ایسنا نوشت:

نماینده‌ی مردم میاندوآب در نطق میان دستور امروز خود خطاب به رییس‌جمهور گفت: آقای احمدی‌نژاد بروید به سلامت؛ صدای زار جان دادن ارومیه را نشنیدید. شوره زار ارومیه دولت بعدی را صدا می‌زند.

روح‌الله بیگی نماینده مردم میاندوآب و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در نطق میان دستور امروز(دوشنبه) خود با اشاره به وضعیت نامطلوب حوزه‌ی انتخابیه‌اش و همچنین وضعیت دریاچه‌ی ارومیه خطاب به احمدی‌نژاد گفت: اگر از تهران به سمت غرب بروید با شوره‌زاری مواجه می‌شوید که روزی دریاچه‌ای در آنجا وجود داشته است. این شوره‌زار دریاچه ارومیه است که شما زاری و جان دادنش را نشنیدید و حالا دولت بعدی را صدا می‌زند.

بیگی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی نامناسب کشور گفت: آقای احمدی‌نژاد شما از آمار و آدرس دقیق حرف می‌زنید اما در این 8 سال دریغ از یک آدرس از مفسدان اقتصادی که می‌گفتید معرفی می‌کنید. شاید آنها مردمان خوبی شده‌اند و حالا از لیست مفسدان خارج شده‌اند. اگر می‌خواهید آدرس بدهید آدرس ظرفیت‌های واقعی تولید را بدهید نه آمار خیالی و پیش بینی‌ها را. آدرس 2 و نیم میلیون شغل ایجاد شده را بدهید؟ آدرس پتروشیمی خیالی میاندوآب و اخلاق و قانون‌گرایی و تحلیل را در دولت خودتان بدهید.

بیگی اظهار کرد: آدرس داروهای وارد شده را بدهید نه خودروهای لوکسی که با ارز مرجع وارد شده‌اند. آدرس حمایت از تولید را بدهید نه حذف معافیت‌های مالیاتی صادرات را. آدرس اعتبارسدها را بدهید و دستگاهها و تجهیزات پزشکی را، یا جاده‌های زندگی را.

بیگی خطاب به احمدی‌نژاد ادامه داد: اگر شما آدرس ندارید بگذارید ما آدرس عقب افتادگی را بدهیم. آدرس استخراج طلا از حوزه‌ی انتخابیه‌ام بدون حذف محرومیت‌ها، بیکاری‌ها و ناهنجاری‌ها را بدهیم. آدرس هزاران کارخانه و تعاونی بی‌رمق و مردم بی آب و مساجد و مجتمع‌های فرهنگی بدون بودجه و کمرهای خمیده زیر بار تورم را بدهیم.

نایب رئیس کمیسون اقتصادی مجلس در ادامه خطاب به دولت جدید گفت: حضور مهمانان خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهور آینده فرصتی است که نشان دهنده قدرت ایران است، تعامل جهت ایجاد کابینه فراجناحی توانمند و عزم ملی مضاعف ضمن پایبندی به آمار انقلاب، لازمه دولت بعدی است و ما نمایندگان از صمیم قلب با دولت تدبیر و امید همکاری و هم ‌افزایی خواهیم کرد.

نماینده میاندوآب اظهار کرد: اداره‌ی کشور به کار جمعی نیاز دارد اما امیدواریم که شما جا برای مدیران بدون بلیط باز نکنید. آزمایش و خطا نکنید. به جای دارو آمار غیر واقعی تجویز نکنید. مبادا مدیران محلی را ملی کنید امیدواریم دولت شما پایان بی‌تدبیری‌ها باشد.

وی همچنین در بخش دیگری از با بیان این که دسیسه‌ها در منطقه ادامه دارد، گفت: در روز قدس به همه دنیا نشان خواهیم داد که توطئه‌ و تنش‌هایی که دشمنان در عراق و مصر ایجاد می‌کنند نشان‌دهنده‌ی قدرت مسلمانان و ترس مستکبران از این قدرت است.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 59
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    آقای نماینده‌ی میاندوآب: چرا تمام مشکلات رو گردن رئیس جمهور می اندازید؟! لابد بارون نمیاد هم تقصیر رئیس جمهوره ؟!!! حالا منتظر باشید ببینید آقای روحانی میخوان چی کار کنند مثلا ؟!!!
