+ A - سه شنبه 1 مرداد 1392 - 06:20:00 چاپ
امتیاز به مطلب 82 نفر

چرا بعضی مردان ازدواج با زن بزرگتر را دوست دارند؟

جامعه > خانواده - اگر در گذشته ازدواج مردان با زنان بزرگتر از خودشان خلاف عرف و رسوم بود اما امروز آمار ثبت احوال نشان می دهد که در 10.7 درصد ازدواج‌هایی که در سال گذشته در کشور ثبت شده ، سن زوجه بیشتر از زوج است.

آمار نشان می دهد که از 831 هزار و 670 ازدواجی که سال گذشته در کل کشور ثبت شده در 88 هزار و 631 مورد سن زوجه بیش از زوج است که بیشتر این افراد با جمعیت 74 هزار و 893 مورد، فاصله سنی یک تا پنج ساله دارند و شامل 9 درصد از کل ازدواج‌های کشور می‌شود.
دلیل این تغییر ساختار در ازدواجها چیست؟برخی کارشناسان مسائل اقتصادی را مهم می دانند و عده دیگر تغییر در ساختار جمعیتی.برای بررسی این موضوع از دکتر محسن دهقانی عضو هیات علمی پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی و دکتر محمدی روان شناس خانواده دعوت کردیم.شما هم می توانید سوالات خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.
23245

 

کلید واژه ها: سن ازدواج - ازدواج -
نظرات 290
  • سورن سه شنبه 1 مرداد 1392 - 07:11:16
    51 153 پاسخ به این نظر
    سوالم اینه که این تغییر ساختار در روند سنی ازدواج آیا به مسائل محبتی ربط نداره که احتمالا نسلی که با مادر بزرگ شدن و خلاقیتی نداشتن و بهشون گفتن اینکارو بکن و اونکارو نکن حالا باز هم در ذهنشون نیاز به داشتن یه بزرگتر دارن و اینجوری زن بزرگتر از خودشون میگیرن ؟
    • صداي جوانان سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:32:14
      193 12
      تا شغل و سرمايه مناسب نداشته باشي / ازدواج يعني كشك / حتي با بزرگتر از خود
    • نیما افشار سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:42:06
      67 11
      اساسا در مورد پدیده های اینچنینی نمیشه تک بعدی برخورد کرد. وجود یک مادر- و ایضا پدر- سلطه گر که بیشتر تصمیمات رو خودش میگیره و چیزی رو که درست میدونه بر فرزندش تحمیل میکنه میتونه موثر باشه، اما از عوامل اجتماعی مثل بالا بودن تعداد زنان مطلقه، عوامل اقتصادی مثل افزایش بودجه خانوار و روانی مثل مشکلات جنسی هم نباید غفلت کرد.
    • n.m سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:55:54
      25 8
      تا به حال به این مورد فکر کردید چرا تفاوت فرهنگی در مورد متولدین دهه هفتاد مخصوصا دختر با پسرهای دهه ۶۰ اینقدر زیاده ؟ و چرا هجده تا بیست دو ساله ها که متولدین این دهه هستند کمتر به زندگی پایبند و در صدد تشکیل آن هستند؟؟؟
    • میلاد سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:56:20
      52 140
      من 28 سالمه و هنز ازدواج نکردم.اما نمیدونم چرا دوست دارم با یه خانوم بزرگتر از خودم مزدوج شم؟
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:51:18
      50 7
      چون تئقعات دختران نسل قبلی معقول است ولی دختر های امروزی توقعاتشان بسیار بالاست
    • سراب سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:58:19
      19 35
      من 25 سالمه با يه دختر از طريق نت دوست شدم و كيلومتر ها باهم فاصله داريم و خيلي هم دوستش دارم. بابام ميگه نميذارم باهاش ازدواج كني.اون دختر هم 2/5 ماه از من بزرگتر است.راهنماييم كنيد.خبرجان نظرمو منتشر كن تا از راهنماييهاي دوستان بهره مند شوم.باتشكر
    • محمد سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:59:36
      7 8
      از مسايل مالي گرفته تا ... ، حتي ترس از رفتار احساسي و كودك درون همسر و ... . همه چيز آدم رو به اين سمت ميكشونه. يادتون باشه قبلاً مد شده بود با دختري ازدواج كنن كه پدرش پولدار باشه. يه مدت داشت همسر مطلقه رواج ميافت و ... . شرايط مالي رو بهتر كنن و آموزش پروش از حالت فسيل امروزي به روند مدرن در بياد . بعد ببينن نسل بعد اصن چنين دغدغه اي دارن...
    • اردلان تمجید سه شنبه 1 مرداد 1392 - 13:16:39
      29 84
      سن یه عدد ه این دل که تصمیم نهایی رو می گیره.... بگو خب.....
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 16:07:49
      39 102
      پیامبر با زنی ازدواج کرد که 15 سال از خودش بزرگتر بود . اصلا هیچ اشکالی نداره خدا کنه هم رو دوست داشته باشن بعضی از دوستان هم نظریه از خودشون در نکنند بهتر هست
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 17:01:37
      44 88
      چرا دخترا باید با پسر بزرگتر از خودشون ازدواج کنند؟ قانون هست؟دستور خدا هست؟ نه . من زوج های خوشبختی رو میشناسم که زن چندین سال از شوهر بزرگتر هست.
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 21:44:09
      15 10
      این مساله کاملا شخصیه ...من به عنوان یک خانم نمیپذیرم با یه مرد همسن حتی ازدواج کنم چه برسه 4 /5 سال هم کوچکتر باشه یا خداااا!!! اما این نظر من شاید دو نفر واقعا این شرایط بپذیرن و خوشبخت هم بشن ...من فکر نمیکنم ریشه روانشناختی داشته باشه شاید به خاطر جمعیت زیاد دخترای دهه شصت باشه که طبعا مردان دهه 50 تعداد کمتری هستند خصوصا برای دختران نیمه اول دهه 60. خب بعضیها همسن گزینی یا سن کمتر مرد رو میپذیرن مشکلی هم ندارن...بستگی به تفکرات دو نفرداره که چقدر در تطابق با هم باشه ...سن یه عدد که اصلا ملاک خوبی برای نشان دادن رشد فکری ادم ها نیست چه در زن چه در مرد..
    • محمد چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 01:58:41
      8 119
      پيامبر رو كجا گفته 15 سال . 5 سال بوده . 15 سال نقل قول هاي عام بود بر اساس يه سند بي اساس . ديگه به خاطر توجيح نظر خودت تاريخ رو تحريف نكن.
  • میلاد حمیدی سه شنبه 1 مرداد 1392 - 07:20:49
    267 91 پاسخ به این نظر
    این قبیل ازدواج ها کماکان خلاف عرف و رسوم است چه در ایران و چه در سایر نقاط دنیا کم استثنایی است. و به جز موارد خیلی کم معمولا ناموفق است. الان هست که طبق معمول از قضا یک عده از کسانی که با دختر بزرگتر از خود ازدواج کرده اند بیایند و بگویند هیچ اشکالی ندارد که با دختر بزرگتر از خود ازدواج کنیم. مهم عشق است. من با دختر n سال بزرگتر از خودم ازدواج کردم و موفقم. جالب اینجاست به محض انتشار این اخبار از قضا همین استثنائات هم سر و کله شان در بین نظر دهندگان پیدا می شود. همیشه و همیشه آنن تکرار می شود. حتی خیلی خانم ها می آیند و به اسم آقایان به نشانه مثلا روشن فکری این نظرات را می دهند و لایک می کنند×××!
    • مجتبی سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:54:05
      89 70
      من یک پسر هستم در شرف ازدواج با نظر شما مخالفم دختر ها هم بی تقصیر در بالا رفتن سن ازدواج نیستند اما وقتی جوان بیکار است و مخارج سرسام آور و سنش بالا میرود دختر هم سنش بالا میرود . البته دلایل بسیار است ...
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:46:49
      31 115
      n سال اختلاف زیادیه بین سن زوجین چه مرد خیلی بزرگ تر باشه چه زن اختلاف برانگیزه معمولا ، چون تو دوره های مختلف نیازهاشون با هم همخونی نداره ولی تو یه بازه ی مشخص 2 -3 ساله واقعا فرقی نمی کنه مرد بزرگتر باشه یا زن (البته استثتا هم همیشه هست دیگه)
    • میلاد حمیدی سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:06:45
      50 25
      چرا واقعا فرق میکنه! جدی میگم. 2 یا 3 سال برای یک زن خیلیه! سرنوشت سازه.
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 15:53:41
      80 28
      علتش اینه که زنان ایرانی به خاطر روحیه خودخواهانه شون، بسیاری از خواستگاراشون رو به در سنین بین 17 الی 22 رد می کنن تا لیسانس و ارشد و دکترا بگیرن و بعدش که می بینن که هیچ مردی رغبت نداره نزدیکشون بشه و می بینن بهترین کار اینه واسه فرار از مجردی و تنهایی تا آخر عمر، با کوچکتر از خودشون ازدواج کنن و دادن امتیازاتی به اون، مثل خرج زندگی را دادن و حمایت عاطفی کردن و عشق ورزیدن به پسر کوچکتر از خودشون اونو نزد خودشون حفظ کنند. این نتیجه رویکرد فمینیستی و بی توجهی به حقوق مردان خانم های چادری معاونت زنان ریاست جمهوری و فراکسیون زنان هست که حدود 700 هزار نفر از مردان حدودا سی ساله معتاد هستند و میلیون ها پسر تحصیل کرده بیکار هستند و باعث شده انگیزه ای واسه ازدواج با دختران هم سن نداشته باشند.
    • معمار سه شنبه 1 مرداد 1392 - 23:51:07
      12 21
      میلاد نظرت خیلی مورد استقبال وارد شده
    • بی نام شنبه 18 آبان 1392 - 22:01:15
      11 1
      بی نام جان! معتاد شدن افراد به دیگران چه ربطی دارد؟ الان دیگر کسی را نمی توان پیدا کرد که صادقانه ادعا کند نمی دانسته که مواد مخدر ضرر دارد و برای همین به اعتیاد کشیده شده است. کرم درخت از خود درخت است!
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 07:25:04
    405 73 پاسخ به این نظر
    به خاطر اينكه خيلي از دختر خانم هاي امروزي با وجود سن 25 تا 30 سال هنوز مثل يك دختر بچه 13 ساله عمل ميكنن و جز اينكه آرامش آدمو به هم بزنن كاره ديگه اي بلد نيستن.. شايد خانمهاي سن بالا عاقلانه تر عمل ميكنن......
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:58:49
      59 270
      خيلي كوته فكري شماقعا شما مردا چرا بزرگ نمي شين؟ نه چرا؟ آخه چرا؟
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:11:44
      111 71
      رحمت بر اون شیری که خوردی
    • mrf سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:31:38
      145 38
      موافقم ....دخترهای این دوره و زمانه تا سنشون بالا نره و سرشون به سنگ نخوره عاقل نمیشن و بدرد ازدواج نمیخورن و اگرم ازدواج کنن فقط صبح تا شب شوهرش باید بچه بازی های خانومش رو تحمل کنه و توی خودش بریزه و یه جایی طاقتش سر بشه بره پی طلاق حتی
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:25:27
      92 34
      هميشه گفته ميشه عقل دخترا از پسرا زودتر رشد ميكنه.ولي در زندگي واقعي دقيقا برعكسه.پس اگه مرد ميخواد زندگي آروم داشته باشه سن دختر بالاتر باشه بهتره
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:55:06
      22 8
      به کاوه ... به نظر من دلیلش بالا رفتن سن ازدواج ... نمودار عقل رس شدن یک نمودار موازی نیست ... دختران در ابتدای سنین نوجوانی عموما عقل بیتشری نسبت به پسران دارند ... اما در سن حدود 23 به بالا جای این دو گروه عوض میشه ... لذا دختران همسن در این سن و بعد از اون بزرگتر به نظر هم عقل تر و هم فهم تر به نظر میرسن .... اون مسئله مال زمانی بوده که پسرا 18 سالگی زن میگرفتن زنشون 16 سالشون بوده مثل هم بودن اما وقتی قرار شد یه پسر 28 سالگی ازدواج کنه دختر 28 ساله هم به نظرش بچه میاد و با 30 ساله ها حس هم عقلی میکنه ...
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:00:34
      56 9
      واقعا گل گفتي .. من 4 ساله كه ازدواج كردم. الان 30 سالمه . خانمم يك سال از من كوچيكتره ..ولي باور كنيد توي اين چهار سال بقدري منو با بچه بازيهاش اذيت كرد كه دارم كم كم از هر چي زندگي مشتركه بدم مياد. خيلي اشتباه كردم.
    • محمد چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 17:15:59
      19 4
      آفرین. دست مریزاد. رحمت به شیری که خوردی. حرف دل همه مونو زدی. خدا قوت. خیر ببینی الهی. آفرین.
  • کاوه سه شنبه 1 مرداد 1392 - 07:25:23
    126 34 پاسخ به این نظر
    سلام. از جمله کسانی هستم که با همسرم دو سال از خودم بزرگتر است . چهار سال از ازدواج مامی گذرد دارای یک فرزند دختر هستیم . هم اکنون دانشجوی دوره دکتری تخصصی هستم و همسرم دارای مدرک کارشناسی است و کارمند یکی از ارگان های دولتی است . دلیل ازدواج ما سلیقه های مشترک و نزدیکی افکار و عقاید و وجود درک مشترک از یکدیگر بود . به نظرم دلایل بسیاری برای چنین ازدواج هایی وجود دارد: 1- ارتقاد موقعیت اقتصادی زنان و رشد در زمینه کسب موقعیت های شغلی و اقتصادی توسط آنها 2- بهبود جایگاه اجتماعی زنان از طریق افزایش سطح تحصیلات و سطح مشارکت اجتماعی آنها؛ 3- افزایش کیفت زندگی جمعت در کل و از جمله زنان- مثلا بهبود وضع تغذیه ، افزایش سطح سلامت و غیره تاثیر زیادی بر وضعیت ظاهری و جسمانی زنان داشته است و ...
