کنکور به شیوه فعلی فقط سال آینده تحصیلی برگزار می شود. یعنی تابستان ۹۳. این خلاصه مصوبه امروز مجلس برای پذیرش کنکور است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نمایندگان مجلس مصوب کردند که آخرین کنکور به شیوه فعلی سال ۹۳ برگزار می‌شود و از سال ۹۴ به تدریج تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی افزایش یابد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی این مصوبه را در ادامه بررسی طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، موادی از این طرح را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

بر اساس ماده شش، سهمیه امتیازات مصوب مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها، به قوت خود باقی می‌ماند. ماده شش این طرح با 165 رای موافق، هشت رای مخالف و هفت رای ممتنع از 240 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.

همچنین بر اساس ماده هفت این طرح، داوطلبانی که بر اساس این قانون در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرفته می‌شوند، بر اساس مقررات پیشنهادی ستاد کل نیروهای مسلح که به تصویب فرماندهی کل قوا می‌رسد، از معافیت تحصیلی خدمت نظام وظیفه برخوردار می‌شوند. این ماده نیز با 151 رای موافق، سه رای مخالف و 13 رای ممتنع از 237 نماینده حاضر در جلسه، تصویب شد.

طبق مصوبه مجلس، دولت مکلف شد هزینه‌های ناشی از اجرای این قانون را از اولین سال اجرای آن در بودجه سنواتی وزارتخانه‌های زیربط منظور کنند.

به موجب مصوبه مجلس، آیین نامه اجرایی این قانون توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو تهیه می‌شود و حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ لازم الجراشدن این قانون به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

وکلای ملت در ماده 10 طرح مذکور مصوب کردند این قانون از سال تحصیلی 1393-1394 در صورت اجرایی شدن تبصره 5 ماده 4 این قانون لازم الاجراست.

در تبصره 5 ماده 4 این قانون پیش از این مصوب شده است: در سال اول اجرای این قانون تاثیر سابقه تحصیلی در پذیرش داوطلبانی که دارای سابقه تحصیلی می‌باشند، حداقل 25 درصد می‌باشد .

وکلای ملت با 157 رای موافق، 20 رای مخالف و 6 رای ممتنع از 225 نماینده حاضر در جلسه، ماده 10 این طرح را مصوب کردند.

طبق مصوبه مجلس در ماده 10،آخرین کنکور به شیوه فعلی سال 1393 برگزار می‌شود و از سال 1394 با اجرایی شدن این قانون، به تدریج وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری موظف به حذف کنکور و افزایش تاثیر سابقه تحصیلی در پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها خواهد شد.

همچنین طبق این مصوبه، سوابق تحصیلی سالهای دوم و سوم دبیرستان داوطلبانی که سال 1394 کنکور می دهند، در پذیرششان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی موثر خواهد بود. سوابق تحصیلی سال اول دبیرستان این داوطلبان تاثیری در پذیرششان در دانشگاه‌ها ندارد چرا که این داوطلبان در سال تحصیلی 92-93 قرار است دوم دبیرستان و در سال تحصیلی 93-94 قرار است پایه سوم دبیرستان را بگذرانند و سال اول دبیرستان را بر اساس نظام فعلی سپری کردند، یعنی امتحانات پایان سال آنها به صورت سراسری، نهایی و استاندارد مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش برگزار نشده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به طرح سنجش پذیرش دانشجو ماده 11 این قانون را که بر اساس آن از تاریخ لازم‌الاجرا شدن آن قانون پذیریش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب 86/8/9 لغو می‌شد را به کمیسیون ارجاع دادند تا مجددا مورد رسیدگی قرار گیرد.

در جریان رسیدگی به این بند یکی از نمایندگان مجلس پیشنهاد رفع ابهام در این ماده را مطرح کرد که عبارت به جز احکام مرتبط در ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه به این ماده اضافه شود که این پیشنهاد نیز با توجه به اینکه این ماده با قانون برنامه مغایرت داشت و نیازمند دو سوم رای نمایندگان بود به تصویب نرسید و همچنین اصل آن نیز مورد موافقت قرار نگرفت و لاریجانی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت پیشنهاد کرد تا این موضوع این کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع داده شود، تا ضمن بررسی‌های بیشتر به اصلاح آن اقدام کند.

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 238
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    کنکور ما رو که بیچاره کرد. بماند ،اونایی که پول داشتن رفتن تست زدن یاد گرفتن ما هم که سرمون تو درس اینم بماند اخرشم هیچی به هیچی بماند ،هر چند درس خونامون هم چیزی نشدن.بماند همگی بگین یا علی ..
    • دهه 60 A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      ما که نسل سوخته هستیم. هر چی خوشیه واسه دهه ی 70 و حالا هم دهه ی 80
    • بی نام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      شوخی بزرگ مجلس با کنکور !!!
    • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      ما دهه شصتی ها ی ایران بدبخترین افراد رو زمینن
    • بی نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      جناب دهه 60 میدونی همین دهه ی 70 سال 88 توی چه وضعی کنکور داد؟
    • بی نام A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      47 12
      ديگه مي تونيم ديگه دهه ٦٠ي جان :پــــــي اينم بعد دو روز تكذيب ميشه
    • مبین IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      71 18
      شما رو نمی دونم ولی برای ما دهه هفتادی ها کنکور خیلی هم خوب بوده شاید چون پذیرش زیاد شده اختلافات فقط با کنکور مشخص میشن حتی با امتحان نهایی کلی بی عدالتی میشه اگر باور ندارید از دبیران بپرسید به قول یکی از معلمامون کنکور مزخرف ترین شیوه ورود به دانشگاهه ولی در حال حاضر هیچ راه بهتری وجود نداره
    • بی نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      56 10
      الان دانشگاه شریف، دانشجوی پولی میگیره. معدل بالای 16 و زبان بلد باشی راحت بهترین دانشگاه ایران قبولی. البته بگم که شهریه شون هم از دانشجوی مقیم کانادا که میره دانشگاه کانادایی با رتبه 50 بیشتره. یعنی دانشجوی کانادایی دانشگاه مک گیل کانادا، 4000 دلار میده که رنک دانشگاه 20 تا 40 هست تو دنیا. همه امکاناتی هم داره. ولی دانشجوی پولی دانشگاه شریف بیشتر از 4000 دلار در سال میده و در دانشگاه شریف که رنک 350 دنیا هست به زور درس میخونه و برچسب دانشجوی پولی روش هست و هزار منت سرش میزارن. در حالیکه شهریه دانشگاه های مالزی با رنک 200 جهان کمتر هست.
    • the best IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      فک کنم ما بربچ 76 بدبخت ترین نثل بین شما ها باشیم چون ما اولین نفراتی هستیم ک قراره با شرط معدل بریم دانشگاه...میشه گفت مامث موش ازمایشگاهی میمونیم واس دولت
    • فاطمه IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
      55 7
      ندادن کنکور برای ما دهه هفتادی ها یعنی بدبختی... تست یعنی سواد ولی امتحان تشریحی کلیش یعنی بازی با کلمات... برای ما ریاضی ها یعنی بدبختی... خدایااااااااااااااااا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • فاطمه A1 ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
      30 10
      ما که گیج شدیم من از وقتی به دنیا اومدممیگن کنکور میخواد حذف بشه والامن که دیوانه شدم.اخر نفهمیدممعدل تو کنکور تاثیر داره یا نه؟
    • کاربر سایت A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      16 3
      میشه ترجمش کنید
    • محدثه A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
      22 6
      ینی بدبخت ترین نسل ما دهه هفتادیاییم آخه ینی چی که کنکورو برداشتن ؟؟ شک ندارم کلی بی عدالتی میشه ینی بد شانسی تا ای حد به قول دوستمون مث موش آزمایشگاهی هستیم انگار ... ههه ما جزو اولین نفرای این طرحیم
  • فرنوش A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    مطمئنن؟دیگه نظری ندارن؟
  • شیما IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی اصلاً شیوه ی درستی نیست... من مدرسه ی غیر انتفاعی ای رو میشناسم که دانش آموز حتی سر کلاس هم نمیره و فقط زمان امتحانا مسئولای مدرسه پاسخ سوالارو در اختیار دانش آموزان میذارن... دانش آموز اون مدرسه حتی سواد درست و حسابی واسه خوندن نداره چه برسه به اینکه بره دانشگاه... واقعیت اینه که فعلاً تنها راه عادلانه ی پذیرش دانشگاه در ایران همین کنکوره...
    • میلاد A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      سوابق تحصیلی فقط امتحان های کشوری منظور می شود که هیچ کس نقشی در نمرات ندارد!
    • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      نه دیگه امتحان هماهنگ میگیرن ! که اونم در صورتیکه تصحیح کردن برگه بی عدالتی رخ نده !