    • حاج درویش A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      258 7
      عدم مدیریت صحیح وزارکشاورزی وزارت نیرو دردادن اجازه چاها سدزدن بدون برنامه
    • حداد IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      259 9
      شما برو تحقیق کن که مشکل دریاچه ارومیه بیش از اونیکه بخاطر بارون باشه ناشی از احداث جاده در وسط دریاچه و سد در رودهای منتهی به دریاچه ست! برگردوندن این دریاچه ده ها سال وقت میخاد آقای «بی نام»!
    • مهدی A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      99 7
      تا برگرداندن مسیر منحرف شده سیاسی اقتصادی . . . دولت به مسیر اصلی در واقع هیچ کاری نکردند بلکه فقط اصلاح مسیر و سپس منتظر اقدامات آقای روحانی خواهیم بود که این اصلاح هم کاری بس دشوار است امیدوارم موفق باشند
    • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      باران چه ربطي به سوء مديريت منابع آب و مديريت طرح ها داره؟!!!!!
    • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      138 6
      آقا یا خانم محترم خشک شدن دریاچه ارومیه بر اثر رژیم نامناسب آب و برداشت های بی رویه و سد های اضافی است که در حوزه آبریز دریاچه صورت گرفته نه در اثر کمبود باران
    • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      9 140
      در جواب به " حداد " : شما که باغبونی چرا باغچه خودتو بیل نمیزنی ؟! چطوره مدیریت دریاچه ارومیه رو بدن به شما؟! خوبه خشکسالی باعث این مشکل شده !
    • تهران A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      79 6
      دوست عزیز، مشکل دریاچه ارومیه نباریدن باران نیست. به نظرم روی نقشه گوگل یه نگاهی با دریاچه وان در ترکیه که در 180 کیلومتری دریاچه ارومیه واقع شده بندازید خیلی از ابهامات رفع میشه. شرایط آب و هواییشون هم یکسانه و هر دو تقریبا رو یک عرض جغرافیایی هستند.
    • حقیقت گو A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      93 4
      آقای بی نام!! شما لابد فراموش نکرده اید که این آقای احمدی نژاد همین چند سال پیش از اینکه کشور ما گنجایش سه برابر جمعیت فعلی را دارد حرف زدند!!!! خوب آدم عاقل نباید فکر کنه موجود زنده (اصلا انسان نه، گاو) برای زنده موندن آب می خواد؟!!!!! این منابع آبی که قراره 150 میلیون دیگه رو هم سرویس بده و لابد الان بلا استفاده مونده را فعلا سرازیر کنید توی دریاچه های در معرض انقراض کشور تا خشک نشه، بعدا که این 150 میلیون رو زاییدند، حق آب دریاچه رو قطع کنید!!!!!! اگر هم منابع آبی ندارید حرف اضافه کافیه!!!!!
    • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      90 4
      این دریاچه هزارها ساله سرجاش بوده و تو این مدت خشکسالیهای شدیدی رو هم دیده ولی خشک نشده حالا تو این چند ساله یهو خشکسالی شد؟؟؟!!!!
    • معین A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      90 4
      ای کاش این حرفا رو 4-5 سال قبل میزدید اقای نماینده ! به نظرم الان دیگه خیلی دیر شده.فقط میشه گفت : خدایا خودت به دولت اقای روحانی کمک کن. آمین
    • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      40 4
      بنده خدای بی نام ایران تنها در این 8 سال بی آبی را تجربه نکرده است ، قرنها بر این سرزمین گذشته است و سالهای خشکسالی زیادی را تجربه کرده است ولی این 8 سال به اندازه قرنها بر دریاچه ارومیه خسارت وارد کرد .
    • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      9 24
      بله بارون هم رحمت الهی ولی برای کسیکه خدا رابشناسد!
    • علی 2000 A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      18 1
      دوست عزیز مشکل باریدن باران نیست . مشکل ساخته شدن سدهای زیاد در اطراف دریاچه است. آب هست اما در اطراف دریاچه و پشت 30-40 سدی که بدون پژوهش و مطالعه ساخته شده اند.آب هست اما نه برای دریاچه بلکه برای فروش و درآمد برای وزارت نیرو. با این وضعیت پرواز را به خاطر بسپار دریاچه !!! مردنی است. اگر فکر مسئولان همین باشد.
  • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    احسنت!
