۰ نفر
۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰

کتاب «امین آفتاب» با موضوع بررسی شخصیت اباصلت هروی یار امام رضا (ع) منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی کتاب «امین آفتاب» در سه بخش پیام‌ها و مقالات و تصاویر تنظیم شده که در بخش مقالات، 12 مقاله ارائه شده در نخستین همایش بزرگداشت شخصیت عبدالسلام اباصلت هروی با عناوین «سیری در زندگی اباصلت هروی، چرایی و چگونگی ارتباط اباصلت با حکومت، مشایخ اباصلت، عبدالسلام بن صالح هروی، شخصیت روایی اباصلت هروی در منابع فریقین، همراهی‌های اباصلت هروی با امام رضا(ع)، واکاوی خبر شهادت امام رضا(ع) به روایت اباصلت هروی، اباصلت هروی به روایت خطیب بغدادی، بررسی مقوله خلق قرآن به روایت اباصلت هروی، بازشناسی اندیشه مرجئه و نظر اباصلت درباره آن، جبر و تفویض از دیدگاه اباصلت، تحریف شخصیت اباصلت و آرامگاه خواجه اباصلت هروی» تدوین شد.

اولین همایش بزرگداشت شخصیت خواجه اباصلت هروی 31 فروردین سال 91 به همت اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در محل آرامگاه خواجه اباصلت و با پیام آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید و حضور استادان حوزه و دانشگاه و همچنین دانشجویان و طلاب برگزار شد.

اباصلت بن هروی که بیشتر با نام خواجه اباصلت شناخته می‌شود یکی از یاران امام رضا بود و مولف کتاب وفاه الرضا است. وی در 17 شوال سال 207 هجری قمری در خراسان درگذشت و آرامگاه وی در مشهد قرار دارد.


آرامگاه خواجه اباصلت در جنوب شرقی و در 14کیلومتری این شهر واقع است که بنای اصلی بقعه، چهار ضلعی است و از هر سو با چهار در به بیرون مرتبط می‌شود ، تزیینات کاشی هفت رنگ ، دو رواق مستطیلی شکل و آینه کاری‌های این بنا زیبا و دیدنی است.
به اعتقاد ناشر، اباصلت هروی شخصیتی است که در تاریخ اسلام، کمتر به ابعاد زندگی او پرداخته شده است اما مطالعه شخصیت اباصلت او را در ترجیح همراهی با امام معصوم(ع) در برابر حاکم مفتون، دفاع از حریم فرهنگ دینی در برابر طراران شیطانی، سرسپردگی به امامت حق در مقابله با ضلالت باطل، راوی مظلومیت امام خویش در مقابله با متظاهران بدکیش و بنا به نقل معتبر، متواتر و بدیهی از نظر شواهد، به عنوان یک عالم محب اهل بیت(ع) توصیف می کند.


کتاب «امین آفتاب» به مناسبت شوال و ماه درگذشت اباصلت هروی به همت بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شده است.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =