شرق در گفت و گویی با محمدرضا عارف نوشت:

*من از اردوگاه اصلاح‌طلبان آمده بودم، خودم را اصلاح‌طلب می‌دانستم. منش اصلاح‌طلبی را منش انقلاب می‌دانم و این را در طول 30سال گذشته بارها مطرح کرده‌ام و فکر می‌کردم که برای ایجاد یک گفتمان منطقی و معقول باید به سمت اجماع برویم و این شعار را تا آخر ادامه دادم و به آن وفادار ماندم.

*من خودم را رهبر جریان اصلاحات نمی‌دانم و عضوی از این مجموعه می‌دانم. بعد از این انتخابات مردم برروی ضرورت داشتن یک تشکل فراگیر حزبی تاکید بیشتری دارند. در گروه‌های مختلفی که دیدار می‌کنم تقریبا یکی از مطالباتشان این است که جریان اصلاح‌طلبی سامان سیاسی فراگیر پیدا کند.

*فعلا باید رییس‌جمهور منتخب حمایت شود. آنچه از اول مطرح کردم این بود که حول محور آقای خاتمی هر اجماعی صورت بپذیرد-البته ساز و کار آن را وارد نمی‌شوم که آیا منطقی و دموکراتیک بود یا نه- و جمع‌بندی ایشان هر چه باشد تمکین می‌کنم و همین کار هم انجام دادم.

‌*{هنوز هم آقای خاتمی را می‌بینید؟} بنا بر ضرورت با همه بزرگان دیدار و گفت‌وگو می‌کنم.  ‌آخرین باری که با ایشان دیدار کردم پنجشنبه قبل از انتخابات بود که ایشان به همراه سیدحسن آقای خمینی و آیت‌الله بجنوردی و چند نفر از دوستان به منزل ما آمدند.  عزیزان در مورد به‌اصطلاح کار بزرگی که من انجام دادم تقدیر و تشکر کردند.

*دو دیدار با آقای روحانی داشتم، یک دیدار اوایل پیروزی ایشان صورت گرفت و یک دیدار روز 15تیر.

*تاکنون پیشنهاد معاون اولی از طرف آقای روحانی به بنده نشده است.  به‌عنوان یک عضو هیات‌علمی دانشگاه صنعتی‌شریف و در فرهنگستان علوم و نهادهایی همچون مجمع تشخیص و شورایعالی انقلاب فرهنگی خدمت می‌کنم.

*عملکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات ضعیف بود و به نظرم یک توهم شکست بر بخشی از اصلاح‌طلبان حاکم بود. بارها در جمع دوستان و در جلسات مختلف مطرح کرده‌ام که بدترین نگرش برای یک جریان سیاسی توهم شکست است. جریان سیاسی برای ادامه حیات خود باید حضور داشته باشد. البته حضور، لزوما موجب پیروزی نمی‌شود و می‌تواند با شکست هم مواجه شود. نه اصلاح‌طلبان می‌توانند قهر کنند و نه یک جریان سیاسی می‌تواند فعالیتش را متوقف کند. بخشی از مشکلات آنها ناشی از فضای بسته‌ای بود که بر ‌اصلاح‌طلبان حاکم بود حتی زمزمه‌هایی در بخش به‌اصطلاح تند آنها در مورد تحریم انتخابات شنیده می‌شد. من برای حضور در انتخابات از کسی اجازه نگرفتم.

*{در پاسخ به سوالی درباره برطرف‌شدن فضای امنیتی و رفع حصرها} من آن‌زمان که این وعده را می‌دادم در قامت یک کاندیدای رییس‌جمهوری مطرح می‌کردم. بارها تاکید کردم اگر انتخابات پرشوری برگزار شود این موضوعات با تفاهم قابل حل است. البته من نسبت به حضور مردم در انتخابات خوشبین بودم و در چند مصاحبه مشارکت و حضور بالای 70درصدی مردم را پیش‌بینی کردم که بعضی از دوستان در جلسات وقتی مطرح می‌کردم تبسم می‌زدند.!!! تغییر و اصلاح فضای امنیتی در اختیار دولت است. ما ظرفیت نظام را می‌دانیم. رییس دولت باید بتواند و می‌تواند بخشی از مسایل مانند حصرها را با تعاملی که با دستگاه‌های ذی‌ربط دارد حل کند. قول من هم این بود که با پیگیری‌کردن از طریق دستگاه‌های ذی‌ربط مساله حصر را حل کنم. من به عنوان یک فرد، در چهارسال گذشته این موضوعات را پیگیری می‌کردم ولی تمایل نداشتم رسانه‌ای شود چون نیازی به رسانه‌ای‌شدن نبود.