    • شیما IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      خب باور کنید امتحانات نهایی که کشوری هست رو هم به همین ترتیب ازشون گرفتن، یعنی جواب سوالارو بهشون دادن حالا اینکه چطور تونستن این کار رو بکنن و نظارتی روشون هست یا نه من در جریان نیستم
    • سالار EU ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      36 90
      شیماخانوم مثل اینکه شما هم از همون دانش آموزایی چون میذارن غلظه و باید بنویسی میزارن
    • مبین IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      85 19
      عزیزان حتی در صورت تاثیر سوابق باز هم بی عدالتی میشه مثلا دبیری که توی شهر ما برگه ی یک درس کاملا تشریحی (مثل دین و زندگی) رو تاسی میکنه میتونه سختگیری کنه یا آسون بگیره خودم به کرات از دبیرانی که مصحح بوده اند این مطلب را شنیده ام حتی دبیران درس های محاسباتی مثل فیزیک
    • بی نام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      37 76
      شیما بهونه میاری دیگه. لابد تو دبیرستان هم نمره نیاوردی. تو کنکور هم نمره خوب نیاوردی. بهونه میگیری دیگه. این همه راه برای ورود به دانشگاه هست، فرش قرمز که دیگه نمیندازن.
    • بی نام IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      24 45
      ایول
    • sajads A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
      14 18
      داداش نگو من الان مدرسه غیر انتفاعی میرم با زور بسیار زیاد خودمو کشتم تو امتحانات ادبیات نیفوتم شاننس اوردم علکی برای چی میگی
  • شهرام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    113 6
    آیا امتحانات بصورت متمرکز وسراسری بین تمام مدارس (انتفاعی، غیر انتفاعی،نمونه دولتی ،...) برگزار می شود؟
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    164 5
    اگر قراره كنكور را حذف كنند پس چرا براي دكترا، كنكور را سراسري كردند.
    • خودم A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
      12 2
      بدبختی همین جاس دیگه اون رشته خوبا که کنکور داره حتی کنکورم حذف کنن بازهم ورودی دانشگاه ازکنکور بدره
    • آروینا A1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
      21 2
      سلام بچه ها حذف کنکور برای بچه های نظام جدیده به ماهاتعلق نمی گیره. خیال بعضی ها راحت
    • کنکوری 9495 IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
      3 0
      اگه هر کدوم یه بچه ی ابتدایی تو خونه یا تو فامیل داشته باشید خوب میدونید چقدر درسا رو سخت کردند و این به همین خاطره که زما ن اینا کنــــــــــــــــــکـــــــــــور حــــــــــــذف میــــــــــــشـــــه
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    99 13
    به نظرم باید هردانشگاه ازمون خودشو بگیره براساس سطح دانشگاه نوع وسطح سوالات هم مشخص میشه مثل کشورهای غربی
    • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      62 5
      براي دكترا تا حدود 3 سال قبل اين جوري بود ولي جديدا كنكور را سراسري برگزار ميكنند.
    • مریم IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      22 11
      برای لیسانس شاید روش مناسبی باشه.ولی برای تحصیلات تکمیلی تو ایران اصلا مناسب نیست.همونطور که تا چند سال پیش شاهد اجحاف های بیش از اندازه و به قولی پارتی بازی تو مصاحبه های دکترا بودیم.
    • مهدی A1 ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
      4 12
      واقعن عاقلانه است
  • نیما IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    کنکور یک فرصت مساوی رو در اختیار تمام دانش آموزان از هر قشری می گذاشت. بارها شاهد بودیم که از مناطق محروم کسانی رتبه زیر 10 هم آوردند. امیدوارم (هرچند بعید می دونم) در روش جدید هم به نحوی مساوات رعایت بشه و شانس برابر به همه داده بشه
    • سعید رضایی A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      12 5
      من تا سال سوم دبیرستان در منطقه محروم درس خوندم ولی الان که دارم سال چهاروم رو میخونم در منطقه دو هستم حالا تو کنکور منطقه2هستم یا منطقه3
    • گلناز A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
      7 10
      واقعا موافقم...
  • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    این اصلا عادلانه نیست... یه نفر تو مدرسه ی غیرانتفاعی درس میخوند بعد سال اول و دوم دبیرستان شده بود شاگرد اول با معدل خیلی بالا بعد تو امتحان نهایی سال سوم کل درسارو تجدید شد...حالا اون به کنار توی همین مدارس دولتی بعضی از معلما پولی هستن یعنی تو کلاس خوب درس نمیدن و امتحانم عمدا سخت میگیرن تا دانش آموزا برن کلاس خصوصی بعد اونجاهم سوالای امتحان به دانش آموزا میدن آیا این انصافه؟...من از این وضع معلما دارم خسته میشم وهمینا باعث میشن روحیه من واسه درس خوندن ازبین بره...از مسئولین میخوام این موضوع رو پیکیگری کنن..........
    • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      27 12
      نخیر، این درسته که با این شیوه بی عدالتی میشه. ولی به این معنی نیست که یه نفرکه کیلویی نمره گرفته نمره اون حساب بشه. امتحان به صورت سراسری برگزار میشه و سوال ها برای سراسر کشور یکی هست. فقط مشکل اینجاشت که تصحیح برگه های تشریحی کار دشواری هست و سیلقه های مختلفی دخیل میشه.
    • آیدا A1 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      11 6
      من از بعضی معلماا ناراحتم
  • الی A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    98 19
    توروخدا یکی به من بگه حذفه یا نه؟؟؟؟من از سال دوم دبیرستان مشاور داشتم کلی درس خوندم همیشه ترازم بالا 7000.اینهمه زحمت حالا حذف؟؟؟؟از تابستونمم زدم حالا نوبت ما حذفه؟؟؟؟بیکارین والا..ما باید چیکار کنیم؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      53 27
      خود کرده را تدبیر نیست!
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    91 8
    اين كار عملي نيست. همه ميدونن تو ايران 4 5 تا دانشگاه داريم كه همه ميخوان برن تو اون دانشگاهها و بقيه دانشگاهها چندان جابيتي ندارند. چطوري ميخوان بر اساس سوابق تحصيلي مثلا بين كسي كه توي روستا درس خونده و كسي كه در تهران درس خونده واسه اون 4 5 تا دانشگاه برتر انتخاب كنند؟ باور كنيد همون كنكور در شرايط فعلي ايران راه عادلانه تريه. اما ميشه كنكور رو اصلاح كرد. مثلا در چند مرحله كه استرس و حساسيت ها بيان پايين يا حتي به نظر من در سال چند بار كنكور برگزار بشه. يا بيان بعضي از دروس مانند دروس عمومي رو فقط به صورت داشتن حد نصاب در كنكور در نظر بگيرن تا كمي سبك تر بشه.
    • ؤضا IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      9 73
      خدا کنه ملت رو دست تو ندن
    • پاپيو IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
      70 4
      اين حرفو نزن من خيليا رو ميشناسم كه توي روستا زندگي ميكنن اما از نظر هوشي هوش بالاي دارن
    • مينو IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      50 3
      روستاها و غيره كه با سهميه مناطق از اول يه لطف اساسي بهشون شده تو خود اين تهران كلي مدرسه و دانش آموز تهراني داريم كه وضعشون از روستا بدتره
    • فائزه IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
      15 4
      بذارتوضیح بدم!:شما تصورکن تو کشور چندهزار نفر معدل20داریم.بعد یه دانشگاهی مثلا دانشگاه شهید بهشتی یه ازمونی روکه مخصوص خود این دانشگاه هست رو بین تمامی دانش اموزان با این معدل که متقاضی این دانشگاه هستند برگزار میکنه و براساس ظرفیت این دانشگاه یه میزانی از این افراد رو قبول میکنه.وممکنه میزان تاثیر معدل در دانشگاه حدود70 درصد باشه و بقیه بر اساس همین ازمونه.در کل اینکه خیلی باکنکور تفاوتی نداره.و در نهایت خیالتون راحت نوه ی منم کنکور میده!
  • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    خدا می دونه تو امتحان نهایی ها بعضی با پول نمره می گیرند!!!!!!!!!! بماند .
    • پشت کنکوری A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      22 72
      تو مطمئنی که اینجوری داری صحبت می کنی؟ یا فقط بلدی تهمت بزنی؟ این دروغا چیه؟ خبر منتشر کن فوریه
    • مهدی IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      18 40
      آقای پشت کنکوری!! قرار نیست که همه دانشگاه بروند. اگر خیلی دلت مخواد بری دانشگاه درس بخون و برو همان طور که ما خوندیم و رفتیم البته زمان ما از هر 10 نفر یک نفر قبول می شد و مثل حالا دانشگاه رفتن تا این حد کم ارزش نبود.
    • 5050 IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
      7 3
      تا الان حرفشو زیاد شنیدم اما خودم حتی یه بارم ندیدم تو مطمئنی؟ اما در هر صورت چه کنکور برداشته شه چه نشه بازم یه راه تخلفی واسه بعضی ها هست
    • صبا IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
      8 2
      اين ديگه چه وضعشه من سال دوم دبيرستان درس نخوندم معدلم كم شد سال سوم هم همينطور ولي ديگه ميخوام درس بخوونم رتبه بالا بگيرم حالاميگن شرط معدل؟ به نظرم يا اين قانونو تصويب نكنن يا اگه تصويب شد 3سال ديگه اين قانونو اجرا كنن. تا دانش آموزا حداقل بتونن خودشونو آماده كنن. ههم سوابق خوبي داشته باشن و هم اهميت بيشتري به نمره معدلشون بدن
  • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    68 13
    دیگه با این کار عدالت برقرار نمی شه هر کی پول داره کیلویی نمره می گیره رشته های خوب وبر تر قبول می شه بعدشم از دور به ما بدبخت بی چاره ها می خندن و می رن عجب کارایی مجلس ما می کنه.......
