ندیمی:افزایش گردشگر خارجی ربطی به سیاست سازمان ندارد

پایین بودن آمار گردشگری داخلی همیشه موضوعی بوده که کارشناسان این صنعت به آن اعتراض داشتند.

زهرا تالانی:در چند ماه اخیر به خاطر افزایش ناگهانی ارز و کاهش پروازها،آمار گردشگری به خارج از کشور کاهش یافت،اما مسئولان ادعا می کنند که آمار ورود گردشگر داخلی افزایش یافته و برای همین این آمار به هم نزدیک می شوند.درباره ین موضوع با ایرج ندیمی رئیس فراکسیون گردشگری مجلس گفت و گویی را انجام داده ایم که می خوانید:


اعلام شده که به خاطر کم شدن سفرهای خارجی و افزایش گردشگری داخلی،تا حدودی آمار ورد و خروج گردشگر به هم نزدیک شده است.آیا این موضوع صحت دارد؟
ممکن است اینگونه باشد اما این ارتباطی به سیاستهای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ندارد.چون تعداد پروازها و ارز گران شده و ما چندان مسافر به کشورهای همسایه نداریم و از طرف دیگر پس از انختابات ریاست جمهوری یازدهم ،دیدگاه کشورها نسبت به ایران تغییر کرد و برای همین در همین مدت کوتاه گردشگر زیادی داشتیم.


شما تصور می کنید این افزایش گردشگری ادامه داشته باشد؟
ما در این حوزه نمی توانیم بدون دلواپسی به آینده حرکت کنیم و همه درها باز نیست. به نظر من گردشگری باید باز مهندسی شود و نسبت به گذشته تغییر کند .همانطور که بارها گقتم این آمار مقطعی است و باید با یک برنامه ریزی کارشناسی شده این صنعت را رونق دهیم.
همانطور که می دانید این روزها موضوع خصوصی سازی سازمان مطرح است.آیا این می تواند به رونق گردشگری کمک کند؟
من شنیدم که در دولت آتی به دنبال این هستند که تصمیم های دو ماه اخیر دولت دهم را بازنگری کنند. بنابراین دولت منتخب وارد این موضوع خواهد شد و ضرورتی ندارد مجلس وارد این موضوع شویم.


به نظر شما رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری چه مشخصه هایی باید داشته باشد؟
باید دارای پنج مشخصه باشند. باید دانش مرتبط با این حوزه را داشته باشد. توانایی اجرایی داشته باشد و درگیر امور باشد. بتواند هماهنگی لازم با دیگر سازمان ها و وزارتخانه ها را به وجود بیاورد و از نفوذ کافی برخوردار باشد.روز آمد باشد و با توجه به شرایط نوین اقتصاد گردشگری باید دانش به روز در این زمینه را داشته باشد. پنجمین ویژگی این است که معاون میراث فرهنگی و گردشگری باید برنامه هایش را بر اساس قانون برنامه و قوانین دیگر ارائه دهد که امکان اجرا داشته باشد.


با توجه به مشکلاتی که وجود دارد ممکن است این سازمان تبدیل به وزارتخانه شود؟

به نظر من کسانی که این پیشنهاد را در مجلس می دهند به خاطر تعامل و پاسخگویی است تا بسیاری از معضلات و مشکلات در عرصه گردشگری مرتفع شود. اما اگر در دولت بعد این موضوع حل شود و سازمان عملکرد خوبی داشته باشد مجلس به سرعت در باره طرح وزارت گردشگری وارد عمل نخواهد شد و در صورت برقراری تعامل بین دولت و مسئولان دیگر نیازی به تغییر در میراث فرهنگی نیست و این سازمان می تواند همچون گذشته به کار خود ادامه دهد.

23245

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ثثثثثثثثثثثثثثثثثثثثثث IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    9 0
    ثبت تار به نام آذربایجان و تلاش امارات برای ثبت بادگیرهای ایرانی وتلاش قطر جهت ثبت جهانی چوگان چطور؟ آیا به سازمان گردشگری لیختن اشتاین ربط دارد؟
  • بی نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    8 0
    روسای سازمان میراث فقط بلدند حفاری کنند حالا این اشیایی که از حفاریها به دست میایند چی میشوند خدا میداند
  • بی نام IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    5 0
    وقتی سفر به ایران برای حتی اذربایجانیهای همسایه ما با هزینه ای برابر با سفر تهرانیهای ما به امام زاده داود دارد چرا نیایند اینکه دیگر برنامه نمیخواهد فقط هم دولت دهم میتوانست یکشبه این تحول !!!!!عجیب را رقم بزند