*همه مسوولان باید در ارایه آمار وسواس به خرج دهند. متاسفانه طی سالیان اخیر آمارهای غلط به مردم داده شد. این خیلی بد است و باعث می‌شود مردم به مسوولان اعتماد نکنند. درست نیست که درباره موضوعاتی همچون تورم هر مسوولی آمار متفاوت دهد و تذکر من کلی بود و اینکه نباید اعتماد مردم را سلب کرد. مردم باید صددرصد به حرف دولتمردان خود اعتماد کنند. بنابراین باید همواره اطلاعات دقیق و صحیح به مردم داده شود. مردم بهتر از مسوولان مسایل کشور را تحلیل می‌کنند و در جریان مشکلات کشور قرار دارند و با دریافت آمار و اطلاعات دقیق، مردم بهتر می‌توانند مسوولان ر ا همراهی و کمک کنند.

*{در پاسخ به اینکه نقاط افتراق ‌اصلاح‌طلبان با روحانی در چیست؟} نمی‌دانم چقدر صحیح است که به این موضوع بپردازیم. در شرایطی که نیاز به همدلی داریم بحث روی انشقاق و تفاوت اصلاح‌طلبان با رییس‌جمهور منتخب درست نیست اما همگرایی زیادی وجود دارد. باید به فرد پیروز احترام گذاریم. مهم این است که الان آقای روحانی رییس‌جمهور است و باید بتواند منش، روش و دیدگاه و وعده‌های خود را در عمل پیاده کند.

*{تاثیر کناره‌گیری شما در رای یک‌دوره‌‌ای روحانی چقدر است؟}اجازه دهید من اینگونه سوال‌ها را جواب ندهم. مردم جواب داده‌اند. کار خودم را وظیفه می‌دانستم. منتها مردم با بزرگی خودشان برخورد کردند و تحلیل‌های مختلفی از این کار شده است.

