتی، سیروس آبراهی، ماهور و دیگران هر یک به نوعی در طی طریق در زمان‌هایی غریب و مکان‌هایی آشفته با واگویه‌های خاص جلوه می‌کنند. «اقلیم گندم وگناه» کار تازه‌ای‌ است. لااقل جسارت این را دارم بگویم پرداختی سوای آن‌چه هست، در شخصیت‌ها داشتم. زبان ملغمه‌ای از جدیت و گزندگی‌ است. شخصیت‌های وارفته به یک‌باره وارسته می‌شوند و این را در مرور وقایع ترکیبی، کشمکش و گذار داستان می‌توان یافت. برش‌های تکنیکی زبان و ابزارهای دیگر نیز یاری‌گر بودند تا همذات‌پنداری خواننده را برانگیزند.»

کتاب «اقلیم گندم و گناه» در 170 صفحه با قیمت هشت هزار و 500 تومان منتشر شده است.

این ناشر همچنین، کتاب «جیپ در تلویزیون و داستان‌های کرات دیگر» نوشته جانی روداری نویسنده‌ ایتالیایی با ترجمه مسعود جواهری چینی‌جانی را به تازگی منتشر کرده است. 
کتاب در برگیرنده 19 داستان کوتاه است؛ «جیپ در تلویزیون»، «به! دوباره هم به!»، «ماجرای یک آدمخواری»، «در تعقیب دزد»، «اهالی کره‌ مریخ به لاتین حرف می‌زنند»، «پسربچه‌ای که ارزش سه ماهواره را داشت»، «گاریبالدی، گالیله گالیله‌‌ای و جیپ»،«مامان گربه‌ها»،«داستان‌های کرات دیگر»، «کارپایی‌ها و برج پیزا»، «دلفینا در رقص»، «آدمک‌ مصنوعی که می‌خواست بخوابد»،«همه‌اش با یک سوسمار شروع شد»، «شاهزاده بستنی»، «ده کیلو ماه»، «جهانی در تخم مرغ»، «هواپیمای ناشناخته»، «خانه پرنده» و «موتی و پاکتو».

داستان «جیپ در تلویزیون» یکی از داستان‌های کتاب است؛ تصور کنید روبه‌روی تلویزیون نشسته‌اید و دارید برنامه مورد علاقه‌تان را تماشا می‌کنید که یکباره دردی توی پای‌تان احساس می‌کنید و همین‌طور کشیده می‌شوید سمت تلویزیون و هر چه مقاومت می‌کنید اثری ندارد و شما جذب تلویزیون می‌شوید. یعنی می‌روید در تلویزیون و می‌شوید یکی از آدم‌های آنجا. بعد کسانی که شما را دوست دارند می‌خواهند شما را از توی تلویزیون نجات دهند و خبر همه‌جا می‌پیچد و شما هم در سرتاسر دنیا نمایش داده می‌شوید.

در پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «...سوسمار سکسکه کنان به زمین افتاد. گفت: «تمام شد! دیگر جرات این را که به خانه ام برگردم نخواهم داشت!»... «ولی، می بخشید، به من هم می فهمانید که چی شده. این حق را دارم که بفهمم در وان خانه من چه می گذرد!»... «آن فیل یک مامور کره ذوکا است که برای شرکت پست کار می کند. اگر بدانید، چه انگل هایی اند! می گذارند که تمام زحمت را ما بکشیم. ما بازار را کشف می کنیم، زمینه را آماده می کنیم، آنها می رسند و صابون را با نصف قیمت می فروشند، و تجارت ما را بر باد می دهند»!... سوسمار زار زار می گریست. یک آن، با وحشت، به خود آمدم که دیدم سوسمار روی قالی ایرانی همسر من دارد می گرید...»

این مجموعه داستان 173 صفحه‌ای با قیمت 4500 تومان راهی بازار کتاب شده است.

 6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خلیل جلیل زاده A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    0 0
    سلام .رمان اقلیم گندم وگناه منتشرشد.بی آنکه درهیچ محفلی ازآن یادی شود.تقریبا بی آنکه دیگرنامی ازآن دراین بین باشد .تقریبا بی آنکه حامی وخواننده ای داشته باشد.این فرزند معنوی نویسنده اش موردبی مهری شدید قاطبه ی کتاب واقع شده وحتی کوچکترین دریچه ای برای نقدش مهیانشده .رمانی که نویسنده ی آن بازجربسیاروبامرارت وکاروتلاش مداوم آنرا به رشته ی تحریر درآورده وازمهرمندی دوستانی که برای یک کتاب ظرف همان دوسه روزاول دربوق وکرنایش می دمنداین شده است ...نامش رامی گذارم وصیتنامه ی نخستین نویسنده ی شهرستانی که دستش به روزنامه ودیگران نمی رسید