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:31:33
      35 18
      منم مثل شما هستم و 4 سال ازدواج كردم. واقعا يك بار هم بحث سني با همسرم نداشتم. شايد منظور اين خبر ازدواج هاي با اختلاف سني 5 سال به بالا يا شايدم 10 سال به بالا بوده. زن و مرد با اختلاف سني يك سال يا دو سال فكر نمي كنم از لحاظ فكري خيلي با هم متفاوت باشند چون از يك نسل هستند و خيلي از افكارشان شبيه هم.حالا اگر مرد هم 1 يا 2 سال از همسرش بزرگتر باشد هم از لحاظ فكري به هم نزذيك هستند. فكر مي كنم الان ازدواج هاي با اختلاف سني بالا چه مرد بزرگتر و چه زن بزرگتر ، به خاطر تغيير كردن شرايط فكري و زندگي خيلي باب نيست و گرنه زندگي كردن با يكي همسن خود آدم فكر ميكنم تو خيلي از مشكلات زندگي به كمك آدم بياد. بازم بستگي به انتظارات طرفين از ازدواج و ديدگاهاشون داره. خبرآنلاينم خيلي به اين قضيه علاقه داره
    • حبیب چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 00:10:07
      12 2
      اینکه دانشجوست و هنوزکار نداره و کوچکتر است مهم نیست البته باید دید مساله سربازی چی میشه اما خانوم محترم مشکل اینست که این پسر 24 سالشه اگه یک پسر 30 ساله بود و شما یه زن 35 ساله میشد به ازدواج امید بست اما ش ک نکن یک پسر 24 ساله قطعا تصمیمش احساسیست و خیلی زودتر ازانکه فکر کنید به این نتیجه میرسد که اشتباه کرده ضمنا شما که اینهمه خواستگار داری اگر فقط یک مورد را بدون دلیل خدا پسندانه رد کنی بدا ن سرنوشت خود را خراب میکنید هیچکس حق ندارد به خاطر خودخواهی یا ارمانگراییهای بیخود جواب رد به کسی که به او ابراز محبت کرده بزند که متاسفانه غالب ما مرتکب این اشتباه میشویم و بزرگترها هم درست راهنمایی نمیکنن تا سرمان به سنگ بی رحم زندگی بخورد
    • محمد سه شنبه 20 اسفند 1392 - 23:54:02
      8 0
      سلام.دختری دوست دارم 5سال بزرگتره خواهرهام قبول ندارن چکار کنم
  • ايراني سه شنبه 1 مرداد 1392 - 07:32:48
    23 131 پاسخ به این نظر
    سلام وقت بخير . من دختري متولد سال 64 و شاغل هستم و ازنظر اجتماعي ،‌خانوادگي ، زيبايي و مالي شرايط خوبي دارم . همواره خواستگاران زيادي داشتم و مقبول همه بوده ام حال يك ياز اقوام نزديك ما كه از نظر فرهنگي شباهت هاي زيادي به من دارد به من پيشنهاد ازدواج داده است كه ترم آخر دانشگاه و بيكار است و 5 سال از خودم كوچكتر است . به نظر شما اين پسر به خاطر اينكه همواره مطرح بوده ام و خواستگاران زيادي داشتم اين موضوع را مطرح كرده يا ممكن است همانگونه كه عنوان ميكند واقعا مرا دوست داشته باشد؟ و آيا ازدواج با همچين فردي درست است؟ لطفا مرا راهنمايي كنيد با تشكر
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:43:33
      105 17
      درست نیست
    • احمد سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:51:02
      80 11
      فردی با این شرایط حداقل با وضع موجودش توان مدیریت زندگی مشترک را ندارد حالا اینکه انگیزه اش از خواستگاری از شما چیست به نظر من اهمیت چندانی ندارد!
    • امیر سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:59:00
      31 83
      شما دیگه چرا به فکر ازدواجی؟؟ دو سه سالم بگذره برو یه دخترو بگیر بزرگ کن و ازین توهما خارج شو!
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:48:47
      65 14
      به نظرم این آقا مامان می خاد نه همسر!!!
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:10:28
      51 10
      یعنی فکر میکنی یک پسر 19 ساله میتونه از پس زندگی بر بیاد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اگه من همچین اعتماد به نفسی داشتم الان جای اوباما رییس جمهور بودم
    • pouya سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:41:04
      17 14
      سلام اون دسته از دوستانی که میگن ازدواج با این شخص اشتباه تا حالا عاشق شدن؟ چرا جوانها رو جدی نمیگیریم ؟ هستن اقا پسرایی که با 20 سال سن اندازه 10 تا مرد 50 ساله فهم و درک و شعور و غیرت دارن. خانم محترم پیشنهاد من به شما به عنوان یه برادر کوچیکتر متولد 70 اینه که نظر سنجی راه نندازید چون هیچ کدوم از کسایی که اینجا دارن نظر میدن نمیتونن مثله شخصه شما اون داداشه گلم رو بشناسن و در موردش نظر درستی بدن . ایشالا که هر چی خیره براتون پیش میاد .
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:42:54
      36 11
      آقای بی نام سوم، درسته یه مقدار محاسباتش سخت هست، ولی تلاش کنی میتونی بفهمی که طرف 23 سالشه نه 19 سال. //// به نظر من فردی که تو 23 سالگی عاشق یک خانوم 28 ساله میشه، خلا بزرگی در زندگیش داره، هنوز نمیدونه از زندگیش چی میخواد، زیاد جدی نگیرش، به فکر زندگیه خودت باش.
    • مهدی سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:42:58
      37 5
      شماکه اینقد از کمالات خودت تعریف کردی چرا اسیر این صحنه آرائی ها شدی ؟؟؟
    • سارا سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:55:46
      13 3
      به نظر من بیشتر از اختلاف سن اختلاف سطح تحصیلی و مالی و اجتماعی شما ممکنه مشکلات حادی به وجود بیاره ، ضمن اینکه 5 سال اختلاف سن برای یه پسر 23 ساله و یه دختر 28 ساله خیلی فرق میکنه تا مثلا برای یک پسر 30 ساله و دختر 35 ساله ، منظورم بلوغ فکری و احساسی ای هست که بین یه پسر 23 ساله و 30 ساله خیـــــــــــلی متفاوته اگرچه واسه یه دختر 28 ساله و 35 ساله مثلا خیلی فرقی نمیکنه...
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:46:56
      16 1
      آی کیوت درسته تو حلقم!! دختره میگه متولد 64 هستم.یعنی 27-28 سالشه.بعد میگه پسره 5 سال از من کوچیکتره.یعنی سن پسره 22-23 ساله..19 رو از کجا آوردی؟!!!
    • ناشناس مونث سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:48:54
      11 6
      تا هدف ازدواج چه باشد. اگر تشکیل خانواده و فرزندست که به نظر من با مردی ازدواج کنید که حداقل 2 یا 3 سال از شما بزرگتر باشد. درامد داشته باشد و امکان تامین مخارج زندگی و یک خانه استیجاری بدون کمک شما مقدور باشد. واقعیت این است که زنها در فازی از زندگی 40 تا 55 به یک دوست و همراه نیاز دارند . در چنین صورتی اگر همسر شما کوچک تر باشد احتما ل زیاد هست که به دلیل مسائل جنسی بین شما اختلاف بیفتد. می دانید که مردها حق ازدواج موقت دارند پس این احتمال هست که نیاز شما به همراه در اینده نادیده گرفته شده و درد خیانت هم به ان اضافه شود. ولی اگر شما هم یک همراه موقت برای مدت کوت نیاز دارید, با یک مهریه مناست و گرفتن تمام حقوق از جمله حق طلاق ریسک کنید تا اگر شرایط بد بود مجبور به تحمل نباشی
    • ماراتون سه شنبه 1 مرداد 1392 - 13:29:47
      12 4
      آخه اینجا جای نظرخواهی و یافتن راه حله؟! به جای مطرح کردن سوال در اینجا برید با یک مشاور سوالتون رو مطرح کنید.... بهتر نیست؟!
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 16:27:06
      8 6
      این موضوع کامل ساخته ذهن شماست و واقعیت ندارد . محرض ساختگی
    • بی نام یکشنبه 13 مرداد 1392 - 11:07:46
      1 2
      این ازدواج اشتباه است
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 07:34:21
    139 11 پاسخ به این نظر
    خارج از مسائل اقتصادی و جمعیتی سوالی که دارم اینه که چرا بعضی افراد (از جمله خودم)فقط به دختر ای بزرگتر از خودشون جذب میشن ؟ من تا حالا از هر دختری که خوشم اومده از خودم بزرگتر بوده !!!!
    • milad4060 سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:07:44
      67 23
      شاید سن تو خیلی کمه!
    • مرتضی سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:23:20
      34 9
      من نمیدونم چرا علاوه بر اینکه شما گفتی، کلا دخترای بزرگتر از خودم هم بیشتر بهم احترام میزارن و بهم علاقه نشون میدن!! دیگه کم کم دارم متقاعد میشک که منم دختر سن بالاتر از خودم انتخاب کنم!
  • یسنا سه شنبه 1 مرداد 1392 - 07:43:41
    90 5 پاسخ به این نظر
    خو دوست دارن دیگههههههههههههه
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 07:46:21
    64 14 پاسخ به این نظر
    سلام به نظرمن مشکلی نیست چون مهم علاقه وتفاهم در زندگیه......من ی دخترم نامزدمم 4سال از خودم کوچیکتره ،راستی پول دار هم نیستم...خودم قبلاً فکر می کردم چنین مسئله ای رو نمی تونم تحمل کنم ولی حالا فهمیدم میشه ..............
    • حامد سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:44:37
      48 19
      الاکی میگه!
    • مریم شنبه 24 اسفند 1392 - 14:52:04
      3 0
      خوش به حالت!
  • سحر سه شنبه 1 مرداد 1392 - 07:49:36
    65 14 پاسخ به این نظر
    دیگه سوال چی ! دله دیگه عاشق میشه سن و سال حالیش نمی شه که ! فقط باید دید تداوم این روابط تا چه حدی هست و جامعه ما کشش این مسئله را داره !
    • آرش سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:06:39
      29 9
      سحر خانم شمایی که میگی دله دیگه.......پس فردا این دل میخواد پول دربیاره؟ خونه بگیره؟ اجاره خونه بده؟ تو صف نون و روغن وایسته؟؟؟؟ بابا چقدر شماها دنیاتون کوچیکه.......
    • سحر سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:06:49
      11 5
      آقای آرش کسی که قصد ازدواج داره دیگه حتما شرایطش هم داره در مورد بدیهیات که بحثی نداریم ! موضوع الان اینجا سن و سال وگرنه هر دو طرفی که قصد ازدواج را دارن ایشالا اینقدر شعور هم دارن که بدونن باید شرایطش هم داشته باشن !
  • مرد خانواده دوست سه شنبه 1 مرداد 1392 - 07:57:16
    58 18 پاسخ به این نظر
    نظر شخصی بنده این است که همسر باید هم سن و سال و یا کمتر از همسر سن داشته باشد .
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 14:37:38
      25 3
      الان همسر اولی مونثه یا دومی؟
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 07:57:27
    39 13 پاسخ به این نظر
    اگر این فرهنگ رواج پیدا کند و عمومی تر شود ، گوشه ای از مشکلات ازدواج جوانان به اینصورت حل خواهد شد و اگر دید صحیحی نسبت به زندگی داشته باشیم، مسلما این مسئله هیچ اشکالی برای زوجین بوجود نخواهد آورد. ان شاء الله
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 07:57:48
    63 15 پاسخ به این نظر
    خوب معلومه به خاطر پول زنی که 15 سال کار کرده باشه بالاخره یه پس اندازی داره دیگه
  • محمد سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:02:20
    59 18 پاسخ به این نظر
    پسر من عاشق زنی شده که 9 سال از خودش بزرگتره. هرچی در مورد آینده این رابطه نصیحتش می کنیم فایده نداره و قصد ازدواج دارن. به نظرتون بذاریم این رابطه ختم به عروسی بشه؟؟؟ در ضمن از لحاظ اقتصادی هم خداروشکر هیچ مشکلی نداریم و پسرم 32 سالشه.
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:51:30
      65 30
      ولش کن بزار بدبخت شه
    • شهرام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:06:08
      91 34
      پدر جان شما ديگه چرا ؟ عروس 41 ساله ؟ نوه نميخواهي ؟ پسرت 32 سالشه ولي عقلش 12 سالشه ! نصيحتش كن بدبخت نشه !!
    • مسلم سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:18:26
      39 22
      سن بچتون بالا رفته.جایز نیست بیش از حد بلا تکلیف بمونن.در ضمن من اگه 32 سالم بشه بنظرم به اون پختگی میرسم که خودم برا خودم تصمیم بگیرم.
    • ممد سه شنبه 1 مرداد 1392 - 22:20:14
      16 3
      نهههههه , اصلا اجازه نده . بعد از مدت کوتاهی 100 % پشیمون میشه . البته طوری باهاش حرف بزنید که اگه پشیمون شد بتونه بیاد بگه , نه اینکه پسره یک عمر زجر بکشه گناه داره طفل معصوم
  • امیر سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:02:23
    30 3 پاسخ به این نظر
    علتش وضعیت اشتغال جوانان و عدم امید به بهبود در آینده است بهتره وضعیت اقتصادی این ازدواجها مورد مطالعه قرار بگیره و من مطمئنم که وضعیت زوجه به مراتب بهتر از زوج است
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 23:17:32
      1 2
      کامنت بالایی رو بخون از نظر خودت پشیمون میشی
  • بابک سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:02:24
    94 29 پاسخ به این نظر
    سلام همسر من از من 4 سال بزرگتره... اشتباهه به خدا اشتباهه ... الان مهریه میخواد ...( پولدار هم نبود) ... هر روز اعصاب منو خرد میکنه تا برم درخواست بدم که بتونه مهریه بگیره ... میخواد رو من تسلط داشته باشه... فقط حرف حرف خودش ... خدایا کمکم کن
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:59:28
      84 65
      آدم باش و بهش محبت کن اونوقت می بینی که ازت مهریه نمی خواد بلکه مهر می خواد
    • میلاد حمیدی سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:51:03
      76 13
      خانم بی نام شما مگر خانم اون رو میشناسید یا باهاتون نسبتی داره؟ چطور نشناخته و تنها بر مبنای جنسیت نظر میدید. قبول کنید هم مرد بد هست و هم زن بد. همه زنها رو هم نمیشه فرشته دید و همه مردها رو هم نمیشه دیو دید! آدم باش یعنی چی؟
    • به میلاد حمیدی زبل خان سه شنبه 1 مرداد 1392 - 13:45:22
      14 26
      میلاد حمیدی اینجا میلاد حمیدی اونجا میلاد حمیدی همه جا کافیه خبر آنلاین یه مطلب راجع به خانواده و زن بزاره تا سروکله این آدم پیدا بشه و کامنت بزاره!
    • سعید پنجشنبه 10 مرداد 1392 - 14:04:21
      9 5
      به میلاد حمیدی عزیز عرض کنم که : نه جانم، همه ی زن ها رو میشه دیو دید :)) فقط خدا رحم کنه به مردی که زن دسته گلش به فکر مهریه و شعارهای احمقانه ی دروغین درباره حقوق زنان بیوفته...
    • بی نام دوشنبه 11 آذر 1392 - 12:34:00
      5 3
      آفرین آقا یادت رفته به زنت محبت کنی براش مرد باشی اونم می خواد اینجوری خلاهاشو پر کنه به زندگیت اگر عشق ندی زن 10سال از خودتم کوچیکتر باشه مهریه می خواد!!!!!!!!!!!
