رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ‌تغییر در نظام آموزشی کشور فقط با مصوبه مجلس امکان‌پذیر است.

 خبرگزاری خانه ملت نوشت:

"علی عباسپور تهرانی‌فرد" در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه در جمع خبر نگاران گفت:‌ مصوبه‌ شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر تغییر نظام آموزشی کشور مبنی بر حذف دوره‌ راهنمایی از آموزش عمومی کشور و تبدیل نظام آموزشی به دو دوره شش ساله جنبه اجرایی ندارد. وی تاکید کرد: این مصوبه تنها در صورتی می‌تواند اجرایی شود که طی لایحه‌ای به مجلس تقدیم و به تصویب نمایندگان برسد. عباسپور تاکید کرد: تنها پس از تصویب مجلس دولت می‌تواند آن را اجرایی کند.

رییس کمیسیون آموزش  و تحقیقات با بیان اینکه ‌دوره‌ پیش‌دبستانی برای کودکان ما ضروری و دوره‌ پیش‌دانشگاهی نیز بی‌ثمر است گفت:‌ ما این مساله را در دوره هفتم مورد بررسی قرار دادیم و در دور هشتم نیز بر این اعتقاد هستیم. وی ادامه داد: اینکه بخواهیم پیش‌دبستانی را به عنوان یک دوره از آموزش و پرورش کشور حساب کنیم و با ورود به سن پنج سالگی و پس از 12 سال دانش‌آموز در 17 سالگی از دوره دبیرستان فارغ‌التحصیل شود قابل تامل است.

عباسپور این  مساله را نیازمند بررسی بیشتر و برخورد علمی عنوان کرد و گفت:‌ تغییر در نظام آموزش و پرورش کشور با توجه به ارتقای سطح علمی و فکری جامعه نیازمند بسترسازی است و  با این تغییر لازم است که معلمان نیز نسبت به این نظام، روش تدریس و آموزش‌شان را تغییر دهند و ما معلمان زبده‌ای برای دوره‌های پیش‌دبستانی فراهم کنیم.

عباسپور خاطر نشان کرد:‌ همه‌ این مسائل مستلزم این است که بحث تغییر نظام آموزشی با بررسی دقیق علمی انجام گیرد و این تغییر حتما به تصویب مجلس برسد تا دچار معضلات نظام جدید آموزشی نشویم. وی در پایان تصویب تغییر نظام آموزشی کشور در مجلس را در شرایط فعلی غیرقابل پیش‌بینی دانست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 30506

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =