نشست خبری سران سه قوه بدون پاسخ به سوالات خبرنگاران پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسن روحانی رئیس جمهور در نشست خبری سه جانبه با روسای قوای مقننه و قضائیه با اشاره به آغاز فعالیت دولت جدید ابراز امیدواری کرد روند همکاری ها در کشور بهتر از گذشته باشد و خصوصا رابطه بین دولت و مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه بیش از پیش افزایش یابد.

روحانی با تاکید بر اینکه بی تردید برای حل معضلات همکاری سه قوه نیاز است، گفت: مراسم امروز لحظه آغازی همکاری بیشتر بین قوا است.
رئیس جمهور که می گفت مردم ما در شرایطی فعلی کشور امیدوار به آینده بهتر هستند، تاکید کرد: دولت با تمام توان برای حل معظلات کشور تلاش خود را آغاز خواهد کرد.
آیت الله آملی رئیس قوه قضائیه نیز در سخنانی با اشاره به تحلیف دکتر روحانی آن را دوره جدیدی در حیات سیاسی کشور خواند و اظهار داشت:باید به مردم و رهبری انقلاب تبریک گفت. مردم با حضور خود و رهبری انقلاب که با درایت این مسیر را برای ملت گشودند و از خدا می خواهیم رئیس جمهور را در برنامه هایی که دارند کمک کند .
وی گفت:امیدواریم با داریت و شجاعت و سابقه خوب در حوزه و دانشگاه مسیر کاری خود را به خوبی طی کنند.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به سخنان رئیس جمهور در باب روابط خارجی و تحریم ها، خاطر نشان کرد: امیدواریم اظهاراتی که ایشان در باب تحریم ها و روابط خارجی داشتند،این صلابت و استواری ادامه داشته باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی کوتاه با اشاره به انتخابات 92 و مراسم تحلیف، گفت: حضور چشمگیر کشور های مختلف در مراسمی که با شکوه برگزار شد نشان می دهد تحولات ایران مورد توجه کشورها است .
لاریجانی با اشاره به معرفی وزرا در اولین فرصت از سوی رئیس جمهور ، گفت: لازم می‌دانم از اینکه روحانی از این فرصتی که به طور قانونی برای معرفی وزرا داشت، خیلی زود استفاده کرده و همین امروز اعضای کابینه را معرفی کرد، تشکر می‌کنم. این روحیه نشان می‌دهد که دولت آینده پرکار است و از زمان خوب استفاده می‌کند.
رئیس مجلس ادامه داد: ما در مجلس یک هفته فرصت برای بررسی برنامه‌های وزرا در اختیار داریم و انشاءالله دوشنبه هفته آینده بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، در مجلس آغاز می شود.
لاریجانی اضافه کرد: ما و نمایندگان توصیه خاصی به آقای روحانی برای کابینه نداشتیم؛ امیدواریم هفته آینده کابینه رای اعتماد گرفته و دولت کامل شود و مشکلات کشور با همکاری و همگرایی حل شود.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معصومه IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    8 48
    دکتر توی انتخاب اعضای کابینش یه قدم از آقای احمدی نژاد عقب تر قدم برداشت حمایت از زنان به حرف نمیشه آقای روحانی مسلما بانوانی هستن با سابقه در کشور ما که میتونن عهده دار وزارت بشن !! آقای روحانی حمایت کثیر زنان جامعه رو فراموش نکنید !