۰ نفر
۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸

همشهری جوان نوشت:

خواننده آلبوم «آرامش» هم امسال جزو آن دست خواننده‌های است که در تیتراژ برنامه‌های ویژه ماه مبارک خواند. گپی کوتاه با بهنام صفوی را می‌خوانید:

از روند ساخت تیتراژ برنامه «جشن رمضان» بگویید و اینکه آیا شما هم با مشکل کمبود زمان مواجه بودید؟

بله. این کار کاملا دقیقه نودی شد! حتی به حدی زمان کم داشتیم که هنوز برای پخش روی آنتن شبکه تهران نرفته است. دیروز برای بازی در کلیپ این قطعه حاضر شدم و فکر کنم از شب پنجم یا ششم ماه رمضان پخش شود.

در مورد استقبال مردم از این قطعه نظری دارید؟
قطعاً کارهای ماه رمضان به گونه‌ای است که مخاطبان خاص خودش را دارد و خودم هم از حس و حال کار خیلی راضی هستم. ترانه با احساس حمید کاظمی و تنظیم خوب سیاوش صدری و موسیقی‌ که برای آن ساخته شد، در کنار هم خروجی رضایت بخشی داشت و امیدوارم مردم هم دوست داشته باشند. البته اتفاقاً بیشتر قطعاتی که برای این ماه و در زمان کم ساخته می‌شود، با استقبال همراه می‌شود.

چرا واقعاً این طور است؟
شاید به خاطر این باشد که وسواس کمتری روی کارها به خرج داده می‌شود و اصطلاحا «دلی» ساخته می‌شوند.

آیا در مراحل ساخت قطعات ویژه ماه رمضان و سایر آثار تفاوتی وجود دارد؟
از لحاظ انرژی و حساسیت تفاوتی وجود ندارد، بلکه باید با دقت و حساسیت بیشتر مراحل تولید پیش برود. من خودم به این شکل عمل می‌کنم و دوست دارم به بهترین شکل ممکن کار انجام بشود. از نظر زمان معمولاً مشکل وجود دارد چون چند روز مانده به پخش کار را سفارش می‌دهند ولی در این زمان کم ما تمام تلاش خود را انجام دادیم که قطعه‌ای شایسته این ماه مبارک ارائه کنیم.

قطعه «سئوال» برخلاف تیتراژ‌های دیگر ریتیم تند دارد.
همان‌طور که همه می‌دانیم ماه رمضان ماه شادی و مهربانی است. شاید این گونه غالب شده است که قطعات ویژه این ماه باید یک تم آرام داشته باشند. ولی به‌نظر من اصلاً این‌گونه نیست چون اگر به کشورهای مسلمان همسایه نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که برای ماه رمضان جشن می‌گیرند و کلاً شاد هستند. مراسم‌ و جشن‌های گوناگون دارند و این مسئله قاعدتاً در موسیقی آنها نیز تأثیر می‌گذارد.

در کشور ما این‌گونه باب شده که آثار یک فضای ارام دارند اما این داستان اصلاً در ذهن من نبود. معتقدم ما هم باید با شادی از ماه رمضان استقبال می‌کردیم و چون عنوان برنامه هم «جشن رمضان» بود دوست داشتم فضای شادتر و ریتمیک‌تری داشته باشم. تهیه‌کننده برنامه آقای «حمید قنبری» هم استقبال کرد و ایشان هم نظر من را قبول کرد و معتقد بود که اجرای آن خوب است.

58301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =