واحد مرکزی خبر نوشت:

یک مقام نظامی مصر روز پنجشنبه گفت ارتش به اخوان المسلمین تا عصر روز شنبه فرصت داده است به روند آشتی سیاسی در این کشور ملحق شوند.
وی این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که ارتش مصر به طور سربسته تهدید کرد از روش های شدیدتر علیه اخوان المسلمین استفاده خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، این مقام نظامی مصر افزود :« ما آغازگر هیچ اقدامی نخواهیم بود اما بدون شک به هرگونه درخواست رهبران اخوان المسلمین یا طرفداران این گروه برای خشونت یا تروریسم سیاه به شدت واکنش نشان خواهیم داد. ما قول می دهیم از اعتراض های مسالمت آمیز بدون وابستگی آنها حمایت کنیم.»
ارتش مصر سوم ژوئیه محمد مرسی را از سمت ریاست جمهوری این کشور برکنار و یک دولت موقت را منصوب کرد که نقشه راهی را برای یک روند انتقال سیاسی جدید ترسیم کرده است. براساس این روند انتقال سیاسی جدید قرار است انتخابات پارلمانی مصر حدود شش ماه دیگر برگزار شود. ارتش مصر پیشتر اعلام کرده بود راهبرد خود را در برخورد با « خشونت و تروریسم » تغییر خواهد داد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    29 6
    اخوان المسلمین در مصر سرنگون شد و در سوریه نیز هیج کاری از پیش نخواهد یرد.
  • یک رفیق قدیمی IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    3 17
    ارتش مصر خیلی سر در گمه چه بسا مرسی برگرده یا ارتش حاشیه نشین بشه
    • بی نام EU ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      2 0
      اتفاقا ارتش مصر کاملا از موضع قدرت صحبت میکنه و کاملا پشتش به حمایت مردم گرمه وگرنه از مردم نمیخواست که جمعه بیان بیرون و نمایش قدرت داشته باشن. اتفاقا اخوان المسلمین در سردرگمی و انفعال کامل هستند و گرنه دست به عملیات تروریستی در سینا و بمب گذاری در منصوره نمیزدند.
  • یغما IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    1 0
    برام موضع گیری رسانه ها داخلی مخصوصآ صداوسیما برام بسیار جالب بود. تا دو روز نمیدونستن چی شده و باید طرف کی رو بگیرن. الان هم دقیق نمیدونند.