    • پویا IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      احمدی نژاد مدیر کارآمدی بود ولی تحریمها مردم و مسئولین را کلافه کرده پس همه تقصیرها را گردن دکتر احمدی نژاد نیندازید. من فکر می کنم دکتر احمدی نژاد از دکتر روحانی برای تصدی امر رئیس جمهوری مناسبتر بود.انشالله دکتر روحانی هم موفق باشند ولی فقط گذشت زمان همه چیز را اثبات خواهد کرد.والسلام
    • نیما IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      108 4
      الان بخندیم آقای پویا؟؟ کاآمد یعنی خشک کردن یه دریاچه؟؟ به کدوم زبون ترجمه کردی این کارو که شده کارآمدی؟؟
    • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      105 5
      پويا جان شنيدي هر معلولي علتي داره؟بنظرت علت تحريمها چيه؟شديدترين تحريمها تو 30سال گذشته در اين 8سال اعمال شد اونم بخاطر مواضع رييس جمهور.
    • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      7 2
      احمدی نزاد حتما برای شما مدیر با کفایتی بوده .ولی خواهش می کنم برای کل مردم تصمیم نگیرید .شاهنامه اخرش خوشه ..صبر کن ببین که چه بلایی سر ایران و دریاچه های ایران در اوردند .تمام دولت مقصر است . دریاچه وان ترکیه چرا خشک نشده .همین بلا را سر اصفهان و یزد اوردن
  • ali RS ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    104 8
    باریکلا عالی بود
    • كوضا A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      48 1
      بي نام جان! بچه گربه نيست. اين بزرگ‌ترين درياچه داخل ايرانه. اين شورترين درياچه جهانه. اين ميراث مليمونه. كه امثال شما با سد سازي و زدن چاه خشكش كردين. من به شخصه از بانيانش، هر كي كه باشه نميگذرم.
  • آرین A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    98 6
    (آقای احمدی‌نژاد بروید به سلامت؛ صدای زار جان دادن ارومیه را نشنیدید. شوره زار ارومیه دولت بعدی را صدا می‌زند.) برو پشتت رو هم نگاه نکن
    • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      8 152
      خشکسالی چه ربطی به دولت داره ؟! همه چیزو بهم ربط ندید ! ای وای! الان یک بچه گربه رفت زیر ماشین! تقصیر دولته! نه ؟!!!!
    • هادی IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      76 2
      داداش گلم اگه به عکسهلی ماهواره ای نگاه کنی میبینی که خشکسالی با دریاچه وان کاری نکرده ولی ارومیه اینطوری شده؟؟؟؟؟؟؟ ارومیه رو دولت خشک کرد
    • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      4 37
      آبهایی که به شورهزار ارومیه میریخت در این دولت به باغهای کشاورزی هدایت شد و باعث رونق باغداری آن منطقه شد . کمی انصاف هم خوبست
  • فرید IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    14 58
    برای حل مشکل دریاچه ارومیه 1 مقداری کمک مردم هم لازم هست مردم باید مصرف اب رو کنترل کنن،دولت باید چاه های غیر قانونی رو ببنده،سد سازی انجام نشه دیگه...این 1 مشکل کوچک نیستش دوستان یکم مطالعه کنن میبینن که چندین عامل در اون دخیل هست من خودم 1 بارم دریاچه رو ندیدم ولی خب نگرانش هستم!نقش دولت و عدم رسیدگی به دریاچه رو انکار نمیکنم
    • حسین A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      43 3
      اما من خودم دریاچه ارومیه رو دو سال پیش دیدم اون زمان اوضاعش خوب نبود الان که معلومه بدتره یک جاده کشیده بودند که از داخل دریاچه میگذشت اب دریاچه رو هم نمیدونم چرا قرمز بودو قسمت های خیلی زیادی هم از اون خشک شده بود چند تایی هم قایق در اون خشکی دیدم حالا هم به جای اینکه چند تا از این سد رو دریچه هاشون رو برای همیشه باز کنند و چاهها رو هم ببندند و الگوی کشت رو هم تغییر بدهند و کشت دیمی یا محصولات کم آب ر و راه بیندازند اومدند آب رود ارس رو میخوان به دریاچه انتقال بدهند. طبیعت موجودی نیست که همیشه بر صورت آن پنجه بکشید و واکنشی نشان ندهد و ما باید بعضی وقت ها منتظر خشم طبیعت هم باشیم.
    • بی نام IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
      5 0
      انگار آقایان و خانم ها فکر میکنن 4 یا 5 ساله باغهای حوزه دریاچه ارومیه ایجاد شده وآب میخاد عزیزان این باغات و کشاورزی صدها سال وجود داشته و دریاچه خشک نشده بود بیعرضگی مسئولین در رابطه با سدها وعدم مدیریت صحیح منابع آبی دلیل خشگی دریاچه ارومیه است ...
  • محمد IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    3 59
    بابا آب گیر نمیاد این گرما...حداقل دعا کنید بارون بیاد یا سدهای آبخور خودتون رو بریزید بلکن نجات پیدا کرد. روش دیگه هم اینه که با یه اجسامی مثل توپ های پلاستیکی و کربنی سفید کل دریاچه رو بپوشونید که تبخیر کم بشه
  • مراغا IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    63 7
    یاشاسین آذزبایجان.یاشاسین میاندوابلیلار (قوشا چای).اورمیه گولینی قورمایین قوروسون. خبر آنلاین یای بونی
    • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      39 4
      اقلا معنيشم مينوشتي
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    72 4
    خوبه لااقل در خانه ملت یکی حرف دل بخشی از ملت را زد
  • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    66 2
    حالم از آمارای قلابی خنده های مصنوعی همه چی آرومه الکی به هم میخوره بسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسه دیگه
    • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      37 0
      یه استاد داشتم که تو کلاس از شدت عصبانیت رگ های گردنش میزد بیرون از این آمارای قلابی. صبر کن یه هفته دیگه آمارهای واقعی رو میشنویم
  • وحید IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    69 6
    تا حالا کجا بودید نماینده میاندوآب؟ چرا تا الان سکوت کرده بودی؟ فکر کنم دیگه خیلی دیر شده
    • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      2 31
      تا الان احمدی نژاد خوب بود حالا شده آدم بده
    • بی نام A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      13 0
      تا حالا نماینده مجلس نبود. رئیس اوقاف استان آذربایجان غربی بود.
  • اروميه IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    31 2
    خوبه يه چيزي گفتين اگه دريامون خشك بشه كه شده باد نمكارو همه جا ببره مجبوريم مهاجرت كنيم. ولي هيچ جايي مثل اروميه خوب نيست يك ساعتم شهرهاي ديگه رو اب و هواش رو نميشه تحمل كرد خدا به دادمون برسه
  • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    19 2
    آقا جان خشک شدن دریاچه منشا طبیعی نداره! همون طور که زاینده رود و کرخه و گاوخونی و هامون ندارن!
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    1 28
    اتفاقا يكي از اساتيد مطرح كشور تو تلويزيون ميگفت درياچه اروميه بايد خشك بشه.
    • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      18 1
      جواب اون استاد تو مجامع علمی داده شده فقط پاسخ دهندگان مثه ایشون نفوذی در تلویزیون نداشتن
  • طاهره A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    31 1
    معنیش یعنی هر کی ارومیه رو خشک کرد نابود شه بی نام جان.
  • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    19 1
    درخشک شدن دریاچه ارومیه همه مسئولین اذربایجانی مقصرند. دولت هم مقصر است اونقدر دست روی دست گذاشتند که اینطوری شد.تنها راه نجاتش انتقال اب ارس هستش وایجاد بارانهای مصنوعی...
  • فریبرز A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    5 36
    یادمه نمایندگان آذربایجان از اینکه در بسیاری از رودخانه های استان سد زده شده خوشحال بودند . شما یا باید طرفدار سد سازی باشید یا طرفدار افزایش آب دریاچه . در ضمن شما آمار بارندگی را در 20 سال اخیر از اداره آب و هواشناسی بگیرید و ببینید که بارندگی چه میزان کاهش داشته و چه میزان گرما و تبخیر افزایش . در ضمن جناب آقای نماینده ، شما هم یک روزی می روید . به سلامت . چون شما هم خوب کار نکردید .
  • هادی بابایی قوشجی IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    20 1
    آقای بیگی نه تنها سخنان ناگفته مردم استان آذربایجان غربی بلکه حرف دل مردم ایران عزیز رو پس از هشت سال تو مجلس گفتن. شایسته ترین نماینده استان یاشاسین
  • ... IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    23 1
    اینم نشد مثه لگد زدن به مرده میمونه!الان که میخواد بره چه فایده همون موقع که بود قلدرم قلدرم میکرد باید می گفتین والا به خدا
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    18 1
    از عوامل خشک شدن دریاچه میتوان اینها رو هم اضافه کرد: انتقال آب زرینه رود به تبریز و کارخانجات و صنایعی که آب زیادی رو بخصوص در بخش شرقی مصرف میکنن ... البته ساختن جاده و سد رو هم دوستان اشاره کردن قبلن
  • اوجان اوغلی A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    33 5
    این طلاهای استخراج شده میاندوآب‏(قوشاچای‏)‏ کجا رفتن؟ این طلاها حق آذربایجانه‏ آقای نماینده الان چرا این حرفارو میزنی؟
    • بی نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      8 15
      خيلي ببخشيد طلاها حق آذربايجانه فقط ؟ پس اين پول نفتو يه عمر سوبسيد و يارانه رو الكي بهتون دادن؟
    • اوجان اوغلی IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      13 4
      شما از ذخایر آذربایجان چی میدونی ؟ پول نفتو ندن هم آذربایجان اونقدری منابع داره که پول نفتو نمیخواد
    • ... IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      8 6
      اوجان اوغلی جان بحث این نیست که منابع اذربایجان چیه بحث اینه که همه جای ایران سرای من است !!!!