  • مهربان توسی A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    43 55
    کاش کنکور ارشد و دکترا هم حذف شود و در عوض تحصیل سختر و جدیتر شود
  • بیژن IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    112 5
    درسته کنکور معایب زیادی داره، ولی این دلیل نمی شه که کنکور رو حذف کنن!!! عادلانه ترین راه رفتن به دانشگاه کنکوره، به جای حذف آن بیاین اصلاحش کنین و نواقصش رو برطرف کنین
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    63 5
    بابا کنکور را نمی توانند حذف کنند . مطمین باشید و ببینید تا سال 93 هم یک بهانه ای جور می کنندو تا الی الابد کنکور برگزار می شود. خیالتان راحت .
  • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    42 5
    بازم از اون مصوبات بدون کارشناسی
  • مهران A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    16 8
    البته باید گفت که سوابق تحصیلی الان بر مبنای 25% از امتحانات کتبی سال سوم دبیرستان است که بصورت هماهنگ کشوری برگزار میشه و حداقل 3 نفر مصحح یا معلم این امتحان هارو تصحیح میکنن,بدون اینکه دانش آموزی برگه ی امتحانیش معلوم باشه.در هرصورت حذف کنکور شیوه ی درستی نیست.درصد تاثیر امتحانات سال سوم رو بیشتر کنید از حجم درس های کنکور هم کم کنید
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    39 4
    متاسفانه چون سطح علمی و کیفیت آموزشی تعداد معدودی از دانشگاه های کشور تفاوت بسیار زیادی با بقیه دارد و توزیع دانشگاههای طراز اول در سطح کشور هم بسیار ناهمگون است برداشته شدن کنکور عملا منجر به پارتی بازی های گسترده و حق خوری های زیادی خواهد شد
  • ترسا A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    39 2
    واي بدبخت شديم من كه ميرم سال سوم دبيرستان امتحان نهايي هاي سال سوم و پيش مهمه يا دوم هم مهمه ؟؟؟؟
  • کـــــــــــــ وثــــــــــــ ر IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    59 5
    مـــــــــــــــــــــــــسخرســ واقـــــــــــــــــــعا!!! ایـــــــــنـ فقــــــــــــــــطـ بــ نـــــــفعــ پـــــــــــــارتـــــــــــیــ کــــــــلفــــــتاســــ!!!
  • zzzzzz A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    44 1
    هر دفعه یه چیز میگین تکلیف ما را مشخص کنید اخه ما بخونیم نخونیم
  • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    73 3
    باور کنید کنکور خیلی بهتر از سوابق تحصیلی هست چون آن کسی ورقهای دانش آموزان رو تصحیح میکنه یکی هست برای سوابق تحصیلی هزاران سلیق هست و در ثانی احتمال کارهای دیگه هم هست
  • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    16 3
    امتحانات پایان سال تحصیلی 93-92به صورت سراسری و نهایی و استاندارد مطابق مصوبات شورای عالی اموزش و پرورش برگزار نشده پس نباید موثر باشد
  • سعیده A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    41 3
    آخه کی گفت اونایی که سال 92- 93 میرن دوم دبیرستان قراره سال 94 کنکور بدن اونا سال 95 کنکور می دن.
    • رفع شبهه IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      8 11
      سلام / این سال ها بر اساس نظام جدید آموزش پرورش و بر اساس دوره ی متوسطه ی دوم طرح شده است؛ به عبارت دیگر در نظام جدید آموزش و پرورش، سال های دوم، سوم و پیش دانشگاهی فعلی در قالب نظام متوسطه دوم و به ترتیب با نام های سال اول، دوم و سوم متوسطه دوم شناخته می شوند. در نهایت دانش آموزانی که در سال تحصیلی فعلی، مشغول به تعلیم در پایه ی دوم متوسطه دوم(یا همان سال سوم دبیرستان) میشوند پس از گذراندن سال سوم متوسطه دوم(یا همان پیش دانشگاهی) در تیرماه سال 1394 کنکور میدهند. (بدیهی است که باید متوجه شده باشید دانش آموزان سال های دوم و سوم راهنمایی و دانش آموزان اول دبیرستان از سال جدید در قالب دوره ی متوسطه ی اول و به ترتیب پایه های اول و دوم و سوم این دوره را اشغال می کنند.) والسلام
  • مهدی IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    47 6
    یه دفه بگین هر کی پول داره قدمش سر چشم ، هرکی پول داشت مدرسه غیر انتفاعی رفت و دبیر خوب و نمره ی بالا و حال وحول ، هرکی هم که بدبخت و بیچاره بود مثل ما... اگه میدونستین دارین بی سوادی رو رواج میدین چنین کاری نمیکردین...
  • حسن A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    112 4
    احتمالا باز بچه هاشون دارن به کنکور نزدیک میشن بعد ورش می دارن بعد 4 سال بعد طرح میدن سربازی رو خریدنی کنن که بچه هاشون نرن سر بازی بعد کنکور دکتری رو بر می دارن....
    • بی نام A1 ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
      20 2
      حسن جان حرف دلم را زدی
  • همایون A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    68 5
    حذف کنکور مساوی است با: بی عدالتی امتحانات نهایی سلیقه ای و بدون عدالت تصحیح میشه. در حوزه ها هم به وفور تقلب میشه...
    • بی نام IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      36 8
      نمونش خودمن تا اون حدکه درامتحانی نهایی تقلب کردم توامتحانای کلاسی تقلب نکردم یعنی توامتحانای کلاسی اصلا نمیشدتقلب کرد ولی توامتحان نهایی تادلت بخواد........
  • nam IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    55 5
    به نظرتون با اعمال سوابق تحصیلی عدالت بیشر میشه؟نمیدونم اینا تو مجلس دارن چیکار میکنن.بهترین ملاک سنجش داوطلب همین کنکوره به خاطر این که اولا اگه بخوان با معدل بردارن دیگه امکان جبران امتحان و نمره از داوطلب سلب میشه یه جورایی شبیه (بازگشت همه به سوی اوست) میشه .دوما تصحیح ازمونهای تشریحی سلیقه ای میشه. سوما راحت تر بگم امروز فردا تو بازار نمره پخش میکنن. چهارما ضریب امنیت برگزاری ازمون تشریحی به شدت نزول پیدا میکنه.پنجما اگه میخوان به قول خودشون عدالت بیشر بشه کنکور رو اصلاح کنن نه این که ریشه کن کنن مثلا درس عربی که به درد هیشکی نمیخوره رو بردارن یا تاثیر کتابهای تخصصی در ازمون بیشر بشه.ششما بدست اوردن رتبه های تک رقمی توسط داوطلبان مناطق محروم نشون میده که بازم کنکور باعدالت تر از معدله..
    • بی نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      14 39
      بهتر از اینه که سرنوشت آدم به یک امتحان چند ساعته وابسه باشه
  • هادی A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    19 2
    کنکور رو چه حذف کنن به نکنن فرقی نمیکنه. متاسفانه دانشگاه های ما جایی نیست که آدم بخواد براش سر و دست بشکنه جز اینکه یه مدرک داشته باشی که شاید در آینده بدردت بخوره. طرف کارشناس نرم افزار کامپیوتر هنوز کارت شبکه و کارت گرافیک رو نمیتونه تشخیص بده! استاد حوصله نداره درس بده میاد مقاله 10سال پیش رو که خودش نتونسته ترجمه کنه میده دانشجوها براش ترجمه کنند بعد با اعتماد به نفس کامل هم میگه میخوام که یاد بگیرید چطوری این چیزا رو تجرجمه میکنند! این چیزا رو من به واسطه کارم توی چند سال زیاد دیدم. پسره اومده میگه من مهندس سخت افزارم موقع اسمبل کردن یه سیستم دستهاش میلرزه. ولی صدتا معادله و الگوریتم رو برات توی نیم ساعت انجام میده که توی هیچ شرکت و اداره ای بکار نمیخورند...
  • acacin A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    11 2
    وا
  • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    28 3
    نمیدونم چرا خبر آنلاین عمدا بعضی نظرات را وقتی جو گرمه نمی گذاری نمی گذاری. نماینده مجلس بایست به نفع همه مردم گام بردارد نه اینکه ملت را بدبخت و بیچاره کنند. آخه چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا بایست کنکور حذف شه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! درستش کنن. وقتش رو بیشتر کنن. نه اینکه تبر به ریشه مردم بزنن. یعنی نبوده کسی که معدلش خوب نبوده پژشکی قبول نشه!!!! . ظلم به این بزرگی. واقعا داریم میشیم افغانستان. وسلام
  • محمد A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    23 64
    کنکور فقط یه چیز بیخود و استرسزا بود عمر ادم حروم میشد تا کنکور خوب نتیجه بگیری اگه حذف بشه عالیه و حق ب حقدار ها میرسه
    • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      17 1
      تو انگار حالت خوب نیستا....
    • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      18 0
      متاسفم
  • بی نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    14 1
    عمرا
  • رضا IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    44 1
    این کار غلطه محضه!اگه بدونید تو امتحانات نهایی چه قد تقلب میشه!من معلم های رو می بینم که از اول تا آخر امتحان رو سر یک نفرن و دارن جواب ها رو بهش مستقیما میگن!و حتی خود بچه ها هم به طرز عجیبی تقلب می کنند!به جای این کارها بیاید روش کنکور رو عوض کنید! با این کار فقط پارتی بازی افزایش پیدا می کنه و کسایی هم که عین ما پارتی ندارند بدبخت میشن!این کاراز ریشه خرابه!!!