  • محمد سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:04:13
    19 3 پاسخ به این نظر
    سلام. خسته نباشید. من میخواستم بدونم به جز مسائل عرف اجتماع آیا کلا این موضوع مشکلی دارد؟؟ البته برای حداکثر 2 یا 3 سال اختلاف مرد با زن. ممنون
  • حامد.ر سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:04:51
    45 5 پاسخ به این نظر
    آیا این چنین ازدواج ها از لحاظ نیازهای جنسی دو طرف رو دچار مشکل می کنند؟
  • سعید سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:06:32
    102 17 پاسخ به این نظر
    چون دخترخانمهای سن پایید خیلی ادعا دارن بهتره ازدواج نکنن و پیش مامانشون بمونن یه خانم سن بالا مسایل رو بهتر درک میکنه
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:49:08
      16 62
      ببخشيدا زرشك
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 18:09:25
      14 9
      اگر سن بالا باعث شخصیت وعقل ومتانت بیشتر شده باشه بعله، اما اگر گرگ پالان دیده شده باشه چی؟
    • سعید چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 11:30:58
      21 8
      باور کنید تحصیلات واس دختر خانم ها اصلا مهم نیست و فقط قیافه و تیپ مهمه. بنده دکترا هستم و تیپم زیاد خوب نیس و کچل هم هستم دختری طرفم نمیاد . ولی همسایه بالایی مون دیپلم داره،خوش تیپ و قد 190 هست. بیکاره، دختره 2 تاخونه و یک ماشین به اسمش کرده صبح تا شب خونست آقا داماد. من از سرکار میام داره باغچه آب میده پینگ پنگ بازی می کنه. خیلی از دخترای با تحصیلات می شناسم با پسر زیر دیپلم مزدوج هستند . دختران ما در عالم خودشون سیر می کنن البته می فهمن به روشون نمیارن متاسفانه و تو خودشون نگه می دارن و پسر خوش تیپ که دیدن رو می کنن.
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:06:35
    54 35 پاسخ به این نظر
    به نظر من يكي از علت هاي مهمش اينه كه در اين روزگار مردا به جاي مسوليت پذيري دنبال كسي هستند كه از نظر اقتصادي حمايتشون كنه و از نظر عاطفي هم به مادرشون شبيه باشه اكثريت مردا همييييييييييشه بچه اند و مثل بچه ها پرتوقع و نق نقو
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:07:08
    23 1 پاسخ به این نظر
    دست شما و آقای دکتر درد نکنه. به نظر بنده اقتصاد نقش مهمی در این بین ایفا میکند ، من به عنوان یه جوون با این وضع حاضر ، علاقه ای به ازدواج با کسی که مثل خودم از صفر شروع کرده باشم نیستم حداقل ترجیح میدم با کسی ازدواج کنم که از نظر دارایی و اقتصادی بیشتر از خودم باشه .واقعا با این وضع آشفته بازار ایران که پراید 6تومنی شده 18 تومن چه انتظاری میشه داشت !؟؟؟ آیا راهی میمونه تا اینطور ازدواجها شکل نگیره !؟
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:07:32
    6 3 پاسخ به این نظر
    به مقاله تحليل جمعيت شناختي الگوهاي همسر گزيني، توازن جمعيتي جوانان در سن ازدواج در ششمين کنفرانس جمعيت شناسي عليرضا ساجدي و علي اکبر محزون مراجعه کنيد دلايل جمعيت شناختي به طور مبسوط در اين زمينه توضيح داده شده است
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:08:21
    28 10 پاسخ به این نظر
    چرا باید خانواده ها با این موضوع مخالف باشن که دختر بزرگتر از پسر هست ؟! من عاشق دختری هستم که همکلاسیم هست و از من 2 سال و نیم بزرگتره خانواده ی من کاملن مخالف این قضیه هستند و من نمیدونم باید چطوری قانعشون کنم کاش این حساسیت های بی مورد از بین بره وقتی ملاک های مهم تری مثه درک متقابل و دلنشین بودن و هم کُف بودن از لحاظ سطح فرهنگی اجتماعی و دینی باشه از نظر من سن اونقدرا مهم نیست که بخوایم روش مانور بدیم
    • بی نام پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 14:23:17
      4 5
      پسرم، این حرفی که میزنی اقتضای سنته. من هم وقتی هم سن تو تو دانشگاه بودم؛ همین فکرها رو میکردم. ولی الان تمایل دارم با یه دختر که ۴ تا ۵ سال ازم کوچیکتره ازدواج کنم؛ چرا که همسر من قراره شادی، طراوت و زندگی رو بهخونه ی من بیاره. قرار نیست با کسی زندگی کنم که هر روز از مشکلات کاری و سختی و ... برام صحبت کنه. من در ازدواج به دنبال آرامش و شادابی هستم، همین.
  • طاهره سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:10:33
    13 5 پاسخ به این نظر
    با این شرایط بدی که از همه نظر اجتماعی اقتصادی و.. داریم به نظرم زیاده منی نگری شما ها تاثیر منفی میذاره رو روابط زوجین موفقی که اینطوری ازدواج کردن یا روی دهنیت خانواده هاشون لطفا خیلی منفی نگاه نکنید
  • امیر سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:12:50
    129 28 پاسخ به این نظر
    من 8 سال از همسرم کوچکتر هستم. 10 سال هست ازدواج کردیم و 1 پسر داریم . شدت عشقم به ایشون به حدی هست که گاهی فکر میکنم اگر اتفاقی بیفته برای ایشون من قطعا خواهم مرد.. این وابستگی عاطفی شدیدم نه اقتصادی است ( تحصیلاتم دکتری مکانیک هست ) و نه خودم مشکل خانوادگی داشتم. این که کارشناسان این جور ازدواج ها را این طوری تحقیر می کنند خیلی تاسف آور هست. عشق سن و سال و عدد و رقم نمی شناسه و مبنای دوست داشتن یه عدد به عنوان سن نیست. لطفا به انتخاب اشخاص و عواطفشون احترام بگذارید و زندگی خصوصی مردم را با نگاه متعصبانه سیاسی و فرهنگی پیوند نزنید.
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:11:13
      39 19
      موافقم
    • سحر چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 16:28:17
      4 6
      میشه بپرسم خانمتون چی کاره هستند و سطح تحصیلاتشون چیه؟؟؟
    • بی نام پنجشنبه 7 آذر 1392 - 20:31:07
      7 0
      ارزوی تداوم خوشبختی و شادیتان را دارم:-)
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:15:21
    26 82 پاسخ به این نظر
    چون مردا هميييييييييييشه بچن
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:54:18
      24 50
      اكثر مردا هميييييييييييييييييييشه همييييييييييييييييييييييييشه كوچولو ان مثل پسر بچه هاي 5 ساله حتي اگه 50 سالشونم بشه بايد تر و خشكشون كني
    • ترک سه شنبه 1 مرداد 1392 - 13:03:06
      19 8
      مردای شما بچه هستند
    • مرد ایرانی سه شنبه 1 مرداد 1392 - 15:39:59
      14 6
      از خبرآنلاین می خواهیم کامنت های ضد مرد و فمینیستی و توهین آمیز را منتشر نکند. آیا به نظر شما درست است ما از این ادبیات برای جنس زن استفاده کنیم.
    • لر سه شنبه 1 مرداد 1392 - 16:22:48
      13 4
      من که چی نگاه میکنم اطرافم همشون شیر مردن
    • آوا پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 11:18:18
      1 7
      دقیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــقا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:16:23
    39 6 پاسخ به این نظر
    خدا به داد برسه الان دوباره خانما و آقايون مي افتن به جون هم...
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:17:05
    29 4 پاسخ به این نظر
    خبر چرا اين مطالبو مي ذاري هر دفعه از زن و مرد مي گي جفتشون مي افتن به جون هم و تا مي تونن بار هم مي كنن. اي بابااااااااااااااااااا
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:20:04
    23 18 پاسخ به این نظر
    حمایت مادرانه
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:20:12
    37 5 پاسخ به این نظر
    واسه پول ! تنها فکر و ذکر امروزه مردم ایران واسه داشتن حداقل امکانات زندگی
  • نظرمو بذار لطفا خبر جان سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:21:24
    31 36 پاسخ به این نظر
    مردا خيلي هاشون دنبال پول زن هستن و بخور بخواب و صفا و امنيت آخرشم نفهميدم مررررررررررررد بودن يعني چي!!! از مررررررررررررد بودن همش زور استبداد و غرور الكي رو ديدم
  • علی اکبر سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:25:46
    26 18 پاسخ به این نظر
    البته این تعدادا مردان خیلی کم هستن! اغلب از روی عشق ورزی نیست صرفاً به دلایل عقلانی صورت میگیره! به عنوان مثال خیلی از جوانهایی که خودشان بیکار هستند میرن سراغ خانومهای شاغل تا خرج زندگی در بیاد این خانومها هم عمدتاً سنهای بالایی دارن!دیگه اینکه خانمهای ثروتمند سن بالا هم گاهی وقتها مورد توجه جوانهای مقتصد قرار میگیرن! وگرنه لذت زندگی در ازدواج با خانمهای کم سنه! به نظر من!من بزرگتره ازدواج کردم و الان هر دو در سن 45 سالگی هستیم اون یواش یواش داره میل به زناشویی رو از دست میده ولی من احساس میکنم اول راهم و این داره کم کم مشکل ساز میشه!واقعیت مطلب راجه به من این بود که چون حقوقم کم بود فکر میکردم اذواج با ایشون میتونه زندگیمون رو سر و سامان بده! ولی اشتباه بود
  • saman سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:26:06
    11 42 پاسخ به این نظر
    معمولا متولدين فروردين ماه چنين خصوصيت بارزي دارند
    • فرئردین ماهی سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:27:28
      19 2
      خوبی تو ؟
  • محمد سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:27:04
    18 5 پاسخ به این نظر
    به نظر بنده مسائل اقتصادی دلیل اصلی نیست چون بیشترین ازدواج های از این دست با فاصله سنی زیر 5 سال است و این اختلاف کم تاثیر چندانی بر تمکن مالی زوجه ندارد. یکی از دلایل مهم، تغییر روش تربیتی فرزندان به ویژه دختران است. دختر خانم ها خیلی دیرتر از گذشته آماده ازدواج ، تشکیل خانواده و مسئولیت پذیری می شوند. با توجه به این که ازدیاد این نوع ازدواج ها اجتناب ناپذیر می نماید از کارشناسان محترم خواهش می کنم راه کارهای زندگی موفق و دور از تنش برای این زوج ها را بررسی و ارائه نمایند.
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:33:26
    40 10 پاسخ به این نظر
    من خواستگاري داشتم كه حدود 2 سال از خودم كوچكتر بود و با اينكه منو نمي شناخت خيلي ابراز عشق ميكرد از همان ابتدا مدام مي گفت من مي دونم اگه دچار مشكل بشم ( مادي) تو كمكم مي كني ( آخه منم شاغلم) اينقدر توي حرفاش به اين موضوع اشاره كرد كه مطمئن شدم ايشون علاقه و عشق و روياهاش همش مساوي پول و درآمد منه البته از نظر عاطفي هم به شدت متزلزل بود. منم تصميم گرفتم اگه كسي ازم كوچكتر بود به هيچ وجه اجازه خواستگاري ندم مجرد موندن خيلي بهتر از ازدواج اشتباهه اينو مطمئنم خيلي زياد اگه مي خواستم فقط ازدواج كرده باشم بايد بگم واقعا تعداد خواستگارهاي كوچكتر ازم بيشتر بود علتشم اينه كه كمتر از سنم مي زنم
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:03:05
      31 17
      درسته دوست من هم همينطوره دختريه كه از سنش 4-5 سال كمتر ميزنه زيباست فهميدس و شاغل والبته تحصيلكرده. خواستگاراش اكثرا از خودش كوچكترن اما ميگه ازدواج نمي كنم مگه مامان بازيه ؟ بابا همينطوريش مردا بچن
  • سعید سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:41:37
    44 14 پاسخ به این نظر
    علتش فقط پوله نه عشقی هست نه علاقه ای
  • مهربان توسی سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:44:24
    48 4 پاسخ به این نظر
    من آقا فکر میکنم زیبایی و ثروت یا موقعیت شغلی خانم در این انتخابها بی تاثیر نیست
  • ali سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:49:52
    21 9 پاسخ به این نظر
    با سلام، نزدیک بودن سن دختر با پسر (دختر بزرگتر یا پسر بزرگتر) و این موضوع که زنان زودتر از لحاظ بدنی پسرفت می کنن (از نظر زیبایی و اندام) چقدر تو انتخاب همسر مهمه؟ با سپاس
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:02:27
      15 6
      یعنی این نگاه جنسی و ابزاری به زن تمومی نداره؟؟؟
  • مهرناز سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:51:13
    22 8 پاسخ به این نظر
    بنظرم این مساله رو نباید یه معضل دونست و اون رو نفی کرد بلکه این یه اتفاق عادی در یک جامعه در حال گذار هست
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:51:20
    27 25 پاسخ به این نظر
    آخه به شما چه ربطی داره تو این مملکت هر کسی هر کاری می کنه باید مورد بررسی و کاووش کارشناسان قرار بگیرد؟؟؟ دست از زندگی خصوصی مردم بردارید. دیگه مسئله مهمتر از این تو این کشور نداریم که خبر آنلاین گیر داده به این مسئله؟؟؟؟
  • علیرضاا سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:53:02
    25 5 پاسخ به این نظر
    نامزد من که سنش از خودم کمتره اما نه کار دارم نه پول دارم در صورتی که خودش حقوق بگیره .چرا عاشقه من شده بنظر شما؟ حدس میزنم درک میکنه که پارتی ندارم و این یعنی همین که من هستم
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:56:25
    29 7 پاسخ به این نظر
    بیاید یک بار هم که شده فکر کنیم فرهنگ مان رشد کرده و به ازدواج به عنوان یک معامله یا قرار داد یا یک مسله جنسی نگاه نمیکنیم. بلکه آن را یک ارتباط انسانی و اخلاقی بدانم. در این دیدگاه سن نقش کم رنگ تری از دیگر مسائل خواهد شد و این قدر که شما به آن توجه می کنید بارز نیست ضمنا وقتی سن از 30 سال می گذرد افراد آن قدر تجربه کسب کرده اند که بتوانند عاقلانه فکر کنند و تصمیم بگیرند
    • الناز یکشنبه 15 دی 1392 - 03:13:36
      5 1
      تا وقتی دختر ها و پسرها زیر یک سقف زندگی نکنند معلوم نیست بتوانند با هم زندگی کنند
  • امیر سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:56:44
    17 12 پاسخ به این نظر
    به نظر ایشون علاوه بر اقتصاد طرز فکرم زیاد رو این اتفاق غالب نیست؟؟دخترا فقط بلوغ جنسیشون زودتره! ولی عقلیشون 10 ..20سال بعد از بلوغ جنسی شکل میگیره و این یه دلیل محکم دیشس
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:58:18
    10 14 پاسخ به این نظر
    احتمالن دارن فداکاری میکنن که بعضی خانوم ها دنبال مذاکره با اشتون نرن!
  • علی سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:00:00
    25 16 پاسخ به این نظر
    با سلام. سر انجام این ازدواجها چی میشه؟ آیا با توجه به بحث یائسگی در خانم ها و بحث ریسک بالای بارداری در سنین بالا این قضیه مسأله ساز نیست؟ احساس بنده اینه که به جز بحث اقتصادی، افرادی که یا خانمهای بزرگتر ازدواج می کنن در واقع یک مادر دوم برای خودشون دست و پا می کنند! در نهایت اگر امکانش هست در مورد کشورهای دیگه هم بحث کنید که آیا این قضیه به اندازه ایران در کشورهای دیگه هم رواج داره؟ اگر آمار بدبد ممنون می شم.
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:51:53
      35 29
      مگه مردا يائسه نمي شن؟ 40 رو كه رد مي كنن يه شكم گنده، كسل، اخمو، طلبكار و عنق ...
  • گل پسر سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:01:58
    23 7 پاسخ به این نظر
    با توجه به مشکلات اقتصادی هم ما پسرا یا ازدواج نمی کنیم و اگرهم این کارو بکنیم دتبال گزینه ای می گردیم که معنی (( درک )) رو بفهمه
  • اسماعیل سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:02:15
    26 10 پاسخ به این نظر
    من از جمله کسانی هستم که سن خانمم از خودم بیشره.(دو سال) دو سال پیش ازدواج کردیم و مشکلی هم نداریم.استدلال من این بود که توی این زمونه باید از لحاظ فکری و عقلی خانمم نزدیک به خودم باشه و به بلوغ فکری رسیده باشه و کسی که انتخاب کردم این ویژگی ها رو داشت. توی این دو سال بسیار درکم کرده و پا به پای خودم کار می کنه تا زندگیمون رو بسازیم(از صفر شروع کرده بودیم و خدا رو شکر به واسطه همین همکاری و همفکری پیشرفت خوبی داشتیم)
  • جواد سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:03:33
    40 12 پاسخ به این نظر
    خوب معلومه چرا! بنده باداشتن 2فرزندازخانمم جداشدیم.ایشون باگرفتن مهریه وجهیزیه کامل شده طی 15سال زندگی الان بایه پسر10سال کوچکترازخودش ازدواج کرده که هیچیم نداشت.خوب پسره میبینه خونه وماشین و...حتی بچه هزینه هاش خیلی زیاده.ازخداشم هست که یهوصاحب یه پسردانشجوویه دختر15ساله و.خونه وماشینو...بشه دیگه.
  • محمدرضا سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:06:18
    24 30 پاسخ به این نظر
    هیچ دلیل پزشکی و روانشناختی و جامعه شناختی نداره تنها یک دلیل داره و اون هم اینکه یک مرد سی ساله از نظر پختگی و بلوغ فکری و شعور زندگی هم تراز با یک خانم چهل تا چهل و پنج ساله است (حمل بر بی احترامی به خانم های گرامی نباشه ) ازاونجایی که سن ازدواج تو مملکت رفته بالا اقایون تمایل دارن با یک خانم در حد شعور و فهم خودشون ازدواج کنن که خواه نا خواه مجبورن با یک خانم از خودشون بزرگتر ازدواج کنن که شاید به اون خواستشون نزدیک بشن .
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:42:02
      14 17
      ببخشيدا زهي خيال باطل شما مردا همه چيز و همه اصول شرعي و ... مي برين زير سوال
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:10:17
    32 6 پاسخ به این نظر
    چون تجربه‌ی بیشتر و توقع کمتری دارند
  • رضا سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:10:27
    14 2 پاسخ به این نظر
    سلام من فکر میکنم به این دلیله که الان تو زندگی پارامترهای خیلی زیاد و مهم تری مثل درک و فهم ، ارزش ها و ... وجود داره که مساله سن در مقابل اونا خیلی به چشم نمیاد. من همسرم 1.5 سال از خودم بزرگتره و واقعا تو زندگیمون تنها چیزی که به چشم نمیاد همین اختلاف سنی هست البته نکته مهم دیگه هم این هست که جدای از سن شناسنامه ای آدم یک سن فیزیکی و ظاهری داره که حتما آقایان تو انتخاب به این سن دوم اهمیت میدن چون ممکنه یک نفر سن شناسنامه ای پایین و سن ظاهری بالاتری داشته باشه و بالعکس، در آخر هم سوالی که دارم اینه به نظر کارشناسان محترم اکثر مشکلاتی که زوج هایی مثل من میتونن با اون روبرو بشن چیه؟
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:31:15
      21 2
      دقیقا. بعضی از خانم ها خیلی سنشون کم میخوره . آدم به اشتباه میخوره!!!!!!! حالا من یه سوال دارم. مثلا یه دختر 29 ساله که بهش میخوره 21 شالش باشه و یه دختر 21 ساله که بهش بالای 30 میخوره و مادرم میگه کم سن و ساله را چطور انتخاب کنم.؟؟؟؟؟؟ اول مادرم باورش نمیشد من یه نفر که از خودم سه سال بزرگتر است را انتخاب کردم بعد که رفتیم خاستگاری اصلا جا خورد!!!!!!!! چون واقعا بهش نمیخوره . فکر کنم یه عده خیلی دیر پیر میشن!!!!!!!!!!!حالا مادر سنتی من میگه والا پسرم نمیدونم با خودت است.
  • ارزو کردستانی سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:12:32
    43 31 پاسخ به این نظر
    من هم به عنوان یک دختر دوست دارم با پسری کوچکتر از خودم ازدواج کنم.
    • مهربان توسی چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 10:13:17
      6 3
      انشاا... به ارزوتون برسید
    • بانو چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 12:08:01
      7 7
      اشتباه می کنی . مردها دیر به پختگی می رسند . ازدواج با مرد زیر 30 سال اشتباه محضه
  • reza kiani سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:13:10
    19 9 پاسخ به این نظر
    متاسفانه دلایل متعددی در این مورد دخیل می باشد ازجمله نحوه ورود به دانشگاهها،خدمت سربازی،تبعیض در اشتغال،هجوم ماهواره وتبعات فیلمهایی که مخصوصا به زبان فارسی پخش می شود و ... وتاسف بارتر اینکه هم مسئولین و هم خانواده ها خواسته یا ناخواسته خود به این روند اشتباه دامن می زنند ، رسانه ملی که با ساخت سریالهایی به سبک وسیاق زندگی غربی و تجملاتی ، جوانها را به زندگی مرفه با کار کم و مسافرتهای آنچنانی و پرخرج سوق می دهد و خانواده ها که در مقابل خواسته های معقول و غیر معقول جوانها تاب مقاومت ندارند و در کنار اینها فاصله طبقاتی ایجاد شده خیلی زیاد در بین سطوح مختلف جامعه ، همگی ازجمله عوامل مهمی هستند که بخشی از مشکلات کنونی را سبب گشته اند.
  • مرد سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:15:32
    62 24 پاسخ به این نظر
    ازدواج با زن بزرگتر را ما مردا ترجیح می دیم چون زنها از ما مردها 4 یا 5 سال بزرگتر که میشن (سنن) تازه تا حدودی به درک واقعی ازدواج می رسند و دست از یه بچه بازیهایی بر میدارند و میتوانند به عنوان یک زن خانه زندگی را اداره کنند. البته این حرف که زن زود به بلوغ میرسه شکی نیست اما به نظر من فقط بلوغ جسمی هست
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:55:57
      25 37
      تو نظرتو برا خودت نگه دار خيلي مسخرس
    • رضا سه شنبه 1 مرداد 1392 - 18:47:43
      8 5
      بی نام نظر خودت مسخرس اگه خوشت نمیاد رای منفی رو گذاشتن واسه آی کیو هایی مثل تو! در جواب به کامنت با حرف شما موافقم فقط تنها مشکلی که وجود داره که دخترها زود از زیبایی می افتند و زندگی کسل کننده میشه!
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:17:39
    24 10 پاسخ به این نظر
    پسرم به مدت پنج سال با خانمي كه بيش از پنج سال با وي تفاوت سني دارد در ارتباط مي باشد از آنجاييكه ما (بنده و همسرم) به شدت به سنن و آداب زناشويي مرسوم در جامعه ايران پايبند هستيم تا كنون با اين وصلت كه زوجه پنج سال بزرگتر از مرد مي باشد مخالفت جدي داشته ايم واين ماجرا باعث دوري پسرمان كه بيست و شش ساله مي باشد از ما شده است ضمن اينكه با بررسي كه به عمل آورديم خانواده اين خانم و خود ايشان آنچنان در قيد مراعات آداب و اصول و فرهنگمان نمي باشند والا اين رابطه از ابتدا نبايد شكل مي گرفت ضمنا سطح اقتصادي زوجه و خانوادهاش از سطح زندگي ما بسيار پايين تر مي باشد لطفا موضوع را با كارشناسان محترم مدعو در كافه خبر طرح بفرماييد
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:20:20
    39 2 پاسخ به این نظر
    عكس مناسبي انتخاب نكرديد
  • سلمان سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:20:24
    39 13 پاسخ به این نظر
    چون در سنين بالاتر عاقلانه تر رفتار مي كنند
  • دکتر سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:21:04
    20 24 پاسخ به این نظر
    عامل پایه ایجاد این تغییر مربوط به هرم نامنظم سنی-جنسی جمعیت ایران هست. مثلا توی این هرم نمیشه انتظار داشت دختران 25تا30 سال با پسران 30تا35 ازدواج کنند چون تعداد دخترا خیلی بیشتر هست. پس مجبور هستند با پسرهای گروه های سنی 25تا 30 و حتی 20 تا 25 ازدواج کنند. این شرایط چن سال دیگه به حالت عادی برمیگرده البته با جا موندن تعداد زیادی دختر مجرد 30تا40 ساله از قطار ازدواج!
    • مهندس سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:32:02
      26 10
      خیلی بی ادبی.......... "جا موندن تعداد زیادی دختر مجرد 30تا40 ساله از قطار ازدواج....." آخه اگه اون مرد یکی مثل شما ها باشه کوچیکتر و بزرگترش هیچ فرقی ندارن
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:33:08
      21 10
      مطمئنی دکتری ؟؟!!! نکنه مدرکت قلابی ناقلا؟؟، مطمئنا سواد نداری چون نمی تونی آمار ها رو درست بخونی.
    • پسر دهه ۶۰ جمعه 4 مرداد 1392 - 15:28:14
      0 1
      من نمی‌فهمم مشکلش کجا بود، ایشان، این آقای دکتر مطلبی علمی و آماری را بدون هیچ چیز اضافی بیان کرد، دوستانی که مخالفند نمی‌خواند واقعیت را قبول کنند؟ بالاخره ما تعداد بسیار بسیار زیادی زنان با سن بالا که دیگر ازدواج نخواهند کرد خواهیم داشت، این که یک واقعیت هست، البته زیاد مشکل خاصی هم نیست، اگر هم مشکل هست به هر حال چیزی هست که باید ۱۰ سال پیش به آن فکر می‌شد، الآن دیگر خیلی دیر هست...
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:21:54
    15 6 پاسخ به این نظر
    تا حد زیادی به مدرنیزه شدن جامعه مربوط میشود. در قدیم زوربازو و کلام مرد چه به لحاظ فرهنگی و چه در عمل حرف اول رو میزد، مخصوصا اینکه نوع تعاملات هم به گونه ای بود که زوجه نیاز پیدا میکرد در امور مختلف به همسرش تکیه کنه بنابراین خانم ها ترجیح میدادن با همسران بزرگتر از خودشون ازدواج کنن تا این خصوصیات رو بیشتر داشته باشند. اما امروزه دنیای سخت ابزاری گذشته جای خودشو نیاز به دنیای نرم افزاری جدید داده که برای پیشبرد زندگی نیازی به زور بازو و فریاد مرد نیست و خانم ها هم مخصوصا در کشور های پیشرفته به تنهایی میتونند زندگیشونو اداره کنن بنابراین نیاز به ازدواج با مردهای بزرگتر دیگه مثل سابق احساس نمیشه.
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:35:01
    26 20 پاسخ به این نظر
    اصلا چه قانونی وجود داره که بگه پسر باید بزرگتر از دختر باشه؟
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 15:41:15
      11 15
      نیاز طییعی مرد. از لحن کامنت تون معلومه شما زن هستید و چون زنان زیادی فرصت ازدواج با مردان بزرگتر را از دست دادند و یا جواب رد به آنها داده اند و حالا دیده اند که متضرر شده اند سعی دارند ازدواج خودشون با پسر کوچکتر را مطرح کنند و آن را موجه و عادی جلوه دهند.
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:39:18
    23 5 پاسخ به این نظر
    البته این سوال شما میتونه اینگونه نیز مطرح شود که چرا دختران تمایل به ازدواج با پسران کوچکتر از خود دارند
  • مهران سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:41:36
    18 8 پاسخ به این نظر
    مگه خوانمها هم از نظر اقتصادی به خونه کمک می کنند؟هر چی در بیارن خرج خودشون و خانواده شون و پس انداز خودشون میشه
  • وحيد سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:42:05
    19 9 پاسخ به این نظر
    زنان در سن هاي بالاتر با داشتن تجربه رابطه و احتمالا استقلال مالي، راحت تر ميتونن مردها رو درك كنن و از نظر عاطفي مالي و ... به نيازهاي مردان پاسخ بدن، ازدواج يه مبادله ست عرضه ي بهتر از طرف هر گروه سني از زنان صورت بگيره تقاضاي مردان به همون سمت حركت ميكنه.
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:42:16
    23 6 پاسخ به این نظر
    چون جا افتاده ترند!.فهمیدی
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:42:49
    44 11 پاسخ به این نظر
    چون زنهاي زير سي سال اكثرا با ناپختگي و بدون استفاده از عقلشون و فقط طبق احساس عمل ميكنن!
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:56:56
      8 23
      دروغ كه حناق نيست بابتشم كه جريمه نمي شي اما بهتره با فكر نظر بدي
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:20:10
      20 9
      ببين بي نام دوم بذار يه مثال بزنم: وقتي وارد يك اداره اي شركتي يا هرجاي ديگه ميشم باور كن خداخدا ميكنم اون طرف مقابلم كه كارم گيرشه زن نباشه از بس بي منطق عمل ميكنن!، مطمئنم خود شخص شخيص شما هم اين آرزو رو ميكنيد!
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 18:13:16
      5 4
      اشتباه به بی نام دوم منفی دادم. اگر راجع به چند زن تجربه منفی دارید، لطفا آن را به همه تعمیم ندید دوست عزیز. چه بسیار زنانی که زندگی و خودشون را به خاطر خانواده فدا کردند و می کنند....
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:43:41
    20 29 پاسخ به این نظر
    سلام ب اید در نظر گرفت که همسر پیامبر ( ص ) نیز از ایشان بزرگتر بودند.
    • میلاد حمیدی سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:04:02
      30 20
      پیامبر این همه همسر داشت که همه ازشون کوچکتر بودند شما آمدی همین یکی را گرفتید؟ بعد هم او پیامبر بود و می توانست تعداد زیادی زن داشته باشد. مرد ایرانی بیچاره که یک زن هم به زور می گیرد آیا می تواند تحمل کند که یک زن پیر سالها از خود بزرگتر که جای مادرش است را بپذیرد؟!!! حتی در شرایط سنی برابر هم زنان زودتر از مردان از هر لحاظ شکسته می شوند. درست است که عشق مهم است ولی سن هم فاکتور مهمی است. همیشه لقمه باید به اندازه دهان برداشت. باید فکر عواقبش را هم کرد.
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:06:31
      13 9
      خب! كه چي؟!
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:34:30
      15 9
      آقای میلاد حمیدی راجع به فردی که واقعا به سنش نمیخوره هم اینطور قضاوت می کنی؟؟؟؟؟؟؟ بخدا با چشم خودم دیدم و از یکی خاستگاری کردم که فکر نمی کردم از خودم بزرگتر باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اصلا فکر کنم ظاهر سن را میسازه نه واقعیت!!!!!!!!!!!! نمیدونم.
  • hamid سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:59:04
    26 11 پاسخ به این نظر
    الان اكثر خانومها قدرت درك و استدلالشون خيلي كمتر از سنشونه. به همين دليل و براي كمتر شدن ميزان مشاجرات، يكي از راههاش اينه كه با زني ازدواج كنيم كه 10 سال از خودمون بزرگتر باشه بلكه سطح آگاهي و درك و استدلالش به ما مردا نزديك باشه.
