مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز یکشنبه 20 مرداد 1392

پرونده زن جوان که برای سرقت مرگبار از مرد طلافروش دو آدمکش اجیر کرده بود برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
به گزارش مهر، شامگاه 25 بهمن سال گذشته از طریق مرکز فوریت های پلیسی110 ، وقوع یک فقره زورگیری منجر به قتل در خیابان نبرد شمالی، خیابان مونسان به کلانتری121 سلیمانیه اعلام شد. با حضور مأموران کلانتری 121 و تیم بررسی صحنه اداره دهم در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد فردی به نام حسین 39ساله با ضربات چاقو از سوی قاتل یا قاتلین به قتل رسیده است.
با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره دهم به تحقیق از اهالی محل و شاهدان صحنه زورگیری پرداخته و در همان مراحل اولیه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ ، قصد سرقت کیف همراه مقتول را داشته که با مقاومت مقتول روبه رو شده که در حین درگیری ، یکی از سرنشینان موتورسیکلت با استفاده از چاقو چندین ضربه به ناحیه کمر و دست مقتول وارد و بدون موفقیت در سرقت کیف دستی همراه مقتول و به علت حضور مردم در محل ، متواری شده اند.
کارآگاهان سپس اقدام به چهره نگاری تصاویر متهمان متواری کرده و همزمان ، در تحقیقات میدانی تعدادی از کسبه و اهالی محل عنوان داشتند که سرنشینان موتورسیکلت سفید رنگ پس از ارتکاب جنایت و در زمان فرار از محل جنایت ، زن جوانی را در ابتدای کوچه سوار موتورسیکلت خود کرده و به همراه این زن ، به سرعت از محل متواری شده اند.
با توجه به اظهارات برخی شاهدان جنایت در خصوص حضور یک زن جوان در صحنه فرار عاملان جنایت ، کارآگاهان اداره دهم در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که مقتول چند ساعت پیش از مرگ خود و در مغازه طلافروشی محل کار خود ، با زن جوانی درگیری لفظی داشته است . بلافاصله تصاویر دوربین های مداربسته مغازه طلافروشی مورد بررسی قرار گرفت و زمانیکه تصاویر به دست آمده از زن جوان داخل طلافروشی ، به شاهدان صحنه فرار متهمان نشان داده شد زن جوان مورد شناسایی قرار گرفت.
با شناسایی هویت زن جوان به نام فاطمه 25 ساله ، کارآگاهان با شناسایی محل حضور وی در منزل یکی از بستگانش در خیابان مونسان ، وی را یک ساعت پس از وقوع جنایت دستگیر و برای انجام تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.
فاطمه پس از حضور در اداره دهم ، با تأیید درگیری خود و مقتول در داخل مغازه ، به کارآگاهان گفت : پس از درگیری داخل مغازه ، در خیابان مولوی به صورت اتفاقی مسیر حرکت یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین را گرفته و با معرفی مقتول به عنوان سارق ، از سرنشینان موتورسیکلت درخواست کمک کرده و به آنها پیشنهاد دادم که در صورت سرقت کیف دستی مقتول ، مبلغی را به عنوان دستمزد به آنها خواهم داد . پس از قبول پیشنهادم ، به همراه آنها به سمت مغازه مقتول رفته اما وی در مغازه حضور نداشت . سرانجام پس از مدتی چرخیدن در کوچه و خیابان های حوالی مغازه ، مقتول را در خیابان پیروزی مشاهده و بلافاصله وی را به موتورسواران نشان داده و خود نیز از موتور پیاده شدم و از موضوع قتل هیچ اطلاعی نداشتم و آنها نیز عنوان داشتند که موفق به گرفتن کیف دستی نشدند .
با توجه به اظهارات متهم و شاهدان صحنه ، کاراگاهان با چهره نگاری تصاویر دو متهم متواری پرونده ، در مراجعه به محل جنایت و بررسی دقیق محل وقوع درگیری موفق به شناسایی تعدادی از مغازه های محل درگیری به ویژه یک مغازه طلافروشی شدند که مجهز به دوربین های مداربسته بودند. بلافاصله تصاویر دوربین های مداربسته زمان جنایت مورد بررسی قرار گرفته و کارآگاهان موفق به شناسایی موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ شدند.
با شناسایی مالک موتورسیکلت و در ادامه تحقیقات ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این موتورسیکلت به صورت قولنامه ای به فردی به نام مجیب 17 ساله فروخته شده که بر اساس اطلاعات به دست آمده نامبرده در منطقه شوش ، در زمینه فروش ضایعات وسایط نقلیه مشغول به کار است. با شناسایی مجیب از سوی متهم پرونده و معرفی وی به عنوان راننده موتورسیکلت ، کارآگاهان اداره دهم مجیب را در عصر ششم اسفند دستگیر و به اداره دهم منتقل کردند.
وی پس از دستگیری به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافات اولیه خود ، حکیم 21 ساله را به عنوان عامل اصلی جنایت معرفی کرد . با شناسایی محل سکونت وی در یک ساختمان در حال ساخت در منطقه آجودانیه ، این متهم نیز در همان روز دستگیر و در تحقیقات اولیه ، به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.
با تکمیل تحقیقات از متهمان ، قاضی سپیدنامه از دادسرای جنایی تهران برای سه متهم پرونده قرار مجرمیت صادر کرد که با تائید قرار مجرمیت از سوی نماینده دادستان و صدور کیفرخواست پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد تا متهمان به زودی پای میز محاکمه قرار گیرند.