  • شیدا A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    11 2
    سلام یعنی چی خوب مثلا اونی که فقط معدل کتبی سال سوم داره و میخواد مثلا دکتری حرفه ای بخونه تکلیف اون چیه؟یعنی کلا هیچ ازمونی در 94 برگذار نمیشه؟؟؟ یا مثلا اونایی که قبل 84 دیپلم گرفتن و امتحان هماهنگ ندادن تکلیفشون چیه؟؟؟
    • mj A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      10 8
      بابا خدا بگم چکارتون کنه 94 وقت کنکورمه شما اشک مارو دراوردین من معدلم بالاست خیر سرم میخاستم کنکور 94 رو بترکونیم اخر نفهمیدیم ازمونی هست ما دلمونو بهش خوش کنیم؟
  • رضا IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    29 2
    سال 86 هم قرار بر این شد کنکور تا سال 90 حذف شود و در مجلس و شورای نگهبان هم تصویب شد. این طرح هم همانند همان طرح به تاریخ می پیوندد. اگر شیوه ای اتخاذ شود تا امتحانات هماهنگ نیز عادلانه برگزار شود وبه جای سوالات تشریحی که هر مصحح بنا به نظر شخصیش به آن نمره می دهد از سوالات تستی استفاده شود تا حدودی می توان از بار سنگین کنکور کاست.
  • حمید IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    29 2
    به ضرث قاطع آخرین کنکور نیست... اینو من نمیگم تاریخ میگه چندین ساله که میخوان کنکورو بردارن اما نمیتونن...
  • رضا IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    27 0
    مگه اونایی که 94 کنکور میدن دوم رو با همین نظام فعلی نگذرانده اند ؟ مگه هر کی 94 کنکور میده متولد 77 است . مایی که دوم رو با همین نظام گذروندیم چی ؟ متولدین75(نیمه دوم )و 76(نیمه اول) رو میگم . واقعا فکر میکنید سطح معلمای ما شهرستانیا با سطح معلمای تهرانیا یکیه که می خواید معدل سال های تحصیلی رو ملاک قرار بدید؟
  • بی نام A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    18 15
    اصلا مگه میشه کنکور رو حذف کرد فعلا بهترین شیوه ممکن همین کنکوره و به عدالت نزدیک تر به هر حال یک روش یکسان یا شبیه کنکور برای آزمون باید وجود داشته باشه وقتی همه مثلا دوست دارند پزشکی تهران یا برق شریف بخونن
    • فريبا A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
      1 1
      موافقم بانظرت
  • اردوان A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    52 6
    چقدر بد شد . اينطوري همه راحت ميرن دانشگاه . اونايي كه راحت مدرك و نمراتشون را از مدارس غيرانتقاعي و با پول گرفتند بر اساس نمراتشون راحت وارد دانشگاه ميشن.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    41 2
    مسخرس اگه یکی سال سوم دبیرستان مشکلی داشته باشه و نتونه درس بخونه آیندش فنا میشه ولی کنکور به هرکس چندبار فرصت میده هردانشگاه باید آزمون ورودی خودش رو برگذار کنه در ضمن در همین امتحانات کشوری هم هزار جور حقه بازی و تقلب صورت میگیره که مخصوص از ما بهترونه فقط الان تکلیف افرادی که قبلن دیپلم گرفتن و میخان ساهای آینده برن دانشگاه چیه پس ؟
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
      3 1
      دمت گرم حرف دلمو زدی
  • بی نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    11 1
    ظاهرا یا سال چهارم دبیرستان حذف شده و من خبر ندارم یا دوستان سال چهارم دبیرستان یا همون پیش دانشگاهی سابق رو از قلم انداختند؟ کسی که سال 94 کنکور میده یعنی در 93-94 پایه چهارم بوده، در 92-93 پایه سوم بوده و در 91-92 (یعنی سال گذشته) پایه دوم بوده. با عنایت به اینکه در سال گذشته امتحانات پایه دوم دبیرستان بصورت سراسری برگزار نشد پس نمیشود در کنکور 94 سوابق تحصیلی پایه دوم رو تاثیر داد
  • بی نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    7 2
    خدا کنه نماینده ها فکری هم برای دانشگاههای تخصصی کنند راه اندازی و مخصوصا تجهیز دانشگاههایی مثل زلزله شناسی یا علوم دریایی میتونه متخصصهای رشته های خاص رو دور هم جمع کنه و صد در صد نتیجه های بهتری نسبت به دانشگاههایی داره که رشته های مختلف از گروههای مختلف دانشجو میگیرند
  • ترسا A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    23 1
    من خيلي ميترسم خيلي امسالم ميرم سوم رياضي واي خدا كمكمون كن! !!!!!
  • ترسا A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    31 2
    به مامانم ميگم چي ميشد يه سال زود تر من به دنيا ميومدم !!!!!! خيلي استرس دارم. !!! من ميخوام برم دانشگاه مهندسي عمران يا مكانيك بخونم. خب مگه چي ميشه كجاي اين دنيا أسيب ميبينه !!!!!!! و
  • میلاد A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    41 5
    دوستان خیلی متاسفم. برداشتن کنکور به منزله ی جلوگیری ار پیشرفت کشور هست از این پس کسانی که پول دارند در دانشگاه تهران - صنعتی شریف .... میشینند دوستان خدا را شاهد میگیرم من سال سوم هستم یک نفر از همکلاسی های ما در سه درس حسابان -فیزیک-هندسه-به ترتیب نمرانتش با دو تا چشم خودم دیدم نمراتش به ترتیب 3.25-4.5-5.75 بود دوستان بعد از یک هفته که رفتم کارنامم را بگیرم همین پسر شاگرد اول کلاس بود نمره هایش هم به ترتیب 16-17.5-15.5 شده بود و این یعنی عدالت .واقعا متاسفم اصلا انتظار شنیدن چنین خبری را نداشتم
  • مشکوک A1 ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    55 1
    برداشتن کنکور یعنی پارتی بازی برای ورود اقا زاده ها به رشته های خوب دانشگاه های درجه یک
  • فرانک A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    37 1
    هر روز یه مسخره بازی سر ملت در میارن
  • بی بهانه A1 ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    34 0
    واقعاکه اونایی که پارتی دارن راحت میرن دانشگاااه
  • بی نام A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    25 0
    سال94 واقعا انگار میخوان کنکو رو بردارن! به قول یکی این دبیرستانی های مثل ما مثل موش آزمایشگاهی میمونن که هر چی آموزش پرورش گفت ماها باید گوش کنیم و هرکار بخوان با ما دارن میکنن آخه ما بیچارها چه کردیم که مدرسه ها و دانشگاهامون یا کتابامون نباید مثل کشور های پیشرفته ای مثل آمریکا یا کشور های اروپایی باشه!
    • تنها A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
      2 4
      یعنی من که سال 95 کنکور دارم حذف شده؟
  • کنکوری A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    16 1
    من خودم الان سوم دبیرستانم و قراره سال 94 کنکوئر بدم این که نوشتین اونایی که سال 94 کنکور میدن سال 92-93 سال دوم رو میخونن و سال 93-94 سال سوم رو اشتباهه چون اونوقت این افراد سال 94-95 پیش دانشگاهی رو میخونن که با این حساب سال 95 کنکور میدن نه 94،کسانی که سال 94 کنکور میدن مثل خود من سال 91-92 دوم رو خوندن و سال 92-93 قراره سوم رو بخونن وسال 93-94 پیش رو وسال 94 کنکور بدن ما که سال دوم امتحان هامون نهایی نبود لطفا کمکی دقت کنید وقتی خبری رو مینویسید باتشکر
  • :) A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    25 0
    ای بابا ما که دقیقا کنکورمون میفته سال 94 پارسالم که رو حساب کنکور اصلا معدلم برام مهم نبود اینجا هم که نوشته سال دوم و سوم لحاظ میشه یعنی چی؟ تکلیف من که سال دوممون قاطی پاطیه چی میشه؟ چرا با سرنوشت ما بازی می کنن؟ نمیشد یه خرده زود تر قانونشونو تصویب می کردن؟
  • elnaz A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    18 1
    بچه ها دقت کنید نوشته اخرین کنکور ب شیوه فعلی حذف میشود.یعنی برا رشته ها خاصو پیرا پزشکی و مهندسی هست امکان نداره کسی رو با معدل 20 بفرست شریف!اگه اینطوره کل مدرسه ما میره شریفو شهید بهشتی:) والا....حذف نمیشه اگه هم بشه برا رشته هاییه ک نیاز چندانی ب کنکور نداره
  • کنکور EU ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    19 1
    با وجود این کنور با مراقب های سخت برگزار می شود شاید بازهم در آن تقلب می شود حالا دیگر با حدف کنکور و استفاده از سوابق تحصیلی دیگر چه خواهد شد . آقیان مسوول کنکور را طوری فرهنگ کردند که بچه ها از هنگام ورود به سال دوم دبیرستان دغدغه کنکور داشتنند و پدر مادر ها هم از آن ه بدتر از اول ورود به مدرسه فرزندانشان ! حالا زمانی بچه ها و پر مادرها از چند سال قبل از کنکوری شدن فرزندانشان برای کنکور آن ها برنامه ریزی کردنند می خواهید کنکور بردارید تا تلاش های چندین ساله ی آن ها را بر فنا بدهید. کنکور بر خلاف طاهر ترسناکش مزایای بسیاری نسبت به امتحانات نهایی و تشریحی دارد شرایط کنکور سبب می شود که افراد تیز و زرنگ تر وارد دانشگاه ها شونند .
  • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    12 2
    اقا چرا هر چی طر حو لایحس اولش می خوره به ما میخوایم امتحان تیزهوشان بدیم مدلشو عوض می کنن حالا که داشتیم خودمونو اماده میکردیم برا کنکور کنکور و برداشتن همینجوری یه دفعی ای که نمیشه
  • امیرمحمد A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    13 3
    40 سال کنکور عین آدم برگزار شد نوبت ما که رسید یهووو قوانین جدید پدید اومد باز هی بگین دهه ی 60 سوختس نه بابا تا 75 نسوختس از 75به بعد سوختس تو دهه ی 60 اگه معدلت کم میشد امید قبولی تو دانشگاه خوب رو با کنکور داشتی ولی الان چی
  • مهدی تاج الدینی IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    7 3
    سلام منظور از سوابق تحصیلی چی است سال دوم یا سوم
    • بی نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
      1 0
      یعنی چی کنکور حذ فه اونا یی که نها یی رو بنابه مشکلاتی نتونستن بخونن ومیخوان با کنکور داد نشون جبرانش کنن چی از اول تکلیف ما رو مشخص میکردید که برایه مدرسه بخونیم یا کنکور
  • مهدی IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    8 18
    مگه چند تا معدل 20 داریم تو مدرسه ما فقط من 20 شدم بقیه همه پایین 19
  • دانشجو دانشگاه شیراز A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    14 1
    ببینید دوستان به نظر من درحال حاضر کنکور بهترین شیوه پذیرش در دانشگاه ها در کشور ماست اگه قزاره چیزی عوض شه باید کنکور اصلاح شه ونه اینکه حذف شه امکان تقلب وخطا در این شیوه کمتره واین خیلی مهمه سوابق تحصیلی رقابتو کمتر میکنه ضمنا خود آموزش وپرورش هم اعلام کرده که ما در امتنحان نهایی بالای پنج هزار نفر معدل بیست داریم..درثانی این که هر روز بری امتحان بدی که نمیشه رقابت!!!اکثر کسایی هم که امتحان نهایی معدلای خوبی میگیرن در کنکور ناموفقند چون کنکور رقابت سنگینتریه حذف کنکور میتونه نشونه خوبی نباشه شاید سطح علمی دانشگا ها بدتر بشه و یا شده باشه کنکور توش چیزایی مثل خلاقیت سرعت عمل وتفهیم مطالب مهمه واینا کاملا چیزای اکتسابی هستند واستانداردتر از برگه یی که معلوم نیست چجوری تصحییح میشه هست
  • علی A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    16 6
    والا ما کنکورو بازحمت تموم قبول شدیم با رتبه خوب همه همکلاسیامم که تو کنکور موفق شدن سطح تونایی خوبی دارن کنکورو برداشتن نشونه خوبی نیست باید اعتراض شه به این طرح
  • نسترن A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    23 4
    حالا خداروشکر ک سال 93 اخرین کنکوره من واقعا داشتم از استرس می مردم. حالا با خیال راحت میشینم برای کنکورم درس میخونم. کلا دولت ما کارشه ک به بچه ها استرس بده و اونارو تو فشار بذاره. حذف کنکوووووووووووووور فاجعه است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    16 2
    واقعا که این بی عدالتیه.مایی که94 کنکورداریم چه گناهی کردیم
  • کنکور حذف نمی شود IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    22 6
    کنکور حذف نمی شود
  • دانشجو IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    9 6
    خوش به حال ما که سال پیش از کنکور خلاص شدیم از 93 به بعد باید سر کیسه رو شل کنید حتی برای دانشگاه دولتی هم شهریه بدید هه هه هه ........
  • حسین میرزایی IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    12 1
    خدا عاقبت این جوونای ایرانی رو بخیر کنه با این قانون گذاری
  • بی نام A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    14 2
    کنکور باهمه ی مسخرگی بهترین ملاک برا ورود به دانشگاه وقتی کنکور میدی نتیجه اش قابل پیش بینی اما امتحان نهایی خدامیدونه چطوری تصحیح میکنن.
  • محمد IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    17 0
    بد بخت من که سال 95 کنکور دارم معلوم نیست می خوان چیکار کند!!!! اصلا یک سوال؟؟؟؟؟؟؟ من الان دقتم رو بزارم رو کنکور بشینم از الان واسه کنکور بخونم یا اینکه بیشتر رومعدلم کارکنم می ترسم واسه کنکور بخونم کنکور بردارم بازم می ترسم رو معدلم کارکنم کنکور رو برندارن !!! لطفا یکی ج.اب بده!!! help meeeee!!!!!
    • baran IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      7 0
      یکی بدبخت تر از من.... خداروشکر فقط امسالو بهمون وقت دادن از من میشنوی بشین از الان بخون واسه معدل ببین کنکورو میشه تو یک سال جمش کرد خیلیا تونستن پس توام میتونی فعلا نقد و نده نسیه فقط بخون که معدلتو بالا بیاری(البته خرخونی موقوف هر چی میخونی خوب یادش بگیر مخصوصا ریاضی رو آفرین پسر خووووب!) بهت قول میدم موفق میشی :)
  • خر خرفت IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    15 13
    من کنکور رو دوست دارم تو. رو خدا برش ندارین
  • متین فصیحی IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    13 0
    تو را خدا یکی بگه کنکور هست یا نه؟من الان میرم دوم دبیرستان کنکور هست یا نه؟
  • بی نام A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    8 1
    از حرف بعضیا واقعا میشه خندید آخه یه خرده فکر کنین میگن کنکور درست نشون نمیده کی باسواده کی بیسواد!!!!آخه باسوادااا سوابق تحصیلی که بدتره کنکور کل دبیرستانو سال قبلش باید بخونی پایتو قوی میکنه ولی سابقه تحصیلی همون سال دوم که امتحان میدی تموم میشه میره سوم و چهارمم به همین منوال
  • محمد IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    12 1
    تاثیر سوابق تحصیلی فرصت جبران را از دانش آموزان می گیرد که با توجه به وضع دانشگاه های کشور و اختلاف فاحش کیفیت آموزشی آنها کاملا ناعادلانه است و عملا فرصت تحصیل در دانشگاه های تاپ کشور را از بسیاری از دانش آموزان کشور از جمله افراد مستعد محروم می کند
  • بی نام A1 ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    7 1
    این وسط تکلیف اوناییکه که سال دوم یا حتی سومشون می خوان شرکت کنن چی می شهچی می سه
  • دانش آموز؛ محصل ! A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    17 0
    فقط یک نکته کلی: اگر کنکور حذف شود، فساد همه جا را فرامی گیرد که نتیجه ی آن هم، به ... افتادن مسئولان متولی این کار است! این را مطمئن باشید. همان کنکور قدیمی بدون دخالت دادن یوابق تحصیلی و ... بهترین روش است و به دانش آموزان ایرانی می سازد. به قول یکی از نظردهندگان، اعمال سوابق تحصیلی حتی در اندازه ی کم، فرصت جبران را از دانش آموزانی که واقعا عشق درس و رشته های خوب را دارند، می گیرد و آنها را به کلی ناامید می کند چرا که بر اساس مشکلاتی نتوانسته اند نمره ی نهایی کتبی خوبی را بگیرند؛ باور کنید! واقعیت همین است... .
  • امیرحسین A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    13 1
    بابا اینا هم بیکارنا.یه روز میگن کنکور هست یه روز یه چیز دیگه!واقعا مسخرس.حالا معلوم نیست چه بلایی سر ما نودوچاریا میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!! من که پیشنهادمیکنم همه برا کنکور بخونن.آخه مگه میشه کنکورو..........!!!!!!!
  • شزن GB ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    26 2
    جان من بخونین بینم حقیقته یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟بابا به خدا اشتباست کنکورو حذف کنن کنکور خوب نیست قبول ولی امتحانات نهایی مدرسه ی ما 1نفر بود وسط جلسه برگه ی پاسخ رو بهش میدادن.حالا ما که این همه خوندیم همش کشک.حالا از این موضوع گذشته اومدیمو یه نفر که نمرات نهایی خوبی نداشت تصمیم گرفته درس بخونه تو کنکور رتبه خوبی بیاره تکلیفش چیه وقتی نتونه رشته های تاپ بره؟؟؟؟؟ شاید 1 نفر پدرش سر امتحانات نهایی فوت شد؟یا اصلا تصادف کرد؟؟؟ چیکار میخا بکنه؟؟ پس نتیجه میگیریم باید پول داشته باشی پارتی هم داشته باشی سوالارو خریداری بکنی و بری رشته ی مورد علاقت!!!!!! شب بخیر!!!!!!