  • امید سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:01:50
    30 12 پاسخ به این نظر
    به نظر بنده اینجور ازدواجها که در این چند سال اخیر آمارش در حال رشد است می تواند ناشی از کثرت دختران متولد دهه 60 باشد.این سن دختران قاعدتا باید با پسران اواخر دهه 50 ازدواج کنند که تعدادشان به مراتب کمتر از دختران دهه 60 می باشد.به همین دلیل الان با وفور دختران دهه 60 مجرد و بدون خواستگار مواجه هستیم که خود می تواند در آینده معزلات اجتماعی ایجاد نماید و خانم مارپل های زیادی در ایران داشته باشیم! خوب پسران اواخر دهه 60 نیز با توجه به وضعیت درآمدی دختران دهه 60 و کثرت بالا و مطمئنا توقع پایین این دختران به سمت ایشان گرایش خواهن داشت.
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:31:45
      17 9
      خنديديم !!!
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:55:18
      16 12
      پس پسرای دهه شصت کجان!!!!!!!!!!!!! نکنه آمریکا تشریف بردن.
    • امید چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 09:57:12
      12 1
      خوب پسران دهه 60 هم که عموما سراغ دختران اواخر 60 و اوایل 70 میرن
  • سید سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:02:02
    24 4 پاسخ به این نظر
    برای من سواله که چرا این موضوع اینطور مطرح میشه؟ بهتر نیست بگیم چرا زن ها با مردان کوچکتر از خودشون ازدواج می کنن و به این موضوع از این رهگذر بپردازیم؟
    • امیر سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:16:58
      23 8
      نه..چون تو جامعه ی ما مردا انتخاب میکنن و زنا انتخاب میشن
    • میلاد حمیدی سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:31:04
      25 11
      البته امیر جون الانه تا حد زیادی داره شرایط عوض میشه و کلا انتخاب با خانمها شده و کفه ترازو به شکل ناعادلانه ای به سمت زنان سنگین شده و حقوق زنان داره روز به روز حقوق مردان را می بلعد! در این شرایط مردان در موضع ضعف قرار می گیرن! ***یک چیزی هم بدون این ازدواج ها سنتی نیست. در ازدواج سنتی مرد انتخاب می کند.حتی یک لحظه، یک لحظه شک نکن که در ازدواج غیر سنتی زن است که انتخاب می کند که چه مردی را به سوی خود جلب کند! تکنیک های زنانه!یک چیز دیگه اکثر پسرهای سن زیر 25 سال گرایش به دختران بزرگتر از خودشون دارن! اگر آمار بگیرن در این ازدواج ها معمولا سن پسر زیر 25 سال است. نمیدونم چرا اینطوره ولی هست. اما یکم سن پسر بالاتر بره عقلرس بشه انتخابش دقیقترمیشه! در این ازدواج ها زن شکاک و سرو گوش مردمیجنبد
    • لیدا shz سه شنبه 1 مرداد 1392 - 13:02:34
      10 7
      آقای میلاد حمیدی شما احیانا کار و زندگی ندارین؟!! تو هر بحثی شونصدتا از نظرای شما هست نظراتونم که ماشالا انگار طومار خواهشا خلاصه بنویس بلکه حوصلمون بشه بخونیم
    • رسول سه شنبه 1 مرداد 1392 - 15:33:30
      7 1
      بالاخره این زنان هستند که در قبال خواستگاری پسرها جواب مثبت می دهند. پس 50 درصد در تشکیل چنین ازدواج هایی دخترها سهیم اند.
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:04:34
    22 14 پاسخ به این نظر
    قشنگ معلومه مخاطبات اكثرا مررررررررررررررررررردن خبر آنلاين
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:06:16
    22 9 پاسخ به این نظر
    چرا پیامبر با زنی که چندین سال از خودش کوچکتر بود ازدواج کرد. حاصل این ازدواج فاطمه بود.. پیامبر مشکل داشت عایا؟؟ سن فقط یک عدد هست
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:07:19
    5 3 پاسخ به این نظر
    البته ايراد اساسي به اين موضوع نمي توان داشت آنجه مهم است تفاهم وهمدلي است شرايط اجتماعي واقتصادي و... جامعه سهم بسزائي درانتخاب ها دارد ولي آنچه مهم است همتراز بودن وشناخت است وتوقع وانتظار طرفين ازهم. متاسفانه سهم عمده ازدواج هارا درجامعه ما عشق (زود گذر) ومسائل اقتصادي و... تشكيل مي دهد كه ضمن مهم بودن ركن اصلي ازدواج نمي باشد. زماني بود دختران در سنين 16 الي 20 سال ازدواج مي كردند ولي اكنون تحصيلات عاليه انجام ميدهند و... لذا سن ازدواج بالاي 25 سال مي شود .
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:09:58
    33 17 پاسخ به این نظر
    ارسطو مي گويد: بهتر است مرد در چهار چيز ار همسرش بالاتر باشد: 1- سن 2- دانش 3- ثروت 4- قد
    • همراز یکشنبه 8 دی 1392 - 17:16:22
      1 1
      بی نام عزیز این جمله مال ناصر خسرو بیده جیگر نه ارسطو
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:10:46
    5 9 پاسخ به این نظر
    اتفاقا از نظر جمعیت شناختی اتفاق خوبی هست و یه حل مشکل مضیقه ازدواج که تعداد دخترها از پسرها بیشتر شده و یکی از راه حل مشکل ازدواج دختر ها که در واقع یک مشکل اجتماعی و در واقع مشکل همه خانواده هاست کمک می کند ولی باید با تدبیر بیشتر انجام بشه و فاصله سنی خیلی زیاد نباشه/ ولی پسرها بیشتر با این نیت به این نوع ازدواج تمایل دارند که می خواهند زودتر به شرایط ثبات مالی و اقتصادی برسند و عمدتا این نوع ازدواج ها با دختر های شاغل صورت می گیرد و کمتر پسری با دختر بیکار بزرگتر از خود ازدواج می کند. در هر صورت اتفاق خوبی است
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:11:28
    13 19 پاسخ به این نظر
    مگه ترشیه که جا افتاده اش بهتر باشه؟!
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:13:57
    19 3 پاسخ به این نظر
    باز یه خوبی که داره اینه که 2 تا ادم از مجردی خارج میشن . انقدر ایراد نگیرید گربه دستش به گوشت نمیرسید ، گفت بو میده
  • معمار سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:14:07
    16 12 پاسخ به این نظر
    حضرت محمد با زنی ازدواج کرد که 15 سال از خودش بزرگتر بود تا بگه اینکه سن زن بیشتر باشه مهم نیست.. ولی در جامعه امروز به شرایط 2 طرف وعلاقه وموقعیت افراد بستگی داره که ببین آیا ازدواج با زن بزرگتر موفقه یا نه.. من خودم 2 جا خواسگاری رفتم بزرگتر بودن وشاغل ولی زیاد از خودم مایل نبودم ولی اگر علاقه من به یک زنی که خوشم میاد واقعا زیاد باشه اصلا سنش واسم مهم نیست...
    • میلاد حمیدی سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:43:39
      26 15
      حضرت محمد زنان دیگری هم داشتند که سالها از خودشان کوچکتر بود. ازدواج ایشان سیاسی بود. پس حضرت محمد زنان زیادی داشت و چند همسره بود! آیا شما از این الگو هم تبعیت می کنید؟ اصلا شدنیست؟ الان اینو میگی! چند سال بگذره پیر بشه خودت سرخورده میشی! زندگی درسته عشق مهمه اما یک تبادله! یک وقتایی تبادل می تواند تعامل را خراب کند! زیادم احساسی نشو. آدم احساسی برادر گل من کلاه سرش میره ها... از ما گفتن بود امیدوارم موفق باشید
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 23:24:36
      11 4
      ازدواج حضرت محمد هم سیاسی کردین آخه شماها چرا اینجورید به همه چیز به عنوان طعمه نگاه میکنید؟ حجالت بکشید.آقای حمیدی کمی اطلاعات خودت رو بالا ببر
  • امیر سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:14:58
    73 6 پاسخ به این نظر
    من باز میگم ازدواج ایرانی محکوم به شکسته.مگه میشه دونفر از همون اول زندگی کنار هم به یه زندگیه مطلوبی برسن.مثل سکه انداختنه و شانسی! باید خود افراد انتخاب کنن و کنار هم زندگی کردنو تجربه کنن و اگه موفق بود ازدواج کنن که پایدار شه! این مدل زندگی ما ایرانیا زن و مردو به هم تحمیل میکنه. زن نمیتونه راحت طلاق بگیره و مرد اصلا نمیتونه طلاق بده.خیلی مسخرس.اگه روش نوین به طور عمومی جای روش سنتی رو بگبره دیگه دخترا برا پول و پسرا برای نیاز جنسی ازدواج نمیکنن عرفای مرتبطم متناسبا تغییر میکنن. کسی که مخالف نظر منه تغریبا همنظر با این کارشناسای الکیه که میان و نظر باطلشونو میگن.اگه شک دارین یه نگاهی به دورو برتون بکنین خیلی واظحه مگه این که خودتون نخواین ببینین
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:48:01
      4 19
      مسغره نه مسخره
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:20:17
    4 5 پاسخ به این نظر
    به نظر من یکی از دلایل این نوع ازدواج ها در شرایط اقتصادی و اجتماعی فعلی و تنش های زیاد اجتماعی که برروی افراد وارد میشه اینه که مردها با توجه به مشکلات امروزه بیشتر به دنبال آرامش و محیطی دور از تنش های جاری هستند...خب طبیعیه که ازدواج و ارتباط با دخترانی با سن پایین تر از خودشون تنش های دیدی رو (به واسطه نواسانات شخصیتی دوطرف) به همراه داره که در شرایط فعلی دردی بر دردی های روزمره اضافه میکنه و در حالیکه اکثر دخترانی که از سنین بالاتری قرار دارند و اکثرا در اجتماع حضور دارند (به عنوان شاغل) درک بهتر ، شخصیت احتماعی با ثبات تری دارند ....خب طبیعیه که برای دوری از تنش های جدید به سمت دخترانی با سنین بالاتر متمایل میشوند... و نکته ای که اینجا وجود داره اینه که تمایل به ازدواج با دختران سنین بالاتر بیشتر در مردانی رخ میده که سنشون بالای 30 ساله... 
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:21:45
    19 10 پاسخ به این نظر
    من نظرم با خیلی از این بالایی ها متفاوت! چون چیزی که میتونم با اطمینان بگم اینه که من به عنوان یه دختر الان که از سن 20-23 سالگی گذشتم بیشتر دوست دارم که با کسی که از خودم بزرگتره حتی با سن 30 سال ازدواج کنم. چون معیارهای عاطفی کمتر شده و معیار هام به سمت معیار های عقلی داره پیش میره. الان که رفتار پسر های با سن کوچیک تر رو میبینم بیشتر حس میکنم بچه هستند تا کسی که بشه بهش اعتماد کرد و بهش تکیه کرد.
    • امیر سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:03:57
      20 10
      آره واقعا!! آخه 23 سالگی عقل کجا بود عزیزم!!
  • حمید سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:24:10
    18 13 پاسخ به این نظر
    به نظر من کار اشتباهیه
  • علیرضا سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:25:11
    14 6 پاسخ به این نظر
    به نظر من این مسئله به دلایل زیر هست 1- ادامه تحصیل خانم ها و عدم رغبت پسر ها به درس آن هم به دلایل : مشکلات مالی ، عدم تضمین بازار کار 2 - وقتی دختر خانومی مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد می گیرد دیگر راضی نمی شود با پسری که مدرکش از اون پایین تره ازدواج کنه 3- همین مسئله باعث میشه که سن ازدواج در دختر بره بالا و به طبع آن وقتی یه دختر در سن 30 به بالا وضعیت خواستگار هاشو می بینه مجبور میشه که یا قید ازدواج رو بزنه و یا رو بیاره به یک پسر با سن پایین تر 4- وقتی یک پسر می بینه که دختری که مورد علاقه اش هست(سن پایین تر) با شرایط اون موافقت نمی کنه(بند 1) و در مقابل دختری با سن بالا و شرایط مالی و کاری خوب جواب مثبت میده خب از خداشه که با اون ازدواج کنه . ولی به نظر من انخاب اشتباهیه
  • محمد سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:26:49
    22 12 پاسخ به این نظر
    بی ربط روحانی مچکریم
  • behnam سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:32:00
    11 6 پاسخ به این نظر
    به نظر من کار اشتباهی نیست مهم دید آدم ها از زندگی هست و این که از زندگی چی مو خوان و طرف می تونه آون ها را براورده کنه می تونه کاملشون کنه یا نه
  • دختر سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:34:01
    23 18 پاسخ به این نظر
    من میخوام با کسی ازدواج کنم که از خودم 3 سال کوچیکتره. مهم علاقه اخلاق و ایمان هست . اصلا قرار نیست سرمایه ای که جمع کردم را داخل زندگیم کنم . ایشون اول باید برادریشو ثابت کنه بعد سالها شاید سرمایه ام رو اوردم توی زندگیم. ایشون هم کاملا موافقه . البته سرمایه زیادی نداره اما حقوقش از من بیشتره. من 30 ساله و آقا 27 ساله . واقعا نمی دونم بعد گذشت 10 سال چه اتفاقی توی زندگیم میافته اما اینم بگم هیچ تضمینی نیست که اگر با کسی که از خودم بزرگتر باشه ازدواج کنم خوشبختر میشم یا آقا دیگه توی سن 40 سالگی سراغ دختر یا زن دیگه ای نمیره . مهم ذات آدم هاست و علاقه و تعهدی که دارند. امیدوارم تصمیم اشتباهی نگرفته باشم.
  • م.م سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:38:58
    13 4 پاسخ به این نظر
    اختلاف سنی در ازدواج بستگی شدید به سن ازدواج کنندگان دارد مثلا برای یک پسر و دختری که در محدوده سنی 18 تا 22 سال هستند به بزرگتر بودن خانوم میتواند در آینده مشکلاتی داشته باشد اما برای رده سنی 22 تا 26 این اختلاف اگر به 2 حداکثر 3 سال برسد به نظر من مشکل خاصی پیش نمیاد اما اصولا و در هر سنی ازدواج با دختری که 9 سال از آدم بزرگتر باشه کار عاقلانه ای به نظر نمیاد. خطاب به اون دوستانی که کلا این جور ازدواج ها رو زیر سوال بردن بگم که بله درسته شاید کسانی که این جوری ازدواج میکنن الان نگن پشیمونن یا به قول شما باید از کرده خودشون طرفداری کنن اما اینم در نظر داشته باشین یه موقع هس که شما از یه نفر خوشتون میاد و براتون مهم نیس که اون چند سالشه امیدوارم اونایی که اینجوری حرف زدن همینجوری عاشق بشن
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:39:39
    27 1 پاسخ به این نظر
    چند بار در عرض یک هفته این سوال میپرسین؟!
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:42:49
    21 3 پاسخ به این نظر
    اون 90 درصد بفیه ازدواجها که مردها از زنها بزرگترن (حالت استاندارد از نظر کارشناسای شما!) چند درصدش به طلاق حتم میشه که شما گیر دادین به این نوع ازدواجها ؟ طبق امار خود سایت از هر 2.6 مورد ازدواج یک طلاق در تهران!!!! اتفاقا تو اشناها و فامیل چند مورد میبینم که خانمها از همسرشون بزرگترن خیلی موفق ترن تا بقیه زوجها! پس لطفا کارشناسیتون رو بذارین برای مسایل مهم دیگه و به شعور و انتخاب مردم احترام بذارین
    • ali سه شنبه 2 مهر 1392 - 14:19:30
      5 0
      آفرین.
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:46:21
    6 4 پاسخ به این نظر
    برای اینکه در آن لحظه فقط عقل برای او تصمیم گیرنده است نه احساس و حرف مردم
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:47:32
    14 5 پاسخ به این نظر
    من به شخصه در محيط كاري خود مي بينم كه دختران زير 30 سال تمايل دارند با پسر بزرگتر از خودشان ازدواج كنند. محدوده سني 30 تا 35 سال با پسر دوروبر سن خودشان ازدواج كنند و بعد از اين سن كه تعدادشان هم كم نيست تمايل شديدي دارند كه حتما همسرشان كوچكتر باشد حتي به قيمت اينكه طرف مقابل از لحاظ مالي بسيار پايين تر از خودشان باشد.
  • بهنام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:49:42
    21 5 پاسخ به این نظر
    برای پسرای امروزی،دغدغه داشتن یه زن خوب معضل شده....از طرفی هم با توجه به نوع فرهنگی که بین دخترای کم سن و سال ایجاد شده،این مساله برا پسرا بوجود میاد که با دخترای با سن و سال بیشتر از خودشون ازدواج کنند،چون بالاخره اون دختری که سنش بیشتره بهتر معنی زندگی و همسر داری رو میفهمه تا یه دختر کم سن و سال تر.
  • حافظ سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:53:05
    13 8 پاسخ به این نظر
    بنظر من به دو دلیل : 1- زنهای بزرگتر عاقلانه تر رفتار میکنن 2-این زنها از نظر عاطفی برای مردها موثر تر هستن نمیخوام بگم مردها در این موارد ضعیف هستن و نیاز به محبت مادرانه دارن! اما بصورت منطقی زنی که عاقلانه تر رفتار کنه میتونه بهتر در امور زندگیبه شوهرش کمک کنه و حتی مردها هم نیز به محبت و توجه دارن علت این ازدواج اینه که مردها میخوان بصورت متعادل از محبت و توجه زنها برخوردار بشن
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 18:50:52
      3 2
      واقعا شرایط برای پسرها خیلی بد شده! پسرها مجبورند برای ازدواج تشکیلات! جور کنند و با وجودی که دختران امروزی روز به روز زمینه های شغلی پسران را تصرف می کنند و همچنین روز به روز انتظارشان از پسران برای داشتن پول و ماشین و خانه بالا می رود، این دو عامل پسران جوان را از دو طرف پرس می کند و در آخر پسرانند که متضرر می شوند.
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:01:36
    12 3 پاسخ به این نظر
    این پدیده جدید نیست و از قدیم وجود داشته.لازم نیست اون رو به شرایط مختلف اجتماعی و سیاسی ربطش بدید. یه نگاهی هم به ازدواجهای قبل از انقلاب بندازید متوجه میشید.
  • محسن سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:21:05
    7 3 پاسخ به این نظر
    من توانایی سر و کله زدن با دختر کوچکتر از خودم را ندارم. دختر بزرگتر بیشتر می فهمد و زندگی بهتر و آسان تر می گذرد. زن نمی گیرم که بچه داری کنم! مادر هم نیاز ندارم. فقط دختر بزرگتر با فاصله سنی کم بهتر مسائل را درک می کند.
  • سلام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:21:31
    11 5 پاسخ به این نظر
    فقط یه چیزی بگم اونم اینه که زنی که حرف مهریه رو بزنه بدرد زندگی نمی خوره فق
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:30:08
    18 5 پاسخ به این نظر
    هیچ اشکالی وجود نداره... این نظر من هست. مهم انسانیت اون شخص هست. مهم آدم بودن هست. شما به یک نکته توجه نکردید. یک آمار بگیرید از ازدواج هایی که مرسوم هست (مرد از زن بزرگتر یا هم سن) و ببینید درصد طلاق چقدر هست. یک آمار بگیرید از این نوع ازدواج (خانم از آقا بزرگتر) و در صد طلاق رو ببینید. به مراتب وقتی خانم از آقا بزرگتر هست ازدواج و زندگی مستحکم تر هست.
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:36:40
    12 13 پاسخ به این نظر
    به نظر من يكي دو سال خيلي زياد نيست و بعضي از مردها قيافشون بيشتر از سنشون نشان ميده چون هيكلي هستند و دخترها بيشتر ظريف و ريز به نظر من به پختگي دو نفر برمي گردد و چرا نمي شه بين آنها عشق باشه يعني مرد نمي تونه از خودش بزركتر را دوست داشته باشه
    • میلاد حمیدی سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:04:51
      13 9
      هر چه سالیان دراز بگذرد شکستگی زن شدیدتر می شود و زودتر پژمرده می شود. اینها فیزیولوژی است و در بیشتر موارد صادق است و مرد سرخورده می شود و همش افسوس دیگران را می خورد. خود این پدیده موجب تحقیر زن می شود و زن هم دلگیر می شود و روند پیری اش سریعتر می شود. اصلا درست نیست سن زن از مرد بالاتر باشد ولو یک سال
    • مریم چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 17:09:20
      0 0
      کاملا موافقم.راست میگی.
  • حميد سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:39:00
    18 26 پاسخ به این نظر
    ديوانگي محض است كه آدم با زن مسن تر از خود ازدواج كند.
    • مرضيه جمعه 19 اردیبهشت 1393 - 10:26:30
      1 0
      من يه خواهرم با ٢سال بزرگترازخودش ازدواج كرد خيلي زندگيش خوبه يه خواهرم و خودم با ٨٩ سال بزرگتر از خودمون ازدواج كرديمو يه روز خوب تو زندگيمون نبوده با اينكه شوهرمن وهمين خواهرم هردو خيلي هم پولدارن
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:42:12
    18 8 پاسخ به این نظر
    آيا شكسته شدن زنهايي كه سنشان از مردها بالاتر است در آينده ميتواند برروي روابط بين طرفين تاثير گذار باشد؟
  • وحید ز سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:45:10
    4 3 پاسخ به این نظر
    همه جای دنیا درصدی از مردها زنان بزرگتر از خودشان را می پسندند وگرنه گرایش های "مچوریزم و میلفیزم " در دنیا وجود خارجی نداشت .
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:45:48
    11 6 پاسخ به این نظر
    من يه دختر 33 سال ، ليسانس و كارمند يه آقاي دكتر يك سال از خودم كوچيكتر به من علاقه مند شده و از من خواستگاري كرده حالا به نظر شما اين ازدواج اشتباهه با توجه به اينكه منم به اون علاقه دارم .
    • محمد سه شنبه 1 مرداد 1392 - 13:22:47
      7 2
      به سن عقليتون بستگي داره خب. ممكنه طرف 5 سال ازت بزرگتر باشه ولي سن عقليش چند سال هم ازت كوچيكتر باشه .
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:46:38
    16 17 پاسخ به این نظر
    از نظر رشد عقلي دخترها تا 15-16 سالگي خيلي از پسرها جلوترند، اما بعد از اين سن پسرها به شدت جلو ميزنن طوريكه در سنين 20 سالگي به بعد مردها از نظر عقلي خيلي جلوترند و نهايتا يك زن پنجاه ساله به اندازه يك مرد سي ساله رشد عقلي پيدا ميكنه!
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:05:15
      14 3
      چيزي زدي؟ عجب توهمي داري!!!!
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:49:22
    9 5 پاسخ به این نظر
    ازدواج یعنی درک و فهم مشترک حالا دختر بزرگتر باشه یا نباشه فرقی نداره گرچه تو جامعه ما این امر ناهنجاری محسوب میشه اما بطور کلی زیاد بودن سن دختر در جامعه ایران یعنی فروباشی بنیان خانواده
  • مرد جوان عاشق پیشه مظلوم سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:51:16
    24 11 پاسخ به این نظر
    خانمم از من بزرگتره خیلی زور میگه اقا جون نگیرید خانم بزرگتر از خودتون نگیرید از عشق و علاقه ادم سو استفاده میکنه
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 18:36:59
      8 1
      دختر کوچیک تر طرف رو بیچاره می کنه چه برسه به بزرگتر!
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:51:59
    3 4 پاسخ به این نظر
    من سوالات زیر به ذهنم رسید. لطفا اگر صلاح است با مشاور در میان بگذارید: 1. نقش مادر یا زنان اطراف پسری که با بزرگتر از خود ازدواج میکند در تربیت او چه اثری داشته است؟ آیا با این پدیده مرتبط است؟ 2. در دنیا این مساله به چه صورت است؟ دختری که حاضر به ازدواج با پسر کوچکتر از خود میشود ممکن است چه نگاه هایی به مردان داشته باشد و او چه نیازی را دنبال میکند؟ چه مشکلاتی ممکن است به دلیل این اختلاف سن در زندگی ایجاد بشود؟ لطفا راه حل هایی که برای حل این مشکلات هست یا تستهای احیانا روانشناسی که بتوان عارضه هایی را زودتر شناسایی کرد بگویید.
  • خانوم شیرزاد به نیما افشار سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:52:56
    5 5 پاسخ به این نظر
    واقعا؟!!
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:57:47
    15 4 پاسخ به این نظر
    به اعتقاد من اختلاف سن معقول (نه 10 سال مثلا) تو سنی که زن و مرد به بلوغ فکری و احساسی رسیدن واقعا مشکلی ایجاد نمیکنه...
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:11:37
    6 2 پاسخ به این نظر
    خدا مادرتو حفظ کنه ازدواج واسه چی؟
  • دانشجو سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:13:13
    5 17 پاسخ به این نظر
    من قصد ازدواج با یک دختری که یک سال از خودمم بزرگتر هست رو دارم بنظرتون مشکلی حادی پیش خواهد آمد؟؟؟
  • محمد ب سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:14:59
    9 8 پاسخ به این نظر
    همه کسانی که طرفدار این هستن که سن خانم بزرگتر باشد مشکلی ندارد یا عاشق چنین خانمهایی هستن ولی هنوز زندگی رو اغاز نکردن یا مدت زیادی نیست که ازدواج کردن چون مشکلات این ازدواجها در دراز مدت مشخص خواهد شد/
  • یک مرد سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:15:49
    16 8 پاسخ به این نظر
    از نظر من این نوع ازدواج ها دو ایراد داره: 1) معمولا چهره خانوم ها زودتر از آقایون شکسته میشه و این موضوع شاید در دراز مدت خوشایند مرد نباش.(یک آقای 50 ساله رو با یک خانوم 50 ساله مقایسه کنید). 2) محدودیت سنی بچه دار شدن. مشکلات اقتصادی باعث شده که افرادی مثل من اصلا تمایل به بچه دار شدن در طی پنج تا ده سال آینده را نداشته باشند. ولی هر چه سن خانوم ها بالاتر میرود، بارداری تاثیر منفی بیشتری بر سلامتشان دارد.شنیدم بارداری بعد از سی سالگی براشون توصیه نمیشه.
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:17:54
    19 6 پاسخ به این نظر
    به عنوان یک پسر دهه شصتی فکر میکنم ایجاد ارتباط معقول با یک دختر دهه هفتادی خیلی سخته. ولی با ازدواج با فرد بزرگتر و یا همسن خودم هم موافق نیستم.
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:18:10
    10 6 پاسخ به این نظر
    مهمتر از هرچیزی علاقه واقعی و تفاهم و درک متقابله، اگر دو نفر واقعا همدیگرو بخوان و قصد زندگی کردن داشته باشن هیچ مشکل خاصی پیش نمیاد. توروخدا فقط و فقط بخاطر این اختلاف سنی مانع ازدواج نشین و باعث بدبختی دو نفر نشین وقتی دو نفر همدیگه رو بخوان و خانوم بزرگتر باشه شاید خوشبخت نشن اما وقتی این دو نفر با کس دیگه ای ازدواج کنن که دوستش ندارن حتما بدبخت میشن مثل من
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:20:41
    29 6 پاسخ به این نظر
    من وقتی ازدواج کردم 24 سالم بود و عاشق دختری شدم که 4 سال از خودم بزرگتر بود و با هم ازدواج کردیم و خانواده هامونم قبول کردند،اول زندگی اوضاع مالی خوبی نداشتیم چون هردومون دانشجو بودیم ولی الان که 32 سالمه از زندگیم راضیم و همسرم خیلی دوست دارم .الان هر جفت ما شاغلیم و کار برای خودمونه.تا حالاهم به این فکر نکردیم که کی کوچکتر و کی بزرگتر،چون ما با هم رفیقیم و در ضمن سن یک عدد...
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:22:34
    10 8 پاسخ به این نظر
    توي بهار زندگي مشترك زياد نمي تونه اثر گذار باشه،ولي تو فصلاي بعدي زندگي ...
  • هادی سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:22:56
    4 6 پاسخ به این نظر
    بنظر من دلایل اصلیش میتونه موارد زیر باشه: 1- نیاز به محبت مرد. ۲- حوصله نداشتن مرد برای تحمل اشتباهات دخترانه همسرش ۳- اعتماد بیشتر نسبت به تصمیمات گرفته شده توسط همسرش البته دخترهای با سن بالاتر از ۳۰ سال بسیار شکاک هستند و اگر زن سنش بیشتر باشه حس بی اعتمادی نسبت به تصمیمات همسرشون دارن چون دیدگاه یک بچه به همسرشون دارن. اگر سن طرفین زیر ۳۰ باشه بهتره ولی بالای ۳۰ مشکلات خاص خودشو داره
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:23:34
    47 20 پاسخ به این نظر
    چرا جو سازی می کنید؟دختران نه که خیلی کم توقع هستند حالا شما هم بیایید تشویقشان کنید که با پسران کوچکتر از خودشان ازدواج کنند(البته به نسبت ازدیاد دختر به پسر عمرا خوابش رو ببینند).بنده تا آخر عمر مجرد میمونم ولی حاضر به پیری زودرس و ازدواج با دختر بزرگتر از خودم نیستم.(طبق یافته های محققان روانشناسی، پسرانی که با دختران بزرگتر از خود ازدواج کنند به پیری زودرس دچار می شوند)
    • ایضا سه شنبه 1 مرداد 1392 - 14:00:15
      29 5
      البته دیده شده مردانی هم که با زنان حسود،لجباز، بلندپرواز و سلطه جو در هر سنی ازدواج میکنن به مرگ زودرس دچارمیشن!
    • مریم سه شنبه 1 مرداد 1392 - 14:44:46
      14 16
      بیشتر بودن تعداد دخترا از پسرا یه باور بی پایه و اساس هست. چرا یه سر به سایت مرکز آمار نمیزنی آقای نسبتا محترم تا متوجه اشتباهت بشی. متاسفانه مردای ایران این توهم رو دارن که تعداد زنا بیشتر از مرداست حالا نمیدونم به چه دلیلی..........الله اعلم
  • عمرو علی سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:28:59
    5 3 پاسخ به این نظر
    دلیلش تا حدودی توقع بالا و غرور زیاد دختران مخصوصا در شهرهای بزرگ + شاغل بودنشان که وضعشان از یک پسر مجرد به مراتب بهتر می باشد.