‌*{در واکنش به یادداشت های کیهان} من جوابی نمی‌دهم. من بعضی جواب‌دادن‌ها را به قول معروف دنبال نخود سیاه رفتن می‌دانم و وقت پرداختن به این مسایل را ندارم. نگاه ما باید مثبت باشد و نگاه اخلاق‌مدارانه می‌تواند رقبا را قانع کند که به‌گونه دیگری رفتار کنند.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 46
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزاد IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    لیاقتتو ندارن دکتر .. لیاقت شما بیشتر از این حرفاس. شما نخبه دانشگاهی هستی . نماینده دانشجویان روشنفکر و اخلاق گرا هستی. من که رایم شما بودی شما هم که رفتی کنار دیگه رای ندادم. ایشالله 4 سال دیگه خودت رئیس جمهوری...
    • بی نام IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      229 6
      یکی از دوستان از من پرسید به کی رای بدهیم به آقای روحانی یا آقای عارف؟ در پاسخ به ایشان گفتم دلم می گوید عارف عقلم می گوید روحانی. و این به دلیل شرایط حاکم بر کشور بود در هر حال آقای عارف بزرگ منشی کردند و ایثارگری سیاسی و وقت شناسی را به همه سیاسون یاد دادند.
    • روح الله IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      113 7
      خوشتیتیپ...درسته همه ما دوس داریم دکتر عارف معاون اول بشه ولی اصلا این طرز حرف زدنت درس نیست.(به قول فرمانده محترم کل اصلاحات خاتمی عزیز:دکتر روحانی حرف خیلی خوبی زده که دولت وامدار هیچ جریانی نیست.درستش هم همینه) من رای اول و آخرم دکتر عارف بوده وهست ولی دکتر عارف به ما فهموند که روحانی عزیز رو قبول داره که به خاطرش کنار کشیده.شما هم کار اشتباهی کردی رای ندادی......خیالت راحت راحت .روحانی از اوناش نیست.....
    • امید IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      8 2
      متاسفانه به نظر میرسه آقای روحانی تحت تاثیر فضاسازی اصولگرایان قرار گرفتند...
  • s f A1 ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    38 30
    ول کنید این خاله بازی بچه گانه رو مهم اشخاص نیستند مهم هدف این گشور که باید جوری باشه این گشور رو به جایی برسونه که ما افتخارمون گذشته ها نباشه افتخارمون گشوری پیشرفته برای این نسل باشد با سعدی و حافظ و بقیه. نمیشود به اهداف مون رسید باید استینها را بالا زد برای ساختن گشوری بزرگ و پیشرفته
    • بی نام IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      81 6
      آقا شعار نده تورو خدا.. 8 سال شعار شنیدیم. اتفاقا اشخاص مهم هستند.. هیچ کس از نظر خیلی ها که به آقای روحانی رای دادن شایسته تر از عارف برای معاون اولی نیست... امیدوارم آقای روحانی شنونده صدای رای دهندگان باشند.
  • رضا A1 ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    عارف تندروست. همان طور كه جليلي تندرو بود. زنده باد اعتدال. زنده باد روحاني و ولايتي كه هر دو معتدل بودند. خبر منتشر كن.
    • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      7 103
      دقیقا همینطوره ایشون از اون ور از پشت بام می افتد و جلیلی از این طرف به هر حال گفتمان روحانی و ولایتی پیشتر در بحرانها نشان داده بود که شایستگی پیشرفت و مدیریت بحران دارد
    • بی نام IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      8 0
      عارف توی قضایای 88 کار نداشت او تندرو نیست...نیویورک تایمز و منابع دیگر خارجی نیز او را معتدل معرفی کردند..
  • ع-هومن IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    225 6
    روحانی یادت باشه عارف باید باشه
  • فرید A1 ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    199 4
    درود بر اصلاحات
  • بی نام IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    169 4
    خداییش خیلی با اخلاقه دکتر عارف♥این طرز صحبت کردنش با اون ایثارش آدم کیف میکنه....کاش بعضیا از ادب و شخصیت و اخلاق این بزرگمرد یاد بگیرن
  • ‏*سامان‏*‏ IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    135 6
    روحانی یادت باشه عارف باید باشه
  • آرمان IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    123 4
    امیدوارم آقای روحانی قدر اعتمادی که حامیان اصلاحات وبخصوص دوستداران آقای خاتمی به ایشان کردند را بدانند و گردش به راست نکنند.....
  • مهربان توسی A1 ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    100 2
    افرین دکتر انشاا...معاون اولی
  • بی نام A1 ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    35 2
    آررررررره؟؟؟؟؟
  • حبیب A1 ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    93 2
    آفرین برتو ...آفرین بر خاتمی...آفرین بر هاشمی...و آفرین بر روحانی سیاست های شما برای انتخابات ستودنی بود...همین مشی اعتدال خودش خیلی مفهوم داره که متاسفانه دوستان اصولگرا (مث جریان کبک که سرشو زیر برف میکنه...)نمی خوان بفهمنش...(بچاپ خبر جان )
  • سعید IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    89 1
    زنده باشی بزرگمرد :)
  • روح الله IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    100 2
    من به شدت علم وعمل آقای روحانی رو قبول دارم وواقعا به معنای واقعی کلمه ایشون یه سرمایه ملیه...اما..اما..اما رای بنده دکتر عارف بوده وهست.واگر هزار بار دیگه انتخابات تکرار بشه رای من ایشونه...دکتر روحانی به نظر من نباید ذره ای به این فکر باشه که به خاطر بستن دهن غوغا سالاران تو این موضوع به صورت تظاهر هم که شده استقلال رای از خودشون نشون بدن وفصل جدیدی از مخالفت با دلخوشیهای مردم رو شروع کنن.سوال من اینه: واقعا از فداکاری دکتر عارف که بگذریم آیا در علم و تجربه این مرد اخلاق ذره ای شک دارید؟؟؟(آقای روحانی بنده با تمام افتخار رایم شما بوده وخوشحالم فرد پر وباسوادی مثل شما انتخاب شده ولی از شما که شعارتان امید وتدبیر بوده وهست.میخواهم که اولین تیر نا امیدی رو به سمت قلب پر امیدمان رها نکنید)
  • علی IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    114 1
    انگار جناب روحانی دارد یادشان می رود بدون حرکت جوانمردانه و ایثارگرایانه دکتر عارف هرگز نمی توانستند در مرحله اول انتخابات برنده نهایی باشند.پیشنهاد معاون اولی به دکتر عارف حداقل کاری است که پرزیدنت روحانی می تواند در برابر آن از خودگذشتگی انجام دهد.من یکی از میلیونها نفری هستم که رایم دکتر عارف بود ولی در نهایت به رییس جمهور روحانی رای دادم.
  • بی نام IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    91 3
    روحانی یادت باشه عارف باید باشه
  • بهبود A1 ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    94 3
    درود بر خوش رویی.... درود بر اخلاق منشی...درود بر عارف ...مرد اخلاق ...صبر...شکیبایی...
  • بی نام IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    75 1
    منشت اصلاح طلب هست دکتر.. مهم اینه که شما در قلب ما جا یدارید و همواره در سیاست - بی پدر و مادر- از شما به نیکی یاد خواهد شد..
  • بی نام IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    78 2
    آقای روحانی عارف باید باشه.. تا موج ادامه داشته باشد..
  • ویانا IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    51 0
    سلام بر دکتر عارف گرانقدر .. دکتر عزیز ما منتظر حزب فراگیر شما هستیم .. ما میدانیم شما سر قولتان می ایستید .. دکتر عزیز ما همه پشتیبان وحامی شما هستیم .
  • شهروز A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    6 46
    به نظر من معاون اول باید جوانی اصلاح طلب باشه که هم انگیزه کار داشته باشه وهم یک عارف دیگه تربیت شه تا در انتخابات های بعدی کاندید شه.
  • سامان A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    45 1
    رای من برای دکتر عارف بود با کناره گیری ایشان رای دادم به روحانی به نظر من عارف باید بعد از روحانی بالاترین مقامو پست رو داشته باشه
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    35 1
    روحانی با استفاده از عارف در دولت انسجام طرفدارهای خویش را حفظ می کند در ضمن عارف دارای تجربه بسیار زیادی از لحاظ علمی و اجرایی است
  • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    26 4
    آقای دکتر عارف به حق خدمتی بزرگ به تمام ملت ایران کردند. اما یادمون باشه اگه قرار باشه هرکسی خدمتی کرد انتظار داشته باشیم رئیس جمهور منتخب حتما پست و مقامی به ایشون بده و اگه نداد بگیم وا مصیبتا ، دیگه سنگ روی سنگ بند نمیشه این همه اصرار هم در شان والای آقای عارف نیست هم فشار و تندروی نسبت به اقای روحانی هست
  • بی نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    35 3
    يعني آقاي روحاني واقعا هماني است كه ما فكر ميكرديم؟ اميدواريم اينطور باشه!
  • سورج IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    25 3
    از صحبتهای بزرگمرد 22خرداد(عارف) معلومه که جز کابینه هست ولی معاون اول نیست
  • بی نام IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    8 17
    عجيبه چون به منم نشده!
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    39 1
    روحانی یادت باشه...
  • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    37 1
    هزاران درود بر عارف یکی یه دونه تاریخ ایران .
  • بی نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    35 2
    روحاني يادت باشه عارف بايد باشه