  • بی نام! IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    10 3
    بابا ول کنید این کنکورو بچسبید به این سهمیه های بیست و چهل درصدی بعضیها که تضمینی قبول میشن
  • فائزه A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    15 4
    درست درمون بگين حذف ميشه يا نه اينقدر ما رو اذيت نكنين
  • علی A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    2 7
    ببخشید اگه ما قصد تغییر رشته داشته باشیم چی کار باید بکنیم ؟؟
  • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    10 2
    خواهش میکنم نظرتون رو عوض کنین این بی عدالتیه من میخوام کنکور بدم
  • مرضیه IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    9 1
    من الان گیج شدم الان باید سال سوم بخونم بعد الان من پیش ندارم یعنی الان فقط معدل سال دومو سوم واسه دانشگاه کافیه؟ تورووخدااااااااااااااا جواب بدید
  • رحيم IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    6 4
    من امسال در سال تحصيلي92/93 كلاس اول دبيرستانم ميخوام بدونم الان وضعيت من وامثال من راجع به كنكور چه جوري ميشه راهنماييم كنيد با تشكر
  • عاطفه A1 ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    5 9
    من مترجمی زبان دانشگاه اصفهان خوندم ، اگه یه چیزی بلد بودم وقتی رفتم دانشگاه اونا هم یادم رفت. الان هم با لیسانس بیکارم. به خدا دانشگاه اون جایی نیست که فکر میکنید. منم یه دهه 60 ای بدبختم که با معدل 19.50 تجربی رفتم زبان خوندم . اون موقع که باید سوابق تحصیلی رو اثر میدادن ندادن . ما که هوش و استعدادمون خاک شد شما بچه های خوب مواظب باشید . راستی اگه کسی سوال زبان داشت در خدمتم هنوز یه چیزایی بلدم
  • زری A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    6 20
    به نظر من کنکور چیز مزخرفیه آخه مگه میشه کسی که 12سال درس خونده وزحمت کشیده سرنوشت وآیندش در4ساعت مشخص بشه ؟ این ناحقی نیست؟همونطور که بامعدل راهنمایی اومدیم دبیرستان بامعدل دبیرستانم بایدبریم دانشگاه . فکرمیکنیداین تهرونیای پولدارکه دبیراشون حتی ممکنه طراح کنکورباشندرتبشون بهترمیشه یاماشهرستانی ها ؟ ممکنه یه روستایی حتی رتبه1بشه ولی اون نسبت به یه بچه پولدارتهرونی که رتبه1شده خیلی بیشترزحمت کشیده وازخیلی چیزاگذشته .خیلی ازدوستای خودم چون پول نداشتندبرنددبیرستان غیرانتفایی نتونستندحتی تو دبیرستان رشته ی موردعلاقه شونو برندفکرمیکنید کنکور خیلی عادلانه ست؟ برااینکه حق ضایع نشه میتونن امتحانای نهایی رو تستی و یه کم سخت تربگیرند نه مثل کنکور که بعضی سوالا اصلا تو کتاب نیست
  • رضا A1 ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    5 12
    ای خداااااااااااااااااااااا اخرش کنکور کی حذف میشه چه سالی؟؟؟ .کی میدونه یکی به من بگه اخرش کی حذف میشه؟؟؟
    • اوین IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
      6 0
      وقتی ک تک تکمون و دق مرگ بدن اون موقس ک حذف شه......
  • بی نوا IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    5 1
    حالا باز به شماها من بیچاره که سال دوم افتضاح بودم چی من به امید کنکور گفتم شاید چیزی شم هییییییییی وااااااااااییییی
  • مهلا IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    5 11
    کاش امتحانات سال دوم دبیرستان هم نهایی می بودو نمرات مستمر دبیران تاثیر زیادی داشت
  • درسا A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    7 2
    از سال 90میگن میخوایم کنکور رو حذف کنیم.کشتنمون .
  • میلاد A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    3 4
    چه کنکور.وچه بدون کنکور.وچه...همشون مشکلات ودافعه های سرراه خودشونو دارن.قانون اول حق میگه که حق هیچکی درهیچ زمان و دوره ای ازبین نمیره.اگه تلاش کنیم به خواسته هامون" اگه درست باشن.میرسیم.ناسلامتی میخوایم دراینده چرخ دنده های کشورمونو به حرکت دراریم.وجامعمونو شکل بدیم.
  • کیان A1 ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    11 1
    این اتفاق بد ترین اتفاق ممکن بود! چون با این وضعیت اگر با یکی از دبیرا لج بیفتیم بدبختمون میکنن!
  • پارسا A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    2 7
    سلام ایا حذف کنکور شامل دانشگاه ازاد هم میشه یانه
    • نفس IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      9 4
      دانشگاه آزاد خودش چیه وکنکورش چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام SE ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
      19 1
      بنظر میادوضعت توبه بفکر دانشگاه ازادی مابدبختاچی کنیم .ولی مطمن باش کنکور حذف نمیشه اینا همش حرفه
  • vرضا IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    7 1
    بد بخت شدیم رفت
  • حسین IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    4 2
    اخه این چه کاریه اگه کا بخواهیم 2 سال بشینیم چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • mohana IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    7 2
    بابا بیخیال کنکور حذف نمیشه من کنکور93ام معدلم بالاست ا اگه زبونم لال 93نرم خب حق بچه های94ضایع مبشه...
  • بهار A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    4 7
    سلام منی که دیپلمم سال 83 گرفتم بخوام برای پزشکی بین الملل مشهد در کنکور 94 شرکت کنم .تکلیف من چیه؟من دکترای دامپزشکی هستم با معدل 19.8 یعنی نمیتونم برم پزشکی بخونم؟
  • امیر A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    6 21
    طرح خیلی خیلی خوبی است
    • مینا US ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
      6 0
      کجاش خوبه من مخالفم
    • mohen A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
      1 0
      ای بابا کجاش خوبه؟من حالا باید واسه المپیاد بخونم یا درسای مدرسمو؟ این دولتی که من میبینم بازم میخواد خرابکاری کنه
  • سامان IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    10 1
    بابا خیلی مسخرس ماهم توحوزه امتحانیمون ک یه مدرسه دگ بود مراقبا اونجا همه جوابارو ب بچه ها خودشون میگفتن..... خیلی نامردیه
  • محسن EU ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    7 2
    توروقران تاثیر مستقیم نکنید ماها که سال 90 نهایی دادیم وبه دلاالی معدلمون کم شده میخوایم کنکور بدیم چه گناهی کردیم
  • بی نام A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    3 15
    5454536374892 4372874837483573648234863284683247823734817463764396576756374637647364718367484676176173816666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666617863478264 43 43 43 24ق
  • کیمیا IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    6 3
    من الان سوم دبیرستانم.معدل دومم 18 و خورده ای بود تو رو خدا نگین که دوم دبیرستان که امتحان هماهنگ نگرفتن رو تاثیر میدن؟؟؟؟ به خدا ناعادلانس ماهایی که سمپاد یا نمونه درس میخونیم خیلی بهمون ظلم میشه چون امتحانامون از همه جا سخت تره.ینی دوم دبیرستان هم تاثیر میدن؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    8 2
    من دیدم وبه جرئت میگم تو امتحان نهایی راحت نمره میدن حداقل تو استان ما که این جوریه
  • سحر IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    5 1
    حالا بی خیال این حرفا یکی سوال منو جواب بده , من دانشگاه سراسری درس خوندم حالا میتونم دوباره برای کارشناسی تربیت معلم شرکت کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بيتا A1 ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      1 1
      اره عزيزم منم ميخوام واسه تربيت معلم سال94 انشالا كنكور بدم.الان دانشجويم
  • نسیم US ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    4 28
    سلام .خداکنه که کنکور حذف شه چی میشه .اخه حاصل این همه سال زحمت بستگی داره به کنکور خواهشا در این مورد خیلی بحث کنید.