  • علی سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:30:43
    15 5 پاسخ به این نظر
    سلام من 34 سال دارم و همسرم 4 سال ازم بزرگتره حدود ده ساله ازدواج کردیم یه پسر چهار ساله دارم (دانیال)خیلی از زندگیم و همسرم راضی هستم دلیل اینکه با بزرگتر از خودم ازدواج کردم اینه که دخترای اطراف خودمو خیلی بچه میدیدم و احساس میکردم نمیتونم باهاشون کنار بیام طرز فکراشون برام بچه گانه میومد
  • علی سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:50:36
    2 7 پاسخ به این نظر
    من و یک زن که از من 1 سال بزرگتر عاشق هم شدیم و لی مشکل اینه که این خانم زود ازدواج کرده و الان 2 تا پسر 20ساله و 18 ساله داره نمی خوام بگم بچه هاش سد راهم هستند ولی با توجه به عشقی که بینمون هست نمیدونم باید چیکار کنم
  • پ.ث سه شنبه 1 مرداد 1392 - 13:09:01
    10 8 پاسخ به این نظر
    دنبال مامان برا خودشون میگردن
  • مرد سه شنبه 1 مرداد 1392 - 13:10:19
    9 3 پاسخ به این نظر
    به نظرم اصلا این موضوع اختلاف سن مطرح نیست و موضوع مهمی نیست...قبلا هم که سن زوجه کمتر بود علتش مدل جامعه و شرایط اجتماعی و اینکه تسلط زوج به زوجه به حد کمال برسه بوده...واگرنه به هیچ وجه این موضوع مطرح نیست... در اثبات نظرم هم معتقدم اگر این بحث مشکلی از هر نظر داشت ام المؤمنین حضرت خدیجه(س) و پیامبر اسلام با اختلاف سنی ازدواج نمیکردند... امروز شرایط جامعه تغییر کرده و دیگه شرایط تسلطی گذشته به اون شکل مطرح نیست...مسائل دیگر هست که دوام زندگی رو و شادی و نشاط زندگی رو تأمین میکنه نه تفاوتهای سنی...
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 13:53:40
    4 9 پاسخ به این نظر
    اصلش اون اعصابی هست که از مردها گرفته میشه کوچیک و بزرگ هم نداره همشون اینطورین
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 14:01:14
    22 11 پاسخ به این نظر
    این فکر که باید زن حتمن کوچکتر از مرد باشه یک فکر مردسالارنه هست. اگه طرف میگه زن پیر میشه یعنی مرد پیر نمیشه؟!!! این بحث یعنی مقاومت در برابر تغییر وضعیت مردسالارانه...
    • میلاد حمیدی سه شنبه 1 مرداد 1392 - 14:58:40
      15 20
      حتی یک بچه هم می دونه زنها چون ظریفتر هستند و پوستشان نرم و لطیف است زودتر شکسته می شوند. اغلب تا -55-50 سالگی یائسه می شوند و سن مناسب باروری آنها تا 32 سال است. این را علم پزشکی می گوید. البته راجب سادات قضیه قدری متفاوت است معمولا. اما همین چند روز پیش پیرمرد 108 ساله اخبار نشان داد که بچه دار شد. مردان اغلب تا سن 90 سالگی هم قدرت باروری دارند. مردان همسن معمولا از زنان همسن جوانتر هستند. البته گاها استثنائاتی وجود دارد. ولی خوب استثناء است دیگر... همچنین به دلیل حس مادرانه و بزرگتری که در این ازدواج ها معمولا به زن دست می دهد اطلاعت پذیری اش از مرد کم می شود و غرور مرد می شکند که اصلا عواقب خوبی نخواهد داشت
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 19:52:50
      12 7
      شما با پوست زنت زندگی میکنی؟ آیا درسته یه مرد تو سن 100 سالگی بچه دار شه؟
  • علیرضا سه شنبه 1 مرداد 1392 - 15:14:24
    19 5 پاسخ به این نظر
    آخه چرا اینقدر بحث های بیخودی می کنید؟ آقا موضوع اینه که واقعا دختر هایی که به قول خودشون (امروزی) هستن اصلا برای یه زندگی سالم و ساده و با شرایت اقتصادی و رفاهی این روز های کشور ما مناسب نیستن... خود من 22 سالم هست اما هیچ کدوم از دختر های هم سن خودم رو برای زندگی مشترک نمی پسندم... واقعیت همینه آقاجون... همین و بس !!!
    • هموطن پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 23:35:33
      6 0
      این نکته خیلی مهمیه که منم موافقم. متأسفانه دختران امروزی خیلی با دختران نسل های قبل که الآن مادران ما هستند متفاوتند. طرز فکرشون، انتظارشون از زندگی، توقعاتشون و ... . تو رو خدا رو این قضیه کار کنید که چرا دختران امروزی این جورین.
  • مهران سه شنبه 1 مرداد 1392 - 15:15:24
    9 2 پاسخ به این نظر
    به چند دلیل: 1- زن بزرگتر حس ورفتار مادرانه تری دارد بخصوص برای مردانی که در کم سنی مادرشان را از دست داده اند 2-زن بزرگتر با تجربه و دنیا دیده وتواقعات منطقی تری دارند البته منظور زنان بزرگتر صادق و با اخلاق نه انانی که برای هدف مالی وسو جوی وارد رابطه میشوند 3- با توجه به روکود اقتصادی وتورم تشکیل زندگی برای پسران ومردان جوان سخت است ودر نتیجه کشیده میشوند به سمت زنان با سابقه اشتغال که دارای منابع مالی منقول وغیر منقول هستند 4-نکته مهم اینکه دختران جوان در زمانی که خواستگار دارند به دلیلی تن به ازداوج نمی دهند وقتی سن انان بالا می رود یک نگرانی واسترس به انان غلبه می کند و در ان زمان مردان جا افتاده دیگر سمت انان نمی ایند وترجیح می دهند در میان دختران جوان به دنبال همسر خود باشند و...
  • علی کله چاچه سه شنبه 1 مرداد 1392 - 16:31:31
    11 5 پاسخ به این نظر
    یک چیزمی نویسم که جالبه اگربه موضوع درست نگاه کنیم میبینیم دختران باسن بالا که باپسران باسن پایین ازدواج میکنند اکثراکارمندندپسرانی که صاحب شغل میشوندمجبورنیستندکه باسن بالاترازخودشون ازدواج کنند این طرف پسرانی هستندفاقدشغل باسن پایین ترکه فکرهزاربدبختیشان رامی کنندوبه این نتیجه میرسندکه اگربایک دختربزرگترازخودبشرزی که دخترکارمندباشدازدواج کنند کلی بنفع ان هاست حال اگرحرف منوقبول ندارین برین جستجوکنین
    • ناشناس مونث سه شنبه 1 مرداد 1392 - 19:58:34
      4 5
      با نظر شما موافق هستم. از همه صحبت نمی کنم . احتمالا مواردی هست که سن به دلیل علاقه طرفین نادیده گرفته شده است . مثل ازدواج مرد ی با زنی بیست سال کوچک تر از خودش. اما من در اطرافیانم ندیدم که مردان جوان خواستار ازدواج بادختر ی بزرگ تر از خودشان که کا ر ,تحصیلات و یا ارث پدری ندارد باشند.
  • مملی سه شنبه 1 مرداد 1392 - 16:46:52
    8 2 پاسخ به این نظر
    البته دوستان تحلیل های کاملی ارائه دادند، اما به نظر من یکی از مهمترین دلایل اینگونه ازدواج ها شرایط مالی است! ببینید پسری مثل من که 28 سالمه به طور فطری گرایش به ازدواج با یه خانم 21 تا 24 ساله رو دارم، اما خونواده قبول ندارن چرا؟؟؟؟؟؟ چون در اوضاع اقتصادی امروز جامعه معتقدن اگه زنت کار و پس انداز نداشته باشه هر دوتاتون از گشنگی میمیرید!!! خب هیچ دختر 20 ساله ای که کار و پس انداز نداره خب!! بنابراین مردها در این اوضاع گند اقتصادی سعی میکنن عاقلانه تصمیم بگیرن که از نظر من درست نیست...تعهد، صمیمیت و شور جنسی باید سه مولفه برای انتخاب همسر باشه، وقتی دلایل اقتصادی و مادی و ...شد ازدواج رو به اضمحلال می ره!!!
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 17:41:13
    9 3 پاسخ به این نظر
    سیستم اتلاف زمان از جمله نظام وظیفه و افزایش حقوق اجتماعی زن و انواع حمایتهای شرعی که دارند با عث افزایش فرصت توسعه برای این قشر شده. بزرگان فقهی بنشینند پای میز با عوامل نظام وظیفه و اقتصاد تصمیم بگیرند. چه ایرادی دارد این قشر نیز سربازی 24 ماهه بروند و اموزش پخت و پز و خانه داری و پرستاری ببینند. خانمها از تمام فرصتها بعضا معافیت شرعی و فقهی از رزم دارند و مسئولیتی در تامین اقتصاد خانواده ندارند و به این دلیل عمدتا موفقیت بیشتری دارند. دولت باید اولویت اصلی را برای اشتغال مردان بگذارد و اگر نمیگذارد فرصتها و محدودیتها و تدابیر معافیت شرعی این قشر را حذف کند. از سیستم عربستان و مالزی چرا استفاده نمیکنید که نه مشکل مهریه و سکه دارند نه انحلال خانواده ها و نه افزایش و کاهش جمعیت؟
  • رضا سه شنبه 1 مرداد 1392 - 18:24:29
    5 2 پاسخ به این نظر
    دلیل اینه که فرهنگمون طوری شده که دخترها در سن ازدواج به جای ازدواج به مدرک و چیزهای دیگر فکر می کنند و به راحتی می توانند فکر خود را از ازدواج دور کنند و اگر هم ازدواج را قبول کنند انتظارات نامحدودی را از همسر خود دارند! در نتیجه زمانی که پیر می شوند تازه به یاد ازدواج می افتند و چون نیاز پسرها برای ازدواج خیلی بیشتر از دخترهاست به ناچار مجبورند به ازدواج به دختر چهل ساله! تن دهند.
  • سید سه شنبه 1 مرداد 1392 - 20:36:11
    8 5 پاسخ به این نظر
    وقتی 70% دانشگاه ها رو دخترها گرفتن و سربازی هم نمی رن و به این خاطر بیشتر فرصت اشتغال در زمان فعلی رو در ادارات گرفتن و حق عائله مندی می گیرن و به همین خاطر بین 150 تا 200 تومان حقوقشون از پسر مجرد همترازشون بیشتره، و هیچ مسئولیت اقتصادی در خانواده همچون نفقه، مهریه، اجرت المثل و ... ندارن و قرار هم نیست هزینه خانه و زندگی دهند و انواع و اقسام رسانه ها دم از حقوق آنها می زنند و کاری ندارن که پسرها چه بلایی سرشان آمده و چرا اینقدر افسردگی گرفتند، طبیعی است در این شرایط از خداشون باشه که با پسر کوچکتر از خودشان ازدواج کنند و نقش بالاسر رو بخوان واسه شوهرشون بازی کنند، چون با وضع موجود دیگه شوهرها، مردانگی و سلطه سابق رو از دست دادن و زنها جای اونها رو گرفتند. این یکی از تبعات زن سالاری اه.
    • بی نام شنبه 18 آبان 1392 - 22:29:11
      1 0
      شما جاهای دیگر هم همین نظر مشعشع را با نام های دیگر گذاشته ای. چه طور است زن ها بمیرند؟! آخ که آن "سلطه" ات مثل صاعقه مرا گرفت!
    • بی نام دوشنبه 20 آبان 1392 - 20:40:26
      1 0
      نطق کوبنده شما مرا یاد تبعیض "آپارتایت" انداخت!
  • نفستون از جای گرم درمیاد سه شنبه 1 مرداد 1392 - 20:41:57
    9 3 پاسخ به این نظر
    کدوک ازدواج؟کدوم کشک؟ از بیکاری و فقر و تورم انقدر زندگیم به تنگ اومد که آخر سر جدا شدیم؛ اونایی هم که میگن اگر زن، زن باشه با همه چی میسازه تجربشون از یه بچه ی 5 ساله کمتره...نه من جوون نه اون دختر جوون گناه نکردیم که یه عمر نون خشک و تخم مرغ و ماست بخوریم و خودمون رو گول بزنیم و فیلم هندی بازی کنیم...کلی مریضی اعصاب و معده گرفتم و تو 29 سالگی دارم میرم دکتر قلب؛(لیسانس عمران سراسری تهران) الان ازدواج هم برای بچه پولدارها خوبه نه ما بدبخت بیچاره ها...پس خواهشا آپشن های ازدواج رو هم بازتعریف نکنید
  • دل شکسته چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 01:10:07
    15 1 پاسخ به این نظر
    من 42 سالمه و یک ساله که با مردی 30 ساله ازدواج کردم اوائل مشکلی نبود و مادر ایشون هم به گرمی از این قضیه استقبال کرد .نا گفته نماند که پدر ایشون فوت کردند و در حال حاضر همسرم بیکار هست حالا که برای گذران زندگی و راه انداختن یه کسب و کار به مرحله ای رسیدیم که باید حدود ارث و میراث آن مرحوم مشخص بشه تا بتونیم زندگی کنیم ،ابن زن روزگار را برای ما سیاه کرده و من را از زندگی نا امید.دیروز رفتیم برای طلاق در خواست دادیم و من توان مبارزه با این غمو ندارم.تو این چند ماه اخیر شیطان مسلم را به چشمم دیدم و هنوز برام این سوال باقیه که چطور یک مادر به جایی می رسه که بچه از همه جا مونده خودش را از خونش بیرون کنه در حالی که من خودم هم یک مادرم و 12 سال برای بزرگ کردن دخترم وقت گذاشتم تا آسیب نبینه
  • بانو 2 چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 11:15:29
    16 3 پاسخ به این نظر
    ایشون می گن در زندگیم با تو هیچ مشکلی ندارم اما من با مشکل برخوردم . احساس می کنم پام روی حبابه . بنده به آینده فکر می کنم و ایشون هنوز در فکر درست کردن موهای سیخ سیخیشه !!!!!! بنده به جمع کردن پول و تامین آینده مون فکر می کنم و ایشون می گه همینی که به اندازه ی روزمون در بیارم کافیه ! ایشون می گه من 7-8 ساله دیگه بچه می خوام یعنی دقیقا دو برابر زمانی که بنده توانایی بچه دار شدنم رو از دست دادم. هر دو اشتباه کردیم . هردو... و قسمت بد ماجرا اینحاست که دو مشاور خبره ی شهرمون این ازدواج رو تایید کردند. بله ایشون آدم بدی ذاتا نیست اما احساس مسئولیت ، فکر تامین آینده (چون خیالش راحته که یکی دیگه هست ) ، نداره . هنوز دلش می خواد کل زندگیش همون کار نصفه نیمه و دوست هاش و فیلم دیدنش و خوابیدن و .باش.
