ایسنا نوشت:

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای در سخنرانی شب گذشته خود در ضیافت افطار حزب اسلامی کار، تصریح کرد: منظور من از استفاده از فرصت این نیست که در دولت و کابینه سمتی داشته باشیم یا کار دولتی انجام دهیم.

این فعال سیاسی با اشاره به حضور چهره‌های مختلف اصلاح‌طلب در این مراسم اظهار کرد: ما چنین اجتماعاتی را در سال گذشته نداشتیم و کسی هم فکر نمی‌کرد شرایطی فراهم شود که 10 یا 15 اصلاح‌طلب در یک جا جمع شوند؛ باید از این فرصت استفاده کرد.
خامنه‌ای در پایان گفت: امیدوارم کسانی که به شکل‌های مختلف به اهانت کردن به دلسوزان جامعه عادت کرده‌اند، در این ماه به خود بیایند و آدم شوند و کسانی که خطاکار بوده‌اند از خطاهای خود دوری کنند.

سید هادی خامنه‌ای در حاشیه این مراسم نیز در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این پرسش که "نظر شما درباره تشکیل حزب فراگیر با محوریت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چیست؟" گفت: حزب فراگیر می‌تواند خوب باشد اما شرایط زیادی برای تشکیل آن وجود دارد که بیان آنها در این مصاحبه نمی‌گنجد.دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در برابر این پرسش که "آیا شما در مورد کابینه پیشنهادی به دولت روحانی داشته‌اید؟" پاسخ داد: من در این زمینه هیچ پیشنهادی به دولت نداده‌ام. پیشنهاد‌دهنده‌های زیادی وجود دارد که دیگر نوبت به ما نمی‌رسد. وظیفه همه ما همکاری با دولت جدید است؛ البته این به معنای حضور در کابینه نیست.

حسین کمالی: فرهنگ کار جمعی باید نهادینه شود/دولت جدید نشان دهد که حضور احزاب را می‌پذیرد

همچنین حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار شب گذشته در حاشیه ضیافت افطار حزب اسلامی کار در جمع خبرنگاران درباره ضرورت تشکیل حزب فراگیر در کشور نیز گفت: ابتدا باید فرهنگ کار جمعی در کشور شکل بگیرد و مردم بپذیرند که نظرات خود را در مسائل مختلف به صورت مسالمت‌آمیز بیان کنند. یکی از مسائلی که موجب می‌شود نظرات به صورت مسالمت‌آمیز بیان شده و از خشونت دوری شود، استفاده از احزاب است. باید به نمایندگان احزاب احترام بیشتری گذاشته شود و آنها کمتر رد صلاحیت شوند تا بتوانند در مجلس حضور داشته باشند و گردش نخبگان که به صورت تدریجی در حال جا افتادن است، به صورت عادی در جامعه شکل بگیرد.

رقبای انتخاباتی روحانی بدانند مخالفت کردن سودی ندارد
سهیلا جلودارزاده نیز شب گذشته در حاشیه ضیافت افطار حزب اسلامی کار در پاسخ به پرسشی درباره شکل‌گیری احزاب فراگیر در کشور گفت: ما به احزاب قدرتمند احتیاج داریم؛ احزابی که فراگیر باشند اما به دنبال انحصارگرایی هم نباشند و به تکثر معتقد باشند.

وی در همین رابطه افزود: احزاب فراگیر بسیار مفید هستند. اکنون ما اعتماد مردم را از دست داد‌ه‌ایم. همیشه افراد برای ورود به ساختار قدرت از ولایت فقیه خرج کردند، در صورتی که باید از قدرت حزب خود استفاده می‌کردند. ما نباید به دنبال یک حزب واحد باشیم بلکه ما می‌خواهیم کشور را بر اساس رشد مردمش اداره کنیم نه بر اساس قدرت سیاسی

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که "چقدر طول می‌کشد تا برنامه‌های اعتدالی آقای روحانی محقق شود؟" اظهار کرد: اگر ارتباط مردم و دولت خوب باشد و در مردم در جریان مسائل قرار بگیرند، به سرعت برنامه‌های دولت در جامعه اجرا می‌شود. اکنون ما در بدترین شرایط اقتصادی هستیم اما به نظر من مردم آماده همکاری با دولت هستند و اگر ببینند دولت در جهت رفع مشکلاتشان تلاش می‌کند و مردم را در جریان امور می‌گذارد، با دولت همکاری می‌کنند.

جلودارزاده در پایان نیز تاکید کرد: اکنون رقبای انتخاباتی آقای روحانی باید شرایط کشور را درک کنند و بپذیرند که مخالفت کردن سودی ندارد.
/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهربان توسی A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    16 1
    کاملا موافقم حجت الاسلام خامنه ای از اصلاح طلبان میانه رو و معتدل مانند حجت الاسلام خاتمی است
  • بی نام A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    8 1
    ایشان برادر رهبری هستند؟