    • زهرا A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
      6 27
      کاش حذف شه من که کلافمم
  • رهگذر A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    9 2
    اگه به معدل باشه خیلی بده
  • گرگ شب A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    3 13
    ی بابا من سال94کنکور دارم از الان که سال سوم هستم دارم میخونم برا کنکور ولی وقتی ترازمو توی قلم چی میبینم ناامید میشم چون ترازم پایینه قبولی پزشکی عمرا....حالا اگه کنکور رو وردارن شاید بهتر باشه
  • مهدی IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    14 0
    باسلام مثل این که مسئولین اصلا به حرف دانش آموزان گوش نمیکنند بابا جان اگر کنکور بردارید بعضی ها باپول میتونند نمره کیلویی بگیرند
  • بی نام A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    7 0
    علی از ساری . این اصلا عاذلانه نیست ک بخوان کنکور را حذف کنن .کنکور به همون شیوه ی قبلی برگذار بشه البته تاثیر25 درصدی معدل را فقط برای دانشجویانی ک به نفع شون است برای اونها لحاظ کنن نه برای همه
  • آرمان A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    4 2
    بنام خدا سلام.من سال تحصیلی 91-92 سال سوم بودم اما موفق نشددیپلمه رو بگیرم و باید سال 92-93کنکور میدادم اما نشد و باید سال 93 دیپلمم رو بگیرم و سال 94 کنکور بدم حالا برای سوابق تحصیلی من فقط سال سوم منظور میشه یا سالهای دیگه هم منظور میشه مثل سال دوم.تو رو قرآن هر بزرگواری که جواب رو میدونه بفرسته برا ایمیلم
  • محب IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    5 2
    باعرض سلام . اگه قراره امتحانات نهایی ملاک پذیرش در دانشگاه قرار بگیره خوب باید حتما بااعمال تاثیر مثبت باشه در غیر این صورت کاملا بی عدالتی در پذیرش دانشجو صورت می گیر چراکه دانش آموزانی که به هر دلیلی نتونستن امتحانات نهایی رو خوب بدن باید فرصتی برای جبران داشته باشن
  • سامان. A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    7 6
    با سلام من ورودی 88 کنکور سراسریم با معدل 13.سال 86 معدل برای کنکور 5% تاثیر داشت ما هم زیاد جدی نمی گرفتیم.همه میگفتن فقط کنکور مهمه.الان که میخوام کنکور سال 94 شرکت کنم تاثیر معدل میشه 50%. آخه این چه بی عدالتیه در حق ما دهه ی 60یا. ما میتونیم یه بار دیگه امتحانات کتبی سال سوم دبیرستان رو بدیم؟ خواهشا جواب بدین
    • معصومه A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
      4 0
      کاش میشد یه بار دیگه امتحانای سال سومو بدیم ..............منم شرایط الان تو رو دارم تقریبا:(
  • zahra GB ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    5 1
    سلام ما نفهمیدیم این جریان این که کنکور حذف میشه چی شد؟چ سالی حرف میشه؟ اگه حذف شد چطور دانشگاه رو انتخاب میکنیم؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    6 1
    چه حذف بشه چه نشه دانشگاه های خوب که جای بچه که درس نمیخونه که نیست
  • بی نام A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    9 1
    این بی عدالتیه محضه اونم با وضعیت آموزشیه افتضاح کشور!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • اشکان A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    11 1
    حذف کنکور زحمت12 سال در4ساعت
  • vanesa A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    7 2
    متاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااسسسسسسسسسسسسسسفففففففففففففففففففففمممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم
  • علی A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    9 4
    دوستان وضعه شما که خوبه ما بچه های بدبخت سمپاد را چرا نمیگین که این همه ددرس میخونیم میشم 16 بعد تو غیر انتفایی ها 20 20 تازه هیچ امتیازی هم به ما نمیدن تو ایران کنکور تنها راه
  • علی IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    3 6
    روزی 9ساعت درس وکلاس مخوانم ابتداییم ودر س م عالی
  • میلاد IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    5 1
    کنکور من بچه بودم میگفتن حذفه پس نگران نباشید بچه ها حذف نمیشود.
  • میلاد IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    5 1
    بچه ها نگران نباشید کنکور حذف نمیشود چون من بچه بودم اینا میگفتن کنکور از سال فلان حذف میشود.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    6 1
    یعنی ماکه 93کنکورمیدیم اگه رشته ی دلخواهمونا قبول نشدیم به شرط مدل میشه ؟؟؟؟یعنی چی؟؟؟
  • somaye IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    5 2
    والا چه بگم ........................بدبخت شدیم ؟
  • غزل قدم السلطانی A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    4 1
    با عرض سلام و خسته نباشید من غزل قدم کلاس سوم هنرستان یاسین رشته گرافیک رایانه می خواستم به بینم برای شرکت دانشگاه بدون کنکور و از مون می توانم در مشهد شرکت کنم یانه؟
  • ناشناس IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    6 2
    واقعا متاسفم....! این اصلا عادلانه نیست...اگه این اتفاق بیفته هیچکدومشونو نمی بخشم...
  • "فائزه" IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    15 1
    درحال حاضر کنکور عادلانه ترین راهه.اما نه این کنکور...این کنکور باید اصلاح بشه نه حذف.
  • مریم IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    4 16
    وای تو پوست خودم نمیگنجم.عالیه که کنکور حذف بشه.چندسال درس میخونیم اخرش چندتا تست سرنوشت ادمو مشخص میکنه این بی انصافیه.ممکنه کسی که درسش خوب باشه بخاطراسترس کنکور را خراب کنه.همین که برداشته بشه بهتره بالاخره باید پاداش زحمت چندین سالمون را بگیریم البته با شیوه ی درست نه چند تا تست فضایی
    • رضا IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
      4 0
      مریم خانم نظر شما درست،اما ماهایی که تلاشمونو واسه امتحانات نهایی نکردیم چی؟اصلا معدل نهایی شما چنده اینقدر خوشحالید؟
    • مریم A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
      0 1
      معدل نهایی من ۱۹.۵۰ هستش و معدل کلم ۱۹.۷۵،من تلاشمو کردم و تلاشمو ادامه میدم به هرهرچی که خدا صلاح بدونه
  • احمد IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    5 0
    سلام من الان سال اولم یعنی من دیگه کنکور نمیدم9چ
  • محمد مهدی IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    4 11
    آفرین به این تصمیم گیری این طوری بهتره چون دبیرستان رو ول نمی کنن و فقط دم کنکور درس بخونن
  • مهسا IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    8 0
    اگر قراره که شرط سابقه ی تحصیلی بیاد وسط پس تکلیف اون بیچاره ای که تو ده درس می خونه و تو هیچ دبیرستان عالی ای درس نمی خونه چیه؟ خیلی از دبیران عزیز با پول به دانش آموزان نمره می دن. این عین بی عدالتیه. اونجوری که دانشگاه فقط جای بچه پولدارها می شه.
  • علی مظاهری A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    6 0
    نه کنکور حذف نمیشود زیرا بی عدالتی میشه فقط طریقه فرق میکنه مثلا شصد درصد کنکور ما بقی سابقه تحصیلی
  • موش ازمایشگاهی A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    3 2
    ما هفتاد و پنجی ها کلا ادمای بدبختی هستیم حتی اگه قرار باشه همه چی به نفع دانش اموزا اتفاق بیفته بعد از اینکه ما کارمون از کار گذشت تصویب میشه
  • محمد EU ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    4 6
    به نظر من خیلی کار درستی که کنکور برداشته شود اما بشرط این که معدل شرط اول باشه اونم فقط معدل سال سوم دبیرستان
  • نسا A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    6 0
    سلام بچه ها اصلا نگران نباشین کنکور حذف نمیشه مخصوصا برا رشته های پرطرفداری مثل ریاضی و تجربی.چندین ساله همین اشوهمین کاسه هس.اما تو ایران کنکور حذف نمیشه
  • بی نام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    8 0
    من که متولد 60 هستم سرم خورد ه به سنگ می خواهم درس بخوانم پول هم ندارم سال 78 هم با معدل 18 بالا قبول شدم چه کار کنم
  • گلخند IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    4 0
    یکی نیست بیاد توضیح بده که تاثیر 25 امتحان نهایی در کنکود دقیقا به چه صورت لحاظ میشه؟؟؟فقط به نمره ی 20 ، 25 تعلق میگیره؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    6 0
    این بد ترین بی عدالتی در ایران است چون از سوال اول تا اخر امتحانات نهایی تقلب میشه بخداااااااااااااااااااااااااا
  • دریا IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    5 0
    وااای من وقتی شنیدم داشتم پس می افتادم.واقعاتصمیم مضخرفیهآ
  • بدبخت IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    5 1
    شماها که خوبین....نا بدبختا که 94 کنکور داریم و امتحانامونم پشنت سر هم گند میزنیم چی؟؟؟؟واییییییییییییییییییییی
  • سوگند A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    5 5
    قابل توجه کسانی که میگن کنکور حذف نشه این درسته که بچه ها ازسال دوم دبیرستان استرس مواجه شدن با یه غولی مثه کنکور داشته باشند شما فکر میکنید فقط تونهایی تقلب میشه؟این درسته که سرنوشت آدم تو یه روز مشخص شه خیلیا با معدل بیست نتونستن کنکور قبول شن ب هر دلیلی حالا این که معدل تاثیر نداشته باشد یعنی تمام سالهای که درس خوندی میزه تو سطل آشغال کساییم که تو طول مدرسه درس نخوندن و گذاشتن واسه سال آخر حقشونه میخواستن از تول درس بخونند
  • مهدی 370 IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    2 1
    سلام بچه ها. یه سئوال درس هایی که خرداد تجدید شدیم چه جوری تو شهریور برای کنکور محاسبه میشه؟ بهتر نیست توی شهریور امتحان بدهیم.چون وقت بیشتره. آخه چند تا خراب کردم لطفا اگه میدونید جواب بدید. خیلی درگیرم.
  • زکیه A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    5 2
    بد شانسی امسال 25 درصد معدل تاثیر داره تا سال های پیش اینطوری نبود
  • سمیرا IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    9 1
    امتحان نهایی سراسر بی عدالتی است از تقلب تا نحوه تصحیح و.....بماند حداقل در کنکور به کسی کیلویی نمره نمیدن سال کنکور به گفته خیلی ها فقط جنبه علمی ندارد بلکه پس از کلی سختی به دست اوردن موفقیت شیرینی چنین پیروزی بسیار خوشایند .