3 بار قصاص و یک بار اعدام مجازات عامل جنایت خیابان ابوذر
مرد جنایتکار که سه عضو خانواده دوستش را به طرز هولناکی به قتل رسانده بود پس از محاکمه در دادگاه کیفری به سه بار قصاص و یک بار اعدام محکوم شد.
به گزارش مهر، راز این جنایت ششم دی ماه سال گذشته در خیابان بیست متری ابوذر فاش شد. تیم جنایی پس از حضور در محل قتل با جسد مرد 35 ساله ای به نام حسین رو به رو شدند که چند روزی از زمان مرگش می گذشت.
برادر حسین که موضوع را به پلیس اطلاع داده بود در جریان بازجویی ها گفت: در چند روز قبل حسین به تلفن هایش جواب نمی داد که این موضوع باعث شد به غیبتش مشکوک شوم به همین خاطر امروز راهی خانه برادرم شدم که همسایه ها مدعی شدند چند روز قبل صدای جیغ همسر برادرم را شنیده اند. در ادامه درب شکسته و وارد آپارتمان شدم که جسد خون آلود برادرم را در کمد دیواری کشف کردم اما هیچ اثری از همسرش به نام شکوفه و پسرش به نام مهدی در دست نبود.
کارآگاهان پلیس آگاهی در ادامه به جست و جوی خانه پرداخته و با جسد شکوفه و مهدی درحالی که با ضربات چاقو از پادر آمده بودند رو به رو شدند. تیم جنایی در بررسی های خود دریافتند این جنایت از سوی قاتلی آشنا رخ داده و او به راحتی و بدون مقاومت توانسته وارد خانه شود.
با ردیابی های پلیسی عامل جنایت به نام علیرضا که از دوستان حسین بود دستگیر و در بازجویی ها به ارتکاب این سه جنایت اعتراف کرد. با تکمیل تحقیقات پرونده برای محاکمه به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده و مرد جنایت کار صبح امروز پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه اولیای دم مقتول خواستار قصاص علیرضا در ملاء عام شدند.
سپس متهم در جایگاه حاضر شد و با رد اتهاماتش گفت: شب حادثه من و فرد دیگری به نام افشین در خانه قربانیان حضور داشتیم که نیمه های شب شکوفه در مورد مشکلاتی که با حسین داشت با من مشغول صحبت شد در این لحظه حسین از خواب بیدار شد و با کارد به طرف من حمله کرد که افشین چاقو را از دستش گرفته و با آن حسین را کشت. نمی دانم چه شد که چاقو در سینه مهدی فرو رفت و او نیز جان باخت. من هم شکوفه را با ضربه های چاقو به قتل رساندم.
پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و علیرضا را به اتهام سه فقره قتل عمدی به سه بار قصاص به اتهام سرقت به سه سال حبس و 74 ضربه شلاق و همچنین به یک بار اعدام نیز محکوم شد.

پسر بچه 10 ساله نهاوندی توسط پدرش به قتل رسید
عباس نظری، فرمانده نیروی انتظامی نهاوند به مهر گفت: پسر بچه 10 ساله نهاوندی توسط پدرش به قتل رسید.
در پی تماس مردم با پلیس 110 نهاوند جسد پسر بچه 10 ساله در باغ های اطراف میدان مادر نهاوند پیدا شد.
روز جمعه هفته گذشته فردی به نام "جمال نباتی" ضمن مراجعه به کلانتری شهرستان نهاوند بیان می کند که پسر بچه 10 ساله او به نام احسان نباتی گم شده است و 24 ساعت است خبری از او ندارد.
پس از اظهارات این پدر پلیس نهاوند مراحل تحقیقات و جسجوی خود را برای پیدا شدن پسر 10 ساله آغاز می کند تا شب گذشته که با اعلام همشهریان مبنی بر کشف جسد پسری 10 ساله ای در باغ های اطراف میدان مادر و حضور پلیس و پزشکی قانونی مشخص می شود که جسد فوق متعلق به همان احسان نباتی پسر بچه گم شده است.
تحقیقات و بازجویی گسترده پلیس برای مشخص شدن قتل پسر بچه آغاز می شود که در نهایت مشخص می شود قاتل پدر او به نام جمال نباتی است.
پدر سنگ دل که مواد مخدر مصرف می کند و از وضعیت روحی و روانی مطلوبی برخوردار نیست پس از دستگیری ضمن اعتراف به قتل اظهار داشت: برای تنبیه پسر 10 ساله ام دستانم را در حلق او قرار داده و آنقدر فشار دادم تا خفه شد.
متهم پس از ارتکاب جنایت جسد پسر بچه را در باغ های اطراف میدان مادر نهاوند رها می کند و با مراجعه به پلیس ادعا می کند پسر 10 ساله او گم شده است.
پس از تکمیل مراحل قانونی و نظر پزشکی قانونی جسد پسر بچه تحویل مادرش شد و به خاک سپرده شد و پدر مقتول نیز دستگیر و به زندان تحویل داده شد. 

