ایسنا نوشت:

خط هشت سامانه اتوبوس‌های تندرو به طول 7.5 کیلومتر در محور بزرگراه بعثت همزمان با ورود 161 دستگاه اتوبوس دوکابین جدید با ظرفیت جابجایی 258 هزار مسافر در روز ، به بهره‌برداری رسید.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در این مراسم با اشاره به نخستین روزهای آغاز پروژه BRT‌ در شهر تهران ، گفت: در آغاز بحث پروژه BRT‌ تهران در جلسات تخصصی همه اجرای این پروژه را می‌پذیرفتند ولی روز بعد در روزنامه‌ها در مورد این موضوع بحث‌های دیگری مطرح و مخالفت‌هایی صورت می‌پذیرفت که موجب تعجب می‌شد و به نظر من این مخالفت‌ها ریشه در بداخلاقی‌ها و یا حسادت‌ها دارد و امروز کیفیت در ابعاد مختلف حوزه حمل و نقل عمومی نسبت به روزهای اول حضور من در شهرداری تهران مشهود است و آمارها کیفی سازی در این حوزه را نشان می‌دهند.

وی افزود: همین دوستان می‌گفتند پس از افتتاح خط چهار مترو خط BRT در این مسیر بیکار خواهد شد، در صورتی که بر اساس آمار این طور نبود ولی باز این دوستان مسئله را نمی‌پذیرفتند و با اعداد و رقم‌های اقتصادی برایشان ثابت کردیم اگر این خط تنها سه سال هم فعال باشد از لحاظ اقتصادی به صرفه است و امروز مشاهده می‌کنیم خط چهار مترو و BRT در این مسیر همچنان فعال و لازم هستند.

قالیباف با بیان اینکه وقتی اتوبان امام علی (ع) اجرایی نشده بود تنها یک حرف می‌زدند اما اکنون که انجام شده حرف‌های بسیاری گفته می‌شود که باز هم ریشه در بداخلاقی‌های سیاسی و حسادت‌ها دارد، گفت: یاد گرفتیم خیلی به حرف‌هایی که ریشه در این بداخلاقی‌های سیاسی و حسادت‌ها دارد توجه نکنیم. گوشمان به سمت خرد جمعی و متمرکز شدن بر عقلانیت برای خدمت به مردم است. وقتی برای رضایت خدا در خدمت خلق باشیم هیچگاه خسته نخواهیم شد.

قالیباف با اشاره به کمک نکردن دولت در سه سال گذشته برای نوسازی اتوبوس‌های پایتخت ، گفت: علی‌رغم این مشکلات ما مسئولیم و ارائه خدمت می‌کنیم.

وی ضمن ابراز امیدواری برای اضافه شدن مابقی اتوبوس‌های خریداری شده شهرداری به شهر تهران افزود: با رسیدن بخش دیگر اتوبوس‌ها حدود 350 هزار نفر به ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی تهران اضافه خواهد شد و تا آغاز مهر با محاسبه ظرفیت جا‌به‌جایی 161 دستگاه اتوبوس امروز، حدود 600 هزار نفر به ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی تهران افزوده خواهد شد.

در ابتدای این مراسم که در آن محسن هاشمی - مدیرعامل سابق مترو تهران و یکی از پیشنهادات احتمالی برای شهرداری دوره آینده شهر تهران حضور داشت، سنندجی - مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گزارشی از عملکرد اتوبوسرانی تهران و روند نوسازی اتوبوس‌های شهر تهران و تکمیل 10 خط BRT تا آغاز مهرماه ارائه کرد.

همچنین سنندجی به سامانه زمان‌بندی اتوبوس‌های شهر تهران اشاره کرد و گفت: امروز با ارسال پیامک به شماره 2000111 می‌توان از زمان رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه مطلع شد.

4545

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    10 3
    ما هم به بداخلاقی سیاسی اخلاقی فرهنگی شما در مناظره توجه نکردیم
  • سراب IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    6 1
    بيا و آقايي بكن و توجه كن!
  • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    6 2
    خودت خيلي خوش اخلاقي!
  • ایرانی MY ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    5 10
    من مقیم مالزی هستم و هر سالی که به ایران میآیم تغییرات را میبینم آقای قالیبات شما بعد از آقای کرباسچی عالی ترین و ارزشمندترین شهردار ایران هستید درود بر شما و خداوند نگه دارتان
  • بی نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    3 2
    من نمیدونم این کلمه بداخلاقی رو کی تو دهن اینا انداخته. جدیدا خیلیا این کلمه رو به کار میبرن. یه کم گوشت تلخیه.