  • احمد عبد الله زاده IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    2 66
    مثل اینکه جناب عارف خود را وحزب خود را خیلی قبول دارند !؟ اولاً : تکرار ایشان راجع به معاون اول رئیس جمهور شدن آقای دکتر روحانی خود یک نوع افراط گرائی است . ثانیاً : باید به ایشان یاد آور شد که جبهه اصلاح طلبان که کلا 00/7 آرای آقای روحانی را تشکیل میدهد !؟ ودر فتنه بزرگ وآشوب گری ها و به خاک و خون کشیدن پایتخت جمهوری اسلامی در سال 88 ید طولائی داشتند !؟ اخلاقاً یک حزب شکست خورده محسوب می شود . ثالثاً : انکار انشقاق جبهه اصلاح طلبان با آقای دکتر روحانی وجواب ندادن آن !؟ یک نوع گریز سیاسی و فریب افکار عمومی است . رابعاً : آیا ایشان که اینقدر به حزب وجبهه خود وابسته اند و همیشه تعصب خاصی نصبت به جبهه اصلاحات از خود نشان داده ومیدهند اگر در مقامی از مقامات دولتی یا همان معاون اول رئیس جمهور که خود بسیار اصرار می ورزند نصب شوند می توانند عدل و انصاف و اعتدال را برای دیگرانی که مخالف حزب ایشان هستند رعایت کنند !؟ . وخلاصه اینکه به جناب آقای عارف بزرگوار : عرض میکنیم که برای سامان دادن به جبهه اصلاح طلبان قدری دیر است ! ایشان و دوستانشان قبل از فتنه بزرگ سال 88 و به خاک و خون کشیدن پایتخت جمهوری عزیز اسلامی آنهم با یک تهمت دروغ تقلب باید در فکر سامان دادن جبهه اصلاحات می بودند . وضعیتی را که اکنون ما برای اصلاح طلبان مشاهده می کنیم آرامش قبل از طوفان است !!؟؟
    • ویانا IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      9 0
      آقای محترم .. همه اون 18 میلیون رای دکتر عارف را قبول دارند و به حسن نیت ایشان اعتقاد کامل دارند وبا توصیه ایشان پای صندوقهای رای آمدند ... ایشان هیچ جایی ادعای سهم خواهی نکردند و نخواهند کرد چون در منش اصلاح طلبی همچین چیزی وجود ندارد . شما اگر صحبتهای بزرگان را کامل بخونید واز روی تندنگری نظر ندهید متوجه میشوید. در ضمن آقای محترم هزاران بار اصحاب اصلاح طلب گفته اند فتنه کسانی هستند که مردم رو خس وخاشاک نامیدند و برای نظر مردم پشیزی ارزش قائل نشدند .. ما باید اینجا شاکی باشیم که هزاران جوان را کشتند و میلیونها نفر را منزوی کردید .. جنابعالی اصلا سوالاتتون کامل و واضح نیست ومشخصه از روی تندی گری و تعصب خاص کامنت گزاشتید بهتره مطالعاتتان را بیشتر کنید و در جملات شما کلمات عربی بدجور خودنمایی
    • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      6 0
      همین انصافی که شما نسبت به اصلاحات دارید، کاملا میزان درک شما از کلمه انصاف را مشخص می کند.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    2 25
    مقام وزارت راه و شهرسازی چطوره؟
  • ویانا IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    31 4
    بعضی از دوستان هم افراطی نظر میدهند وهم خیلی بی سوادانه و در جملاتشان کلا کلمات عربی خودنمایی میکند!! کمی خرد واندیشه و روشنفکری هم بد نیست که داشته باشیم!!
    • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      4 31
      روشنفکری خوبه. غرب زدگی نه
    • ویانا IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      4 0
      غرب زدگی برازنده خود غرب هستش نه سرزمین اسلامی .. آقا یا خانم بی نام ونشان .. کسانی که دلسوز مردم هستند و خون ودل مردم را میخورند به نظر شما غرب زده هستند!!! پس چرا متواری نشدند به غرب؟؟؟ چرا همش دم از مردم ونظام وجمهوری اسلامی میزنند ؟؟؟ بشین فکر کن ببین کی غرب زده هستش دوست بی نام ونشان
    • بی نام A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      3 4
      خواننده های خبرانلاین غرب گرا هستند یا ایران گرا؟ کجای غربزدگی خوبه که منفی میدید؟ اگه عرب نه غرب هم نه. ایــــــــــــران
  • حمیدرضا A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    33 0
    مردان بزرگ در تاریخ ماندگارند اما ... اما وای به حال مردان کوچک که تاریخ جایی برای آنها ندارد.
  • بی نام EU ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    9 0
    عالی! عملکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات ضعیف بود و به نظرم یک توهم شکست بر بخشی از اصلاح‌طلبان حاکم بود. بارها در جمع دوستان و در جلسات مختلف مطرح کرده‌ام که بدترین نگرش برای یک جریان سیاسی توهم شکست است. خیلی خوب بود ، منم چون خاتمی از روحانی حمایت کرد رای دادم به روحانی وگرنه رای من به عنوان یه اصلاح طلب عارف بود.
  • مجید IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    10 0
    دوستان : حالا که دولت مال اصلاحاته پس معاون اول هم برای اصلاحاته .به نظرم دکتر که به شدت محبوب بوده و با این فداکاریش محبوبتر هم شده باید برای مجلس خیز برداره که مجلس روهم اصلاحات بگیره دستش.