شهادت 2 نفر از نیروهای هنگ مرزی پاوه در درگیری با اشرار
شهریار حیدری، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمانشاه به فارس گفت: دو نفر از نیروهای هنگ مرزی پاوه در حال گشت‌زنی در حد فاصل خط مرزی در درگیری با اشرار به شهادت رسیدند.
بامداد امروز دو نفر از نیروهای هنگ مرزی نوسود در شهرستان پاوه در حال گشت‌زنی در حد فاصل خط مرزی با کمین اشرار مواجه شدند و در درگیری به شهادت رسیدند.
مرزبانی اعلام کرده عامل به شهادت رسیدن این دو شهید والا مقام، گروهک تروریستی پژاک بوده، اما هنوز به‌طور قطعی مشخص نشده که این افراد توسط چه گروه یا افرادی به شهادت رسیده‌اند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.
این مقام مسئول، فرمانده پاسگاه و یک سرباز وظیفه را دو نیرویی عنوان کرد که در درگیری با اشرار به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند.
هر دو شهید والا مقام اهل استان کرمانشاه هستند.

خدمه یک لنج باری در آبهای خلیج فارس نجات یافتند
با تلاش و اقدام به موقع تیم جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، شش خدمه لنج باری در آب های هرمزگان از غرق شدن نجات یافتند.
به گزارش مهر، ساعت هفت صبح امروز یکشنبه بنابر اعلام مرکز جستجو و نجات دریایی بندرعباس، یک فروند لنج باری در 15 مایلی جنوب شرقی جزیره کیش به علت نقص فنی غرق شد.
این لنج باری که دارای ملیتی ایرانی بوده و شش سرنشین داشت، از دبی به سمت بندر بوشهر در حرکت بود که دچار سانحه شد و تیم جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان پس از اطلاع از وقوع سانحه، با شناور ناجی سه و 11 به همراه یک فروند بالگرد به کمک شناور سانحه دیده شتافتند و توانستند با یک اقدام به موقع همه سرنشینان لنج باری را نجات دهند.
پس از یک ساعت عملیات امداد و نجات، تمامی شش سرنشین شناور در صحت و سلامت به سر می برند.

ارسال پیامک تهدید آمیز برای اعضای فامیل / دستگیری مجرم اینترنتی 15 ساله در شیراز
رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری مجرم اینترنتی 15 ساله در شیراز خبر داد.
به گزارش مهر،سرهنگ حسینی در خصوص این پرونده گفت: در پی شکایت تعدادی از خانواده های شیرازی مبنی بر دریافت پیامک های تهدید آمیز توسط فرد یا افرادی و ایجاد مزاحمت های پی در پی، کار آگاهان این پلیس اقدامات خود را برای شناسایی عامل یا عاملان پرونده آغاز کردند. شاکیان این پرونده در اظهارات خود اعلام کردند که حدود چند هفته است که پیامک های تهدید آمیز از شخصی ناشناس دریافت می کنند و همین امر موجب ایجاد ناامنی برای آنها شده است.
شاکیان که از این سلب آرامش ابراز ناراحتی می کردند ازسوختن سیم کارت های تلفن همراه خود به طور پی در پی خبردادند.
ماموران پلیس فتا در رسیدگی به این پرونده، پس از استعلام های متعدد دریافتند که عامل مزاحمت های خانوادگی، کسی جز پسر 15 ساله ی یکی از اقوام نیست.پس از دستگیری این نوجوان، در بازجویی ها متهم به جرم خود اقرار کرده و ضمن اظهار ندامت گفت،تمامی این اقدامات را از طریق نصب نرم افزار روی گوشی اقوام انجام داده و انگیزه ی خود را انتقام جویی و کینه ورزی اعلام کرد.

کشف جسد مجهول‌الهویه در هندیجان‌
پزشک قانونی معتمد دادگستری هندیجان از کشف جسد مجهول‌الهویه در این شهرستان خبر داد و گفت: جسد برای شناسایی به اهواز انتقال داده شده است.
مجید چاروستایی به فارس گفت: جسد بدون هویتی در هندیجان جنوبی کشف شده است و ما درصدد هستیم که جزئیات این امر را دنبال کنیم. این جسد در ساختمان نیمه کاره‌ای در هندیجان جنوبی رها شده بود.
برای کالبدشکافی و شناسایی جسد، آن را به پزشکی قانونی استان خوزستان انتقال داده‌ایم تا نتیجه را به ما اعلام کنند.
تاکنون از استان گزارشی برای ما مبنی بر مشخص شدن هویت جسد اعلام نشده است و در صورت تشخیص هویت، آن را به اطلاع خواهیم رساند.
28245

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید... A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    38 0
    آفرین به این مردمی که داریم اصلا نمیدونن قتل چیه آفرین به این همه زن و مردی که به هم خیانت میکنن .......واقعا مملکت بدی درست شده آدم باید از همه بترسه