  • بی نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    22 2
    از تفسیر عملکرد دولت از زبان شما لذت بردیم ولی مرد آنست که حرف رو سر وقت و زمانش بزنه
    • سعید A1 ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      3 0
      آفرین! یه زمونی با وجود همین وضع همه حلوا حلواش میکردن
  • محمد IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    13 0
    مهمترین علت خشک شدن دریاچه ارومیه جاده ای است که به روش غلط و بدون کمک گرفتن از پیمانکار خارجی که سابقه احداث چنین جاده ای را بدون صدمه به اکو سیستم آبی داشته باشد احداث شده است.متاسفانه با حجم خاکریزی و بتن ریزی که برادران در بستر دریاچه کرده اندعملا ارتباط دوسمت جاده قطع شده و احیا آن کار ساده ای نیست یا حداقل کار شرکت ها و پیمانکارهای داخلی نیست.
  • محمدهادی A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    13 1
    یکی از عوامل خشک شدن دریاچه ی ارومیه ساخت سدهای متعدد بر روی رودهای منتهی به این دریاچه می باشد که در سال های اخیر به بهره برداری رسیده اند. من یه آمار از سدهای با بیشترین حجم ذخیره آب در حوزه ی دریاچه ی ارومیه در آوردم که بیشتر این سدها در دولت های اصلاحات و سازندگی ساخته و به بهره برداری رسیده اند!!! 1.سد حسنلو: سال شروع1375 سال خاتمه 1379 2.سد زولا: سال شروع 1380 سال خاتمه 1389 3. سد ساروق: سال شروع 1382 سال خاتمه 1388 4.سد شهر چای: سال شروع 1373 سال خاتمه 1383 5. سد علویان: سال شروع 1369 سال خاتمه 1374 6. سد قلعه چای: سال شروع 1379 سال خاتمه 1387 7.سد نهند: سال شروع 1372 سال خاتمه 1375 8.افزایش حجم سد شهید کاظمی: سال شروع 1381 سال خاتمه 1384 9.سد شهید مدنی: سال شروع 1374 سال خاتمه 1392
  • خلیش IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    5 0
    یکی از کشورهای اروپایی -سوئد یا سوییس - پیشنهاد حل این بحران رو در عرض 5 سال و با هزینه ی یک سوم هزینه ی برآوردی کارشناسان ایرانی داده بودن که به گفته ی خودشون نه تنها آب دریاچه تامین می شد بلکه میزان آبش بیشتر از همیشه هم میشد. متاسفانه منبعی از اون خبر رو ندارم ، دوستان اگه داشتن حتما اینجا لینک بذارن. اما متاسفانه این پیشنهاد از طرف ایران رد شد. نتیجه این که دریاچه ی ارومیه به دلیل سوء مدیریت خشک نشد و خشک شدنش جزو برنامه ها بوده. کاش اون زمان که داشتن اون جاده رو وسط دریاچه می زدن جلوش وایساده بودیم هر چند که تهمت و انگ سیاسی بودن می خوردیم. کاش مسئولان به جای بگیر و ببند معترضین و هشدار دهندگان ، یه ذره به حرفشون گوش می کردن. کاش کاش کاش.
  • بی نام IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    6 0
    آقای نماینده نوشدارو بعد از مرگ سهراب
  • باربارا IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    3 0
    استان فارس هم سه دریچه بسیار بزرگ و بسیار زیبا -پریشان، مهارلو و بختگان- داشت که متاسفانه با سوء مدیریت واضح و آشکار مسئولین استان در همین 7-8 سال خشک شد و رفت پیِ کارش! کسی هم به دنبال احیای این دریچه ها نیست!
  • ه-م IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    0 0
    هر کسی نظری دارد.اما هیچ کس به انتقال آب از میاندوآب به تبریز اشاره ای نکرده است؛هر ثانیه هشت متر مکعب آب به تبربز انتفال داده میشود.البته باید پیش بینی می شد که متاسفانه نشده.پس پس می توان حساب کرد که زمان محاسبات اصلا در نظر گرفته نشده است.