  • رقیه IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    5 0
    سلام عزیزان من امسال قراره کنکور بدم و هیجی هم نخوندم تقریبا 15روز دیگه کنکور میدم واییییییییییی
  • فاطمه IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    6 8
    اصلا کار درستی نیست امتحانات نهایی با بی حوصلگی تصحیح میشوند و درحق ما ظلم میشود لطفا در مصوبه تجدیدنظر فرمایید
  • بارانا IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    11 1
    اگه دهه ی شصتیا نسل سوخته اند ما دهه هفتاد خاکستریم.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    4 1
    فقظ به من بگید تکلیف کسایی ک میخوان بازهم سال 94 کنکور بدن چیه اخه تکلیف ما دانش اموزانی ک تو مناطق محروم با یه مشت معلم بی سواد درس خوندیم چیه حالام ک میخواید کنکورو بردارید این دولت فقط بلده نظر خودشو تهمیل کنه واقعا متاسفم
  • فوق لیسانس IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    2 5
    لیسانس میخواین چیکار عزیزان من؟کار براتون رزرو کردن؟ لیسانس بگیرین میشین عین من علی کنکوری یه چند سالی هم معطل فوقین بعد که ارشد قبول شدین دکتری میشه فرض محالتون بعدم که دکترا گرفتین معلوم نیست جایی جاتون بدن یا ندنپس زیاد جدی نگیرین
    • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
      1 1
      چرا
  • کنکوری 94 IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    10 2
    آیا اینا فکر نمیکنن با این کارشون حق خیلی از بچه ها ضایع میشه. یعنی کسی نیست بهشون یه چیزی بگه. به امید اینکه تکذیب بشه
  • .. A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    2 4
    مورد هست موقع کنکور تستهارو شانسکی میزذ به نظرتون انصافه بعد کسایی که یه عمر درس خوندن چی بعد تو قبولی کنکور افراد پوادار هیچ نقشی ندارن
  • پرهام US ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    7 2
    سلام دوستان آيا تربيت معلم سال 94 پذيرش دارد ؟
    • سميرا IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
      4 0
      بله تو گفتگوي اخبار گفته بودن كه داره اما اگه فرهنگيان باشي همه ساله پذيرش داره.
  • سومی A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    4 1
    آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآخه چرا حذف کردین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • یاسمن IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    6 1
    پس تکلیف اونایی که میخوان تغییر رشته بدن چی میشه؟؟؟
  • superman IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    6 3
    اقاااااااما یه کشور پیشرفته شدیم اخه میگن می خوایم کنکورو برداریم خخخخخخخخ
  • علی A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    7 0
    دوستان عزیز اصلا نگران نباشید همش حرفه الان چند ساله میگن امسال اخرین ساله که کنکور برگزار میشه ولی هنوز برنداشتن کنکور برای دهه هشتادیاست که برداشته میشه
    • من IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
      3 2
      علي جون، يه دفعه كه بر نميدارن اول نقش سوابق تحصيلي رو بيشتر ميكنن، بعد كم كم كنكور رو از ريشه ميكنن
  • فاطی IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    6 7
    سلام بروبچ اتفاقا کارشون عالیه دستشون درد نکنه،کنکورناعادلانس میدونین چرا؟چون همه ی دانش آموزای ایران توی یه مدرسه وبایه شرایط درس نمیخونن مثلا کسی که فرزانگان بوده خب معلومه بهترین رتبه رو باکمترین وقت گذاشتن واسه درس خواندن میاره،امامای بدبخت چی؟گذاشتنمون تومدرسه عادی پس سطحمون یکی نیست اماکنکوربرای همه ی تجربی ها سوالاش مثل همه وازکسی هم نمیپرسن که فرزانگان بودی یاعادی؟امااگه شرط معدل باشه هرسال فقط درس همون سال روبایدبخونی واینطوری خیلی بهتر وآسان تره ودست خودشه آدم میتونه خط به خط کتابو حفظ کنه...
  • بی نام A1 ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    8 1
    10 ساله که میخوان کنکورو بردارن حتی سال دوم رو هم از ما امتحان نهایی نگرفتین حالا با 4 تا نمره مسخره از سال سوم چجوری میخواین مارو بفرستین دانشگاه اول برین تکلیفتونو با خودتون مشخص کنین بعد بیاین دل مارو بلرزونین
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    9 3
    اين اصلا خوب نيس اكثر نظرات همينو ميگه
  • کنکوری IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    4 19
    باسلام بچا کنکوری های عزیز من پارسال کنکور داشتم وفقط از جزوات کنکور میلاد استفاده کردم واین تیم آموزشی فوق العاده بودن از هر لحاظ که فکرشو بکنی چه از نظر مشاوره "تدریس"جزوات عالی .واقعا من راضی هستم به همه ی شما هم توصیه میکنم فقط کنکور میلاد را سرچ کنید تا تا تفاوت کار را حس کنید...
  • آیدین IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    17 1
    سلام باید هر دو باشن هم کنکور برگزار شه هم سوابق تحصیلی اجرایی شه منظورم اینه که برای ورود به دانشگاه باید هر دو روش وجود داشته باشه تا در حق کسی جفا نشه اونی که واقعا تلاش کرده درس خونده و سوابق تحصیلی درخشانی داره باید ثمره شو ببینه و کسی هم که کوتاهی کرده و نمرات خوبی کسب نکرده شاید متحول شده و تصمیم جدی به ادامه تحصیل داره باید مسیرش هموار و راه بازگشتی براش مهیا باشه تا بتونه جبران کنه اگه نباشه که نمیشه چه بسا این شخص شایستگی بیشتری هم داشته باشه ایجاد مانع جلوی این شخص جایز و روا نیست حالا هر شخصی میتونه از هر دو شیوه استفاده کنه تو هر کدوم نتیجه بهتری کسب کرد همون براش لحاظ شه .
  • فریماه بوجار A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    14 10
    به نظرمن کنکورفقط برای کسای که پول کلاس کنکوری دارندخوبه
  • ساناز ES ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    3 3
    ولی امتحانای دوم ما فقط در چند درس نهایی بود چرا معدل کامل تاثیر داره؟خواهشا جواب بدین.
  • بی نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    12 4
    خواهش میکنم یه فکری هم به حال اونایی که معدلشون پایینه کنید که اگه کنکور نباشه نا امید میشن باز کنکور باشه می تونن دوباره تلاش کنن که یه دانشگاه خوب قبول شن ولی اگه کنکور روبردارید چه کار کنن؟ ترک تحصیل؟ خوب شما میتونیدمعدل بالاهارو بدون کنکور ثبت نام کنید ولی یه راهی هم واسه معدل پایین ها بزارید حالا هر راهی که خودتون می دونید
  • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    8 5
    کنکور باشه بهتره
    • بی نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
      0 1
      شاید کسانی که در دبیرستان زحمت کشیده اند و نمره ی خوبی کسب کرده اند به خاطر تعداد زیاد داوطلبان نتونن رتبه ی خوبی کسب کنند پس با این حال چجوری بهتره؟
  • مائده IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    6 6
    سلام.به نظرمن کنکور بردارن خیلی خوبه دیگه اونایی هم که معدلشون پایینه خودشونو یجوری خودشونو بکشن بالا
  • بی نام A1 ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    5 4
    ﺑﺬﻳﺮﺵ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﺳﻨﺠﺶ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﺳﻮﺍﺑﻖ ﺗﺤﺼﻴﻠﻴﻪ ﻛﻨﻜﻮﺭ ﺑﺎﻳﺪ ﺣﺬﻑ ﺑﺸﻪ ﺟﻮﻥ ﺍﺳﺘﺮﺱ ﺑﺎﻟﺎﻳﻲ ﺩﺍﺭﻩ ﺍﺯ ﻛﻨﻜﻮﺭ متنفرمﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺭﻭﺵ ﺑﺮﺍﻱ
  • saba IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    3 7
    خیلی خوشحال شدم درستش همینه چون کنکور اصلا خوب نیست چون در بعضی موارد بعضیا شانس میارن ممکنه یکی معدلش بالا باشه ولی به خاطر یه اشتباه تو کنکور به اون چیزی که حقش نرسه ولی شرط معدل بهترین راه اجرای عدالته...
  • الیکا IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    1 7
    خیلی خوب شد
  • علی IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    0 0
    به نظر من که خیلی خوبه
  • خدیجه IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    2 0
    با سلام لطفا یکم به روز باشید و صادقانه تر حرف بزنید الان که سال 94 هستیم و کنکور در راههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مسئولین رسیدگی کنن لطفا.
  • نیما IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    2 0
    میدونید به نظر من مقصر اصلی تو وهله ی اول خودمونیم ایناییم که میگن معیدلمون پایینه هم نمیگم نخوندن شاید مشکلی پیش اومده ولی باز ملاک اصلی کنکوره الکی از اینو اون بهونه نگیریم
  • سمر A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 1
    یعنی دیگه معدل سال اول در کنکور97 تاثیری ندارد ؟ باور کنید مارو تا مرض دیوونگی کشوندن
  • marjan RO ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    0 1
    سلام.اگ ی درسیو تو پیش دانشگاهی تجدید بیاری میتونی کنکور بدی یانه؟
  • ریحانه احمدی A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 1
    سلام ببخشیدمن یه سوال داشتم اگه من رشته ی تجربی باشم میتونم سال سوم دبیرستان کنکورریاضی بدم؟؟یه جورمثل اون افرادخیلی جوون که زودترمیان کنکورمیدن
  • بی نام IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    2 1
    لطفا درصد های تاثیر معدل هر سال رو ذکر کنید
  • نیوشا A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    0 1
    سلام من واقعا ناراحتم وخیلی استرس دارم به نظرمن باید معلما انصاف داشته باشن اینطوری معدل میاد پایین توکنکورما گیریم اصلا باید همونی ک سرکلاس درس میدن امتحان بگیرن