  • بانو3 چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 11:22:08
    9 6 پاسخ به این نظر
    الان می بینم اشتباه کردم . زندگیمون ثبات نداره. مرد خانه منم زن خانه هم من . بار رو شونه هام سنگینی می کنه . تکیه گاه ندارم . بدم میاد مرد من به من وابسته باشه دوست داشتم مرد قوی و تکیه گاه داشتم نه کسی که اگر یک ماه حقوقم رو بگم این بار برای خودم می خوام خرج کنم حال سکته بهش دست بده . شاید در حد 2-3 سال مشکل ایجاد نکنه اما 7-8 سال اشتباه محضه . امیدوارم اونهایی که دفاع می کنند کامنت من رو بخونند . ممکنه استثنایی هم وجود داشته باشه . اما واقعیت اینه که یک دلیل عمده ش تکیه ی مالی به زنه. همسرم به راحتی می گه غیر از خوبی و مهربانیت که با خودم فکر کردم تضمینی نیست که تو رو رها کنم بهتر از تو گیرم بیاد به شرایط مالیت و تامین آینده م ! و پختگیت فکر کردم. ما اشتباه کردیم . شما اشتباه نکنید......
  • علیرضا چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 13:53:01
    6 9 پاسخ به این نظر
    پیامبر اسلام (ص) فرمود:در 4 مورد باید مرد به زن برتری داشته باشد. 1- از نظر سن 2- از نظر شخصیت خانوادگی 3- از نظر اقتصادی 4- از نظر قد
    • بی نام پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 14:11:43
      7 2
      منبع؟؟؟ عزیزم جایی داریم به عنوان دانشگاه علوم حدیث...خواهشا منبع معتبر رو ذکر کنید
  • بی نام چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 16:03:10
    5 2 پاسخ به این نظر
    یک بخش مشخص تصمیمگیری وجود ندارد-10 بخش مستقل برای خود تصمیم در مورد خانواده-اشتغال-درامد-مهریه-نظام وظیفه-محدودساختن شرعی-مواد فروشی و اعتیاد و......دارند. تمام فرصتهابه نفع خانم ها است. در رقابت نابرابر قرار گرفته ایم.
  • بی نام چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 18:14:53
    6 6 پاسخ به این نظر
    زن باید از انسان چند سال کوچکتر باشد تا دیرتر از جذابیتش کم شود ، هنچنین باید از نظر تحصیلات هم مرد سرتر باشد و همچنین از نظر قد و درامد ، وگرنه مرد باید منتظر تو سری خوردن از طرف زن باشه و مدام تحقیر بشه
  • ستاره پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 00:38:47
    16 3 پاسخ به این نظر
    شوهر من فقط 9 ماه از من کوچیکتره ولی توی هر بحث و دعوایی که میشه این نه ماه را تو سر من میزنه. خانمها قبول نکنید اشتباه محضه.اولش میان خودشونو عاشق و دییوانه نشون میدن و بعد از یه مدت که گذشت یاد سن وسالشون میافتن.
  • بی نام پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 02:06:52
    0 14 پاسخ به این نظر
    من مدت هاست که به دختری علاقه مند شدم که ۲ ماه از من بزرگتر هست !! از نظر اقتصادی هم وضع ما خوبه ولی وضع اونا خیلی خیلییییی خوبه !! از نظر قد هم تقریبأ هم قدیم ! ولی تو اکثر مورد دیگه تفاهم داریم و کاملا هم از من حساب میبره و واقعا هم همو دوست داریم و این دوست داشتنه کاملا آگاهانس ،ولی همیشه به خاطر همون ۳تا دلیل بالا مردم که چه کار کنم !! واقعا هم دختر خوب و با اخلاقیه ،یه جورایی دقیقا همون کسیه که میخوام ،ولی شک و تردید به خاطر اختلاف طبقاتی ،هرچند که خیلی فاحش نیس ولی وجود داره و هم اینکه قدمون تقریبا یکیه کلافم کرده !! لطفا اگه میتونین و تجربه ای دارید راهنمایی کنین ...
  • پارسا شنبه 5 مرداد 1392 - 10:18:21
    9 2 پاسخ به این نظر
    سلام من29 سالمه با یه دختر خانم آشنا شدم که هم به لحاظ ظاهری خیلی جوون بود و هم بلحاظ حرکات و طرز صحبت. من بهش علاقه ی خیلی زیادی دارم اما این خانم 9 سال ازم بزرگتره (هر چند همسن دیده میشیم) فقط بخاطر ظاهرش نبود که مشتاقش شدم معیراهایی مثل ایمان و همت و استقلال و اخلاق خوب و فرهنگشم بوده اینکه در آینده ممکنه بازم همسن من باشه یا نه در اثر زایمان ممکنه شکسته بشه اما برای من اون معیارها که گفتم هم مهمه.آیا دارا بودن اون معیارها میتونه در استحکام اون زندگی کمکمون کنه راهنماییم کنید.اگر تجاربی دارید بهم انتقال بدید خوشحال میشیم چون سر دوراهی انتخابم
    • *** دوشنبه 7 مرداد 1392 - 08:36:44
      4 1
      چون شما از هرلحاظ ایشون رو مثبت ارزیابی می کنید بهتره که اول این مساله را با خانوادت مطرح کنی چون تفاوت سنی شما خیلی زیاده و ممکنه بعد از ازدواج از طرف خانواده شما یه سری حرف و نقل هایی که الان حتی فکرش هم نمیکنی اتفاق بیافته و تو زندگی دچار مشکل بشید، نظر مثبت خانواده تو این ازدواج ها خیلی مهمه خیلی...
  • هرکس چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 13:23:13
    1 5 پاسخ به این نظر
    دختر هایی که اغلب باپسرهای 4 ت5 سال کوچکتر ازدواج میکنن معمولا یک دلیل بیشتر نداره اونم این 1- پسرهایی که واقا میخواهند ازدواج کنند دنبال کسی میگردند که منتظر یه سوار نباشه که رویا هاشون رو تحقق بخشه و همه انتظاری داشته باشه تنها ارزوش داشتن یه همراه ،همنفس و غیره باشه
    • بی نام دوشنبه 12 اسفند 1392 - 12:39:08
      0 5
      فقط به خاطر پول پسر حاضر میشه با دختر بزرگتر از خودش ازدواج کنه همه د این حرفا مزخرفه
  • بی نام چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 14:50:26
    7 4 پاسخ به این نظر
    والا من که یکی بزرگتر از خودمو میخواستم گفت که بهم علاقه داره ولی به خاطر سنش نمیخواد باهام ازدواج کنه حالا یکی بگه من چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ البته من عاشقشما
    • پرواز پنجشنبه 10 مرداد 1392 - 11:43:56
      5 2
      خوب باید قانعش کنی باهاش صحبت کنی وراضیش کنی
  • مرتضی چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 16:46:10
    5 4 پاسخ به این نظر
    خبر آنلاین و نظرگذاران عزیز بسیار سپاس!! دیرگاهی بود اینچنین نخندیده بودیم!
  • زهرا پنجشنبه 10 مرداد 1392 - 12:51:46
    1 5 پاسخ به این نظر
    اونایی که میگن دخترهای دهه هفتادی توقعشون بالاس بهم بر خورد! من که تا حالا مظلوم تر از خودم جایی ندیدم!
  • علی شنبه 26 مرداد 1392 - 01:58:39
    2 3 پاسخ به این نظر
    سلاممن سئوالم اینه که من دختری را دوست دارم که 2 سال از من بزرگتر است حکم چیست
  • کاوه شنبه 23 شهریور 1392 - 16:16:43
    2 3 پاسخ به این نظر
    به نظر من هیچ مشکلی نیست که یه پسر با دختری ازدواج کنه که یکی دو سال از خودش بزرگ باشه...ولی زن بیشتر از دو سال بزرگ تر باشه یه خورده مشکل آفرین هست..
  • محمد چهارشنبه 27 شهریور 1392 - 16:34:49
    2 1 پاسخ به این نظر
    خوب یه دلیل میتونه عشق باشه علاقه که ادم به همه پیدا نمیکنه!
  • سونیا چهارشنبه 10 مهر 1392 - 11:27:08
    4 2 پاسخ به این نظر
    سلام به همگی.به نظر من در ازدواج سن عقلی و رسیدن به بلوغ فکری بیشتر از سن شناسنامه ای تاثیر داره مردان سن بالائی هستند که در مواجه شدن با مشکلات بچه گانه و کمتر از سنشون عمل میکنندو بر عکسش هم هست مردان با سن کمتر و عقل و شعور بیشتر.در زنان هم سن احساسی خیلی مهمه.زنانی هستند که با وجود سن بالاتر از احساس و نشاط بالائی برخوردارن و بر عکسزنان با سن کمتر و کاملا بی احساس.پس سن عقلی و احساسی بیشتر از شناسنامه مهمه. من از شوهرم 5 سال بزرگترم ولی خدارو شکر مشکلی نداریم به خاطر پول و شرایط اقتصادی هم نبوده شوهرم و من از نظر عقلی و احساسی کاملا مطابق همیم.نگران نباشید عقلانی فکر کنید و بر خدا توکل
  • بی نام پنجشنبه 11 مهر 1392 - 02:43:17
    2 1 پاسخ به این نظر
    تا مجرد هستيد به اين چيزها فكر ميكنيد واهميت ميدهيد اينها همه كشكه .
  • محمد جمعه 19 مهر 1392 - 11:44:55
    4 1 پاسخ به این نظر
    سلام. من میخوم باکسی ازدواج کنم که از خوام 5 سال بزرگتره . دوسش دارم ولی خانواده ام مخالفن. نمیدونم چکار کنم؟ لطفا کمکم کنید
  • .... چهارشنبه 24 مهر 1392 - 17:05:21
    1 1 پاسخ به این نظر
    منم یه پسریو دوس دارم که 6ماه از خودم کوچیکتره.به ازدواج باهاش فکر نکنم؟
  • بی نام جمعه 10 آبان 1392 - 16:26:52
    0 2 پاسخ به این نظر
    افرین به شما
  • ندا سه شنبه 14 آبان 1392 - 13:27:15
    3 1 پاسخ به این نظر
    به نظر من توی این زمونه با این همه مشکلات باید کسی روپیدا کنی که باهاش آرامش داشته باشی کوچیک وبزرگی هم زیاد مهم نیست آدم باید زمان حالش را به خوبی سپری کند نه آینده که چه می شود پس به همان روز فکر کن شاید فردایی نباشد
  • امید 26 ساله (مجرد) سه شنبه 21 آبان 1392 - 10:53:25
    1 1 پاسخ به این نظر
    نمیدونم چرا اینقدر کامنت اومده! همه حرفا کشکه! همه چیز به ذات طرف مقابل بستگی داره! باید به همدیگه بخورن. باید حداقل 6 ماه نامزد بود تا همدیگرو بشناسن. آدما با هم فرق دارن پس نظر الکی ندید. اما دختر دیگه بیشتر از 5 سال بزرگتر باشه به نظر من اصلا درست نیست. ببخشیدا آخه همه نظرات رو تا اینجا خوندم مخم پوکید. :))))
    • مریم شنبه 24 اسفند 1392 - 14:59:43
      3 1
      در نهایت آرزو می کنم بخت همه ی دختر و پسرای ایرونی باز بشه و خوشبخت بشن چه با بزرگتر از خودشون وچه با کوچیکتر.
  • سیاوش پنجشنبه 30 آبان 1392 - 17:23:11
    7 0 پاسخ به این نظر
    با سلام من پسری 27 ساله هستم. شاغل هستم (مهندس برق) و در آمد نسبتا مناسبی دارم. مدتیه که به یکی از همکارانم که 7 سال از من بزرگتره به شدت علاقه پیدا کردم. بسیار از نظر فکری شبیه هم هستیم. من هنوز این مساله رو با ایشون مطرح نکردم ولی در شرف این کار هستم. البته می ترسم از این که جواب رد بشنوم با توجه به این که در محیط کار هستیم و اگر جواب رد داده بشه می ترسم روی روابط کاری تاثیر خیلی زیادی بذاره. ضمن این که خانواده ی من بسیار با این موضوع مخالفن و من الان متاسفانه من در وضع روحی بسیار بدی هستم. از یک طرف نمی دونم که جواب مثبت می گیرم یا نه ( اگر منفی باشه شاید مجبور شم کارم رو ول کنم) از یک طرف هیچ حمایتی از طرف خانواده ازم نمیشه و حتی می ترسم پدر و مادرم از غصه سکته کنن. لطفا راهنمایی کنید
  • باران دوشنبه 4 آذر 1392 - 18:44:34
    4 1 پاسخ به این نظر
    من با نظر امیر موافقم با اینکه یک زن 30ساله هستم و از شوهر سابقم 2سال کوچکتر بودم ولی طلاق گرفتم الان با پسری 25 ساله هستم بنظرم طرف آدم باشه محبت و انسانیت سرش بشه سن اصلا مهم نیست من تجربه ی بزرگتر از خودم و کوچیکتر از خودم رو دارم
  • نگارا چهارشنبه 18 دی 1392 - 15:26:35
    2 1 پاسخ به این نظر
    در زندگی مشترک فهم و شعور بالا ملاک اصلی چه20چه30چه50سالت
  • بنیامین جمعه 18 بهمن 1392 - 23:45:22
    1 3 پاسخ به این نظر
    خیلی جالبه
  • زهرا پنجشنبه 1 اسفند 1392 - 11:33:17
    3 1 پاسخ به این نظر
    امیر خان سلام منم 5 سال از همسرم کوچیکترم عاشقانه دوسش دارم و عاشقانه دوسم داره زندگی خوبی داریم پشت به پشت هم زندگی ساختیم 20 ساله داریم زندگی میکنیم و الحمد الله موفقیم . ایشالله همه موفق باشن
  • مریم سه شنبه 20 اسفند 1392 - 15:49:07
    2 2 پاسخ به این نظر
    چرا خود پیامبر با زن بزرگتر از خودشون ازدواج کردن جناب علیرضا خان؟
  • مریم چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 17:02:28
    3 1 پاسخ به این نظر
    من حدود4ماهه که عاشق پسری شدم که ظاهرا سنش از من یکی دو سالی کمتره.آرزو دارم اونم منو با این سنم قبول کنه مثل بعضی از این آقایان روشنفکر.آخه بهم می خوره 21 سالم باشه 10 سال جوونتر نشون میدم.اینو همه میگن!
  • عسل دوشنبه 26 اسفند 1392 - 23:21:01
    4 1 پاسخ به این نظر
    سلام چرا عقلتونو به کار نمی اندازید . مگه اونایی که تفاوت سنی متعارف دارن طلاق نمی گیرن . تا حالا نشده خانمی را ببینین که از همسرش کوچکتره و ظاهرش شکسته تر از مردش شده . این که زن بزرگتر از مرد باشه مهم نیست به شرطی که تو بقیه مسایل به تفاهم برسن . اصلا بعد ازدواج این تفاوت سنی چه بزرگتر چه کوچکتر فراموش میشه .
  • مریم پنجشنبه 29 اسفند 1392 - 21:38:56
    3 5 پاسخ به این نظر
    بی خیال . عید همگی مبارک.
  • نانا پنجشنبه 23 مرداد 1393 - 23:24:08
    9 0 پاسخ به این نظر
    من از شوهرم 10 سال بزرگترم عاشق همهیم 6 ساله داریم زندگی میکنیم
  • نرگس پنجشنبه 3 مهر 1393 - 17:02:10
    0 0 پاسخ به این نظر
    سلام من جه جور ازدواج کنم وقتی هیجکی منو نمیخاد ؟
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.